- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (202 opinie)
- 2 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (316 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (56 opinii)
- 4 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (98 opinii)
- 5 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (78 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (213 opinii)
Nowe składy SKM: bedzie jak w metrze?
W listopadzie na trasę SKM-ki wyjedzie zmodernizowany pociąg, który będzie przypominał wagony metra. Czy pasażerowie zaakceptują to, że będą w nich preferowane miejsca stojące?
SKM oddała do przebudowy jeden z najbardziej znanych na naszych torach pociąg typu EN 71. Zmienił się nie do poznania. Czoło pociągu ma bardziej opływowy kształt, a zamiast tradycyjnych lusterek zewnętrzne kamery. Obraz z nich kierujący pociągiem zobaczą na monitorze LCD. Pojawi się też próżniowa toaleta i tablice, na których będą się wyświetlać informacje audiowizualne.
Zmodernizowano też to, co najbardziej interesuje pasażerów – wnętrze kolejki. Najważniejsza zmiana to siedzenia dla pasażerów. Nowe są bez podłokietników. W części pociągu, wzdłuż linii okien, zamontowane zostały w formie ław dla pasażerów, podobnie jak w wagonach metra. Pojawiły się uchwyty dla osób stojących. W części kolejki, gdzie pozostawiono tradycyjny układ siedzeń, jest więcej miejsca dla podróżnych stojących, bo zlikwidowano ścianki działowe przy drzwiach, co zaowocować ma szybszą wymianą pasażerów.
- Nowy skład zacznie jeździć w drugiej połowie listopada na trasie Gdańsk-Wejherowo, gdzie jest najwięcej startów i zatrzymań. Zmodernizowany pociąg, z uwagi na małą energochłonność silników, najlepiej spełni swoje zadanie na takiej trasie - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Władze SKM są ciekawe, jak na nowy skład zareagują pasażerowie. Choć jest w nim nieco mniej miejsc siedzących - 240, czyli o 24 mniej niż w starej wersji (ale nie wynika to z wprowadzenia układu "metro", lecz tak jest w każdej modernizowanym składzie), radykalnie zwiększy się ilość miejsc stojących. W nowym składzie zmieści się aż 440 stojących pasażerów, o ponad 100 więcej niż poprzednio (w poprzedniej wersji było ich 312). W obu wypadkach przyjęto założenie, że na jednym m kw. mieszczą się cztery osoby.
- Nie wyobrażam sobie, żebym codziennie polowała na miejsce w kolejce, gdy jestem obładowana laptopem i torbą. Stanie 40 minut na trasie Gdańsk-Gdynia to zbyt długo - twierdzi z kolei pani Małgorzata.
To nie będzie jedyny zmodernizowany pociąg w SKM. Do 2012 roku spółka planuje wyremontować jeszcze 20 składów z posiadanych 65. Fundusze pochodzą z zasobów SKM, jak też ze środków pozyskanych z Unii Europejskiej oraz od udziałowców spółki: wojewódzkich i lokalnych samorządów województwa pomorskiego.
- Za nową jednostkę tego typu trzeba zapłacić prawie 20 mln zł. Modernizacja kosztowała mniej niż siedem mln zł, a więc w cenie jednego nowego składu możemy zmodernizować prawie trzy pociągi - zapewnia Marcin Głuszek.
Opinie (575) ponad 10 zablokowanych
-
2009-11-05 10:23
MOŻNA inaczej???? A WŁAŚNIE, ŻE MOŻNA!!!
Zobaczcie tutaj:
http://www.pesa.pl/php/index_pl.php?id_artykul=1328& a=1& id_sesja=0- 0 0
-
2009-12-15 05:30
A skąd ten numer serii wzorowany na niemieckim?
- 0 0
-
2009-12-15 10:57
w jakim znowu metrze? wyglądają w końcu jak niemieckie S-Bahny, a to co wcześniej jeździło
to zwykłe wagony pociągów pospiesznych były...
- 0 1
-
2010-03-12 19:19
Do wszystkich niezadowolonych
Pomyślcie czasem, że SKM nie dysponuje całym taborem PKP i DB, tylko ma swój ograniczony zbiór zespołów trakcyjnych, częstotliwość 7-8-minutowa za dnia to właściwie luksus. Pomyślcie też, że w starych pociągach śmierdzi wam z kibla, przeszkadzają ściany działowe, okropna powolność składów, szarpnięcia przy przyspieszaniu, tłok w różnych przedziałach czasowych..... W zmodernizowanych: Kible odnowione, miejsca wszędzie dużo i brak ścianek działowych, składy są szybkie, ale przyspieszają łagodnie.
TO WSZYSTKO zmierza w dobrym kierunku. Jak wam sie nie podoba stanie w pocągu (w którym de facto przewrócicie się 100 razy rzadziej niż w starym) to jeździjcie autobusami i taxi.
Pozdro dla narzekających na częstotliwość, 2 minuty - to nie Warszawa, a tymbardziej metro...- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.