• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe windy i ruchome schody na Dworcu Głównym w Gdańsku

Rafał Borowski
30 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowe schody ruchome i windy na perony dalekobieżne na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.
  • Nowe schody ruchome i windy na perony dalekobieżne na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.
  • Nowe schody ruchome i windy na perony dalekobieżne na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.
  • Nowe schody ruchome i windy na perony dalekobieżne na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.
  • Nowe schody ruchome i windy na perony dalekobieżne na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.
  • Nowe schody ruchome i windy na perony dalekobieżne na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.
  • Nowe schody ruchome i windy na perony dalekobieżne na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.
  • Nowe schody ruchome i windy na perony dalekobieżne na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.

Nowe windy i ruchome schody pozwalają już dostać się na perony nr 1 i 2 z tunelu prowadzącego do głównej hali Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Natomiast prace budowlane w tunelu łączącym Podwale Grodzkie z dworcem PKS - w którym pojawią się identyczne udogodnienia - powinny zakończyć się do końca stycznia.



Jak często korzystasz z Dworca Głównego PKP w Gdańsku?

Na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku od wielu miesięcy trwa remont, który zgodnie z harmonogramem ma zakończyć się do końca 2021 r. Modernizacja obejmuje nie tylko historyczny budynek dworca, ale także perony i przejścia podziemne. Wartość całości inwestycji to 62 mln zł.

Kilka dni temu zakończyła się realizacja jednego z pomniejszych - ale bardzo ważnego dla wielu pasażerów - elementów tej szeroko zakrojonej inwestycji. Chodzi o windy i schody ruchome, które łączą perony dalekobieżne z przejściem podziemnym do dworcowej hali.

  • Nowe windy i ruchome schody zapewniają dogodny dostęp na perony nr 1 i 2 z przejścia podziemnego, prowadzącego do budynku gdańskiego dworca.
  • Nowe windy i ruchome schody zapewniają dogodny dostęp na perony nr 1 i 2 z przejścia podziemnego, prowadzącego do budynku gdańskiego dworca.

- Dwie windy oraz dwie pary schodów ruchomych zapewniają już dogodny dostęp na perony nr 1 i 2 z przejścia podziemnego, prowadzącego do budynku gdańskiego dworca. Podobne rozwiązanie będzie zastosowane także z drugiego przejścia, łączącego centrum miasta z dworcem autobusowym - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wspomniany tunel w kierunku dworca PKS zmieni się niebawem nie do poznania. Wymieniona zostanie posadzka oraz okładziny ścian i sufitu, na którym zostaną zamontowane energooszczędne lampy. Zakończenie prac budowlanych w tunelu zostało zaplanowane na koniec stycznia 2020 r.

- Po zakończeniu prac zostaną udostępnione dwie windy oraz dwie pary schodów ruchomych. Podróżni korzystają już ze zmodernizowanych peronów nr 1 i 2. Do dyspozycji są odnowione wiaty i nowe ławki. Zamontowano nowe oświetlenie w postaci stylizowanych na historyczne lamp. Są nowe gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Nowe perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie do pociągów - uzupełnia Zieliński.
  • Zmodernizowane perony są wyższe, co ułatwia pasażerom wsiadanie do pociągów.
  • Perony dalekobieżne zostały już wcześniej zmodernizowane. Pasażerowie mają na nich do dyspozycji m.in. odnowione wiaty i nowe ławki.
  • Perony dalekobieżne zostały już wcześniej zmodernizowane. Pasażerowie mają na nich do dyspozycji m.in. odnowione wiaty i nowe ławki.
  • Zakończenie remontu tunelu między Podwalem Grodzkim a dworcem autobusowym zaplanowano na koniec stycznia.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Dworzec PKS wstyd dla Gdańska głęboka komuna ,czy ktoś z tym coś zrobi?

    • 3 2

    • nawet sobie nie wyobrażasz jaki to był dworzec za komuny i co z niego zostało - zgliszcza

      • 2 0

  • No to Gdańsk, to jednak III Świat dworcowy,

    już nie wypominając przystanków SKM, bo to tragedia. Wspominając, ile Dziennik Bałtycki i P. Adamowicz się natrudzili, aby został zrewitalizowany budynek, a potem naobiecywał przy niby nowoczesnych peronach i przejściach podziemnych, a co zrobił ? Tandeta. Żadnych schodów ruchomych, wind dla niepełnosprawnych (minimum nawet od str. Morskiej).

    Po latach naprawy czesci miejskiej kładki przy PKP odwowila prezydentka na d.

    Jednoczesnie stawiajac nikomu niepotrzebne kladki. zakladkowujac Motlawe.

    • 0 2

  • No i po co to wszystko?
    Ma być budowane przejście naziemne przez ulicę. Wystarczy przedłużyć dalej przez tory i po kłopocie. Takie są trendy. Po co tunele? A na przejściu przez tory ustanowić priorytet pieszego oczywiście!

    Nie róbcie tylko nic z przepięknym i funkcjonalnym parkingiem dla samochodów. Gdy przyjeżdżają znajomi z Polski lub zagranicy ze zdumienia wybałuszają oczy. Naprawdę jest się czym pochwalić.

    • 1 1

  • Gdansk wygral ostatnio ranking na najlepsze europejskie miasto na wyjazd weekendowy.
    Dulkiewicz.
    Znaczy wszyscy z gdanska wyjeżdżają?

    • 0 3

  • Ale jak to?
    Przecież piesi powinni przechodzić przez tory, a pociągi powinny stać na czerwonym świetle...gdzie ludzi w tunel pchać. Na zachodzie pociągi ustępują pieszym, a maszynista pomaga rower przez tory przenosić

    • 2 0

  • Co z reszta tunelu Wreszcie do Gdanska zawitala cywilizacja. A miejska czesc tunelu ? Nadal standardy wschodnie??

    • 3 1

  • No to Gdynia, to jednak III Świat dworcowy,

    już nie wypominając przystanków SKM, bo to tragedia. Wspominając, ile Dziennik Bałtycki i P.Szczurek się natrudzili, aby został zrewitalizowany budynek, a potem naobiecywał M.Nowak, przy niby nowoczesnych peronach i przejściach podziemnych, a co zrobił ? Tandeta. Żadnych schodów ruchomych, wind dla niepełnosprawnych (minimum nawet od str. Morskiej). Mieszkańcy i podróżni chcą w okolicy obecnego dworca PKP stworzyć przesiadkowy dworzec metropolitalny, łączący różne środki komunikacji. Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, które powinien stworzyć dogodne miejsce przesiadek dla dalszej podróży lub jej zakończenia. Skupić w jednym miejscu różne środki transportu: pociągi, SKM/PKM, autobusy, trolejbusy i busy, taxi,... Połączyć komunikację linii regionalnych, dalekobieżnych, podmiejskich, miejskich i aglomeracyjnych z przystankami linii mikrobusowych -zwłaszcza latem do wczasowisk, miejscami postoju taksówek, parkingów samochodów osobowych i rowerów, hulajnóg,...
    Powstanie winno być w ramach PPP w sąsiedztwie Mega Centrum Handlowego i obecnego dworca PKP, Poczty całodobowej i stworzonego nowoczesnego dworca PKS, który obecnie jest siermiężnym wykorzystywany w niewielkim stopniu. Po wybudowani powinien pomieść ok. 50 stanowisk dla komunikacji regionalnej i dalekobieżnej, a także miejsca post. dla busów. Budynek połączony dworców (ok. 2,2 tys. mkw.) przystosowany do przyjęcia duże potoki podróżnych zwłaszcza latem. Obiekt energooszczędny i maksymalnie samowystarczalny" pod względem energetycznym i cieplnym, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, opisany także Braille'em, perony w większym stopniu zadaszone płytki gładkie do prowadzania walizek na kółkach z liniami naprowadzającymi dla osób niepełnosprawnych, a stanowiska dostosowane do obsługi pasażerów korzystających z różnych aparatów.
    Miasto powinno przebudować na podziemny układ komunikacyjny przed dworcem na poziomie"O" pozostawiają pętle komunikacji miejskiej, dostosowanej do obsługi autobusów i trolejbusów.

    • 1 1

  • ale syf wszędzie jest brud i syf oraz pełno zielska nie koszonego - gdańsk pikuje w dół

    Czy naprawdę na tym portalu nie można zrobić ankiety na którą można odpowiedzieć? Czy ona zawsze musi zmuszać do wybrania innej odpowiedzi? To jest straszne ! Czy ja muszę jeździć skm, może jadę Regio codziennie, może chodzę na spotkania? Ważne, że jestem prawie codziennie. Może czas wymienić pracowników i zwolnić tych po Gimnazjum a zatrudnić chociaż po szkole zasadniczej ?

    • 2 1

  • (1)

    Czy naprawdę na tym portalu nie można zrobić ankiety na którą można odpowiedzieć? Czy ona zawsze musi zmuszać do wybrania innej odpowiedzi? To jest straszne ! Czy ja muszę jeździć skm, może jadę Regio codziennie, może chodzę na spotkania? Ważne, że jestem prawie codziennie. Może czas wymienić pracowników i zwolnić tych po Gimnazjum a zatrudnić chociaż po szkole zasadniczej ?

    • 4 0

    • nie da sie

      bo zagrazaliby szefostwu swoja wiedzą

      • 1 0

  • Maskra (1)

    Remont remontem ale żeby dojść do peronu na skm z dzieckiem to czysta masakra mogli by włączyć tą czerwoną windę na kfc albo na perony. Żadnych udogodnień dla matek z dzieckiem.

    • 3 1

    • jak to? a 500 plus?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane