• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Trakt św. Wojciecha w odstawkę, stary zyska nowe chodniki

Krzysztof Koprowski
13 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W piątek koniec remontu na Trakcie św. Wojciecha
"Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują. "Stary" Trakt św. Wojciecha doczeka się wkrótce nowej organizacji ruchu i wymiany chodników. Z projektowanego Nowego Traktu włodarze na razie rezygnują.

Wszystko wskazuje na to, że Oruni nie przetnie kolejna arteria, która miałaby ułatwić wjazd do Gdańska mieszkańcom okolicznych gmin. Za to na istniejącym odcinku Traktu św. Wojciecha zmieniona zostanie organizacja ruchu i ułożone zostaną nowe chodniki.



"Stary" Trakt św. Wojciecha między Obwodnicą Południową a ul. Ukośną i Starogardzką zyska nowe chodniki oraz lewoskręty. Zobacz projekt ruchu  tutaj  lub klikając w grafikę. "Stary" Trakt św. Wojciecha między Obwodnicą Południową a ul. Ukośną i Starogardzką zyska nowe chodniki oraz lewoskręty. Zobacz projekt ruchu  tutaj  lub klikając w grafikę.
Zaledwie kilka tygodni temu miejscy planiści z Biura Rozwoju Gdańska chwalili się kolejnym pomysłem na rozwiązanie problemów korków i zatłoczenia ulic w tej części miasta poprzez budowę szerokiej arterii na Oruni.

Dzisiaj wiadomo, że wizja budowy Nowego Traktu św. Wojciecha, czyli drogi poprowadzonej wzdłuż torów kolejowych między Obwodnicą Południową zobacz na mapie Gdańskaul. Gościnną zobacz na mapie Gdańska powędruje do szuflady - przynajmniej do czasu wyborów samorządowych.

Czy należy zrezygnować z budowy Nowego Traktu św. Wojciecha?

Tak przynajmniej wynika z deklaracji złożonej przez urzędników podczas spotkania władz miasta z mieszkańcami Oruni w ramach cyklu "Mój dom, moja dzielnica, moje miasto".

- Coraz bardziej przychylamy się do poglądu, że szkoda pieniędzy na Nowy Trakt z bogatym układem drogowym. Lepiej byłoby zmodernizować, a na niektórych fragmentach usprawnić obecny przebieg Traktu, bo długo jeszcze jego przepustowość będzie wystarczająca - mówił w środę Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta miasta Gdańska ds. polityki przestrzennej.

Bielawski zastrzegł jednak, że "ostateczne rozwiązanie nie jest jeszcze przesądzone, ale prace planistyczne zostały wstrzymane, ponieważ był głosy krytyczne, dlatego powrócono do punktu wyjścia i kto wie, czy to nie jest dobre rozwiązanie".

Warto zauważyć, że kilka miesięcy temu prezentację nowych rozwiązań komunikacyjnych dla Oruni zapowiadano właśnie na marzec.

- Nowy projekt w zakresie rozwiązań komunikacyjnych prezentowany będzie w marcu 2014 r. - informowała na początku lutego Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Póki co, mieszkańców powinna ucieszyć przebudowa istniejącego Traktu na odcinku, gdzie planowano równolegle wpisać do planów zagospodarowania Nowy Trakt (wpisanie do MPZP ulicy nie oznacza jej natychmiastowej realizacji, stanowi tylko rezerwację miejsca pod drogę).

Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie przetarg na remont nawierzchni chodników oraz jezdni (głównie w obrębie skrzyżowań i przejść pieszych, wytyczone będą też liczne lewoskręty) wzdłuż Traktu Św. Wojciecha na odcinku od Południowej Obwodnicy zobacz na mapie Gdańska do ul. Ukośnej zobacz na mapie Gdańska.

Prace, zgodnie z warunkami przetargu, muszą być wykonane w cztery miesiące od podpisania umowy. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena.

Materiał archiwalny

Zobacz również Trakt św. Wojciecha widziany z żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano w październiku 2013 r.

Miejsca

Opinie (130) 5 zablokowanych

  • Nowy chodnik zapadł się!

    Dziura 2 metrowa! Tak to budują nowe chodniki...

    • 0 0

  • hehe nie bedzie nowej drogi (19)

    dla kredyciarzy z pryszcza:d

    • 59 95

    • Mieszkaniec Pruszcza (7)

      No nie każdy chce mieszkać w zatłoczonym, śmierdzącym spalinami mieście. Pruszcz to obecnie najlepsza alternatywa dla młodych rodzin, ktorzy myślą o przyszłości i opłacalności. W Pruszczu jest wszystko. A co najważniejsze pogotowie jedzie 5min. a w Gdańsku? bywa, że nie dojedzie. Piękne relaksujące tereny. A jeśli ma się ochotę na większą imprezę to się jedzie do trójmiasta. Autobus nocny n5 teraz co godzine kursuje. A taryfą kurs kosztuje 30zł. pod dom. No ale co ja mogę wiedzieć. Mam duży dom w "Pryszczu i kupione mieszkanie na kredyt w Gdańsku jako inwestycję, które ty pewnie wynajmujesz. Bolku.

      • 43 18

      • Nie dorabiaj sztucznej teorii (2)

        W Pruszczu, Rumii, na Szadółkach kupuje się, bo jest tanio, a nie z powodu walorów lokalizacyjnych, ktorych po prostu nie ma. Ty możesz mieć dom bez kredytu, prawie wszyscy mają tam kredyt na mieszkanie.

        • 4 4

        • za to w gdansku za gotowke kupuja? (1)

          no prosze takie bogate spoleczenstwo... ale powiedz boli ze my mozemy isc na spacer nad jeziorko a ty siedzisz w zadymionym centrum i sluchasz pociagow, karetek itp...??

          • 4 1

          • jeziorko?

            A gdzie w Pruszczu jest jeziorko,bo mieszkam ale nie wiem. Może w Straszynie?

            • 0 0

      • Skoro jak sam napisałeś, w Pruszczu jest wszystko,...

        ... to nie wychylaj poza niego nosa i nie zatykaj swym pojazdem głównej arterii północ-południe. Pracować też przecież możesz w Pruszczu :-)

        • 3 11

      • (2)

        Mieszkaj gdzie chcesz, tylko nie każ mieszkańcom Gdańska wyburzać domów, żeby ułatwić Ci dojazd.

        • 11 10

        • mówisz o tych ruderach zwanych squatami?

          • 15 1

        • Stan dróg wymaga remontu.

          • 7 0

    • remont drogi

      zastanów się człowieku co ty piszesz dużo mieszkańców Gdańska mieszka w Pruszczu i to oni w większości uczęszczają tą drogą a poza tym to jest droga wjazdowa do gdańska więc i wizytówka miasta a jak na razie to jest to w niektórych miejscach poligon doświadczalny dla samochodów

      • 0 0

    • mozna wogóle omijac gdansk

      • 0 0

    • (1)

      No na Oruni Gdańsk się nie kończy. Są jeszcze ludzie ze Św. Wojciecha i Lipiec.. oni też by chcieli dojechać do Gdańska.
      Jeżeli Gdańsk kończy wszystkie inwestycje na Oruni to niech odda Św. Wojciech i Lipce do Pruszcza. Tam jakoś jest więcej ulicy na drogi, chodniki i inne potrzeby mieszkańców..

      • 8 3

      • bo u nas insza kultura :)

        jedni buduja ECS a inni drogi i sciezki dla rowerow, kto co lubi.

        • 4 1

    • Droga wjazdowa do miasta (2)

      Przypominam, że to droga wjazdowa do jednego z największych miast w Polsce. Wypadałoby by była choć trochę reprezentacyjna, a nie dziura na dziurze...

      • 35 8

      • A ja przypominam, ze mozna wjechac W-Z, Slowackiego albo Sucharskiego (1)

        a nie pchac sie bezposrednio do srodmiescia, skad powinno sie wyprowadzac ruch, a nie wprowadzac.

        • 3 5

        • mozna tez wjechac od storny sopotu...
          jak ktos jedzie z elbląga do środmieścia to ma według ciebie jechać przez słowackiego? słonce ci na glowe padło

          • 13 1

    • Głupota

      Tumam jestes

      • 3 1

    • Odezwał się. .

      Komunalny z łąkowej :) albo innej równie prestiżowej dzielnicy.

      • 13 10

    • hehehehehe. Herbata Ci stygnie.

      • 14 3

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Droga wjazdowa (2)

    Chcę przypomnieć, że jest to droga wjazdowa do jednego z największych miast w Polsce. Powinna wyglądać reprezentayjnie tak jak na takiego drogi przystało...a nie dziura na diurze...wstyd!

    • 20 7

    • odkąd otworzyli A1 (1)

      ta droga zaczęła mieć znaczenie lokalne

      • 3 5

      • Bzdury !!!

        Lokalna? To Wjazd do Gdańska a nie lokalna.

        • 0 0

  • Remontowany Kanal Raduni na Oruni to tragedia oraz pornografia Budowlanw i brak Gospodarza (3)

    Gdansk nie ma Gospodarza oraz dobrych Projektantow i dobrych Wykonawcow

    • 5 3

    • (2)

      Po ilu piwach piszesz takie głupoty.
      Martwię się tylko, że świeżo oczyszczony kanał za parę dni menele zasypią śmieciami, aby żyło się normalnie.

      • 1 1

      • widze ze jestes bardzo ograniczonym czlowiekiem i cierpisz na brak wiedzy architektonicznej oraz estetyki

        zobacz jak wyglad\ja takie kanaly po remoncie na zachodzie a tu na ORUNI wyglada jakby piorun uderzl w rabarbar

        • 0 0

      • znowu jestes pod wplywem upojenia alkocholowego i narkotykow dlatego jak zwykle bredziesz glupoty

        Cala Inwestycja i jej Otoczenie to Prnografia Projektowo Budowlana i Estertyczna - kanal powinien byc otoczony strefa zielona a nie pseudo wazywniakami i innego rodzaju zabudowy slamsowej i zgnilej substancji mieszkaniowej - Ten Kraj juz nigdy sie nie Zmieni /// Syf Brud Smieci Balagan oraz Smiedzace Budy to cala Slowianszczyzna

        • 0 0

  • ORUNIA

    Orunia potrzebuje alternatywy dla Szlabanów kolejowych a nie Nowego Traktu.
    Orunia chce budowania nowych mieszkań a nie Nowego Traktu.
    Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Gdańska jest dla Oruni niekorzystne na bym obszarze!! Chcemy się rozwijać!!! Nie chcemy być tylko tranzytem dla Gdańska (przejechać i zapomnieć) my tu mieszkamy drodzy sąsiedzi z innych dzielnic (nierób nikomu co tobie nie miłe)!

    • 2 0

  • Osowa to najlepsze miejsce do mieszkania w Trojmiescie!

    • 1 1

  • FINANSE

    Miasto przez kolejne dziesiątki lat przekładałoby ten projekt do realizacji- "nie ma kasy". "Rewitalizacji" obecnego TRAKTU jest tańsza i tak samo skuteczna.
    Proszę zapoznać się z dokumentacją Nowego Traktu a potem pisać opinie, projekt jest nieprzemyślany i stanowczo za drogi !!!!

    • 2 0

  • Więcej pociągów SKM (8)

    Przez Orunię przebiega linia kolejowa, której się praktycznie nie wykorzystuje, te kilka SKM-ek do Pruszcza i Tczewa nie załatwi sprawy.
    A jeżeli by puścić przez Orunię pociągi do Pruszcza i Tczewa z ta samą częstotliwością co do Wejherowa i Rumi to z pewnością rozładowało by to w jakimś stopniu ruch na obecnym Trakcie i nie było by takiej potrzeby budować nowa drogę. Pomyślcie o alternatywnych środkach transportu, a nie tylko drogi i samochody.

    • 116 4

    • Orunia

      Jeśli będzie alternatywa dla oruńskich szlabanów jesteśmy za!!!!
      na dzień dzisiejszy zwiększenie częstotliwość pociągów byłoby dla kilku tysięcy zmotoryzowanych mieszkańców gdańska korzystających z przejazdów kolejowych na oruni przykrą niespodzianką!!!
      https://www.Youtube.Com/watch?V=mz_vuzvhgmw

      • 1 0

    • Oczywiscie. Tylko wtedy już nikt się nie przedostanie samochodem na drugą stronę torów.

      • 3 0

    • Problem w tym, że z Pryszcza do Gdańska nie jeżdżą żadne SKM-ki. Te pociągi, które wydają się być SKM-kami są pociągami PKP Przewozy Regionalne :-/ Dla tych co mają bilety miesięczne SKM zorganizowała autobusową komunikację zastępczą. Tylko co z tego skoro ten zastępczy autobus stoi w tym samym korku co każde inne auto???

      • 4 0

    • Tak ale......

      No to wtedy przejazd kolejowy w Oruni przy ulicy Dworcowej proponuje zaspawać na stałe i po kłopocie. Po co ludzie z tej dzielnicy mają się przemieszczać.

      • 3 0

    • (3)

      Problem w tym, że do Pruszcza jest poprowadzona tylko magistrala PKP, więc SKM musi dostosowywać się do rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych.

      • 9 7

      • (1)

        Skoro znalazło się miejsce wzdłuż torów na cztery pasy ruchu, to znajdzie się miejsce na jeden tor o szerokości 1,435 m (pas ruchu to minimum 2,5m, normalnie 3,5m) własnie na SKM.

        • 18 1

        • 1435mm to rozstaw szyn.

          należy wziąć pod uwagę szerokość taboru i skrajnię toru. Ale oczywiście, że się zmieści:)

          • 20 1

      • Zgadza się, ale ..............

        Ale do Wejherowa też biegną tylko tory dalekobieżne a linia SKM-ki kończy się w Rumi.
        Przy obecnych systemach kierowania ruchem kolejowym nie ma żadnego problemu aby pociągi jeździły co 7-8 minut, a tyle towarowych składów przez Orunie nie przejeżdża, główny ruch towarowy idzie na port północny przez Olszynkę, natomiast pociągi pospieszne InterCity przejeżdżają co 30-40 minut, więc lukę tę można śmiało wypełnić kursami składów podmiejskich. Poza tym jakim problemem było by przedłużenie linii SKM do Pruszcza a nawet Tczewa, jest to rozwiązanie tańsze, łatwiejsze i bardziej przyjazne dla mieszkańców i bardziej ekologiczne niż budowa kolejnej drogi wielopasmowej, Ale u nas jak zwykle wszystko na przekór logice.

        • 39 0

  • Rotmanka , straszyn, borkowo ,osiedle kazimierz , ekolan

    • 0 0

  • zamiast rozbudowywac trakt

    zamiasto rozbudowy traktu wiecej aSKMek i droga równoległa do połączenia z Havla i tramwajem od Ekolanu i nowobudowanej hanzy na starogardzkiej = czyli jakas nowa Niepołomicka!!!!!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane