• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek w zajezdni tramwajowej

Maciej Korolczuk
12 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Nowy magazyn i archiwum GAiT ma powstać na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.

W zajezdni tramwajowej przy ul. Wita StwoszaMapka ma powstać nowy budynek, w którym znajdzie się magazyn części tramwajowych oraz zakładowe archiwum. Wstępna koncepcja jest już gotowa, teraz GAiT szuka projektanta, który będzie miał rok na stworzenie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę.



Czy zwracasz uwagę na architekturę związaną z komunikacją miejską?

Magazyn centralny wraz z archiwum powstanie na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży. Budynek zostanie wzniesiony na tyłach jednej z obecnych hal.

Inwestycja ma zapewnić spółce możliwość składowania części dla eksploatowanych części tramwajowych o różnej wielkości i ciężarze, a także ok. 1 tys. europalet i kilku wózków tramwajowych (na ułożonych w posadzce fragmentach torów wraz z obrotnicą).

Sama powierzchnia zabudowy mierzącego 12 metrów wysokości magazynu i archiwum ma mieć ok. 1 tys. m kw. (wraz z powierzchnią użytkową i ruchu ponad 1,4 tys. m kw.).

  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.

Zdecydowanie największy spośród nich będzie sam magazyn (880 m kw.), w którym przechowywane będą części tramwajowe i elementy szklone.

W pozostałej części budynku, pokrytego z zewnątrz klinkierową cegłą, znajdzie się strefa socjalno-biurowa z WC, a na ostatniej kondygnacji budynku koncepcja zakłada utworzenie zakładowego archiwum.

W ostatnich latach na terenie zajezdni powstała m.in. hermetyczna komora lakiernicza oraz zmodernizowano halę napraw.

- Na terenie zajezdni zakończono w tym czasie trzeci etap jej modernizacji, w ramach którego całkowicie zmodernizowano halę napraw. Obecnie trwają prace projektowe związane z czwartym etapem modernizacji zajezdni. W ramach tego etapu, lokalizację na terenie zajezdni zmieni magazyn główny, natomiast w jego dotychczasowym miejscu powstaną nowe stanowiska postojowe dla tramwajów, które podobnie jak już istniejące stanowiska zyskają zadaszenie - dodaje Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Projekt gotowy w połowie przyszłego roku



Spółka ma już gotową i opracowaną wstępną koncepcję nowego magazynu. Ma być ona podstawą do wykonania projektu budowlanego w systemie "zaprojektuj i zbuduj".

Wybrany wykonawca na sporządzenie dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę będzie miał 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferty poznamy 25 maja.

Miejsca

Opinie (76) 2 zablokowane

  • Jest sens?

    Skoro w ciągu kilku lat wynoszą się na Warszawską????

    • 0 0

  • Dylematy (2)

    Mnie zastanawia, czemu w innych miastach (np Poznan) budowane sa zajezdnie z halami. Taki tramwaj stojacy pod dachem za 10 lat bedzie chyba w lepszym stanie niz stojacy pod chmurka, czy sie myle?

    • 51 3

    • To jest gait, tu wszystko robi sie odwrotnie (1)

      • 24 3

      • Może ktoś by stracił na czekając na następne wymiany taboru?

        • 1 0

  • Budynek jak budynek (2)

    ale w miejscu gdzie ma być postawiony jest stara o ile nie zabytkowa przesuwnica do tramwajów. Ona pewno teraz obsługuję wózki wagonowe i co pójdzie na złom? A archiwum to można zrobić np w starej zajezdni na Łąkowej. Ale po co? Lepiej postawić koszmarek a i może jakąś gratyfikację się przytuli

    • 11 1

    • (1)

      Starą zajezdnię na ul. Łąkowej rozebrać. Tam już żaden tramwaj nie pojedzie.

      • 4 1

      • To może stare szpitale rozebrać bo ty się nie leczysz?

        • 0 1

  • Brawo Gait (1)

    Zak się zagalopowaliście z waszymi inwestycjami za grube miliony, że zapomnieliście o podwyżkach dla motorniczych i kierowców!!!
    Już macie duże braki, a będzie tylko gorzej:
    odchodzą na emeryturę
    młodzi uciekają do innej pracy, bo za 3900 netto za kwiecień to ciężko dziś opłacić zobowiązania i żyć.
    Na urlop nie, bo nie ma ludzi!
    Grafiki katastrofa! Wszystko na nie!
    Obóz pracy różnący się od niewolnictwa tylko faktem pracy za coś co ma przypominać zapłatę.
    Panie prezesie! My także jesteśmy ludźmi i chcemy pracować na godnych warunkach!
    Może w końcu zejdzie pan na ziemię i doczekamy się obiecanych przez pana "tych fajnych podwyżek", o których mówi od 2018 roku???

    • 11 1

    • grafiki

      tam z 4-ch w systemie do układania grafików pracujące i w niedziel za 100% na tramwajach dorabiają.
      Stała odpowiedz,zmian w grafiku system nie przyjmuje jetses niewolnikiem.
      Z 300-u nas za pulpitem zasuwa a nadzoru z 50-t osób... z 12-u dyspozytorów ,3-kierowników,dyrektor d/s motorniczych.
      No i nad tym zur,,,zespol utrzymania ruchu.
      Ponad wszystkim ztm,tez nadzoruje.
      Taka sytacja na wstepie powala:(((((

      • 0 0

  • ?

    a w gdyni przestali kupowac trolejbusy....
    to już wiem po co sie archiwum we Wrzeszczu buduje...
    Brawo wizjoner LIsicki:((((

    • 0 0

  • Budynek na zakładowe archiwum?! (2)

    Cyfryzacja, mówi to panu coś, panie Lisku?

    • 18 3

    • Wątpię... (1)

      Gdański samorząd jest bardzo zacofany cyfrowo. Papier, pieczątka rządzą

      • 7 0

      • Cyfryzacja to droga sprawa.

        • 1 0

  • A dlaczego taki brzydki? :(

    • 4 0

  • Znacie CCC

    Cena Czyni Cuda... czyli jak się wybiera najtańszego, to taka potem jakość. Nie ma być ładnie, tylko tanio.
    Może czas wreszcie coś zmienić w przetargach publicznych.

    • 4 0

  • przecież zlecili przeglady T. na zewnąrtz . to po co im hala na czesci zamienne .

    A po za tym; ważne naprawy , awaryjne , główne , to chyba kontrakt z Pesą mają na ileś wiele lat./ więc co ..............

    • 6 0

  • Za miasto (2)

    Zajezdnia powinna być po za centrum miasta.W tym miejscu można wybudować domy mieszkalne z zielonym skwerkiem

    • 10 85

    • Za miastem

      W 1935 ta zajezdnia powstała praktycznie za miastem.

      • 9 0

    • Deweloper

      Płacz dewelopera? Blisko kupił ostatnio teren.

      • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane