• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek w zajezdni tramwajowej

Maciej Korolczuk
12 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Nowy magazyn i archiwum GAiT ma powstać na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.

W zajezdni tramwajowej przy ul. Wita StwoszaMapka ma powstać nowy budynek, w którym znajdzie się magazyn części tramwajowych oraz zakładowe archiwum. Wstępna koncepcja jest już gotowa, teraz GAiT szuka projektanta, który będzie miał rok na stworzenie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę.



Czy zwracasz uwagę na architekturę związaną z komunikacją miejską?

Magazyn centralny wraz z archiwum powstanie na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży. Budynek zostanie wzniesiony na tyłach jednej z obecnych hal.

Inwestycja ma zapewnić spółce możliwość składowania części dla eksploatowanych części tramwajowych o różnej wielkości i ciężarze, a także ok. 1 tys. europalet i kilku wózków tramwajowych (na ułożonych w posadzce fragmentach torów wraz z obrotnicą).

Sama powierzchnia zabudowy mierzącego 12 metrów wysokości magazynu i archiwum ma mieć ok. 1 tys. m kw. (wraz z powierzchnią użytkową i ruchu ponad 1,4 tys. m kw.).

  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.

Zdecydowanie największy spośród nich będzie sam magazyn (880 m kw.), w którym przechowywane będą części tramwajowe i elementy szklone.

W pozostałej części budynku, pokrytego z zewnątrz klinkierową cegłą, znajdzie się strefa socjalno-biurowa z WC, a na ostatniej kondygnacji budynku koncepcja zakłada utworzenie zakładowego archiwum.

W ostatnich latach na terenie zajezdni powstała m.in. hermetyczna komora lakiernicza oraz zmodernizowano halę napraw.

- Na terenie zajezdni zakończono w tym czasie trzeci etap jej modernizacji, w ramach którego całkowicie zmodernizowano halę napraw. Obecnie trwają prace projektowe związane z czwartym etapem modernizacji zajezdni. W ramach tego etapu, lokalizację na terenie zajezdni zmieni magazyn główny, natomiast w jego dotychczasowym miejscu powstaną nowe stanowiska postojowe dla tramwajów, które podobnie jak już istniejące stanowiska zyskają zadaszenie - dodaje Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Projekt gotowy w połowie przyszłego roku



Spółka ma już gotową i opracowaną wstępną koncepcję nowego magazynu. Ma być ona podstawą do wykonania projektu budowlanego w systemie "zaprojektuj i zbuduj".

Wybrany wykonawca na sporządzenie dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę będzie miał 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferty poznamy 25 maja.

Miejsca

Opinie (76) 2 zablokowane

  • (1)

    Niech się wezmą za stan zwrotnic (wiecznie nie działają), stan szyn, tzw krzyżaków (Opera bałtycka, Hucisko), za sieć trakcyjna (Opera, Od Bramy wyżynnej do Łąkowej). Buduja nowe, ale zapominają o starych...

    • 35 5

    • Miała rację Ola...

      ...za mało serdeczności.

      • 6 3

  • A we Wrzeszczu nadal dwa toj toje

    • 21 3

  • A jak ma się ta inwestycja do planowanej nowej zajezdni na Ujeścisku? (5)

    Czy opłacalne jest utrzymanie kilku zajezdni ???

    • 9 19

    • Nijak

      Seba robi zdjęcia stopiątek. Są rzeczy ważne i ważniejsze

      • 4 6

    • Tak, jest opłacalne, szczególnie gdy taboru jest tak dużo że ledwo się mieści (2)

      Koszty jeżdżenia rano i wieczorami pustymi tramwajami przez pół miasta są bardzo duże i trzy zajezdnie na pewno je zmniejszą. Do tego Strzyża to coraz bardziej duży nowoczesny warsztat z funkcją niezbyt dużej zajezdni wiecznie przepełnionej, Nowy Port też nie ma miejsca na rozbudowę, Ujeścisko wydaje się konieczne. Szkoda że takiego samego podziału nie robi się z autobusami, Gdańsk robi się tak duży, że jakaś mała zajezdnia w północnej części powinna zostać po przeniesieniu bazy z Hallera na południe.

      • 13 0

      • (1)

        OK., dzięki Rozumiem, że na Ujeścisku rolą zajezdni będzie jedynie przechowanie pojazdów do kolejnego szczytu? Czy tez pełna infrastruktura warsztatowa?
        Logiczne jest dla mnie aby tramwaj nie zasuwał pół miasta do Nowego Portu czy na Strzyżę ale powielanie, pewnie kosztownej, infrastruktury chyba wytworzy wyższe koszty niż transport wozu do już istniejącego warsztatu? Pytam z pozycji laika - ciekawy jestem :)

        • 2 3

        • nie musi być pełna, w zupełności wystarczy dokonanie bieżącego oraz doraźnego utrzymania

          • 6 0

    • Nawet jak zbudują zajezdnie na ujescisku

      To ta we Wrzeszczu będzie funkcjonować. Co więcej, nadal będzie głównymi warsztatami. Ta nowa to ma byc w formie bardziej torów postojowych na noc i ewentualnych napraw małych usterek. Dyr seba nic do nie ma so Gaitu, on siedzi w ZTm

      • 4 0

  • Tan caly GAiT to jak archiwum

    • 23 10

  • (3)

    ...przerost formy nad treścią - klinkier na wielki magazyn części ? a może jednak coś tańszego ...

    • 21 12

    • dobrze ze w marmury nie poszli

      • 5 3

    • to jest zabytkowy układ budynków (1)

      to musi jakoś przyzwoicie wyglądać względem reszty, no i myślisz że ten klinkier to o ile zwiększy koszt budowy? o 5%? to dramat!

      • 4 3

      • klinkier (o ile konserwa nie wymusi jakiegoś wyjątkowo specjalistycznego) i silikaty to ta sama półka cenowa

        • 3 2

  • Ciepłe posadki sobie szykują

    Ten GAIT to rozpacz.

    • 22 10

  • Archiwum? (1)

    Pieniadze wyrzucone w bloto.
    Sa specjalne firmy od tego.
    A koszty bylyby 80% nizsze

    • 22 10

    • Oni tam mają całą listę argumentów, że "nie da się"

      • 4 0

  • Już 18 lat temu miało powstać (1)

    Pamiętam że budynek miał postać 18 lat temu.

    • 10 1

    • Bo nie chodzi o to, żeby zaprojektować i skończyć projektowanie

      ale o to, żeby projektować!

      • 4 0

  • Ludzie co marudzicie xD. Już chyba lepsze to, niż wejście do akcji patodewelopera, seria pożarów, tajemniczy wykup terenu i osiedle "prestiżowych" klocków okno w okno, tak jak na terenie dawnej zajezdni "Wrzeszcz" przy Chrobrego/Hallera.

    • 27 1

  • (3)

    Zajezdnia tramwajowa w centrum miasta to jakiś żart. Powinni ją wyburzyć i przenieść się na Jasień czy Szadółki.

    • 11 43

    • Hahaha

      Tak a pierwsze tramwaje nie będą wyjeżdżać już o 3 tylko o 2 w nocy żeby dowieźć ludzi na 4 do pracy. Po co w ogóle komunikacja miejska w mieście !!!!

      • 22 1

    • Garaże i parkingi w centrum miasta

      to jakiś dowcip. Powinno się je wyburzyć i przenieść do Banina i pod Żukowo

      • 18 5

    • najpierw zezłomuj swojego grata

      albo wynieś się z nim na Jasień czy Szadółki i do porządnych dzielnic nie wjeżdżaj

      • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane