- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (214 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (207 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (89 opinii)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (47 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (182 opinie)
- 6 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (180 opinii)
Nowy terminal promowy w Gdyni skróci rejs do Szwecji o pół godziny
W gdyńskim porcie, przy Nabrzeżu Polskim , powstanie nowy terminal promowy. Ma być gotowy w 2016 roku, a jego budowa pochłonie 120 mln zł.
Dziś na terenie Nabrzeża Polskiego operuje Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia. Stoją tam magazyny i przeładowywane są towary masowe. Trwa jednak proces prywatyzacji tej spółki, który uwzględnia plany budowy terminalu promowego.
Stena Line współpracuje z gdyńskim portem już od 1995 roku, kiedy to w maju w swój pierwszy rejs z Karlskrony do Gdyni wyruszył prom Lion Queen. Dziś promy na trasie Gdynia-Karlskrona kursują codziennie. Baza promowa zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Helskim II, przy Basenie VIII .
- Jest to jeszcze bardzo wstępny etap, za wcześnie więc na szczegóły. Dopiero rozpoczynają się prace projektowe. Jednak wizja przeprowadzki na Nabrzeże Polskie jest dla nas bardzo obiecująca - twierdzi Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik Stena Line. - Nabrzeże, które obecnie użytkujemy, jest już dla nas za małe. Nie mamy możliwości operowania większymi statkami.
- Za dwa lata będziemy obchodzić 20-lecie współpracy ze Steną Line i myślę, że jubileusz będzie przebiegał w radosnych nastrojach - zapowiada Janusz Jarosiński. - Dyskutujemy o dalszej, wieloletniej współpracy. Niewątpliwe Stena Line ma nadzieję na zwiększenie swojego udziału w rynku przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Na pewno terminal w nowym miejscu pomoże w realizacji tych zamierzeń. Dzięki tej decyzji, już dziś wróciliśmy do rozmów o promach o długości 240 metrów. Zawijanie takich promów do nabrzeża, które ma 170 m długości - a takie warunki ma obecnie Stena Line - jest praktycznie niemożliwe. Nowy terminal jest wręcz niezbędny.
Inwestycja istotna dla gdyńskiego portu i przewoźnika, jest również bardzo ważna dla rozwoju rynku przewozów kontenerowych. Nabrzeże wykorzystywane obecnie przez Stena Line sąsiaduje bowiem z terminalami kontenerowymi, a dla nich, szczególnie dla najbliższego sąsiada, czyli BCT, przeprowadzka "promów" oznacza nowe tereny inwestycyjne.
- BCT już tylko czeka, żeby Stena Line się wyprowadziła, bo przyda im się dodatkowy teren do składowania kontenerów. Ten obszar wydzierżawiamy jednak w przetargu publicznym, więc także inni będą mieli szansę zagospodarować tę działkę - zastrzega Janusz Jarosiński.
Z zagospodarowaniem 2 ha po Stenie nie będzie problemu, pytanie co się stanie z dworcem promowym?
- Staramy się słuchać co nam rynek i partnerzy biznesowi podpowiadają, więc na pewno jakiś pomysł się pojawi. Raczej go zagospodarujemy, a nie wyburzymy. Może poprosimy o pomoc studentów architektury? Młodzi ludzie bardzo często mają pomysły, na które nie wpadłoby moje pokolenie. Trzeba z tego czerpać, żeby iść do przodu - dodaje Janusz Jarosiński.
Miejsca
Opinie (123) 7 zablokowanych
-
2013-02-06 20:29
widok
szkoda, bo stracę piękny widok przez okno
- 3 1
-
2013-02-06 20:15
Konkurencja
Przydałaby się jakaś konkurencja, by te absurdalnie wysokie ceny mogły spaść
- 4 0
-
2013-02-06 19:51
zorientowany
Brawo dla tego pomysłu....HYDROMEGA będzie miała co robić..
- 3 0
-
2013-02-06 16:43
kolejna bzdura! Zniszczą niedawno odnowione magazyny na Nab Polskim (3)
BTDG straci mnóstwo pól składowych i na atrakcyjnosci. Spółka która obecnie generuje duży ruch na polskim (przeładunki śruty i zbóż) zapewne ucieknie do innego portu, bo w małym porcie Gdynia nie bedzie dla niej miejsca.
Szczurki! Zanim zaczniecie minusować powiedzcoe gdzie mogliby sie przeniesc?- 6 2
-
2013-02-06 19:13
Szczurki anektują kolejne nabrzeża i już nie ma gdzie indziej przenieść terminala promowego.
- 3 1
-
2013-02-06 17:02
mam gdzieś śrutę, chcę pływać do Szwecji (1)
niech se tą śrutę przeniosą do Rotterdamu
- 0 0
-
2013-02-06 18:51
śruta do gdańska
albo do Gdańska, czekamy :)
- 2 0
-
2013-02-06 19:10
Gruby
Zanim ten terminal zostanie oddany do użytku mój mercedes okularnik ulegnie naturalnemu rozkładowi przez rdzę. Ale to nic bo mam jeszcze 20 letnie mondeo - czerwona strzała.
- 3 0
-
2013-02-06 18:34
A w Gdańsku agencji CAI (1)
torturują i więzią biednych terorystów i wolnościowców
- 1 3
-
2013-02-06 18:44
oczywiście w Porcie
- 1 0
-
2013-02-06 15:11
A może obok terminala portowego nowe lotnisko ? (2)
- 6 5
-
2013-02-06 17:28
(1)
po co? pas wodny był jest i będzie- to konstruktorzy niech wezmą się za zaprojektowanie pontonów do samolocików ;D
- 2 0
-
2013-02-06 18:24
lotnisko G-K. będzie przecież
obsługiwało i hydroplany
- 1 0
-
2013-02-06 18:21
a tiry teraz beda jezdzic przez centrum?
tiry przecież tez sa przewożone promami, wiec jak dostana sie do nowego terminala?
- 8 0
-
2013-02-06 14:40
oby się udało... (2)
będzie bliżej centrum... pożyjemy - zobaczymy - 4 lata to jeszcze sporo czasu...
- 21 11
-
2013-02-06 17:13
(1)
2016 będzie za 3 lata
- 2 1
-
2013-02-06 17:21
jeśli budowa skończy się przed końcem 2016 to pozostało 3 lata i 10 miesięcy więc liczymy w przybliżeniu 4 lata ;P
nie czepiaj się skromnych cyferek ;)- 0 1
-
2013-02-06 14:42
"Nabrzeże, które obecnie użytkujemy, jest już dla nas za małe...." (3)
"Nabrzeże, które obecnie użytkujemy, jest już dla nas za małe. Nie mamy możliwości operowania większymi statkami."
Faktycznie, od razu przypomniał mi sie wypadek z maja jak wasz zdolny kapitan nie potrafił wymanewrować promem i pieprznął w suwnice BCT. Wnioskując nie macie umiejętności a nie możliwości operowania statkami- 26 46
-
2013-02-06 15:05
(2)
Popatrz, jesteś wybitnym autorytetem w dziedzinie nawigacji morskiej a marnujesz się na forach internetowych.
- 21 8
-
2013-02-06 16:02
(1)
nie masz racji, nie marnuję się (swoich umiejętności, swojej wiedzy i potencjału), wypełniam inną gałąź w gospodarce morskiej
- 7 8
-
2013-02-06 17:13
zapewne szeroką gałąź, tzw. akwizycje
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.