• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce

Maciej Naskręt
26 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach. Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach.

Od początku 2017 r. średnio na każdym kilometrze obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska dochodziło do 40 wypadków i kolizji, które przynajmniej raz na trzy dni powodowały poważny paraliż drogi. To plasuje obwodnicę na trzecim miejscu wśród ekspresówek z największą liczbą "zdarzeń drogowych" w Polsce.



Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?

Operatorzy aplikacji Yanosik postanowili sprawdzić, jakie drogi w Polsce są najmniej bezpieczne. Wzięli pod uwagę statystyki zdarzeń, zgłaszanych przez użytkowników systemu od 1 stycznia do 10 grudnia 2017 roku.

- Uwzględniając częstotliwość występowania wypadków na drogach, stworzyliśmy mapy najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce - mówi Julia Rachwalska, administrator systemu Yanosik.
Wśród wszystkich dróg ekspresowych na terenie Polski wytypowanych zostało 10, które odznaczały się największą liczbą wypadków w przeliczeniu na 1 km drogi. Na wspomnianych mapach jest też obwodnica Trójmiasta. Od początku 2017 r. średnio na każdym jej kilometrze dochodziło do 40 wypadków i kolizji. Oznacza to, że skoro obwodnica ma 38 km, to codziennie dochodziło tam do około czterech zdarzeń drogowych.

Jak wyliczono ten wynik?

System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń (zdecydowanie najczęściej są to ostrzeżenia przed patrolami policji) przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach i wypadkach. Ich autentyczność weryfikowana jest przez kolejnych kierowców przejeżdżających przez dane miejsce, poprzez zatwierdzenie lub odrzucenie wcześniej dodanego komunikatu. W ten sposób system jest w stanie określić lokalizacje, w jakich najczęściej dochodzi do wypadków.

Dodajmy, że najczęściej do kolizji dochodziło na drodze S86 łączącej Katowice i Sosnowiec. Na drugim miejscu uplasowała się droga ekspresowa S2 w okolicach Warszawy.

Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl

Powiadomienie na telefon o utrudnieniach na obwodnicy



Od ponad dwóch lat użytkownikom aplikacji Trojmiasto.pl dziennikarze wysyłają istotne informacje ostrzegające o korkach, wypadkach i kolizjach, także na obwodnicy Trójmiasta.

Od początku tego roku do 19 grudnia wysłaliśmy 99 powiadomień o poważnych utrudnieniach na obwodnicy. To oznacza, że średnio co trzy dni mamy do czynienia z paraliżem lokalnej ekspresówki.

O tym, jak pobrać aplikację Trojmiasto.pl możecie przeczytać na specjalnie przygotowanej stronie.

Opinie (410) 7 zablokowanych

  • ta

    Nie dziwi mnie to, strasznie się tam jezdzi. swoja drogo to az zadziwiajace ze yanosik angazuje sie i ujawnia takie dane, fajna opcja

    • 1 1

  • I tak

    najbardziej podły jest odcinek między Kowalami a Auchan szczególnie na wysokości Szadółek. Duża ilość samochodów włączających się do ruchu (Kowale) , nieumiejętne włączanie się do ruchu (Szadółki), zbyt małe odległości między pojazdami (Szadółki-Auchan).

    • 1 2

  • Z własnego doświadczenie widzę, że główną ptrzyczyną wypadków (2)

    jest jazda na zderzaku z dużą prędkością. I to nie jednego samochodu, ale kilku pod rząd. W momencie kiedy pierwszy w kolumnie zahamuje z jakiegokolwiek powodu, to działa efekt domina i stąd karambole kilku samochodów na raz. Policja powinna tępić takie zachowania, jak w dzieje się to w Niemczech. Tam jazda na zderzaku jest poważnym wykroczeniem.

    • 10 1

    • (1)

      Tylko to by musiało oznaczać 3-4 nieoznakowane radiowozy jeżdżące po Obwodnicy non-stop.
      Po fantazjować sobie można... :((

      • 1 2

      • Krzycz Trybson!

        No i co za problem? Szybko by się inwestycja zwróciła. Trzeba tylko chcieć.

        • 2 0

  • (12)

    Wszystko przez Gd i wszystko jasne.

    • 57 170

    • GA I GWE i N...

      • 1 1

    • wstyd za takich kierowców

      Lepiej wyprowadź się z Wejherowa

      • 1 0

    • bez GD prostaku (3)

      to pewnie nadal byś kupę robił za oborę.

      • 8 8

      • Jak to dobrze z domu znasz widzę.

        • 1 1

      • Tak, tak bosy antku spod białorusi :D Jesteś tak wyjątkowy... Teraz możesz wracać na szadółki sortować nasze śmieci "mieszczuchu"...

        • 2 4

      • Przez takich gamoni jak ty sa wypadki. Nawet w necie nie umiesz byc spokojnym to co dopiero za kierownica. Wszystko zle gwe gpu itd. Obrzucanie sie gnojem. Zygac sie chce od takich poczwar zyciowych jak ty!

        • 6 1

    • HiHi, Ha Ha ! (3)

      Odezwała się Gwe-gwa (nazwa najbardziej nieudolnych w woj. pomorskim) którzy chćą udawać drogowych mądrali!

      • 27 5

      • (2)

        wiesz co to sarkazm prostaczku?:)

        • 4 3

        • (1)

          Nie wie, a pewnie ma Gd i dumny śmiga po Giżycku jak po słoiki jedzie

          • 4 3

          • każdy wolałby Warszawę, ale jak nie ma co sie lubi to sie lubi trojmiasto

            • 2 3

    • Mam z nich bekę (1)

      Hehe dobre... ten tekst " i wszystko jasne" jest tak prymitywny źe aź mnie śmieszy...

      • 22 1

      • Wszystko przez głupich ludzi i tyle.

        • 22 1

  • Pozdrawiam miszczuf kierownicy myślących że przy 120 km/h 2 metry to wystarczający odstęp. (13)

    I tych drugich, co to najeżdżają mi na tył, walą długimi gdy akurat wyprzedzam np. kilka tirów jadąc 120 lewym pasem. Co mam w tym momencie zrobić, miszczu?
    a - zwolnić do 90 tobie przed nosem, żeby między Tiry móc zjechać
    b - katapultować się
    c - nacisnąć parę razy hamulec, żeby ci się w d... zagotowało
    d - przekroczyć dozwoloną prędkość bo ty tak chcesz
    e - twoja propozycja.

    • 192 5

    • (2)

      Dodaj gazu w swoim gracie a jak się nieda to jedź za tirem

      • 0 8

      • (1)

        powiedział właściciel paseratti

        • 4 0

        • Pasat ma wystarczajacy moment wiec twoj komentarz jest tak udolny jak twoja wiedza na temat motoryzacji

          • 0 2

    • e - nadal jechać jak się jechało. (7)

      • 24 2

      • (6)

        Ok, ale skoro chcesz bym jechał dalej tak samo to czemu nerwowo się zachowujesz wjeżdżając mi prawie do bagażnika i waląc długimi po lusterkach???

        • 25 0

        • (3)

          Długie? A gdzie masz długie? Chyba światła drogowe, mistrzu od „120”. Zasada jest taka ze jak jeden tir jest na Matarni a drugi przy Osowie to zjeżdżasz królewiczu na prawy pas, bo tak się jeździ: prawy pas jest domyślny a nie, ze Ty sobie oceniasz ze kilometr przerwy między ciężarówkami Cię uprawnia do jazdy lewym pasem.

          • 3 42

          • Dołóż esteto językowy jeszcze TIR, że karnet bla, bla, bla

            • 4 0

          • Naucz się czytać a potem zabieraj głos.

            • 3 0

          • Nie przepuszczać morderców. Nagrywać!

            prawdopodobnie twoje bmw nie może się rozpędzić w rodzinnej wiosce i dlatego jesteś taki sfrustrowany na obwodnicy.
            Proszę wszystkich by nie ustępowali, przede wszystkim tym, co mrugają

            • 24 1

        • A kto mówi, że ja jadę komuś na zderzaku z tyłu? (1)

          Trzymam spory odstęp od poprzedzającego auta, nie robię gwałtownych zmian pasa, jak widzę spiętrzenie/potencjalny korek to włączam awaryjne, żeby mi ktoś w tył nie wjechał...

          • 1 2

          • Pytanie było wyraźnie zaawansowane :)

            • 0 0

    • A co byś zrobił

      Jakby jadący za tobą "miszcz" kierowca taksówki powyprzedzeniu cię gwałtownie przed toba zahamował a potem jechał środkiem (tak, środkiem drogi, dwoma pasami na raz) slalomem 40/h, uniemożliwiając ci normalna jazdę? To mi sie właśnie zdarzyło wyprzedzając 2 tiry na estakadzie Kwiatkowskiego w kierunku obwodnicy, prędkość moja była dużo ponad limit tam, który wynosi 70 km/h.

      • 7 1

    • ja włączam tylne przeciwmgłowe, spryskiwacz i nagrywanie w kamerze ;)

      żarty żartami, ale to co opisałeś to największe bydło drogowe i przyczyna większości wypadków na obwodnicy. Policja powinna takich gnoi wyłapywać i pacyfikować bez litości, ale niestety nikt na to nie reaguje... bo jej nie ma na drodze.

      • 52 1

  • kontrolować i karać

    odcinkowy pomiar prędkości, dynamiczne ograniczenia, automatyczny pomiar odległości pomiędzy samochodami i od razu wypadków 10x mniej.

    szybko ale bezpiecznie to można w sypialni.

    • 3 1

  • Wiecej rozumu

    Wiecej rozumu, mniej brawury, pospiechu I jazdy zderzak w zderzak I problemu nie bedzie.

    • 2 1

  • Odciknowy pomiar prędkości i więcej Policji prewencja jest ważna oni to wiedzą tylko im się nie chce (5)

    jeden patrol na obwodnice to za mało to jest strategicznie ważna droga dla całej aglomeracji i KWP powinna mieć ją pod nadzorem w tej chwili wygląda to tak że policja z gdańska swoje a z gdyni swoje i dogadać sie nie mogą efekt jest taki że kierowcy czują się bezkarnie jest dużo kolizji te powodują korki i mamy efekt domina

    • 152 48

    • Popełniasz jeden tyci błąd w rozumowaniu. (4)

      I myślisz, że Janusz z rodziną jadąc PRZEPISOWO swoim niesprawnym technicznie folklor-wagonem 1.9-te-de-y wyhamuje ze 120 do zera w razie potrzeby bez sprawnego układu ABS, z 10-letnimi oponami, z uszkodzonymi wahaczami i niesprawnymi amortyzatorami bez ustawionej zbieżności i 15 cm luzem na kierownicy??? :D

      Policja, szanowny kolego, to powinna się dobrać do d*py ale diagnostom.
      Im szybciej tym lepiej.

      • 12 4

      • A czemu nie oba na raz? (1)

        Sprawny samochód przy prędkości 110 na pewno wyhamuje prędzej niż 160

        • 0 0

        • Prędkość powinna być dostosowywana dynamicznie do warunków panujących na drodze, a nie odgórnie ustalona.

          • 0 0

      • ??? (1)

        Nikt nie wyhamuje !

        • 0 5

        • Wpisz w youtuba "Dashcam Norway - Semi truck narrowly missing kids" to zobaczysz, że 40 ton jest w stanie zahamować praktycznie w miejscu. Ale to był sprawny i nowy ciągnik, a nie januszowaty szrot. Zgadzam się z Aradashem, że w pierwszej kolejności trzeba dobrać się do d*py diagnostom, bo to patologia, która za pieniądze zrobi wszystko.

          • 4 2

  • jak widze takich gnojkow co na siebie wjechali

    to dalbym im po 10 tys kary , poza tym powinien byc bezwzgledny nakaz usuwania zepsutych titow na koszt wlasciciela czyli ubezpieczenie a nie ze stoi caly dzien i blokuje

    • 4 0

  • PASY dodatkowe

    Wybudować Pasy co najmniej dwa !!!! nie jeden pas, który zaraz się zapcha.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane