• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi na PKM co pół godziny

Krzysztof Koprowski
17 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Na przystanku PKM Gdańsk Brętowo, jedynym w pełni zintegrowanym z tramwajem, nie będą zatrzymywały się pociągi do i z Kościerzyny. Na przystanku PKM Gdańsk Brętowo, jedynym w pełni zintegrowanym z tramwajem, nie będą zatrzymywały się pociągi do i z Kościerzyny.

11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład pociągów na trasie PKM. Do Kościerzyny dojedziemy bezpośrednio z Wrzeszcza. W ciągu dnia częstotliwość kursowania pociągów wyniesie co ok. pół godziny, a tylko w bardzo krótkim okresie szczytu porannego i popołudniowego wzrośnie do ok. 20 minut.



Czy pociągi na trasie PKM powinny kursować częściej?

Od 11 grudnia na terenie całego kraju zostaną wprowadzone nowe rozkłady jazdy na kolei. Dotyczy to także pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej, kursujących po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Największą zmianą będzie skierowanie większości pociągów między Trójmiastem a Kościerzyną przez Gdańsk Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska (i dalej torami dalekobieżnymi przez Oliwę zobacz na mapie Gdańska, Sopot zobacz na mapie Sopotu) do Gdyni. Na zmianę kabin przez maszynistę we Wrzeszczu przewidziano ok. 7-minutowy postój.

Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl

Dłuższy o prawie 20 minut przejazd przez Wrzeszcz ma być rekompensowany brakiem zatrzymań na przystankach Gdańsk Rębiechowo zobacz na mapie Gdańska, Matarnia zobacz na mapie Gdańska, Brętowo zobacz na mapie GdańskaNiedźwiednik zobacz na mapie Gdańska.

Pociągi między Gdynią a Wrzeszczem przez Osową zobacz na mapie Gdańska będą kursowały co ok. 1 godz., przy czym ostatni kurs z Gdyni zostanie wykonany już o godz. 20:18 (później, o 21:03 będzie realizowany jeszcze kurs przez Sopot, Oliwę, Wrzeszcz do Kościerzyny), a w odwrotnej relacji o 21:56.

Rozkład jazdy Gdańsk - Port Lotniczy - Kartuzy/Gdynia (pdf)

Rozkład jazdy Gdynia - Kościerzyna (pdf)


Pociągi z zatrzymaniami na wszystkich przystankach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pojadą co ok. pół godziny. Tylko przy kilku porannych i popołudniowych połączeniach częstotliwość kursowania wzrośnie do ok. 20 minut.

Nowy rozkład będzie obowiązywał od 11 grudnia do 11 marca przyszłego roku.

Czytaj też: Nowe połączenia kolejowe oraz taniej do stolicy

Opinie (209)

  • (41)

    Zobaczymy ilu pasażerów będzie jeździć.Moim zdaniem PKM-ka to pomyłka.Taka kolej ma na siebie zarabiać ,bo generowanie strat i dokładanie do interesu jest chore.Było głośno,że PKM-ka ma dowozić pasażerów z i na lotnisko.Wiecie co się dzieje gdy jakieś loty są nierentowne albo przewoźnik ma straty? Likwiduje się to!

    • 73 227

    • Żadna komunikacja miejska na świecie nie przynosi zysku. (13)

      • 66 12

      • (12)

        Więc pora to zmienić! PKM-ka nie jest komunikacją miejską a komunikacją międzymiastową.PKS-y były nierentowne.Pokski Bus jest przykładem,ze można na tej formie transportu zarobić!

        • 11 46

        • Nikomu na świecie sie nie udało ale ty wiesz jak to zrobić więc słucham (4)

          • 37 4

          • (3)

            Zobacz PKS-y padaly na potęge, Polski bus przewozi ludzi między miastami i na tym zarabia! Dlaczego komunikacja na siebie nie zarabia? Bo jest sporo zbytecznych lini ,bilety są za drogie ,wiele osób nie kasuje biletu bo komfort jazy jest kiepski.Jest za dużo etatów w ZTM i ZKM. Redukcja pracowników.Wytlumacz mi na jaki grzyb jest linia 100? Likwidacja biletów ulgowych ,darmowego przejazdu.

            • 8 36

            • (1)

              Ale co Ty porównujesz? Polski Bus jest odpowiednikiem PKP IC, a nie lokalnej linii, łączącej kilka miast w promieniu kilkudziesięciu kilometrów, a po części będącej po prostu kolejnym transportem miejskim w obrębie Trójmiasta. Postulowane przez Ciebie kasowanie linii jest sensowne ekonomicznie, ale wytłumacz to mieszkańcom Zadoopia Górnego i Piździszewa Mniejszego.

              • 24 0

              • Ale się uśmiałem tym ostatnim zdaniem. A tak na serio to trzeba się liczyć że komunikacja jest po to aby dowieźć ludzi którzy nie posiadają samochodu. Wielu z nich mieszka w bardzo małych miejscowościach. Logiczne że czy to autobus, czy pociąg nie będzie pełny. Porównanie do Polskiegobusa bez sensu, bo jeździ tylko tam gdzie można zarobić. Co do sensu obecnej PKM to w tej chwili tez uważam że mało trafione w tym momencie, ale z czasem popularność będzie rosła. Coraz więcej ludzi szuka domów pod miastem.
                Taka kolej daje możliwość budowania osiedli pod miastem które będzie dobrze skomunikowane. Dopiero po latach wyjdzie czy PKM miała sens czy nie:) Pozdrawiam mieszkańców Piździszewa Mniejszego.

                • 2 0

            • Zlikwidowanie darmowych przejazdów uderzyło by mnie po kieszeni. Z twoim zdaniem się nie zgodzę

              • 3 0

        • żadna komunikacja regionalna nie zarabia na siebie (6)

          PolskiBus to slaby przykład. To zupełnie co innego

          • 29 6

          • (5)

            Dobry przykład!

            • 4 27

            • zly (4)

              oni tylko komercyjne połączenia obsługują to raz. dwa raczej po cenach dumpingowych. Rynek sobie podporządkują, skupią się jedynie na pośrednictwie bez własnej floty i już nie będzie tak tanio.

              • 12 2

              • Ciekawe (3)

                Wszyscy zapomnieliście o tym, że PKP w latach 90. zlikwidowało wiele połączeń. Niech który spróbuje dojechać z Gdańska do np Ostrołęki. Za komuny było to możliwe i pociągi wtedy były często przepełnione. Pamiętam że to był pociąg przejeżdżający przez Gdańsk do Białegostoku

                • 2 7

              • za komuny ludzie nie mieli własnych samochodów więc komunikacja była przepełniona

                • 21 0

              • Za komuny mieliście puste główki

                • 2 3

              • Szczecin-Bialystok tzw."Widmo Polnocy" jezdzilem nim na przepustki z woja.Bylo OK.

                • 0 0

    • (12)

      Zgadzam się z Panią .Dlaczego my obywatele musimy dokładać do PKM-ki? Pomorski urząd marszałkowski nie posiada własnych pieniędzy ale dysponuje pieniędzmi podatnika.W kapitalizmie nierentowne interesy się zamyka!Jeśli taksówkarzowi nie opłaca się jeździć likwiduje taksówkę jest to oczywiste. Dla mnie jest wysoce niezrozumiale dlaczego na koszt podatnika tworzy się buble komunikacyjne?Mam nieodparte wrażenie,że PKM skończy żywot jak PKS.To nie są czasy komunizmu aby tworzyć utopijne wizje.

      • 10 56

      • Tak samo dokładasz do SKM jak i ZKM (2)

        • 38 1

        • (1)

          a ile dokładasz do rządu, policji, wojska, oraz kościoła...

          • 36 1

          • Od Kościoła się odczep. Idź lepiej przygarniac muslimy

            • 4 16

      • (2)

        Sama sobie elokwentnie odpisujesz widzę. Drogi też trzeba zamknąć, przecież też nierentowne, a w dodatku nie każdy ma samochód więc nie każdy korzysta a dokładać się musi każdy.

        • 43 1

        • (1)

          Ale jak idziesz drogą Szanowna Niewiasto na pielgrzymkę do Częstochowy to nie korzystasz z dróg?

          • 7 7

          • Do Czestochowy można dojść po drodze szutrowej. Po co zaraz asfalt?

            • 18 1

      • Weź nie sciemniaj i nie pisz komentarzy pod różnymi nickami bo tą ściemę widać na kilometr..

        • 13 2

      • a dlaczego my obywatele musimy dokladac do dròg?

        a dlaczego my obywatele musimy dokladac do chodnikow?
        a dlaczego my obywatele musimy dokladac do szpitali?
        .......

        • 30 1

      • bo miejska komunikacja nie obsługuje tylko i wyłącznie linie rentowe.Każdy mieszkaniec ma prawo dojechać do domu swego.

        • 12 1

      • ;)

        Daliśmy Rydzykowi kupe kasy , to co tam jakaś PKM -ka ;)

        • 2 0

      • a dlaczego my, obywatele mamy dokładać (1)

        do rozbudowywania infrastruktury dla prywatnych samochodów Jaśnie Państwa? Do darmowych parkingów, do szerokich arterii, do bezkolizyjnych skrzyżowań, do hektarowych wysp centralnych? Komunikacja zbiorowa jest nieporównywalnie efektywniejsza w przeliczeniu każdej złotówki na jedną przewiezioną osobę niż przy transporcie indywidualnym. Dlaczego zatem Wasza Wysokość poddani mają zapłacić za przejazd Pani karety?

        • 6 1

        • gdybyś miał w ogóle prawo jazdy...

          to wiedziałbyś, że my za te "swoje" drogi płacimy w cenie paliwa. tyle, że my płacimy też za drogi dla Ciebie, żeby mogła do Ciebie dojechać Straż Pożarna czy karetka pogotowia.

          • 0 6

    • a siooo głupia babo

      • 19 2

    • (1)

      Pani Agnieszko a odkąd komunikacja miejska jest rentowna? Raczej powinna być utrzymywana przez kierowców, żeby mieli mniejsze korki na drogach...

      • 16 3

      • przez 20 lat "Wolnej Polski" kolej utrzymywała... drogi

        Jak? Otóż niezelektryfikowane trasy korzystają z pociągów z napędem Diesla. Jest paliwo, jest akcyza - w całości zasilająca fundusz drogowy. Dopiero ostatnie lata zmieniły rozkład środków. Oczywiście przy masowym obruszeniu dziennikarzy motoryzacyjnych...

        • 8 3

    • To bardzo wielka pomyłka.

      • 0 6

    • kolejka co się nie zatrzymuje na części stacji? PO rąbało was?

      • 3 1

    • :) (1)

      Jechałem Pkm-ką z Krzesznej,odjazd o 09.32 .obłożenie około 70 %. Sporo ludzi tym jezdzi ,więc na żądanie jednej Agnieszki chyba tego nie zlikwidują ;)

      • 12 0

      • Jadąc pkm była pełna, nie było miejsc stojących. Niektóre składy są pełne.

        • 1 0

    • Liberalizm a rozum

      Praktycznie żadna kolej podmiejska w Europie nie jest stanie obejść się bez dotacji czy wsparcia, mądralo. SKM - ale na linii Gdańsk-Wejherowo - jest w tym względzie wyjątkiem. Celem transportu publicznego nie jest zarabianie, tak jak nie zarabianie jest celem budowy wodociągów i dróg.

      • 6 0

    • Komunikacja miejska jest rentowna!!! (1)

      Jest rentowna dlatego, że spadają inne koszty pośrednie. Dobrze rozwinięta komunikacja miejsca powoduje mniejszy ruch samochodowy, a to daje olbrzymie korzyści każdemu miastu. Dzięki komunikacji młodzież może dojeżdżać do szkoły i na inne zajęcia, osoby pracujące nie muszą kupować aut i truć miasta.
      ktoś kto nie rozumie celu komunikacji miejskiej nie może wypowiadać się o kosztach jej funkcjonowania. Komunikacja musi być dotowana, bo to daje wymierne korzyści każdemu mieszkańcowi, nawet jeżeli z niej nie korzysta.

      • 10 0

      • takie myślenie

        wymaga patrzenia dalej niż własny nos.
        a to bardzo trudne jest.
        mój nos jest taki piękny i na niego tylko chce patrzeć.

        • 3 0

    • Obwodnica 3 miejska też była pomyłką w latach 80-tych............

      .....

      • 9 1

    • A powiedz mi prosze, ile bezposrednich wplywow do budzetu jest z Tunelu pod Martwa Wisla

      albo obwodnicy?

      Czy kanalizacja zarabia na siebie? A co ze zbiornikami retencyjnymi. Parki tez nie zarabiaja.

      Faktem jest, ze kolej jest jedynym racjonalnym sposobem na szybki, bezpieczny i wygodny przewoz duzej liczby ludzi w tym samym czasie. PKM dopiero nabiera rumiencow.

      Jak tylko zlikwidujemy darmowe przejazdy samochodem przez miasto bede za calkowita likwidacja dotacji dla pociagow.

      Tak, samochody z perspektywy kasy miejskiej jezdza np. po Grunwaldzkiej za darmo. Podatki w paliwie nie trafiaja do kasy miejskiej.

      • 5 0

    • Czy jechaliście PKM do Wrzeszcza w dzień powszedni około 6:00?

      Jeśli nie, to polecam.
      Wtedy zobaczycie dla ilu osób jest niezbędnym środkiem dojazdu do pracy, szkoły, uczelni.
      Dlaczego mieliby tego nie mieć?
      Ime regularniej będą ludzie korzystać z tego środka lokomocji, tym bliżej będzie rentowności.
      Zmniejsza się obciążenie dróg, zanieczyszczenie środowiska, bezrobocie.
      Polecam przejażdżkę. Niesamowity jest widok z PKM na fontannę na środku zbiornika retencyjnego. Dla niego warto się przejechać.
      A propos: fontanna też nie rentowna - zamknąć?

      • 7 0

    • Pasażerów zacznie przybywać wraz z rozrostem takich osiedli jak Matarnia, Kiełpinek, Jasień czy Rębiechowo. może teraz wydaje się to zbyteczne, ale niedługo okaże się zbawienne.

      • 0 0

  • ?? (6)

    Już dawno się pogubiłem skąd dokąd i kiedy oraz którędy to jezdzi...

    • 274 5

    • Dokładnie. Wciąż pamiętam obietnice, że od grudnia 2015r. będzie kursować z Gdańska Głównego i co?

      I jajco.

      • 41 0

    • nikt nic nie wie. (3)

      i co chwilę się diametralnie zmienia. a we wrzeszczu? jak nikt nie widdział skąd jedzie pociąg i dokąd, tak pozostało do dzisiaj.

      • 9 0

      • pytam serio (1)

        czy aplikacja jak dojade nie mowi tego? Bo widzialem, ze wyswietla informacja, z ktorego peronu. Nie wiem, nie sprawdzalem, czy prawidlowo.

        • 0 1

        • Może i mówi, ale ja nie mam aplikacji. Taka informacja powinna być na stacji.

          • 1 0

      • z Wrzeszczem jest tylko jeden problem

        należy do PKP PLK, a oni nic nie chcą zmieniać. W tej sprawie pisali ludzie z PKM, SKM, Urzędu Miasta, Urzędu wojewódzkiego, pisały media. A PLK ma to w d... poniżej pleców.

        • 0 0

    • do dziś. nie wiem z jakiego peronu odjeżdza pkm....z Gdyni

      Ostatnio sprawdzilem wszystkie perony.
      Zero informacji.
      Dla menadżerów 2 z wielkim munusem.
      Wyjdzcie z biur i zrobcie coś poza kawą.

      • 14 0

  • Tylko jeden bilet na wszystkie środki komunikacji w całej agomeracji (15)

    może coś zmienić w kwestii transportu publicznego. Po co są ci urzednicy, po co ich utrzymujemy, jeśli nie mogą takiej sprawy załatwić?!

    • 216 7

    • (10)

      chyba już jest taki bilet. 140 zł / m-c na cały Gdańsk.

      • 4 11

      • Ale bilet tylko na ztm za 90 zl (1)

        I wikłanie sie w pkm nie ma sensu... Kazdy kto jeździ o tym wie. Zza biurka ciężko wpasc na to co proste...

        • 8 1

        • kaźdy bilet
          powinien być na całą sieć i wszystkie środki komunikacji publicznej

          każdy, a nie jakiś kosmiczny o długiej nazwie, wazny miesiąc
          do kupienia niewiadomogdzie
          calutenka zintegrowana taryfa

          inaczej zwijanie interesu będzie trwało
          za wiele nadziei i tak nie ma
          samochód w cenie 500+ to zabójczy konkurent

          • 22 0

      • Cytuje "Tylko jeden bilet na wszystkie środki komunikacji w całej agomeracji " (2)

        Cytuje "Tylko jeden bilet na wszystkie środki komunikacji w całej agomeracji "

        • 14 1

        • Mi by wystarczyl jeden bilet na wszystko w gdansku (1)

          Ztm to 90zl. 5dych doplacac do skm/pkm raczej sredni interes.

          • 2 7

          • Szczególnie dla rencistów i emerytów

            Takie osoby na ZTM mają prawo do ulgi 50% a na PKM/SKM nie.

            • 4 0

      • A ile kosztuje taki który pozwala podróżować i w Gdańsku i w Gdyni? (1)

        • 3 0

        • przypomne, że mozna inaczej - i nawet nie bedę powoływał się na Warszawę czy aglomeracje katowicka, ale na faktycznie wielkie i rozległe miasto, posiadajace autobusy, tramwaje, metro

          można tam za jednakową opłatę dojechać z jednego końca na drugi, przesiadając się z jednego środka na drugi - opłata taka sama co za 1 przystanek (i nie kosztuje bynajmniej 100PLN)

          wszystko jest skorelowane, często tramwaje i autobusy maja przystanki wspólne z metrem, tak że nie należy nawet wychodzić z budynku

          takie miasto istnieje i nazywa sie Toronto - rozciaga się na jakieś 60km i ma jakieś 5 milionów (może 3 jesli chodzi o mniejszy obszar objety wspólna komunikacja)

          • 1 0

      • 140 zl jest za bilet na wszystko w Gdansku i Sopocie albo Gdyni i Sopocie. (2)

        Zatem sa bilety, o ktorych tak czesto sie slyszy. To, ze gawiedz uwaza, ze sa za drogie... Jedni krzycza, ze doplaca sie do komunikacji, drudzy oczekuja jeszcze wiekszych doplat.

        Z dwojga zlego lepiej chyba jeszcze wiecej doplacic i zrezygnowac z wielu idiotycznych i szkodliwych planow budowy drog.

        • 0 2

        • Korepetycje ze związków komunikacyjnych można pobierać za Odrą

          Nie trzeba za ocean. Na obszarze takiego VRR mieszka jakieś 8 mln ludzi i wszystko śmiga na jednej taryfie (nie dotyczy tylko pociągów IC/ICE). Jedyny podział taryfowy to liczba stref do przejechania.

          • 0 0

        • "albo albo", bardzo tu kluczowe

          jest jedna aglomeracja trójmiejska i ten bilet za 140zł powinien być na całą komunikację,
          mam 2 bilety miesięczne po 140zł kupować?? ktoś chyba o.ipiał

          • 1 0

    • Nie w aglomeracji.

      w Trójmieście!

      • 0 0

    • od dawna jest taki bilet. Nazywa się metropolitalny i kosztuje 220 zł (2)

      • 0 2

      • Cena 220 zl niekonkurencyjna wobec samochodu

        Tak trudno to zrozumiec? I po co mi bilet obejmujacy wejherowo?

        • 5 0

      • łżesz jak ciemny pies

        jesteś po pier do lonym urzędasem, czerpiącym korzyści z instytucjonalnego nierządu przewozników

        kara cię nie minie

        • 0 0

  • Do poprawienia na szybko: (2)

    1. Brak bezpośredniego połączenia z centrum miasta.
    2. Brak jakichkolwiek kursów w nocy (skoro SKM jeździ w nocy, to czemu PKM nie może?).
    3. Niska konkurencyjność w stosunku do ZKM - bilety są zbyt drogie. O wspólnej taryfie można pomarzyć.

    • 211 3

    • Dodałbym jeszcze bałagan na dworcu wrzeszcz.

      Nikt nigdy nie wie kiedy i skad PKM odjedzie. Znajomym spoza miasta polecam autobus albo ubera bo tlumaczenie jak dziala PKM i gdzie maja kupic bilet to rozmowa na pol godziny.

      • 42 1

    • No i nazwy dworcow

      • 6 2

  • Pekaem srekaem (5)

    Super! Niech w ogóle wszystkie przystanki wyłączą z użytku, łącznie z lotniskiem! Po co ludzie mają korzystać z pociągów...

    • 143 4

    • problem jest szerszy, niż Ci się wydaje (2)

      PLK ustala, kiedy pociąg może wjechać na ichnie trasy. Niestety, ale brak wiaduktu w miejscu SKM Zaspa będzie się długo mścić...

      • 5 1

      • (1)

        Brak wiaduktu akurat nie, może w małym stopniu. Gorsze i to bardzo jest "spięcie" torów PKM-ki ze szlakiem 201. tam się robią największe jaja.

        • 0 0

        • ale to jest właśnie przyczyna

          bez wiaduktu w miejscu przystanku SKM Zaspa nie ma co śnić o wpięciu w LK250. A bez tego PKM decydować może tylko o tym, jak ich pracownicy się na parkingu ustawiają. Bo przepisy kolejowe regulują resztę ich pracy.

          • 0 0

    • "Największą zmianą, wymuszoną budową nowych przystanków PKM w Gdyni,"

      O, rly? Naprawdę Gdynia już od połowy grudnia będzie budowała nowe przystanki PKM? Nie ma to jak dobry żart z rana...!

      • 2 0

    • Wyłączyć lotnisko i matarnię, co za poroniony pomysł... Ciekawe kto to z nowej obsady z nadania rządowego to wymyślił.

      • 4 1

  • Ja sobie chwalę, dojeżdżam PKMką do pracy i omijam korki na Słowackiego.

    • 112 11

  • Co będzie pierwsze: człowiek na Marsie czy wspólny bilet w Trójmieście? (5)

    • 290 5

    • Będzie Mars.

      Na koszuli.

      • 13 0

    • Bilet na Marsa.

      • 29 0

    • Mars jak nic :D

      • 8 0

    • Właśnie w weekendy z Marsa nie ma jak dojechać do pkm Osowa !! Trzeba to zmienić !! + nocne kursu chociaż co 1,5 godz przez górny taras !!

      • 2 1

    • Jak ludzie pójdą na wybory i wymienią obecną klikę oraz zaskarży się fakt braku biletu jako niegospodarność i działanie na szkodę konkurencji i konsumenta to może będzie to równocześnie?

      • 2 0

  • Kiedy sensowne taryfy? (2)

    Co z Wrzeszczem? Nadal gra miejska na peronach?

    • 141 2

    • PKM jest chyba najmniej czytelną sprawą (1)

      • 4 0

      • ja to dzisiaj nawet na peron SKM nie trafiłam

        za pierwszym razem. dopiero się kapnęłam, że te perony nie są w ogóle oznakowane, dla przyjezdnych to dopiero musi być zagadka...

        • 1 0

  • Czy godziny szczytu to godzina 9 rano? (2)

    Nie rozumiem totalnie tego rozkładu. Z Jasienia pkm jedzie o godzinie 07:15 potem 7:46 w kierunku Wrzeszcza. Za to koło 8 i 9 to są kolejki co 10 minut.Ja zostaje jednak przy autobusie i siedzeniu w korku. Niech zamkną tą pkm, zaleją asfaltem tory i więcej pożytku będzie z dodatkowej ulicy.

    • 111 13

    • ...i 7:35 (1)

      i o 7:35 ten kościerski do wrzeszcza i dalej do gdyni

      • 8 0

      • Ty podałeś jak jest,

        a "rand" nie zauważył kościerskiej I ma w tej chwili 92:10 głosów za.
        poziom 3miasto. Inna sprawa, że SKM powinna na jednej planszy umieścić wszystkie pociągi jadące linią z lotniska do Wrzeszcza.

        • 3 0

  • jak okazało się, że zajmie się tym SKM Gdynia, to już wiedziałem, że będzie dno (5)

    położą ten projekt z hukiem. A tak dobrze się zapowiadało...

    • 72 16

    • Do SKM dopłata do 1 przejazdu pasażera to 0.5zl

      Do PKM dopłata do 1 pasażera to 25 zł... DWADZIEŚCIA PIĘĆ ZŁOTYCH !!!

      To SKM jest winna, że 10 dyrektorow zarządzających PKM tak nią kieruje? Ze Struk z kolesiami zakupił awaryjne pociągi? Ze wydano miliard w Gdańsku na m.in 10 przystanków a w Gdyni żadnego?

      To maszyniści SKM są winni???

      • 6 7

    • (1)

      nic się dobrze nie zapowiadało
      od razu było wiadomo, ze będzie wozić powietrze

      • 3 6

      • Ale jakie piękne były opracowania

        Ile nazwisk specjalistów się POdpisalo... Wszystko jest w sieci nie ginie.

        Te nazwiska wzięły zapłatę za te analizy i opinie

        • 5 4

    • gratulacje dla nowego prezesa PKM

      to ten co zwiał z UM, oooja się zna na wszystkim

      • 4 0

    • prawde ci napisze yo

      .............

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane