• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odważna witryna (po raz kolejny) w delikatesach przy Świętojańskiej

Patsz
20 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Witryna sklepu Dwunastka przy ul. Świętojańskiej w Gdyni po raz kolejny ma przypominać o tym, że jazda samochodem po alkoholu może mieć tragiczne konsekwencje. Tym razem pojawił się na niej kolaż zdjęć z wypadków, a za szybą znalazły się klepsydry z imionami ofiar śmiertelnych zdarzeń spowodowanych przez pijanych kierowców.



Na witrynie zwracać uwagę mają klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców. Na witrynie zwracać uwagę mają klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.
Wcześniej spore poruszenie wywołał sufit z tzw. dioramą przedstawiającą kilka chwil po wypadku samochodowym z udziałem matki i dziecka. Wcześniej spore poruszenie wywołał sufit z tzw. dioramą przedstawiającą kilka chwil po wypadku samochodowym z udziałem matki i dziecka.

Czy podoba ci się pomysł z witryną i klepsydrami ofiar na szybie?

Po raz pierwszy o sklepie głośno zrobiło się w kwietniu 2013 roku. Właściciel sklepu postanowił w nietypowy sposób przestrzec kupujących, by nie zasiadali za kierownicą nawet po niewielkiej ilości alkoholu.

Na suficie sklepu znalazła się tzw. diorama - z zainscenizowanym wypadkiem drogowym, a na nim oryginalny czarny kabriolet i dziecko płaczące nad zwłokami rodzica, a temat podchwyciły nawet media ogólnopolskie.

- Kilka lat temu ledwo uszedłem z życiem z poważnego zdarzenia, które spowodował pijany uczestnik ruchu. Traf chciał, że byłem już wtedy właścicielem sieci sklepów spożywczych. Uznałem, że żadna wywieszka, a tylko sugestywny obraz pozwoli uzmysłowić moim klientom, jak niebezpieczne jest prowadzenie po alkoholu - mówił wtedy Adam Czarnecki, właściciel sklepu z Gdyni.

Zaprosił też do akcji kabarety. Jako pierwsi za ladą stanęli członkowie kabaretu Limo, przypominający w zabawny sposób, że jazda po alkoholu nie jest dobrym pomysłem i do tego bezwzględnego zakazu trzeba się stosować.

W sierpniu 2013 roku Czarnecki po raz kolejny zaskoczył, umieszczając w witrynie zdjęcia historycznej Gdyni, które można było oglądać przez kilka tygodni. Teraz chce ponownie przestrzegać kierowców.

- Żywimy przekonanie, że udział w naszej akcji przyczyni się do zwiększenia świadomości i pozwoli w przyszłości zadbać na drodze tak o siebie, jak również innych uczestników ruchu. Zainspirowani ostatnimi wydarzeniami na drodze, m.in. pijanym kierowcą, który zabił kobietę w ciąży i jej męża pod Wejherowem postanowiłem zrobić nową witrynę w naszym sklepie - tłumaczy Czarnecki.

Pojawiły się na niej m.in. zdjęcia z wypadków oraz puste butelki po różnego rodzaju trunkach. Centralne miejsce zajmują klepsydry z prawdziwymi imionami ofiar na monitorze. Znowu za ladą staną kabareciarze. W niedzielę o zakazie jazdy po alkoholu będzie przypominał lubelski kabaret Smile.

- Misja tej nietypowej akcji wciąż pozostaje ta sama: skutecznie przekonać klientów sklepu, że spożywanie alkoholu i prowadzenie pojazdów to wyjątkowo nieudana, niebezpieczna, głupia, bezsensowna, nieodpowiedzialna, ryzykowna oraz samolubna kombinacja - dodaje Czarnecki.

Zobacz, jak w zeszłym roku kabaret Limo poradził sobie za ladą sklepową.

Patsz

Wydarzenia

Kabaret Smile & Kacper Ruciński

pokaz

Miejsca

Opinie (174) ponad 20 zablokowanych

  • Tylko trzymać kciuki

    żeby przekaz dotarł do jak największej ilości ludzi

    • 4 0

  • Genialne

    Doskonały pomysł. Gratuluję i pozdrawiam autora

    • 3 0

  • powinny dodatkowo wisieć zdjęcia "ludzi" którzy jeżdzili po pijaku - niestety to niemożliwe w tym kraju.

    • 3 0

  • Jestem za!

    Świetna akcja. Niestety obawiam się, że praktyka będzie zgoła inna:( Na pijanych głupków nie ma rady, w naszym kraju..

    • 1 0

  • Za ladą sklepu, w kolejnych latach powinni stanąć (9)

    a) Joanna Liszowska & Dariusz Krupa
    b) Tomasz Stockinger & Agnieszka Kotulanka ( Klan Team )
    c) Adam Michnik & Jerzy Urban

    Choice is yours...

    • 286 9

    • Michnik i Urban przed obliczem Temidy. (2)

      • 22 3

      • (1)

        a tusk?

        • 6 9

        • on nie pije...

          • 3 1

    • Czego się czepiasz Kotulanki...? (1)

      Ona się za kierownicę nie pchała po pijaku.

      • 4 0

      • pewnie chodziło o towarzystwo dla Tomka,serialowego męża

        • 6 0

    • "dziennikarze" trojmiasto.pl powinni tam sprzedawać. na stałe

      • 6 0

    • urban (2)

      to raczej w wiezieniu

      • 15 1

      • W więzieniu nie (1)

        ale w gettcie tak!

        • 2 0

        • W getcie Polko, w getcie...

          • 6 1

  • ci kabareciarze za ladą (5)

    to co mają robić? Może naśmiewać się z tragedii? Cóż, ktoś znalazł kontrowersyjny sposób na promocje swojego interesu

    • 10 7

    • tragedia jest to, że wszyscy wierzą w społeczny aspekt tej alcji, a ona dotyczy jedynie pieniedzy dla własciciela (3)

      a ta cała szopka to reklama a nie akcja społeczna

      • 3 2

      • Pewnie nie słyszałeś o tak zwanym win-win prawda? (2)

        Sklep ma promocję ale jednocześnie dociera z przesłaniem do większej ilości osób. Ale cóż Ty pewnie z tych co jak sąsiad kupi nowe auto, to pierwszy lecisz z gwoździem :)

        • 3 0

        • Oczywiscie, bo znasz mnie bardzo dobrze "Racjonalisto" (1)

          Już stoję przy Twoim aucie i właśnie wyciągam gwoździa.

          ehhh. Jak w tym kraju ma być dobrze, jak tacy domorośli mędrcy uważają się za wszystkowiedzących

          Zejdź na ziemię i przestań łykać wszystko jak ciepłe buły.

          • 0 2

          • ...

            Gwóźdź

            • 1 0

    • O tym samym pomyślałam. Kto wpadł na pomysł wciśnięcia na koniec reklamy kabaretu?
      To trochę antyreklama.

      • 5 0

  • Czemu potrzeba takich akcji, żeby ludzi się organęli

    Zamiast krytykować zastanówcie się jakie żałosne w PL jest to, ze potrzeba takich akcji, żeby pełni ułańskiej fantazji, zadufani w sobie kierowcy mogli zrozumieć prostą zależność : alkohol nie idzie w parze z prowadzeniem. Jeżdżę przepisowo, co w PL spotyka się z krytyką (no tak, przepisy są po to, żeby je łamać), ale i tak za każdym razem, wsiadając do auta, zastanawiam się, czy nie trafię na jakiegoś nachlanego debila i nie będzie to moja ostatnia podróż. I nie, nie jestem niedzielnym kierowcą, ale za mistrza kierownicy się nie uważam (w przeciwieństwie do większości polskich kierowców, zwłaszcza panów wyprzedzających na żyletkę, bo jest pobocze i przecież mnie, królowi polskich dróg, ustąpią miejsca :/). Ludzie, zacznijcie używać zdrowego rozsądku, to nie takie trudne. Wypiłem, nie jadę, choćby to był naparstek wódki. Mam kaca- nie jadę, bom dalej narąbany (kilka godzin snu to często za mało, by wytrzeźwieć).

    • 4 2

  • Byłem, widziałem i polecam.

    Alkohol nie łączy się z jazdą! Pamiętajcie o tym!

    • 5 0

  • (1)

    "Traf chciał, że byłem już wtedy właścicielem sieci sklepów spożywczych"- buhahaha nie no,wiekszej bujdy juz nie mozna bylo powiedziec......malo realne marzenie....Alicja w krainie czarow hehe....pora zejsc na ziemie i zaczac placic swoje dlugi

    Czytaj więcej na:

    • 2 2

    • Bardzo logiczna i zwięzła wypowiedź. Pogratulować :)

      • 1 0

  • ODWAŻNA REKLAMA / ANTY- REKLAMA??? (1)

    gdyby nie artykuł nikt by nie wiedział o jakiś tam delikutasach,,,,

    • 6 5

    • Rozumiem, że według Ciebie

      Reklama poprzez robienie akcji z pozytywnym przesłaniem jest czymś złym? Jak zwykle wypowiadają się "biznesmeni" z browarkiem w ręce..

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane