• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwiedziliśmy plac budowy ul. Chwarznieńskiej

Maciej Naskręt
7 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Prawie gotowy 300-metrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej.
  • Objazd urządzony na czas budowy wiaduktu, pod którym będzie droga techniczna dla leśników i przejście dla zwierząt.
  • Zagęszczanie gruntu przy wiadukcie drogowym.
  • Zgęszczanie nasypu przy wiadukcie drogowym.
  • Wiadukt drogowy - widok z nasypu w kierunku Witomina.
  • Wiadukt drogowy - widok z dołu.
  • Budowa pętli autobusowej na granicy lasu i Witomina.
  • Budowa sieci teletechnicznych praktycznie jest zakończona.
  • Najmniej zaawansowane prace toczą się na granicy dzielnicy Witomino.
  • Przygotowany na czas prac objazd.
  • Budowa kładki nad ul. Chwarznieńską, która zostanie wyposażona w dwie windy.

1,5-kilometrowy odcinek dwujezdniowej ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska między Chwarznem a Witominem powstaje bez utrudnień. Wykonawca zapewnia, że nawet wyprzedza harmonogram robót.



Przebudowywany odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Przebudowywany odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Zwiedziliśmy budowę leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Kończą się tu prace związane z montażem konstrukcji nośnej wiaduktu, pod którym będą mogły swobodnie przechodzić dzikie zwierzęta. Podczas naszej wizyty na placu budowy opuszczano kolejne elementy stalowe na łożyska przyczółku. Z kolei przy wiadukcie od strony obwodnicy trwa zagęszczanie gruntów nasypu.

Ruszyła także budowa pętli autobusowej na granicy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego i Witomina. Dotychczas zostały tam wypoziomowane krawężniki.

Tuż obok Zakładu Opieki Pielęgnacyjnej zobacz na mapie Gdańska trwa budowa kładki dla pieszych. Ustawiona jest już konstrukcja nośna na podporach, które jednocześnie będą szybami dla wind. Niebawem rozpocznie się tu montaż schodów.

Tak w czerwcu tego roku wyglądała rozbudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Film archiwalny.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej na odcinku leśnym rozpoczęła się w kwietniu 2013 r. i zgodnie z kontraktem ma potrwać do września przyszłego roku. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa zapewni lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do Śródmieścia. Wykonawcą jest spółka Strabag, która za wykonanie robót w 79 tygodni otrzyma ok. 25,9 mln zł.

- W tej chwili wyprzedzamy przyjęty przed rozpoczęciem budowy harmonogram. Jeśli zima będzie dla nas łaskawa, najpóźniej do 15 stycznia kierowcy pojadą po nowej - południowej - nitce drogi - mówi Maciej Konopka z firmy Strabag.

Czy otwarcie leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej odkorkują tę drogę?

Do końca 2013 roku planowane jest dokończenie nasypu od strony obwodnicy (jezdnia w stronę Witomina), wykonanie części oświetlenia i przyłączenie sieci teletechnicznej i energetycznej, które powstały w ramach budowy. Bardzo zaawansowane będą też prace przy wiaduktach.

Po obu stronach drogi, na całej długości odcinka leśnego, stanie ogrodzenie z siatki. Co ciekawe, na całej wysokości będzie ono miało różnej wielkości oczka. Te najmniejsze znajdą się na samym dole, dzięki czemu na jezdnię nie wtargną nawet małe zwierzęta. Przyjazne dla zwierząt będzie także odwodnienie ulicy: system zamkniętych kanałów sprawie, że nie zakleszczy się w nich żadne stworzenie.

Na przebudowę wciąż czeka odcinek ul. Chwarznieńskiej na Witominie. Gdynia zakłada jej przebudowę w nowej perspektywie budżetowej UE na lata 2014-2020.

Miejsca

Opinie (106) 2 zablokowane

  • wszystko stanie jeżeli utracimy fundusze z UE

    więc martwi mnie co dalej z ul Chwarznieńską w kierunku Wiczlina-Niemotowa, a były takie fajne plany dla tej części Wiczlina

    • 0 0

  • przejazd rowerowy

    A jak będzie z przecięciem się szlaku rowerowego (niebieskiego)Gdańsk-Wejherowo?

    • 0 0

  • (1)

    Ojj wy polaki tylko byście narzekali. Cieszcie się z tego co robią a nie szukacie dziury w całym,

    • 4 1

    • Ona ! A skąd wie kto postuje ?I ta wyższość nad polakami !!!Nie należy cieszyć się z tego tylko,że się żyje .A jakość !!!!!

      • 0 0

  • Czy po przecięciu wstęgi będą rozdawane korkociągi i szampan?

    • 0 0

  • no i podziemne przejścia dla grzybiarzy !!!- doić kase ile wlezie !!!

    a gdzie instytucje kontrolujące i nadzorujące? -to też kolesie?... a węzeł Chwarznieńska -Obwodnica totalnie sknocony !!!i jakoś nikt tego nie widzi i nie zauważa !, dlaczego niema bezpośredniego zjazdu z Chwarznieńskiej na Obwodnice w kierunku Chyloni?

    • 1 0

  • I tak wszyscy beda gnić w korku na Witominie (6)

    akurat w lesie nie ma potrzeby 2 pasów, bzdurna inwestycja jak to lotnisko, byle było tanio i na pokaz. Korzysci żadnych

    • 57 42

    • Jestes w wielkim bledzie, inwestycja ta jest potrzebna i wlasnie z 2 pasami ruchu (5)

      Chwarznienska to najkrotszy, najszybszy, a wiec chyba i najwazniejszy dojazd do centrum Gdyni, o bardzo duzym natezeniu ruchu.
      Jest ono owszem bardzo zmienne, przede wszystkim uzaleznione od pory dnia.
      Wplyw ma tez obecne zniechecenie niektorych kierowcow do jezdzenia zapchana droga i do tego bedaca w ciaglym remoncie.

      • 17 7

      • anazaba

        Ja tez sadze ze inwestycja bardzo dobra, bo po zrobieniu odcinka dojazdowego do obwodnicy wszyscy pisali ze w lesie wasko, teraz i tam bedzie dobrze.
        A chwarzno to przecierz droga dotarcia do centrum dla mieszkancow rozwojowego wiczlina i okolicznych miejscowosci, a od strony centrum to droga do obwodnicy

        • 2 0

      • (3)

        Ale jadąc na obwodnicę z Gdyni stoisz w korku przed tym odcinkiem. Odcinek leśny specjalnie się nie korkował.

        • 11 7

        • to chyba logiczne, skoro zaraz za nim obecnie mamy wielopasmowa droge. (2)

          Niby od czego w lesie, w kierunku Chwarzna, mialoby sie korkowac.
          Zmiana swiatla za lasem jest b. rzadka i trwa mniej niz 30 sekund

          • 5 1

          • Co nie zmienia faktu... (1)

            że problem nie leży w odcinku leśnym, tylko na Witominie. W korkach stoisz nie ważne skąd jedziesz, Małokacką czy Kielecką/Rolniczą. Pomogłaby na chwilę obecną sama kładka, która wyeliminowałaby światła na wysokości ZOP, to przez nie tworzy się sznur w popołudniowym szczycie, dalej do Obwodnicy jedzie się płynnie. Przy okazji, samo skrzyżowanie przy Witawie i takt sygnalizacji na nim to jakieś nieporozumienie.

            • 9 1

            • d.e.b.ilu

              w planie był najpierw odcinek na Chwarznie i go wykonano.Zgodnie z harmonogramem jest robiony odcinek leśny.Nastepny bedzie odcinek Witomiński aż do Węzła Wzgórze.Wszędzie po dwa pasy!!! Jęsli chodzi o swiatła owszem kładka by sie pzrydała,ale nie wszedzie!!! ponieważ zjezdzajac na dól w miasto trafiasz znowu na swiatła.Jesli beda dobrze ustawione czasowo po cłaej inwestycji bedize sie o wiele sprawniej jechało pzrez Witawe.

              • 9 2

  • Jest tyle ważniejszych dróg do zrobienia (2)

    A oni wydają kasę na jakiś zupełnie wyrwany z kontekstu odcinek który zakorkuje sie zaraz po zakończeniu 200 metrów dwupamowki. Paranoja.

    • 33 53

    • prezydent (1)

      Ale ta droga prowadzi do rezydencji Szczurka - no przecież musi miec piekny wyjazd , potem skręci na Witominie i jest juz w pracy, co go interesuje że obok Ciapkowa jestwąsko !!! Ludziska !!!

      • 1 4

      • przykry

        ale denny koment, patrz na siebie tumanie

        • 2 1

  • 1) Bez przebudowy skrzyżowań (rondo, tunel?)przy Witawie (Rolnicza i Widna) można zrobić 10 pasów w lesie i nic to nie da. Wszystko zdycha na dojeździe do Witawy.
    2) Z Rolniczej lub Witomińskiej puścić ruch przez las do odcinka leśnego Chwarznieńskiej w kierunku Chwarzna. Mogłaby to być nawet tylko jedna nowa jednokierunkowa jezdnia w tym kierunku. Masa samochodów w popołudniowym szczycie ominęłaby Witomino.
    3) Odnośnie przebudowy Morskiej - nie wiem czy jakiś cymbał z UM wybierze się w końcu i zobaczy jak ustawione są światła na skrzyżowaniach z Kcyńską, Owsianą i w ogóle na całym wyremontowanym odcinku. Zdecydowanie więcej czasu powinno być ustawione dla jeżdżących Morską na przelot bo w godzinach szczytu jest GORZEJ niż przed tą przebudową. O synchronizacji świateł nie wspomnę. Na razie jest TRAGEDIA. Przed przebudową ok 7 rano z Cisowej do obwodnicy Morską jechało się płynnie a teraz kilkaset metrów stania przed Owsianą a dalej też lipa. Ładnie zrobione, kupę kasy poszło ale efekt do bani przez źle ustawione światła.

    • 3 0

  • ??? (11)

    niech mi ktoś wyjaśni sens tej inwestycji, jeśli na odcinku od Ciapkowa do skrzyżowania przy Witawie nadal będą korki

    • 64 10

    • a dlaczego tam będą korki??? (1)

      Tam będzie przecież tunel po prostej dla chcących jechać dalej Chwarznieńską, a w obecnym poziomie drogi duże rondo.

      • 1 1

      • Chyba jak sam wykopiesz :)

        • 1 0

    • Zwiększy się przepustowość w stronę Chwarzna i (5)

      w rezultacie korki będą mmniejsze.

      • 7 2

      • (4)

        Ale jaka przepustowość, skoro świateł nikt nie zlikwiduje i dalej będzie trzeba odstać swoje w kolejce

        • 4 4

        • to omijaj tak jak ja chodnikiem i wbijaj się na światłach (1)

          • 4 3

          • Nie ominiesz bo słupki przy chodniku postawili

            • 1 0

        • tam żadnych świateł nie będzie

          będzie bezpieczne rondo o dużym promieniu

          • 1 1

        • zbuduje się tam rondo albo i dwa, i będzie dobrze

          • 2 0

    • a ty byś chciał rozpierduche w całym mieści na raz zrobić?

      weź idź już spać miękka PiSowska fajo. Nic krwa nie pasuje, nic się nie podoba matołom

      • 6 2

    • Czy wiesz którędy prezydent oraz jeden wiceprezydent wracają do domu?

      • 4 2

    • przytulak

      Nic nie zmieni a ktoś przytulił

      • 6 1

  • bezkolizyjny węzeł obwodnia -witomino!! kiedy ?

    czy tak trudno na to wpaść, czy to nie jest oczywiste ?
    coraz wiece bloków po drugiej stronie obwodnicy, nikt się nie przesiądzie do autobusów bo to przy jednym pasie nic nie daje

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane