• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwiedziliśmy plac budowy ul. Chwarznieńskiej

Maciej Naskręt
7 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Prawie gotowy 300-metrowy odcinek ul. Chwarznieńskiej.
  • Objazd urządzony na czas budowy wiaduktu, pod którym będzie droga techniczna dla leśników i przejście dla zwierząt.
  • Zagęszczanie gruntu przy wiadukcie drogowym.
  • Zgęszczanie nasypu przy wiadukcie drogowym.
  • Wiadukt drogowy - widok z nasypu w kierunku Witomina.
  • Wiadukt drogowy - widok z dołu.
  • Budowa pętli autobusowej na granicy lasu i Witomina.
  • Budowa sieci teletechnicznych praktycznie jest zakończona.
  • Najmniej zaawansowane prace toczą się na granicy dzielnicy Witomino.
  • Przygotowany na czas prac objazd.
  • Budowa kładki nad ul. Chwarznieńską, która zostanie wyposażona w dwie windy.

1,5-kilometrowy odcinek dwujezdniowej ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska między Chwarznem a Witominem powstaje bez utrudnień. Wykonawca zapewnia, że nawet wyprzedza harmonogram robót.



Przebudowywany odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Przebudowywany odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Zwiedziliśmy budowę leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Kończą się tu prace związane z montażem konstrukcji nośnej wiaduktu, pod którym będą mogły swobodnie przechodzić dzikie zwierzęta. Podczas naszej wizyty na placu budowy opuszczano kolejne elementy stalowe na łożyska przyczółku. Z kolei przy wiadukcie od strony obwodnicy trwa zagęszczanie gruntów nasypu.

Ruszyła także budowa pętli autobusowej na granicy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego i Witomina. Dotychczas zostały tam wypoziomowane krawężniki.

Tuż obok Zakładu Opieki Pielęgnacyjnej zobacz na mapie Gdańska trwa budowa kładki dla pieszych. Ustawiona jest już konstrukcja nośna na podporach, które jednocześnie będą szybami dla wind. Niebawem rozpocznie się tu montaż schodów.

Tak w czerwcu tego roku wyglądała rozbudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Film archiwalny.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej na odcinku leśnym rozpoczęła się w kwietniu 2013 r. i zgodnie z kontraktem ma potrwać do września przyszłego roku. Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa zapewni lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do Śródmieścia. Wykonawcą jest spółka Strabag, która za wykonanie robót w 79 tygodni otrzyma ok. 25,9 mln zł.

- W tej chwili wyprzedzamy przyjęty przed rozpoczęciem budowy harmonogram. Jeśli zima będzie dla nas łaskawa, najpóźniej do 15 stycznia kierowcy pojadą po nowej - południowej - nitce drogi - mówi Maciej Konopka z firmy Strabag.

Czy otwarcie leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej odkorkują tę drogę?

Do końca 2013 roku planowane jest dokończenie nasypu od strony obwodnicy (jezdnia w stronę Witomina), wykonanie części oświetlenia i przyłączenie sieci teletechnicznej i energetycznej, które powstały w ramach budowy. Bardzo zaawansowane będą też prace przy wiaduktach.

Po obu stronach drogi, na całej długości odcinka leśnego, stanie ogrodzenie z siatki. Co ciekawe, na całej wysokości będzie ono miało różnej wielkości oczka. Te najmniejsze znajdą się na samym dole, dzięki czemu na jezdnię nie wtargną nawet małe zwierzęta. Przyjazne dla zwierząt będzie także odwodnienie ulicy: system zamkniętych kanałów sprawie, że nie zakleszczy się w nich żadne stworzenie.

Na przebudowę wciąż czeka odcinek ul. Chwarznieńskiej na Witominie. Gdynia zakłada jej przebudowę w nowej perspektywie budżetowej UE na lata 2014-2020.

Miejsca

Opinie (106) 2 zablokowane

  • Gdynia XXI w.

    1,5 km w 79 tygodni.I na dodatek ciąg do Rolniczej bez zmian.I te argumenty ,że lepiej tak jak nic.Skandal.
    I to ma być "Gdyńskie tempo".Budowniczowie Gdyni z XX w.
    przewracają się w miejscach pochówku.

    • 4 0

  • bezkolizyjny węzeł obwodnia -witomino!! kiedy ?

    czy tak trudno na to wpaść, czy to nie jest oczywiste ?
    coraz wiece bloków po drugiej stronie obwodnicy, nikt się nie przesiądzie do autobusów bo to przy jednym pasie nic nie daje

    • 1 0

  • 1) Bez przebudowy skrzyżowań (rondo, tunel?)przy Witawie (Rolnicza i Widna) można zrobić 10 pasów w lesie i nic to nie da. Wszystko zdycha na dojeździe do Witawy.
    2) Z Rolniczej lub Witomińskiej puścić ruch przez las do odcinka leśnego Chwarznieńskiej w kierunku Chwarzna. Mogłaby to być nawet tylko jedna nowa jednokierunkowa jezdnia w tym kierunku. Masa samochodów w popołudniowym szczycie ominęłaby Witomino.
    3) Odnośnie przebudowy Morskiej - nie wiem czy jakiś cymbał z UM wybierze się w końcu i zobaczy jak ustawione są światła na skrzyżowaniach z Kcyńską, Owsianą i w ogóle na całym wyremontowanym odcinku. Zdecydowanie więcej czasu powinno być ustawione dla jeżdżących Morską na przelot bo w godzinach szczytu jest GORZEJ niż przed tą przebudową. O synchronizacji świateł nie wspomnę. Na razie jest TRAGEDIA. Przed przebudową ok 7 rano z Cisowej do obwodnicy Morską jechało się płynnie a teraz kilkaset metrów stania przed Owsianą a dalej też lipa. Ładnie zrobione, kupę kasy poszło ale efekt do bani przez źle ustawione światła.

    • 3 0

  • no i podziemne przejścia dla grzybiarzy !!!- doić kase ile wlezie !!!

    a gdzie instytucje kontrolujące i nadzorujące? -to też kolesie?... a węzeł Chwarznieńska -Obwodnica totalnie sknocony !!!i jakoś nikt tego nie widzi i nie zauważa !, dlaczego niema bezpośredniego zjazdu z Chwarznieńskiej na Obwodnice w kierunku Chyloni?

    • 1 0

  • Czy po przecięciu wstęgi będą rozdawane korkociągi i szampan?

    • 0 0

  • przejazd rowerowy

    A jak będzie z przecięciem się szlaku rowerowego (niebieskiego)Gdańsk-Wejherowo?

    • 0 0

  • wszystko stanie jeżeli utracimy fundusze z UE

    więc martwi mnie co dalej z ul Chwarznieńską w kierunku Wiczlina-Niemotowa, a były takie fajne plany dla tej części Wiczlina

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane