• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogrody działkowe ustąpią miejsca Nowej Bulońskiej

Krzysztof Koprowski
19 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Planowany przebieg ul. Nowej Bulońskiej Północnej z roboczymi nazwami przystanków. Planowany przebieg ul. Nowej Bulońskiej Północnej z roboczymi nazwami przystanków.

Już w czwartek ruszą prace rozbiórkowe na terenie ogrodów działkowych, które znajdują się w śladzie planowanej ul. Nowej Bulońskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Prace przy budowie jezdni, trasy tramwajowej, drogi rowerowej i chodników rozpoczną się natomiast w połowie tego roku.



W jaki sposób będziesz najczęściej pokonywał(a) ul. Nową Bulońską?

Łącznie na potrzeby realizacji nowego połączenia drogowo - tramwajowego o długości ok. 2,8 km miasto przejmie od dotychczasowych właścicieli ok. 11 hektarów terenu. Są to przede wszystkim ogrody działkowe Chopin, Zremb oraz Orlik.

- Będzie to oznaczało likwidację działek i rozbiórkę altan. Działkowcy otrzymają odszkodowanie za swoje ogródki zgodnie z wyceną rzeczoznawców - zapewnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Niestety przedstawiciele Polskiego Związku Działkowców nie byli w stanie oszacować, ile osób może mieszkać na terenie ogrodów.
Na początku kwietnia przeprowadzono kolejną komisaryczną wizytację rzeczoznawcy, w trakcie której potwierdzono, że w śladzie planowanej inwestycji na stałe mieszka aż pięć rodzin w domach, będących samowolami budowlanymi.

- Osoby te wcześniej nie chciały wpuścić rzeczoznawcy i odmawiały kontaktu z urzędem - dodaje Zakrzacka, przypominając, że już w 2013 i 2015 r. odbywały się spotkania informacyjne dla działkowców.
Urzędnicy zapowiadają, że będą tym rodzinom proponowali miejskie lokale zastępcze.

- Jedna z mieszkanek już wcześniej wnioskowała o przyznanie lokalu TBS i oferta dla niej jest w tej chwili przygotowywana. Pozostałe rodziny otrzymają propozycję mieszkania socjalnego - deklaruje Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Obecnie zakończenie trasy tramwajowej na ul. Bulońskiej. Obecnie zakończenie trasy tramwajowej na ul. Bulońskiej.
Przypomnijmy, Nowa Bulońska będzie stanowiła przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Jabłoniowej i Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska. Będzie ona na znacznej długości drogą jednojezdniową z zachowaniem rezerwy pod budowę drugiej nitki w przyszłości.

Tramwaje po pokonaniu nowej trasy będą mogły kontynuować podróż ul. Nową Warszawską do al. Havla zobacz na mapie Gdańska, zakończyć bieg na terenie planowanej zajezdni lub zawrócić dzięki rozbudowanemu układowi torowisk wokół zajezdni.

W ramach inwestycji przewidziano również wykonanie chodników oraz drogi rowerowej.

Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na połowę br., a zakończenie ok. dwa lata później. Inwestycja będzie współfinansowana ze środków unijnych.

Opinie (252) 7 zablokowanych

  • Narrator z filmu mówi tak jakby miał zaraz umrzeć (2)

    żadnej pasji, żadnej chęci. Made in Poland

    • 10 4

    • (1)

      Co ma robić - musi pracować do 67 roku życia.

      • 5 4

      • już nie musi

        będziesz pracował za niego do 77.

        • 1 0

  • W ch***j kasy poszlo na lotnisko haha

    • 18 0

  • W Gdyni Wiekim Kacku- Kaczych Bukach nadal chodzi i jedzi się po błocie! :(

    nawet brak kanalizacji, chodników, bieda jak za Gierka,nadal 1970 rok! :-(

    • 23 1

  • GKS WYBRZEŻE

    Wszystko ok tylko o 10 lat za późno na te realizacje. Konia z rzędem temu co to zrealizuje. Pozdrawiam

    • 8 8

  • a co z drogą rowerową na starej Bulońskiej ? w jaki sposób to się połączy z rakoczego ? (2)

    oczywiście brak informacji

    • 4 8

    • Jak na rowerową stolice polski przystało należy tam jechać po ... chodniku ( jest znak dopuszczający ruch rowerowy, z obu stron)

      • 2 2

    • To nie ten zakres

      Ta inwestycja nie załatwi wszystkich problemów w mieście.

      • 0 0

  • Rewelacja !Gdansk gora! (2)

    To jeszcze tylko tramwaj na karczemki dociagnac trzeba !:)

    • 13 2

    • (1)

      To kiepski pomysł, lepsze by były bus pasy na AK gdzie by jeździły autobusy pospieszne, można by jeszcze wydłużuc linie nawet do osowy i lotniska

      • 0 2

      • Do lotniska jest PKM

        • 0 0

  • poczatek końca działek

    linia tramwajowa przejdzie przez środek działek i tym samym kwestia czasu jak ziemia zostanie sprzedana deweloperowi i postawi mieszkania po obu stronach lini tramwajowej.. bedzie łatwiej zlikwidowac działki bo w jednym miejscu zabiorą ziemie na mieszkania potem w innych itd i działki będą coraz mniejsze az do całkowitej likwidacji bo od srodka beda rozwalane. po wybudowaniu drogi i tramwaju wartosc ziemi podskoczy.

    • 24 3

  • A w Szczurolandzie

    Samowole na dzialkach przy glownej ulicy sie legalizuje zamiast likwidowac.

    • 13 5

  • Nie znacie realiów gdanszczanie

    To w jaki sposób Gdańsk buduje drogi drodzy gdanszczanie wywołałoby podwójną salwę śmiechu chociażby w Europie. Przecież Ci ludzie nie nadają się do zamontowania ławek w parku. Najpierw planują 5 lat następnie 2,3 lata ogłaszają przetarg na projekt który z kolei trwa kolejne 2 lata,następnie przetarg na realizacje 2 lata i następnie 3 lata na wykonanie. Ludzie tak się nigdzie dróg nie buduje :) Ja nie mówię o Indiach czy Chinach gdzie od decyzji do oddanie takiego kawałku minie maks 2 lata ale o Ansterdamie czy Pradze. Pracuje w branży pokrewnej i np. budowa w czeskiej pradze modernizacji z jednego pasa na dwa i pełnym ciągiem tramwajowym i pieszym zajmie 3,4 maks od decyzji do oddania. Gdzie przy modernizacji musi być zachowana czynność drogi. Tutaj to jakaś paranoja. Nowa Jabloniowa W Gdańsku Jasieniu to jest hit. Początkowo w 2017 miała być oddana a na teraz nie jest rozstrzygnięty przetarg...na projekt. Ze ludzie w Gdańsku to akceptują. Przecież te spółki które są odpowiedzialne za realizacje to studnia bez dna. Ci ludzie będą przeciągać na maksa z tego względu ze Jak projekt się skończy to spółkę trzeba rozwiązać i wakaty zlikwidować. A tam nikt nie zarabia 5 tys ;) Przychodzą do biura na 11 siadają w fotelach za 400 euro i dłubią w nosie. Czas leci a 30 tys wpada.

    • 21 19

  • Do planistów: (2)

    jeżeli już musi być ścieżka rowerowa, to niech przynajmniej będzie PRZY ulicy, a nie w układzie - ulica, chodnik dla pieszych, ścieżka rowerowa. Nie wiem, skąd pomysł, na Morenie na przykład, żeby piesi, w tym dzieci wracające ze szkoły, ludzie z wózkami, szli między pędzącymi autami, a pędzącymi rowerzystami.

    • 13 4

    • Na pewno cię czytają i wezmą pod uwagę

      • 3 1

    • bo chodzi o to ze normalnie buduje sie infrastukture rowerową by ułatwić życie Wszystkim.

      U nas chodzi tylko o to by ułatwić zycie kierowcom. Czyli chodzi o to by wypchac rowery poza jezdnie ( nic w tym złego jak by robiono to z głową), a piesi i rowerzysci niech sie już meczą.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane