- 1 Napad na bank czy głupi żart? (28 opinii)
- 2 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (77 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (559 opinii)
- 4 Były wiceprezydent Gdańska skazany (149 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (93 opinie)
- 6 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (337 opinii)
Ogromne korki na południu Gdańska
Kilka prowadzonych jednocześnie remontów i budów dróg skutecznie zakorkowało południową część Gdańska. Poprawy można spodziewać się dopiero 1 września.
Zmiana organizacji ruchu na węźle Trasy W-Z i ul. Jabłoniowej , przebudowa ul. Leszczynowej i budowa ul. Cedrowej utrudniła życie kierowcom-mieszkańcom południowych dzielnic Gdańska. Od poniedziałku, rano i popołudniu, tkwią oni w ogromnych korkach, próbując wydostać się lub wrócić na Ujeścisko, Szadółki i Zakoniczyn.
- Zamykanie kluczowych ulic, będących często objazdem, doprowadziły do dantejskich scen na drogach naszych osiedli. Cierpią nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie w autobusach. Stoimy w zatorach rano, jadąc do pracy. Wielu też ma problem z powrotem do domu - opowiada pan Zbigniew, mieszkaniec Ujeściska.
Ul. Jabłoniowa stanowiła dotychczas świetny objazd wobec prawie zawsze zakorkowanego Węzła Karczemki . Zamknięty przez drogowców zjazd z ul. Jabłoniowej w Trasę W-Z sprawił, że ogromna liczba aut pojawia się w obrębie skrzyżowania ul. Łostowickiej z ul. Warszawską . Korki pojawiają się tam teraz każdego dnia.
W godzinach szczytu zatkana jest też ul. Kartuska . Dojazd do skrzyżowania z ul. Nowolipie zajmuje często nawet 20 minut. Jedynym sposobem ominięcia utrudnień jest przejazd ul. Myśliwską . Tam jednak trzeba jechać ostrożnie, bowiem nawierzchnia jest w fatalnym stanie.
Swoje trzy grosze dorzuci też przebudowa ul. Łostowickiej na odcinku od ul. Wojskiego do skrzyżowania z ul. Kartuską, która ruszy pod koniec sierpnia. Utrudnienia na trasie z Chełmu w stronę Siedlec są tam nieuniknione.
Poprawa uciążliwej dla kierowców sytuacji drogowej nastąpi najszybciej 1 września. Wtedy zostanie otwarty zjazd i wjazd na trasę W-Z w Jasieniu.
Opinie (175) ponad 20 zablokowanych
-
2010-08-18 14:16
Trzeba to przetrwać (19)
i będziemy lepiej jeździć. Szybko czas minie i bedzie ok.
- 243 27
-
2010-08-18 14:22
Byłem, widziałem i uciekłem.
ps. Jadąc pod prąd- 16 16
-
2010-08-18 14:27
zawsze mnie zastanawia taka naiwność (7)
tak zrobią drogi, będę gotowe, no powiedzmy za 2-3-4 lata. Wiesz na ile wystarczą ?? na 3 lata i znowu remont
- 24 32
-
2010-08-18 15:05
(6)
To gdzie zrobili ostatnio drogę, gdzie bylo dobrze tylko przez 3-4 lata? Daj przykłady!!!Bo ja moge powiedziec ze Słowackiego górny odcinek i jakos sie trzyma, droga przez dworcem PKP w Gdańsku tez jakos sobie radzi z czasem wiec nie gadaj ze jest tylko zle i tylko to złe widzisz.Jestes tylko sfrustrowanym człowiekiem szukającym dziury w calym. Musi być zle zeby było lepiej w przypadku dróg, inaczej sie nie uda. To nie atostrada gdzie buduje sie poza miastem.
- 36 3
-
2010-08-18 16:08
hehe...
na przyklad naprawa przejazdu przez szyny tramwajowe w centrum wjezdzajac na WZ..remontowali to miesiac temu i znowu jest tragedia.
- 9 4
-
2010-08-18 21:46
łoj (1)
A tory tramwajowe (odcinek Kościuszki- Pomorska)?! nie tak dawno były remntowane i znowu:(
- 1 2
-
2010-08-19 13:34
a obwodnica trójmiasta? :) jedyny problem to dylatacje przy starych obiektach (już zrobione), a poza tym żadnych spękań, żadnych kolein. Źle?
- 0 0
-
2010-08-19 17:21
na przykład ul Gnilna przy Madisonie. Kostka brukowa wychodzi.
- 0 0
-
2010-08-19 19:41
(1)
Zrobili górną Łostowicką po czym połowę przysypali piachem bo się przypomniało, że ekrany trzeba postawić.
Dolny odcinek miał ruszyć w XI 2009 !!!
A teraz wybory i budyń się chwali "Że nastąpi wielka przebudowa Łostowickiej". Ona już trwa Panie Budyń, ładnych kilka lat! Ino przestój roczny macie. I nie mydlić ludkom oczu.- 1 0
-
2010-08-19 20:50
od Budynia sie...
...od-ten-teguj...bo przyjdzie Yarek, Antoni i Koorski i pojdziesz siedziec za to, ze internetu uzywasz a chocby o jakiejkolwiek nowej sciezce wydeptanej w trawie bedziesz mogl zapomniec na caly okres kadencji...
- 0 0
-
2010-08-18 14:51
Nie robą dróg : Źle, robią drogi: Źle (1)
- 31 3
-
2010-08-19 11:18
to niech ku*** robią dobrze!
- 2 0
-
2010-08-18 15:10
(1)
tak, po lepszej nawierzchni
ale nie szybciej i to jest chore
jak skończą za 2 lata te przebudowy, pukną się w głowę, że nie budowali nowych pasów i dalej do budowy i korki
no ale taki kraj, jesteśmy do tego przyzwyczajeni- 12 3
-
2010-08-18 15:45
racja
Do czasu az wymienia te "komputery" co im symulacje ruchu wypluwaja. Zawsze to samo.
- 3 1
-
2010-08-18 16:09
Na Ujeścisku mieszkam ok. 8 lat i z każdym rokiem jest coraz gorzej w tempie geometrycznym... (2)
Dzisiejsza Warszawska jeszcze 20 lat temu słuzyła miejscowym rolnikom do przepędzania krów... Teraz zamiast łąk i pól są duże osiedla. Co roku przybywa mieszkanców i samochodów. Infrastruktura pozostała praktycznie (poza ulepszeniem nawierzchni Warszawskiej do Piotrkowskiej) taka jak 20 lat temu. Z tym, że teraz Warszawska jest jedną z głównych arterii komunikacyjnych (sic!!!!) pół milionowego miasta!!!!! I niestety ten fakt trudno usprawiedliwić komuną, bo zaistniał już po niej i nadal się pogłębia.
Cóż można podziękować prezydentowi Adamowiczowi oraz urzęnikom z UM... I podziękujemy... na jesień!
Uffff.....- 25 10
-
2010-08-19 10:08
zacznij myśleć! (1)
A jakbyś tak
1) wsadził tyłek na rower czy do autobusu?
2) nie woził samotnie swojego tyłka tylko zmówił się z 3 sąsiadami? Jeździłoby 25% samochodów, które jeżdżą teraz :)
Ale rozumiem, że myślenie boli ;)
Powiem więcej: BĘDĄ WIĘKSZE KORKI, bo będziesz miał nowych sąsiadów, którzy swoje tyłki też będą wozić samotnie samochodami :D- 6 6
-
2010-08-19 12:13
racja!
ale wygodnictwo osiągnęło poziom niesłychany!
- 3 1
-
2010-08-18 20:08
Nie tyle korki
denerwują co idioci kierowcy.
Wjeżdżanie na skrzyżowanie gdy wiadomo że nie opuści przy zmianie świateł a przez to blokowanie i odwet jadących prostopadle. Takie zachowanie potrafi zablokować przejazd skuteczniej niż rozkopy.
Rozdając prawo jazdy powinno badać się IQ lub potrząsnąć głową delikwenta, jeśli hałasuje jak grzechotka - prawo jazdy tylko na autostrady z nakazem jazdy z największą szybkością- 27 0
-
2010-08-19 10:51
swego czasu, nie pamiętam dokładnie jak długo ale długo przejeżdzało sie przez Sopot w zwiazku z budową tunelu,
pamiętam powieszoną wtedy tablicę z napisem: "budujemy tunel dla Was, prosimy o wyrozumiałość"
też wtedy myślałem: ok, trudno, trzeba sie przemęczyć
jaki jest z tego efekt wszyscy wiemy- 2 0
-
2010-08-19 18:54
Poppieram
jak najbardziej
- 0 0
-
2010-08-18 14:18
Damy rade teraz sie stoi ale pozniej bedzie jak jechac a nie wiecznie stac lub jechac i walic w dziury kolami (6)
- 108 9
-
2010-08-18 14:35
(1)
Ale o ile byłoby przyjemniej, gdyby w czasie przebudów dróg i objazdów policjanci pomachali troszkę łapkami na skrzyżowaniach i rozładowali korki. Wbrew pozorom oni to potrafią, chyba tylko chęci brak. W końcu jak kilka tysięcy osób straci dziennie po te dwie godziny to chyba mniejszy problem, niż postawienie dziesięciu policjantów na skrzyżowaniach...
- 20 1
-
2010-08-18 16:17
hahahaha
Jeszcze by kto pomyslal ze Policja i urzednicy sa dla ludzi, a nie odwrotnie.
Nikomu sie nie chce nawet policzyc, ze remont 24h/dobe mimo ze drozszy jest mniej uciazliwy i szybszy. A jesli jest szybszy to nascie/dziesiat tysiecy ludzi zamiast stac w korkach wydaje pieniadze spacerujac, robiac zakupy albo sie bawiac.
Niestety u nas zawsze wygrywa kryterium: cena 100%.
A co do Policji z okazji korka. Jeszcze po Trojmiescie 15 lat. Co roku dramat na drogach jest co raz wiekszy, Policji kierujacej ruchem nie widzialem nigdzie. Ani na zadnym z Podwali w Gdansku, ani na Slowaka/Grunwaldzkiej/Kosciuszki ani na Jana z Kolna/Hallera.- 11 2
-
2010-08-18 15:03
gowno prawda z tym co piszesz (3)
przyklad lostowickiej - zaczeli i nie skonczyli. wasz prezydent ze swoja swita dal dupy !
wykonawcy uwineli sie z pierwszym etapem trzy miesiace przed czasem..
a drugiego etapu nie zaczeli, mija juz prawie pol roku przestoju i nie zapowiada sie by sie zaczelo konczenie - a mialo isc jak po masle z jej budowa.
do dupy z takim rzadzeniem miastem.
ps.
z mojej strony pytanie do redaktorow, czemu nie interesuja sie ta sprawa ?!- 5 11
-
2010-08-18 15:12
tam też same problemy... rozkopane, nie dokończone bo po co
- 2 1
-
2010-08-18 15:37
Nie przeklinaj tak prostaku!!!!!!!!!!1
- 3 2
-
2010-08-18 15:50
Czytaj ze zrozumieniem
Przecież nawet w artykule jest napisane, że na dniach rozpoczynają ten etap.
- 4 0
-
2010-08-18 14:19
nie...jak to, przeciez wg prezydenta adamowicza korków nie ma, nowych dróg nie potrzeba, stan istniejących dróg jest znakomity (8)
a komunikacja miejska działa mega sprawnie, czego przykładem są tablice świetlne na przystankach
- 138 43
-
2010-08-18 14:19
kolego falstart
- 7 13
-
2010-08-18 14:29
głupoty piszecie Marecki (6)
Akurat Adamowicz zdaje sobie sprawę, że jest wiele do zrobienia na GD-Południe. Gdyby było inaczej nie prowadziłby tak wielu inwestycji. Oczywiście ze wolno Ci pisać inaczej, ale mam wrazenie, że przemawiaja przez ciebie kompleksy i uprzedzenia, a nie obiektywna ocena sytuacji.
Mnie, mieszkańca południa akurat mnogość prac drogowych cieszy.- 16 29
-
2010-08-18 16:21
Tylko o 10 lat za pozno - te prace... Za to dostaniesz ECS - wisienka na torciku Budynia... Za drobne 300 baniek... Za to (5)
mialbys Warszawska, Lodzka, Unruga i tramwaj...
- 29 5
-
2010-08-18 18:44
(4)
NIE KŁAM bo na Łódzką i tramwaj do Świętokrzyskiej pozwolenie na budowę wydane będzie w sierpniu i na początku września a przetargi są w toku.
A wszytko zależy od dofinansowania z UE a program z którego Polska otrzymuje najwięcej jest na lata 2007-2013 więc robienie teraz gdzie dofinansowanie sięga 80% kosztów kwalifikowanych jest o niebo rozsądniejsze, niż robienie dwa lata wcześniej i pokrywanie z własnego budżetu- 6 9
-
2010-08-18 19:27
gdyby wcześniej
- 2 0
-
2010-08-18 19:35
zacznij myśleć !!!! (1)
gdyby te inwestycje zacząć wcześniej dzisiejsze środki można by przeznaczyć na inne inwestycje a nie ograniczać się na tym co nie zostało zrobione, po za tym większość inwestycji jest nie wystarczająca na potrzeby miasta jakim jest Gdańsk patrz 10 lat do przodu a nie 10 lat wstecz to co jest dziś budowane to jest już za mało gdyby nie środki unijne to w tym mieście nic by nie powstało no ale niestety taki już jest ten nasz gdański budyń
- 11 6
-
2010-08-19 08:33
napisz o tym problemie...
do Jarka i Antoniego
- 3 0
-
2010-08-18 22:07
propaganda nie śpi...
jw
- 2 0
-
2010-08-18 14:20
nigdy nie bedzie ok, bo nawet jesli wyremontują drogi i zbuduja nowe (3)
to te "stare" sie rozwalą i trzeba bedzie je znowu naprawiać, a przy okazji wzrośnie ilość samochodów i znowu bedzie jedna wielka lipa.
- 54 36
-
2010-08-18 14:21
Maruda nr 2 wysuwa się na prowadzenie.
- 10 4
-
2010-08-18 17:53
ojej
nic nie jest wieczne... to chyba proste... wszystko kiedys konczy swoj zywot. a drogi beda w polsce sypac sie szybko, nawet te nowe bo w jednostkach administrujacych slowa "otrzymanie, konserwacja itp nie sa znane.
- 4 0
-
2010-08-18 19:29
i nie tylko...
bo jeszcze na to wszystko spadnie asteroida ;-)
- 2 0
-
2010-08-18 14:21
stac! (5)
kogo stac ten kupuje domek na wsi i nie stoi w korkach!
- 19 73
-
2010-08-18 14:27
tyle że
większość tych "wieśniaków" dojeżdża do pracy w mieście i zwiększa korki....
- 23 4
-
2010-08-18 14:28
jeżeli też na wsi pracuje... A jak chce do Gdańska dojechać do pracy? Awionetka w komplecie z domkiem?
- 16 2
-
2010-08-18 14:40
haha
właśnie ci frustraci są najgorsi na drogach - dojazdy zajmują im tyle czasu, że ignorują przepisy i innych kierowców, oni chyba najwięcej stoją w korkach, z drugiej strony pomyśl - ich właśnie nie stać na domek w mieście
- 19 3
-
2010-08-18 15:33
jak cię nie STAĆ na domek za miestem
to sobie mieszkaj w kartonie pod mostam, w centrum :)
albo w samochodzie... w korku- 4 10
-
2010-08-18 23:39
Jak ma domek na wsi to niech pracuje na wsi i miasta nie korkuje:D
- 3 1
-
2010-08-18 14:22
a ja lubię korki - to jest mój okres żniw. Kiedy jade w korku i widze jakiegoś natręta z tyłu (6)
to ostro daje po hamulcach albo zaciagam ręczny żeby nie widział świateł stopu. Małe bum i wypłata kasy z jego polisy. Lepsze to niż praca na etacie :)
- 66 76
-
2010-08-18 14:29
HEHE DOBRE :)
- 9 9
-
2010-08-18 16:11
Ja też lubię korki - można zjeść sniadanie, umyć zęby, ogolić się, przeczytać gazetę... a czasami to i na szybki numerek
starczy czasu :-)))
- 25 4
-
2010-08-18 17:24
skończ
jeździć na ręcznym dziecko, tylko spotkaj kobietę...
- 46 2
-
2010-08-19 09:12
Czas na leczenie!
- 1 1
-
2010-08-19 10:09
trafisz na kolesia z bejsbolem, to zmienisz zdanie
- 8 0
-
2010-08-19 12:35
zapomniałeś cwaniaczku że wszystkie zniżki idą w pi(*)zdu
- 2 1
-
2010-08-18 14:23
A ja nie stoję w korkach.
Biorę kilka tabletek i teleportuję się z jednego miejsca do drugiego
- 71 10
-
2010-08-18 14:24
Ogromne korki w Gdańsku (1)
Współpracuję z kierowcami i oni narzekają na brak informacji o czekających "niespodziankach". Czy oni "marudzą"? Wg mnie przyczyną aż takich utrudnień jest decydentów nieudolność i brak wyobraźni.
- 26 11
-
2010-08-18 16:17
Niemoc polska - to taka typowa nasza specjalność...
Polecam tour de Włocławek - tam się dopiero dzieje :-) W wakacje miałem nieprzyjemność parę razy przez to to zad.upie jechać... Koszmar!
Aaaa, niepisze aby usprawiedliwiać. Nasze urzędasy dały ciała na całej linii w kwestii infrastruktury drogowej południowych dzielnic...- 4 0
-
2010-08-18 14:24
(5)
Wczoraj z Wrzeszcza PKP na Ujeścisko jechaliśmy 1h 40 min autobusem 162. Gratuluję pomysłodawcom tych przedsięwzięć sprawnych rozwiązań.
- 40 16
-
2010-08-18 14:49
łee to trzeba było tramwajem jecha ć i przesiąść się na Chełmie (2)
tam nie ma takich korków, a teraz tam już dwa tramwaje kursują
- 8 2
-
2010-08-19 07:19
nie kłam bezczelnie! (1)
Wczoraj jazda tramwajem "7" + autobusem 155 spod LOT-u na przystanek Wieżycka zajęła mi 50 minut (od ok. 15:30 do 16:20). Nowe korki nie dotyczą Wrzeszcza czy centrum, tylko rozpoczynają się na Chełmie, a kończą na podjeździe do Kowali.
- 1 1
-
2010-08-19 14:17
kłamiesz ty wieśniaku
- 0 1
-
2010-08-18 15:28
oj tam oj tam (1)
No popatrz, jechałam tą samą trasą i w busie spędziłam 10 minut. Co ma udowodnić Twój przykład, że wszystkie autobusy tyle teraz będą jeździć? :) Bez przesadyzmu, nigdy nie będzie dobrego terminu na takie remonty i niestety w inny sposób nie da się ich przeprowadzić. Trzeba zacisnąć zęby a już niedługo będzie można śmigać.
- 7 5
-
2010-08-19 07:23
"jechałam tą samą trasą i w busie spędziłam 10 minut"
A po tych 10 minutach to co? Na wytrzeźwiałkę, czy w krzaki, żeby się wyżygać? Bo na trzeźwo to w 10 minut niczym (poza helikopterem) nie da się dojechać z dworca we Wrzeszczu na Ujeścisko.:)
- 7 0
-
2010-08-18 14:26
Przyczyna korkow jest robienie wszystkiego na raz przed wyborami przez Budynia (8)
W koncu wybory na jesieni. Ja i tak zaglosuje na Koralewskiego z PIS.
- 80 78
-
2010-08-18 14:30
Tak się jakoś składa, że wszystkie roboty są przed jakimiś wyborami... Przy każdej okazji taki sam komentarz wstawiasz?
- 8 12
-
2010-08-18 15:02
(2)
A ja zagłosuje na Adamowicza, i co szczena opadła?
- 7 27
-
2010-08-18 15:05
Masz ochote na budyn to go jedz (1)
- 12 4
-
2010-08-18 22:27
ha, ha Kurski was zbawi...
Nie rozśmieszaj mnie :))))
- 3 6
-
2010-08-18 16:02
A ja zagłosuję na Lady Gaga!
W podziece za ECS :-) :-D
- 5 3
-
2010-08-18 23:17
masz chłopku kompleks budynia? Wszędzie wpierdzielasz budyń to, budyń tamto. Dla ciebie lepiej stawiać krzyże i pomniki niż budować i remontować drogi i infrastrukturę
- 1 7
-
2010-08-19 02:17
a to osiągnięcia niejakiego erodeputowanego jacka "k" (1)
Porozumieniem Centrum
Ruchu Odbudowy Polski
Akcja Wyborcza Solidarność
ZHN
PIS
Liga Polskich Rodzin
i.....ponownie PIS
..faktycznie mocniej się natyrał od Pawła A !!!- 6 4
-
2010-08-19 08:28
A kto wspominal o kurskim? Nie na temat Paziu
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.