• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniony remont torów w Brzeźnie i Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego. Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego.

Remonty torowisk w Gdańsku przeciągają się i coraz bardziej dokuczają mieszkańcom, którzy skarżą się nie tylko na terminarz ich realizacji, ale również sposób prowadzania prac.



Największą zaletą remontów torowisk jest...

W sprawie remontów torowisk dostajemy w ostatnim czasie wiele wiadomości od naszych czytelników. Jeden, z nich, pan Rafał, zwrócił uwagę, że prace w Brzeźnie i Nowym Porcie już dawno powinny się skończyć.

- Dopiero w ostatnich dniach układano krawężniki na wiadukcie pomiędzy jezdnią i torowiskiem oraz sadzono roślinność pomiędzy torowiskiem a jezdnią ul. Krasickiego w Brzeźnie zobacz na mapie Gdańska. Czy to aby nie za późno na takie prace? Nie można było tego wykonać wcześniej, gdy aura była łagodniejsza? Dodatkowo prace powodują utrudnienia w ruchu aut, który zwiększył się tutaj znacznie po zamknięciu wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska - pyta pan Rafał.

- Remont torowiska w Nowym Porcie powinien zakończyć się już kilka tygodni temu - przyznaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację remontu torowisk. - Terminu nie dotrzymał wykonawca i z tego tytułu grożą mu kary umowne. Dodatkowo nie byliśmy zadowoleni z jakości prac i wykonawca (konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oraz WAKOZ) zmuszony był dokonywać poprawki. Na całą roślinność otrzymujemy gwarancję i jeśli rośliny nie przyjmą się, będą musiały być wymieniane.

Nasz czytelnik zwraca także uwagę na fakt, że w trakcie prac remontowych nad torowiskiem wymieniono nawierzchnię na części ul. Krasickiego, jednak jednocześnie nie stworzono zatoki dla autobusu.

- Skoro wymieniano nawierzchnię na części ul. Krasickiego zobacz na mapie Gdańska dlaczego na wysokości szkoły podstawowej nie wykonano zatoczki dla autobusu? Jest tam bardzo dużo miejsca, można było niewielkim nakładem środków przesunąć chodnik bliżej ogrodzenia szkoły i znalazłoby się miejsce na zatoczkę autobusową - argumentuje.

Problem w tym, że inwestycja w torowiska nie obejmowała jezdni, którą remontował ZDiZ. GIK nie może uwzględniać w projekcie budowy zatoki, gdyż, jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie.

Prace nie będą także obejmować nawierzchni na wiadukcie w ciągu ul. Krasickiego, który jeszcze przed remontem nie był w najlepszym stanie technicznym. Remont torów dodatkowo go pogorszył.

- Wszystkie poprawki prac oraz oczywiście ewentualne zniszczenia dokonane w trakcie remontu obciążają wykonawcę - uspokaja Skorupka - Kaczmarek.

Trwające remonty torowisk w Gdańsku

Oprócz Brzeźna i Nowego Portu, prace remontowane są prowadzone:
- w ciągu al. Hallera od ul. Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża (tramwaje jeżdżą do ul. Mickiewicza i dalej w kierunku Zaspy). Wznowienie ruchu planowane jest na połowę grudnia br.
- na Węźle Kliniczna (obecnie kursuje linia 94 przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna, nieczynne jest torowisko przez przystanek Kliniczna Szpital). Ruch planowano wznowić we wrześniu, jednak okazało się, że projekt zawiera błędy. Obecnie planowany termin uruchomienia trasy przez cały węzeł to koniec listopada br.
- w ciągu ul. Pomorskiej od skrzyżowania z ul. Chłopską do pętli Jelitkowo. Wznowienie ruchu powinno nastąpić w grudniu br.

Miejsca

Opinie (132) 9 zablokowanych

  • Robotnicy na Hallera

    Codziennie jeźdze samochodem w korku na Hallera , Dworskiej około godziny 15 i co widzę albo jeden coś robi na torowisku a reszta albo nic albo mają przerwe i siedzą całą grupą z 10 osób i się patrzą na przejeżdzające samochody z rękami w kieszeni i wielokrotnie smiejąc się żartując nie dziwię się że to wszytko tak długo trwa

    • 10 1

  • Kilkakrotnie musialem dojechac autobusem nr 148

    do Nowego Portu. Odcinek ok. 5km, od przyjscia na przystanek do przyjazdu na ul. Wyzwolenia, to czas okolo 2-3 godzin. Jak mialem szczescie, to na autobus czekalem godzine i tyle samo jechalem. Jak mialem mniej..., to czekalem dwie godziny... Rozumiem korki (chociaz one tez sa wynikiem decyzji jakiejs miejskiej lachudry odpowiedzialnej za taki stan rzeczy. Nie pojmuje natomiast zupelnie tej niesamowitej czestotliwosci kursowania i do tego samych krotkich autobusow. ....z ZTM, -ktory jestes odpowiedzialny za to, ze ludzie marzna godzinami na przystankach, -zycze ci wszystkiego co najgorsze moze sie przytrafic w miejskiej dzungli, ktorej jestes tworca

    • 8 4

  • zmiana zakresu projektu dofinansowaego z UE (2)

    "GIK nie może uwzględniać w projekcie budowy zatoki, gdyż, jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie."Pani rzecznik GIK poszła w tłumaczeniu na łatwiznę. Jak najbardziej można zmienić zakres rzeczowy projektu dofinansowanego z UE, jeśli wpłynie to pozytywnie na efekty jego realizacji. Rozszerzenia można dokonać następująco: złożyć wniosek o zmianę zakresu rzeczowego projektu i 1) roboty dodatkowe pokryć ze środków własnych (wrzucić do tzw. kosztów niekwalifikowalnych projektu) lub 2) ująć koszt robót dodatkowych w tzw. kosztach kwalifikowalnych i wnioskować o podwyższenie kwoty dofinansowania. Pierwszy ze sposobów jest jak najbardziej realny, ale wymaga zwiększenia wkładu własnego. I tu jest pies pogrzebany.

    • 39 4

    • Taaa...

      Ale najpierw należy przeczytać wytyczne i dowiedzieć co jest kwalifikowane, a co nie. Częśc niekwalifikowaną oczywiście można pokryć ze środków własnych, ale najpierw trzeba takowe środki posiadać.

      • 0 0

    • Ale po co tłumaczyć jak się samemu nie wie?

      • 3 0

  • Wyjaz z Brzezna to HORRORgdańska -dworska-pck korek (1)

    • 10 3

    • Daltego jedż taksówką :) będzie szybciej

      • 2 7

  • awarie 94 (4)

    awarie są bardzo często a najgorsze jest to ,że nie ma jak dojechać do Nowego Portu , ponieważ tam kursuje tylko tramwaj, dzisiaj awaria była od 6.00 ,jakaś paranoja ,ztm powinien dodatkowo uruchomić jakiś autobus

    • 18 1

    • Czy za ten autobus zapłacisz dodatkowy bilet?

      • 0 1

    • (2)

      pozniej po 10 tez byla awaria,tez nie jechaly w kierunku portu

      • 3 0

      • (1)

        zawsze nie jeżdzą w kierunku Nowego Portu. To jest ciekawe zjawisko dla prasy. A tak na poważnie czas aby ktoś zajął się tym tematem. To skandal jak kursuje rano 94 i że nie ma żadnej alternatywy dla dojeżdzających.

        • 6 0

        • co ci prasa zmieni???

          • 0 1

  • 148 raz na godzinę SKANDAL

    • 9 2

  • ?? (3)

    Ja to bym bardzo chciała wiedzieć co stoi konkretnie na przeszkodzie aby w obieg puścić 10 i 7?? Co dwie linie to nie jedna.. czy osoby odpowiedzialne zdają sobie sprawę z tego, że narażają klientów na koszta?? Aby dojechać z Chełmu do Nowego Portu trzeba się przesiadać na Centrum (2x2,80 bilet), żeby dojechać z Kartuskiej do NP to samo!! Od razu zaznaczę, że z uwagi na CZĘSTE awarie linii 94 dojazd w godzinkę na bilecie za 3,40 często nie jest możliwy(!!!) Może warto by było brać taksówkę do pracy podczas KOLEJNEJ awarii i FV przekazać do ztm?!?!?!

    • 17 3

    • zapisz się na podyplomowe studia transportu a zrozumiesz

      • 1 2

    • akurat z Chełmu do Portu jeździ najmniej klientów :)

      94 powinna zostać na stałę, dzięki temu portowcy mają częstsze kursy do Gdańska

      • 0 1

    • Być może linii "7" i "10" nie uruchomiono,bo zabrakło pieniędzy na tzw wozokilometry,czyli na przebieg wagonów na danej trasie.Przedłużenie "2" do Chełma zapewne pochłonęło pieniądze,które umożliwiłyby uruchomienie "7" i "10"."94" mimo,że jeżdzi teoretycznie co ok 10 minut,ma krótszą trasę niż obie wspomniane wcześniej linie,więc miasto płaci mniej za jej uruchomienie,niż za dwie,które jeżdziły na Siedlce i na Chełm.Nie zdziwię się jak po zakończeniu remontu "94" stanie się "4" kursującą w relacji Nowy Port-Centrum.

      • 2 2

  • nareszcie ! (3)

    mam nadzieję ,że bedzie lepiej :)

    • 20 2

    • znowu te tramwaje?

      tramwaje są dla plebsu, hah:)! od tego są luksusowe gabloty, by się przemieszczać jak inteligencja. w komforcie, jak prawdziwy indywidualista, który dzięki swojemu sprytowi osiągnął w życiu sukces finansowy, podkreślając swój status gdzie się nie uda luksusowym samochodem typu SUV. szybciej, lepiej, sprawniej (w końcu są nawigacje, CB radia, można robić sobie skróty przez osiedlowe drogi, albo jakieś porośnięte trawą ugory pomiędzy osiedlami), a nie w stadzie, w tramwaju jak owce;]

      • 1 5

    • WAKOZ i wszystko jasne (1)

      • 8 0

      • Ano właśnie.WAKOZ znany jest z przedłużania prac i fuszerek.Pamiętam jak na Powstańców Warszawskich przez 3 miesiące wietrzyli glebę,a potem na mrozie kładli nawiechrznię i płytki chodnikowe.Efekt,w kwietniu poprawki...Remont 400m ulicy trwał 7 miesięcy.Proporcjonalnie biorąc,to remonty w N Porcie i Brzeżnie zakończą się pewnie w okolicach wiosny 2014 roku.

        • 8 1

  • Nowy Port (1)

    Nie tylko wybudowano nowe tory tramwajowe, ale także przebudowane całe przestrzenie ulic - jezdnie i chodniki - na ul. Rybołowców, Wolności i Strajku Dokerów.

    • 18 5

    • Szkoda że tylko te ulice odnowiono,reszta prosi się o pomstę do nieba :/

      • 2 1

  • BRZEŻNO TO KPINA

    PRACUJE W BRZEŻNIE I K....A CZŁOWIEKA BIERZE CAŁE DNIE POZA DOMEM WYCHODZE O 7RANO ,A DOPIERO O WPÓŁDO 6 JESTAM W DOMU KORKI WSZYSTKO STOI AUTOBUSY OPÓŻNIONE I MARZNIJ BO NIC NIE POTRAFIA ZORGANIZOWAĆ CIEMNIAKI ZAWSZE COŚ PRZEKOMBINUJĄ I NA ZIME JESIEŃ JAK PI...L NA DWORZU I KOMU TYŁKI MARZNĄNAM ZMĘCZONYM ,ANIE URZĘDASOM ZAS....YM!!!KPINA KPINA NIE SZANUJĄ LUDZI NI NIC !!!!

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane