• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniony remont torów w Brzeźnie i Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego. Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego.

Remonty torowisk w Gdańsku przeciągają się i coraz bardziej dokuczają mieszkańcom, którzy skarżą się nie tylko na terminarz ich realizacji, ale również sposób prowadzania prac.



Największą zaletą remontów torowisk jest...

W sprawie remontów torowisk dostajemy w ostatnim czasie wiele wiadomości od naszych czytelników. Jeden, z nich, pan Rafał, zwrócił uwagę, że prace w Brzeźnie i Nowym Porcie już dawno powinny się skończyć.

- Dopiero w ostatnich dniach układano krawężniki na wiadukcie pomiędzy jezdnią i torowiskiem oraz sadzono roślinność pomiędzy torowiskiem a jezdnią ul. Krasickiego w Brzeźnie zobacz na mapie Gdańska. Czy to aby nie za późno na takie prace? Nie można było tego wykonać wcześniej, gdy aura była łagodniejsza? Dodatkowo prace powodują utrudnienia w ruchu aut, który zwiększył się tutaj znacznie po zamknięciu wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska - pyta pan Rafał.

- Remont torowiska w Nowym Porcie powinien zakończyć się już kilka tygodni temu - przyznaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację remontu torowisk. - Terminu nie dotrzymał wykonawca i z tego tytułu grożą mu kary umowne. Dodatkowo nie byliśmy zadowoleni z jakości prac i wykonawca (konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oraz WAKOZ) zmuszony był dokonywać poprawki. Na całą roślinność otrzymujemy gwarancję i jeśli rośliny nie przyjmą się, będą musiały być wymieniane.

Nasz czytelnik zwraca także uwagę na fakt, że w trakcie prac remontowych nad torowiskiem wymieniono nawierzchnię na części ul. Krasickiego, jednak jednocześnie nie stworzono zatoki dla autobusu.

- Skoro wymieniano nawierzchnię na części ul. Krasickiego zobacz na mapie Gdańska dlaczego na wysokości szkoły podstawowej nie wykonano zatoczki dla autobusu? Jest tam bardzo dużo miejsca, można było niewielkim nakładem środków przesunąć chodnik bliżej ogrodzenia szkoły i znalazłoby się miejsce na zatoczkę autobusową - argumentuje.

Problem w tym, że inwestycja w torowiska nie obejmowała jezdni, którą remontował ZDiZ. GIK nie może uwzględniać w projekcie budowy zatoki, gdyż, jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie.

Prace nie będą także obejmować nawierzchni na wiadukcie w ciągu ul. Krasickiego, który jeszcze przed remontem nie był w najlepszym stanie technicznym. Remont torów dodatkowo go pogorszył.

- Wszystkie poprawki prac oraz oczywiście ewentualne zniszczenia dokonane w trakcie remontu obciążają wykonawcę - uspokaja Skorupka - Kaczmarek.

Trwające remonty torowisk w Gdańsku

Oprócz Brzeźna i Nowego Portu, prace remontowane są prowadzone:
- w ciągu al. Hallera od ul. Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża (tramwaje jeżdżą do ul. Mickiewicza i dalej w kierunku Zaspy). Wznowienie ruchu planowane jest na połowę grudnia br.
- na Węźle Kliniczna (obecnie kursuje linia 94 przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna, nieczynne jest torowisko przez przystanek Kliniczna Szpital). Ruch planowano wznowić we wrześniu, jednak okazało się, że projekt zawiera błędy. Obecnie planowany termin uruchomienia trasy przez cały węzeł to koniec listopada br.
- w ciągu ul. Pomorskiej od skrzyżowania z ul. Chłopską do pętli Jelitkowo. Wznowienie ruchu powinno nastąpić w grudniu br.

Miejsca

Opinie (132) 9 zablokowanych

  • O godzinie 15 odcinek Gdanska-Hallera autobus 148 pokonuje godzine czasu

    gratuluje i mowia ze jest dobrze

    • 15 1

  • Komunikacja w tym rejonie obecnie to horror

    Widzę już kilkanaście osób już napisało o słynnej linii 94, "tramwaju" (raczej złomu) widmo. Autobusy często jeszcze gorzej, linie 148, 188, T5 stoja wiecznie w korkach, bo jakiś inteligent zamknął wszystkie drogi w okolicach Brzezna, już pomijam fakt, że odcinek 1 czy 2 km torów można remontować 2 lata, w dodatku jako premie kraść prąd....

    • 19 2

  • To co się dzieje codziennie w Brzeźnie - to MASAKRA

    Wszystkie, dosłownie wszystkie ulice Brzeźna szczególnie w godzinach popołudniowych są zakorkowane. Często jest sytuacja "patowa" - samochody, autobusy oraz Tir-y nie mogą skręcić z PCK w Dworską i odwrotnie.Skandal - za tak "zaplanowane" prace remontowe, powinno się wyciągnąć konsekwencje.

    • 23 2

  • BRZEŻNO (2)

    DLACZEGO W BRZEŻNIE NA SKRZYŻOWANIU PRZY PĘTLI NIE DZIAŁAJĄ ŚWIATŁA SYGNALIZACYJNE ..CZEKACIE DURNIE AŻ KTOŚ ZGINIE...

    • 8 4

    • niech nie wlączają !!!!

      • 1 1

    • Bo jakby je włączyli, to korek byłby niemiłośierny!!!!!

      • 5 1

  • szlag trafia (1)

    Wjazd i wyjazd z Brzeźna w tej chwili graniczy z cudem. Autobusy nie są w stanie przebić się przez korki - bardzo mądrze, zamknąć 3 wylotówki z Brzeźna na raz, z czterech możliwych... naprawdę "bardzo" mądrze...

    • 17 1

    • Ja powiem w ten sposób

      To, co w godzinach szczytu dzieje się na ulicy dworskiej w Brzeźnie to DOSŁOWNIE woła o pomstę do nieba. Jest to JEDYNA ulica którą można dojechać do Brzeźna od strony Zaspy, Jelitkowa itp. Przez co nie dziwie się że korek ciągnie się od Hallera do Gałczyńskiego czasem... Jeszcze do tego jest tam ta genialna droga zaprojektowana w sam raz dla autobusów, zwłaszcza przegubowych. KIEDY TO SAMOCHODY STOJĄ BO AUTOBUS SIĘ NA ZAKRĘCIE NIE MIEŚCI !!!

      • 9 0

  • 94

    Nie będę płacić za bilet miesięczny, bo częściej muszę rano chodzić z buta, gdyż 94 znowu nie kursuje. Dojazd z Twardej do Nowego Portu potrafi zająć nawet 1,5 godziny, gdyż ponad godzinę stoję na przystanku. Czy to jest normalne???

    • 16 0

  • A co z zdewstowanym placem?? (3)

    Podczas remontu na placu między ulicą Na Zaspe a Oliwską wykonawca urządził sobie składowisko materiałów. Skutkiem tego była dewastacia placu na którym kiedyś rosła trawa a teras wyglonda jak żwirownia. Cały plac jest zorany i zanieczyszczony betonem który był tez tam składowany. Do tego wrzystkiego ucierpiały krawężniki i chodniki w obrębie placu po którym jeździł ciężki sprzęt WAKOZU.

    • 24 1

    • TO SAMO Z PLACEM GUSTKOWICZA

      • 3 0

    • Właśnie

      miałem o tym samym napisać. Rozjeżdżony plac pełen błota i pozostałości materiałów budowlanych, zmiażdżone płytki chodnikowe a przy suchej pogodzie pełno piachu na parapetach i w mieszkaniu. Jestem bardzo ciekawy, czy firma przywróci teren do poprzedniego stanu.Odnośnie odpowiedzialnych za remonty władz Gdańska obserwuję pewną prawidłowość: dzielnice tzw. tarasu południowego to oczko w głowie prezydenta, nie dość, że dostali nowe tramwaje to także ekrany i inne bajery a stare dzielnice Gdańska traktuje się na zasadzie cieszcie się, że w ogóle wam coś robimy.

      • 4 0

    • prawda

      Składowanie materiałów na budowy-zgoda,ale po zakończeniu przywrócić stan poprzedni conajmniej.W Brzeźnie polecam chodnik na ul.Południowej..do zbudowania go znowu!

      • 6 0

  • Ul Wolności

    Co za paralityk zaprojektował skręt z ulicu Marynarki Polskiej w ulicę Wolności? Tam nie da się skręcić nie wjeżdżając na sąsiedni pas, a oznakowanie poziome mówi , że tylko z prawego można. Gratuluję. Ponadto stojąc w tym miejscu na STOP-je czyli wyjeżdżając od strony cmentarza, patrząc w lewo nic nie widać, bo drogę zasłania słup, szafka, znak. Jakiś Matrix. Tego projektu i prac chyba nikt nie ogladał? Przy pracach towarzyszących ( kładąc kabel ) tak popruli chodniki w "starej "ulicy Wolności, że można nogi sobie połamać. Gdzie jest odbiór tego knota, kto za tym stoi?

    • 11 0

  • Ciągłe awarie 94

    Napiszcie coś o ciągłych awariach linii 94 w tym tygodniu zaliczyła już trzy poranne i notorycznie w granicach 15-16 następują przerwy w kursowaniu sięgające 20 minut! A w zamian nie ma nic innego.

    • 16 1

  • skandal!!!!!!!!!!!!!

    Od prawie pol roku nie ma mozliwosci przejazdu na trasie Nowy Port - Zaspa.Linia nr 4 jest zawieszona. A miesieczny bilet ZTM kosztuje tyle samo - jakby jakosc ich uslug nie ulegla pogorszeniu. W ramach biletu linia 94 kursuje co 7 min (czyli za rzadko) i oferuje "przejazdzke" starym skladem, w tłoku. Potem pasazer wysiada na przystanku "Twarda" i ma zafundowany "spacerek" do przystanku "Wyspianskiego", gdzie na tablicy odjazdow od miesiaca nie wyswietla sie zadnych informacji. Gratulacje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 19 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane