• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opozycja w Gdyni razem przeciwko korkom

Michał Sielski
19 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

- Władze Gdyni niczego się nie nauczyły na swoich błędach i ponownie zostały zaskoczone korkami podczas remontu - mówią radni gdyńskiej opozycji i przedstawiają rozwiązania dla permanentnie zakorkowanych w ostatnich dniach dojazdów na północ Gdyni. Swoje pomysły mają też rowerzyści, którzy przypominają o konieczności budowy drogi rowerowej z Obłuża do centrum.



Jak rozwiązać problem korków na północy Gdyni?

O korkach, które spowodował kolejny już remont starszej części Estakady Kwiatkowskiego, piszemy od dwóch tygodni. Władze miasta po raz kolejny zostały nimi zaskoczone i właśnie o to największe pretensje ma gdyńska opozycja, która pierwszy raz w historii zwarła szeregi i postanowiła zaprotestować przeciwko polityce transportowej miasta. Apel, który został wysłany do prezydenta Wojciecha Szczurka, podpisali przedstawiciele PiS, PO, Kukiz '15, SLD i innych organizacji.

Mamy Tristar? Róbmy symulację korków przed remontami

- Władze chwalą się systemem Tristar, a po raz kolejny nikt nie przewidział korków? Przecież podczas niedawnego remontu ul. Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni była identyczna sytuacja. Też skończyło się paraliżem komunikacyjnym części miasta. Dlaczego nikt nie wyciągnął z tego wniosków, nie zrobił symulacji i nie zaplanował jak ulżyć mieszkańcom? Niestety, wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała, która nadzoruje ZDiZ, po raz kolejny zawiodła mieszkańców - mówi Michał Bełbot, gdyński radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zobacz więcej: Będzie łatwiej wyjechać z Pustek? Urzędnicy: rozmawiamy o tym

Nie chcemy mostu, jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu, nie przekracza możliwości Gdyni. Kolejka na Kamienną Górę problemów nie rozwiązuje.
Rzeczywiście, pierwszych zmian w ruchu i postawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej doczekaliśmy się kilka dni po zablokowaniu miasta, które skutkowało wielogodzinnymi korkami nie tylko w drodze do północnych dzielnic miasta, ale też w całym centrum i okolicach. W korkach nie stali praktycznie tylko rowerzyści oraz piesi. Ludzie wysiadali więc z autobusów i na piechotę docierali na górny taras Gdyni, pokonując kilka kilometrów znacznie szybciej niż komunikacja publiczna.

Urzędnicy nie omieszkali jednak pochwalić się tym sukcesem na oficjalnej stronie miasta na Facebooku. Za entuzjastyczny wpis o tym, że kilka dni po rozpoczęciu remontu opóźnienia autobusów sięgają dzięki zmianom "jedynie" 20 minut, na władze miasta posypały się jednak głównie ironiczne i złośliwe komentarze.

Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach. Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach.

SKM na Obłuże konieczna, a może też promy?

Poszukiwane są jednak rozwiązania, które pomogą uniknąć takich wydarzeń w przyszłości. Kolejnym pomysłem, nie nowym, jest uruchomienie linii kolejowej na Obłuże. Wbrew pozorom, nie trzeba w związku z tym ponosić wielkich kosztów, bo szlak komunikacyjny, wiodący w stronę lotniska Gdynia-Kosakowo cały czas istnieje.

Czytaj więcej: Nie budujmy kolei na Obłuże. Ona już tam jest

Radni apelują też o prowadzenie remontów także w godzinach nocnych, co skróci czas zamknięcia drogi oraz niedogodności dla mieszkańców. Pojawił się również pomysł, by na Obłuże kursował prom z centrum Gdyni.

- Nie chcemy przecież mostu jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu nie przekracza przecież możliwości miasta Gdyni. Ale tego trzeba chcieć, mieć wizję, pomysły i determinację. Kolejka na Kamienną Górę nie rozwiązuje komunikacyjnych problemów mieszkańców miasta - podkreśla Mirosława Król, radna Platformy Obywatelskiej.
Rowerzyści: zbudujcie nam drogę, a nie będziemy tworzyć korków

Swoje pomysły mają też przedstawiciele rowerzystów, którzy przypominają, że dogodnego dojazdu z północy do centrum - mimo wybudowania Estakady Rowerowej - wciąż w Gdyni nie ma. A możliwości są.

- Miasto musi podjąć wysiłek inwestycyjny, by stworzyć mieszkańcom północy realną alternatywę dla samochodu. Między Śródmieściem a Obłużem nie ma żadnych większych podjazdów, nie licząc fragmentów przed wiaduktami. Odległość z dworca PKP do przystanku "Obłuże Centrum" to 5 km - tyle samo, co do Orłowa. 25 minut jazdy spokojnym tempem. Oprócz słusznego postulatu budowy odnogi PKM/SKM do Oksywia, upominamy się o możliwość sprawnego i bezpiecznego przejazdu rowerem dla 50 tys. mieszkańców dzielnic północnych - apeluje Kajetan Lewandowski za Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia im. Tomasza Milewskiego.
Rowerowi aktywiści przekonują, że konieczne jest wybudowanie bezpiecznego połączenia między ul. Janka Wiśniewskiego a dworcem PKP oraz dojazdu dla rowerzystów do ul. Morskiej.

Opinie (443) 1 zablokowana

  • Te minusy nie mogą wam przesłonić plusów (1)

    W Mieście z Morza i Marzeń po prostu żyje się dobrze. Wszystko to dzięki naszemu kochanemu Prezydentowi, Ojcu najukochańszemu, który osobiście wszystkiego dopilnuje. Nawet pojedzie na rowerze do Eko Doliny sprawdzić czy jej woń jest najcudniejsza na świecie. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie to wilki!

    • 15 3

    • Ba, i w biegu PKO udział brał

      Nasz Pietwszy Sportowiec!

      • 0 0

  • PO przeaz 8 lat nie chciała uznać estakady przez drogę krajową a teraz protestuje (1)

    Przez 8 lat Nowak robił wszystko żeby jej GDDKiA nie przejęła. Dzisiejsze protesty PO w tej sprawie są tak żałosne że szkoda słów a SLD z PiSem w sumie jedna socjalistyczna banda

    • 20 2

    • toksyczne sąsiedztwo

      I "krótka kołdra".

      • 2 1

  • (4)

    Jesli mam wybierac niedojdy z republiki kolesi z Samorzadnosci, a je... skur... z PO wybieram Samorzadnosc. A raczej "wybieram", bo w tym jest problem - w braku alterantywy.

    • 8 3

    • (2)

      I z tego korzysta właśnie Szczurek ze ślepej miłości. Dajcie się gdynianie dalej robić w ch.......

      • 4 1

      • nie tylko Szczurek...

        Więc może należy iść po rozum do głowy i nie wzmacniać przeciwników. O wyborach należy myśleć długo przed ich terminem...

        • 1 0

      • Slepiej milosci? Moze cwiercinteligencie przeczytaj jeszcze raz co napisalem.

        • 1 1

    • przeciez samorzadnosc to zakamuflowane PO

      • 0 0

  • chyba każda dzielnica mogłaby zawiązać stowarzyszenie przeciw korkom w mieście (1)

    tp juz koszmar!!
    może ludzie przejzą na oczy przed następnymi wyborami
    tylko jak przekonać mohery z centrum?im dobrze na miejscu

    • 6 2

    • błąd

      Zmień język, bo widać że nie wiesz jak rozmawiasz.
      Jeśli zaczynasz od obrażania stron, nie licz na pozytywny odzew...

      • 0 1

  • Transport publiczny oraz kolej jest alternatywą .

    • 2 3

  • Widać partyjniacy dalej mieszają ludziom w głowach (3)

    Aby polskie miasta mogły się prężnie rozwijać i konkurować z ośrodkami zagranicznymi, potrzebują długofalowych mądrych strategii. Strategii niezależnych od zmian u władzy zarówno w samorządzie, jak i rządzie, bo ci oprócz własnego interesu nic nam nie pomogą.
    A taki długofalowy plan, do którego nie wtrącają się politycy lecz rozwiązują problemy tam gdzie wymagają interwencji. Wiadomo, że w ostatnim czasie wyprowadziło się z Gdyni zwłaszcza do dzielnic północnych ca 20 tys. ludzi, ci b. mieszkańcy Gdyni są dalej roszczeniowo nastawieni a nawet ich złość i zawiść spotęgowała - podobnie jak z odrzuconym dzieckiem.
    Taka utracona ciągłość i "odsunięcie od cyca" powoduje, że wieczorem nie mogą skorzystać z gdyńskiej kultury, rozrywki więc przy kompie zjadliwie hejtują w złosci i pomówieniach - najwięcej Szczurka, bo ktoś musi być winny ich prowincjonalizmu, marazmu i ograniczenia :)

    Dopóki Urząd Marszałkowski nie weżnie się do roboty, a wcześniej sprawdzi przemieszczanie się ludności na Pomorzu i nie będzie mądrze prowadził i kontynuował strategie i na jej podstawie budował PKM, SKM, drogi, .. a nie dla PR, polityków, itd i taka kontrasygnata musi być i w naszych samorządach. Chodzi o realizowanie zamierzonych inwestycji, które często są zadaniami wieloletnimi, bez względu na zmieniające się opcje polityczne. Musimy pamiętać, że podstawą planowanego rozwoju regionu, metropolii, miasta jest strategia, a nie jest przedmiotem działań zespołu widzimisię polityków.
    Tylko niestety, my tych ludzi wybieramy, a następnie nie rozliczamy i narzekamy a oni na okrągło nas oszukują i się jeszcze naśmiewają "plebs to kupi".
    Dlatego Gdynia musi postawić na inwestycje w węzły przesiadkowe i zacząć je traktować jako ważniejsze nawet niż same linie transportu publicznego. Nie wpuszczać do centrum starych nie ekologicznych samochodów, także takich z jednym pasażerem. A tym samym zmuszać Urząd Marszałkowski do rozwiązywania problemów "satelit Gdyni" i ich docieraniu do miejsca przeznaczenia, mimo kłopotów po drodze remontowanych tras.

    • 10 6

    • no! (1)

      Można się nie zgadzać ale sens w tym jest...
      Finansowanie?
      Tylko aby nie skończyło się jedynie na niewpuszczaniu... ;)
      Uczmy sie na Gdańsku, tam zapomniano o parkingach...

      • 1 0

      • oczywiście - regulamin

        na podstawie programu należy dopracować i odpowiednio przeprowadzić.

        • 0 0

    • za duzo napisane

      nie chce mi się tyle czytac... a podejrzewam ze mądrze piszesz :)

      • 0 0

  • Jeszcze czego...

    Niech opozycja rozpieprza resztę państwa, a od mojej Gdyni wara. Nie pierwszy remont, nie pierwszy korek. Tak po prostu jest i przestańcie robić afery tylko cierpliwości.

    • 3 9

  • PKM/SKM a Hutnicza

    Rozwiązując jeden problem, powstaje następny. Pociąg będzie potęgować korki na wspomnianej ulicy (tory przy ulicy Piaskowej) o ile nie wybuduje się odpowiedniej infrastruktury. A tory dalej przecinają jeszcze ulicę Pucką.

    • 9 1

  • Głąby

    Głosujcie dalej na tych nieudaczników co w d..ie maja obywateli miasta, a mysla o pijarze miasta i imprezach typu redbull. Tępy naród zawsze będzie wyzyskiwany, a władza która ma takich wyborców śmieje się z nich.

    • 12 5

  • Alternatywne trasy (4)

    Nic tu po remontach i modernizacjach, w Gdyni potrzebne są nowe szlaki komunikacyjne.. jakby wybudować tunel pod kanałem portowym prowadzący bezpośrednio z centrum miasta do oksywia dolnego? wiem, inwestycja niewyobrażalnie kosztowna, ale może jednak wykonalna w perspektywie kilku lat?

    • 18 0

    • przy obecnej obsadzie w UM Gdynia to tylko pobozne zyczenia

      • 1 0

    • fajnie by było

      W gwarze projektowej "ten business case nie ma szans na dopięcie". Tunel w Gdańsku ma (?) uzasadnienie w bazie logistycznej i obwodnicy południowej, obsłudze ruchu towarowego. To że nie zrobiono drugiej części (połączenia do Słowackiego) do obwodnicy, who cares? Można pofantazjować na temat Pachołka.

      W przypadku Oksywia, no way, nie jesteśmy Norwegią, która buduje mosty na pustych wyspach. Gdyby na Mościch Błotach znaleziono ropę?
      Nie ma też miejsca na wyprowadzenie tunelu, warunki są wyjątkowo niesprzyjające. Chyba, że wyszedłby w okolicach Mechelinek... ;)

      • 1 0

    • transport zbiorowy!!!!

      • 1 0

    • i Droga Czerwona

      dodatkowo węzły przesiadkowe i usprawnienie miejsc krytycznych

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane