• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM-ka już na torach. Linia imponuje, ale są kłopoty z rozkładem i biletami

Maciej Korolczuk, Maciej Naskręt
1 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

We wtorek rano ruszyły pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Sprawdziliśmy, jak funkcjonuje kolej, która ma zrewolucjonizować podróżowanie po Trójmieście.



Czy podróżowałeś już linią PKM?

Pierwszy rozkładowy pociąg PKM wyjechał o godz. 3:40 z Gdańska Głównego. Trzy minuty później wyruszył skład z Gdyni Głównej. Pierwsze kilkanaście kursów przewiozło niewielu pasażerów. Być może wynika to z faktu, że wciąż wiele osób nie wie gdzie, jak i za ile kupić bilety na nową linię.

Zobacz także: Rozkład jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na stronie komunikacja.trojmiasto.pl

- Bilety na przejazdy PKM można kupić w każdej stacjonarnej kasie na linii SKM - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SKM, przewoźnika PKM. - Ponadto bilety są też do kupienia u kierownika pociągu PKM bez dodatkowej opłaty oraz w kilkudziesięciu automatach biletowych ZTM znajdujących się na terenie Gdańska i automatach stojących na peronach SKM.
Kiedy automaty biletowe pojawią się na peronach PKM?

- Do grudnia ustawimy automaty na sześciu najważniejszych stacjach PKM - wyjaśnia Marcin Głuszek.

Film dzięki uprzejmości spółki PKM S.A.


Dlaczego dopiero wtedy?

- Bo dopiero przed dwoma miesiącami rozstrzygnięty został przetarg na operatora linii, którym zostaliśmy. W tak krótkim czasie nie byliśmy w stanie kupić i ustawić automatów. Poza tym warto dodać, że w warunkach przetargu nie było zapisu, który wymagałby od operatora ustawienia biletomatów. To nasza inicjatywa, bardzo kosztowna, bo każde takie urządzenie to koszt ok. 100 tys. zł.
Oprócz biletomatów SKM uruchomi też trzy nowe kasy. 1 października otwarta zostanie kasa w Kartuzach, a od połowy grudnia w Somoninie i Kościerzynie.

Najwcześniej od środy bilety na przejazdy Pomorską Koleją Metropolitalną będzie można kupić także w aplikacji mobilnej Skycash. Do tej pory oferta obejmowała tylko bilety autobusowe, tramwajowe, trolejbusowe, kolejowe i na SKM. Od środy pasażerowie bilety jednorazowe (na konkretny odcinek), miejskie (na całe miasto - 3,5 zł) i trójmiejskie (na całą trasę - 6 zł) będą mogli kupować także za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

- Wystąpiły jakieś problemy techniczne po stronie programistów aplikacji. Najpóźniej w ciągu kilku dni bilety będzie można kupić także tam - zapewnia Marcin Głuszek.
Przebieg linii PKM. Przebieg linii PKM.
Na stronach internetowych o rozkładzie PKM ani słowa

Wciąż wiele do nadrobienia mają administratorzy stron internetowych, na których powinien znaleźć się rozkład PKM. Zwraca na to uwagę jeden z naszych czytelników, pan Marcin.

- Proszę spróbować postawić się w roli zagranicznego turysty, który nie zna ani topografii miasta, ani specyfiki transportu publicznego. Proszę z takiej perspektywy zaplanować podróż z lotniska do hotelu w centrum Gdańska - proponuje nasz czytelnik.
- Na stronie Zarządu Transportu Miejskiego brakuje informacji na temat PKM. Wszystkie schematy, rozkłady i wyszukiwarki pokazują tylko połączenia autobusowe i tramwajowe - podkreśla pan Marcin i dodaje: - Powiedzmy, że czytałem trochę o Gdańsku i wiem, że PKM istnieje. Wchodzę więc na ich stronę i jeśli potrafię przebrnąć przez barierę językową - strona jest tylko w języku polskim - znajdę tam tylko rozkład jazdy. Nie ma żadnych informacji o biletach. Jest za to informacja, że linię obsługuje SKM. Tu już jest lepiej, bo strona ma wersję angielsko- i niemieckojęzyczną.

Pan Marcin odwiedził też witrynę miasta gdansk.pl, ale i tam się rozczarował.

- W wersji angielskojęzycznej wyszukiwarka nie działa, a w dziale "how to get to..." znajdziemy między innymi informację o tym, że do Gdańska można się dostać samolotem, a dalej shuttle busem do miasta. O PKM ponownie ani słowa. W polskiej wersji strony, w zakładce "komunikacja" znajdziemy informacje o połączeniach autobusowych, tramwajowych, liniach nocnych, SKM, tramwaju wodnym, a nawet o komunikacji w Pruszczu Gdańskim, ale na temat PKM znowu ani słowa.
Pociągów PKM nie widać też na interaktywnej mapie Polskich Linii Kolejowych, na której podróżni mogą w rzeczywistym czasie podglądać bieżący ruch pociągów w całym kraju.

- Na stronie prezentowane są pociągi jadące po liniach zarządzanych przez PLK. Istnieje techniczna możliwość prezentowania jadących pociągów na liniach, które nie są w zarządzie PLK. Jeżeli będzie zainteresowanie ze strony PKM jesteśmy otwarci do współpracy - wyjaśnia Karol Jakubowski, naczelnik Wydziału Komunikacji i Promocji w Regionach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
  • Częściowo zapełniony parking Park&Ride przy stacji PKM Brętowo.
  • Pusty parking Bike&Ride.
  • Rozkład jazdy, punkt informacyjny i komuniaktor SOS to standard na peronach. Wśród nich brakuje jednak biletomatów.
Zachęcająca infrastruktura, ale małe obłożenie

We wtorek rano wybraliśmy się na pierwszy przejazd PKM-ką. Nie mamy uwag do funkcjonowania przystankowej infrastruktury. Działają bez zarzutu windy na peronach, umieszczone zostały papierowe i elektroniczne rozkłady jazdy, funkcjonują też zapowiedzi pociągów.

Wyjątkiem była awaria jednej z tablic na przystanku PKM Brętowo, która zatrzymała się na godz. 8:34.

Mimo przyjaznej infrastruktury linia PKM pierwszego dnia nie przyciągnęła tłumów. Pociągami jeździło po kilka, kilkanaście osób. O powtórzeniu frekwencji z dnia inauguracyjnego przewoźnik i zarządca linii na razie mogą pomarzyć. Parkingi Park&Ride i Bike&Ride stoją puste. Może lepiej będzie w kolejnych dniach.

Zadowalająco działa Wi-Fi na przystankach. Prędkość łącza jest na tyle duża, że można swobodnie pobrać film z Internetu.

  • Tablica odjazdów w Brętowie, która uległa awarii.
  • Wynik testu Wi-Fi na przystanku PKM Brętowo.
Kolejka po bilety w pociągu i kilkuminutowe opóźnienia

W pociągach PKM wita nas przyjemny chłód. Klimatyzacja działała właściwie. Z racji tego, że na przystanku nie można kupić biletu, trzeba ustawić się w kolejce do kierownika pociągu. Sprzedaż odbywałaby się sprawniej, gdyby kierownik nie musiał co jakiś czas wysiadać ze składu, by ogłaszać odjazd.

W kolejce po bilet stanęliśmy w Brętowie, a udało nam się go kupić dopiero przed stacją końcową w Osowie. Z tego powodu kilku osobom udało się pojechać na gapę. Strach pomyśleć co by było, gdyby w pociągu podróżowało więcej osób.

Jak z rozkładem?

Nie wszystkie pociągi dojeżdżają do Osowy, centrum Gdańska i Gdyni. W sumie z Wrzeszcza na lotnisko w Rębiechowie kursują 72 pary pociągów. Tylko część z nich jedzie dalej do Osowy. Powód? Nie ma tam dla nich wystarczająco wiele miejsca.

Wszystko przez to, że cały czas prowadzone są prace budowlane na linii kolejowej 201 między Osową a Gdynią Wielki Kack. Z powodu przebudowy torów i braku krawędzi peronowych stacja nie może przyjąć w ciągu dnia aż 72 par pociągów. Tym bardziej, że ze stacji korzystają też pociągi jeżdżące do i z Kościerzyny.

W rozkładzie obowiązującym od 1 do 30 września tylko jeden pociąg odjeżdża z Gdańska Głównego i to jeszcze w nocy - o godz. 3:40. Skład kończy bieg na lotnisku o godz. 4:10. Nie ma też żadnego pociągu z portu lotniczego do centrum Gdańska. Natomiast tylko cztery pierwsze składy o poranku wyjadą na linię PKM z Gdyni Głównej (3:43, 3:58, 4:26, 4:38).

Pobierz rozkład pociągów PKM (PDF) na okres od 1 do 30 września.

Opinie (498) 4 zablokowane

  • Nikomu niepotrzebna trasa (26)

    • 187 197

    • trasa potrzebna (13)

      ale ta akurat omija mieszkancow. więc co sie dziwić.

      • 50 11

      • Bo nie wjeżdża ci do pokoju to omija? Każdemu pod domem zrobić przystanek? (12)

        ...

        • 16 21

        • (10)

          zastanawiam się czy na tym forum naprawdę jest tylu "niemądrych" czy też urząd zatrudnia swoich trolli...
          i nie wiem ..

          • 14 2

          • (8)

            Zobaczysz za kilka lat ile powstanie osiedli przy przystankach i zmienisz zdanie.
            To jest inwestycja na dziesięciolecia a nie na najbliższy tydzień.
            Zobacz jak wyglądała stacja Kabaty w Warszawie po uruchomieniu czyli 20 lat temu i zobacz jak wygląda dzisiaj. Zdziwiony?

            • 10 5

            • (4)

              A kto w tych osiedlach będzie mieszkał? Marsjanie? Bo Polska dzięki SLD i PO doszła do katastrofy demograficznej i za 20 lat będzie kilka milionów Polaków mniej a statystyki mówią 8-10 milionach za 30 lat. Bańka cenowa na rynku mieszkaniowym to tykająca bomba, która jest sztucznie podtrzymywana programem MDM.

              • 5 2

              • "Uchodźcy" będa mieszkać

                i wyciągną nas z katastrofy demograficznej :)

                • 2 0

              • Jestem Marsjanką! Już tam mieszkam! I ułatwia mi to dojazd do miasta! (1)

                • 4 2

              • Nie jesteś marsjanką - jesteś zwykłym wykształciuchem z prowincji, który przyjechał do swojej "Metropolii"

                • 2 4

              • ludzie nie sa biedniejsi niz w latach 60 czy 80

                tylko zmienil sie model zycia.

                Mlode dziewczeta nie marza o tym, aby w wieku 18-20 lat wyjsc za maz i miec 7-ke dzieci.

                Mlodzi ludzie chca najpierw sie dobrze bawic, potem podrozowac, potem zrobic kariere i jakos na dzieci przychodzi czas w okolicach 35-40 lat. Gdyby ludzie nadal mieli dzieci w wieku 20-25 lat, to i z in vitro nie byloby takiego problemu (wiadomo, ze im starsi ludzie tym z plodnoscia slabiej).

                • 2 2

            • (2)

              Kabaty stacja przy linii metra, dzięki któremu w 10 min. można znaleźć się w centrum, a tutaj w 10 min. możesz znaleźć się co najwyżej we Wrzeszczu. zdziwiony?

              • 12 3

              • Wrzeszczu, ktory logistycznie jest centrum Trojmista (1)

                PKM tylko to potwierdzila. W godzinach szczytu masz SKM co 7 minut i w 10 minut z Wrzeszcza jestes w Srodmiesciu lub nawet szybciej na Przymorzu / Oliwie.

                • 1 2

              • dolicz brutto. Nie oszukuj.

                poza szczytem 15mi. - 30 min. tylko czekania. dodaj postoje tajemnicze miedzy stacjami, czekanie po bilet w kolejce, czekanie na PKM, z przystanku SKm do pracy. z domu do przystanku PKM. To brutto to więcej niż netto. Więc nie naciągaj. Po co to robisz? Na siłę? Płacą ci? Fakty są faktami. Nie naciągaj bo robisz z siebie idiotę.

                • 5 0

          • trolle się same nakręcają

            gdybyś zrobił analizę, to byś zauważył więcej ślepego hejtowania niż prób wpisywania pozytywnych emocji.

            Całe szczęście hejt znajduje odpór w postaci dislajków

            • 0 1

        • jakim domem? mówisz o tych mieszkankach na horyzoncie?

          czy to fatamorgana czy zreczywiście ktos  w oddali tam mieszka? Zapytał pasażer PKM oczekujący na przystanku po wbiegnięciu po porannych 5 km przygotowujących do startu w półmaratonie.
          - Tak, mieszka, odparł drugi zziajany pasażer. Ale szybciej im samochodem. I podobno taniej. Ja też się zastanawiam.

          • 27 4

    • (3)

      trasa przyszłościowa i potrzebna.

      • 61 30

      • Loty na Marsa też są przyszłościowe. (2)

        • 14 3

        • (1)

          Zaryzykuję opinię, że byłyby bardziej oblegane niż PKM.

          • 19 7

          • i pewnie tez za 1mld zlotych :)

            • 4 1

    • potrzebna do przytulenia troche grosza bylo

      • 3 2

    • (2)

      Nikomu niepotrzebna, czyli TOBIE niepotrzebna "jaśnie Panie"? Uważasz się za pępek świata? Jeśli nie interesuję Cię temat PKM to się na ten temat nie wypowiadaj. Przez takich ludzi właśnie, narzekających bez sensu na dobre inwestycje, miasto rozwija się wolniej niż powinno. Znam zdecydowanie wielu ludzi, którym otwarcie linii PKM jest bardzo na rękę (w tym oczywiście dla mnie). Dodam jeszcze fakt, że otwiera to drogę do ciekawych inwestycji mieszkaniowych. Teraz atrakcyjne staną się lokalizacje nie tylko w pobliżu SKM, ale także i w dzielnicach, gdzie wybudowane są przystanki PKM. Ale oczywiście lepiej myśleć zawsze o sobie. To bardzo typowe dla naszego kraju, niestety. To jest kolejny tego typu wpis zamieszczony tutaj. Jak więc widzimy problem zazdrości, że ktoś w końcu może wygodnie dojechać, boli mieszkańców najprawdopodobniej mieszkań komunalnych, otrzymanych w spadku w kiepskiej, starej dzielnicy.

      • 10 10

      • Pisowskie klakiery krytykujące wszystko co powstanie w mieście tego nie zrozumieją.

        Ich umysł tego nie ogarnia niestety.

        • 7 4

      • powtarzasz się,ale co tam jak się napisało taki elaborat to miło spojrzeć raz jeszcze?

        • 6 4

    • Nieprawda (1)

      Ja akurat będę jechała w mig spod domu na uniwerek ;)

      • 35 9

      • to się rozmnóż albo rozklonuj i w ten sposób zapełnisz/cie cały wagon.
        więc jaka "nieprawda"? kosmitko

        • 8 9

    • Mów za siebie ćwoku...Mi potrzebna jak i wielu innym...

      • 16 10

    • kolejna strategia PiSowskich narzekaczy

      jak już nie ma się do czego dowalić to piszą, że niepotrzebna. Je pierdziele....

      • 27 31

  • jechałem rano PKMką, (24)

    5:50 , puściutko, szkoda:( Mam nadzieję ,że z czasem mieszkańcy się przekonają. Miło podróżować tak nowoczesną kolejką.

    • 183 46

    • Kokoszki - jak trafić na kolejkę? (1)

      przystanek Kiełpinek - za obwodnicą, daleko. Przystanek Matarnia - tam się nie da dojść, chyba, że ktoś lubi ryzykować życiem idąc przy ruchliwej ulicy Budowlanych?
      A podobno to miała być nowa kolej kokoszkowska.

      • 2 0

      • Z Kokoszek - autobusem

        i podobnie z Banina. Naprawdę, nie przesadzajcie, 157 i 126 jeszcze jeżdżą.

        • 0 0

    • pewnie że miło, ale dokąd? (11)

      ja mieszkam w Baninie. O mieszkańcach tej miejscowości zapomnaino. a szkoda. Blikso 7 tys. potencjalnych pasażerów. czyli tyle biletów nie zostanie sprzedanych. w normalnym kraju ten co nie zapobiegł braku wpływu kasy do firmy od tych potencjalnych klientów już dawno by podziękowano. Firma ma zarabiać a nie tylko ładnie wyglądać.

      • 40 16

      • z Jasienia do Chwaszczyn (3)

        do pracy

        • 13 3

        • no czyli aż jeden pasażer. (2)

          tłumy.

          • 19 2

          • toć mówię ,że pusto i ,że to jest smutne (1)

            Pasażerów było dokładnie 3 wraz ze mną :/

            • 21 2

            • Nowa linia metra po 1 miesiecu tez ledwo ktos jezdzil

              po 4 miesiacach nagle sie zrobil tlum. Ludzie musza zmienic swoje szlaki, ponadto jakdojade nie pokazuje rozkladu.

              musza popracowac nad polityka informacyjna w pkm.

              • 1 0

      • (2)

        Idąc tym tropem,pomyslmy jakie jeszcze dzielnice i okoliczne wioski ominela kolej... Zanim zaczniesz mówić o utraconych przychodach,pomysl o kosztach...

        • 3 3

        • a ty policz ile by zarabiało PKM gdyby mieszkańcy Banina jeździli PKM. (1)

          Poza tym jakie to koszty? Pociągnięcia linii dalej przez Banino i zakręt od strony Miszewa a nie Barniewic? Zobacz ile zbudowano wiaduktów, umicnień, murów oporowych, itp. itd. To by miało sens. Kolejka poszłaby do ludzi.
          No al ważne że ty masz kolejkę. reszta się nie liczy. Ciesz się pustą przetrzenią, za którąa trzeba będzie sporo bulić bo bedzie wozić powietrze a ulice jak były zakorkowane tak będą nadal.

          • 3 2

          • jesli sa zakorkowane, to znaczy, ze samochodem chyba nie szybciej

            A mozna dojechac 2km na kolej i dalej juz koleja. Poza tym ocenmy za 10 lat, gdzie sie rozbuduja wszystkie miejscowosci wokol PKM. Mam dziwne przeczucie, ze wlasnie w strone PKM.

            • 3 1

      • tez mieszkaniec Banina (1)

        Tez nie bede jezdzil PKM bo to sie nie opłaca, szybciej i taniej jest mi wciaz pojechac samochodem niz PKM. Do gdyni lepiej pojechac autobusem "Z" niz PKM. Pytanie kiedy wybuduja kolejne przystanki, droge czy lepsze polaczenia komunikacji miejskiej "PRZED NASTEPNYMI WYBORAMI" !

        • 13 9

        • taniej wcale nie jest jesli doliczysz rzeczywiste koszty utrzymania samochodu (i zakupu + utrata wartosci)

          sa jednak ludzie, ktorzy nie wyobrazaja sobie zycia bez samochodu i chocby kolej odjazdzala idealnie tak jak potrzebuja - pojada autem.

          • 4 1

      • (1)

        Banino niech siedzi u siebie. Patola jak nigdzie, nawet na oruni takiej nie ma

        • 12 25

        • masz rację z tą patologią. wielu pseudorolników.

          dopłaty lecą, nowe BMki po 300 tys. Po nawożeniu pola wybranym szambem z dziurawego zbiornika czas się przejechać do cywilizacji.

          ale właśnie kolejka dałaby szanse. A tu klops. ludzie śmieją się z odległości 2 km kiedy widzą ten przystanek-widmo. Po co takie coś w ogóle jest? Kto wziął za taki plan pieniądze? Podajcie nazwisko i niech się tłumaczy. Osoba publiczna.

          • 8 7

    • (3)

      19:50, pełniutko. Zarówno wysiadający na wrzeszczu, jak i wsiadający w drogę na Osowę. Jest to godzina poza szczytem komunikacyjnym stąd można przypuszczać, że jednak na pewno wielu ludzi się do tego przekonało. W trójmieście niewielu ludzi wstaje o 5:00, można się o tym przekonać patrząc na puste ulice, więc skąd mieliby oni znaleźć się w pociągu?

      • 13 6

      • Drogi sa wtedy puste - nalezy je likwidowac ;)

        • 2 1

      • WE Wrzeszczu (1)

        • 11 0

        • Daj spokój, to słoik z Bartoszyc :)

          • 2 1

    • (2)

      To dowodzi jak bardzo potrzebna byla ta PKM. Przez 60 lat ludzie dawali radę bez niej.

      • 8 26

      • (1)

        Ludzie żyli bez prądu przez setki lat, więc po co masz prąd w domu?

        • 33 4

        • "pkm" na miarę prądu :))

          • 1 8

    • puściutko (2)

      bo to słomiana inwestycja, aby woziła wiatr :))

      • 26 23

      • Złoty pociąg. Zarobił kto trzeba, generuje koszty co miesiąc,

        ciepłe posadki są..

        • 9 4

      • malkontent

        Przestańcie wreszcie na wszystko i wszystkich narzekać. Czy tylko to umiecie?

        • 17 21

  • (7)

    Zrównoważony transport to podstawa, w dodatku zgodna z zasadami elementarza polityki komunikacyjnej. Niestety, nadal ma miejsce stygmatyzowanie osób popierających alternatywne środki transportu.
    Tak nie musi być.
    Jeżeli jeździsz domu z pracy samochodem to zmień miejsce pracy i znajdź pracę bliżej.
    Jeżeli wozisz dzieci do szkoły, przedszkola, żłobka samochodem to znajdź szkołę, przedszkole, żłobek bliżej domu.
    To jest bardzo proste.
    Tak abyś wszędzie mógł dojechać rowerem.

    • 12 79

    • Troll (1)

      A jeśli wożę po 100 paczek dziennie busem jako kurier to też mam się przesiąść na rower i wozić po jednej paczce?

      • 3 2

      • Hihi

        dostawcy z Tesco też, najlepiej niech ciągają za rowerem wózeczki z towarem :)

        • 0 0

    • O, niezrównoważony wrócił

      Wypuścili go ze Srebrzyska wreszcie...

      • 3 0

    • przypuszczalnie złodziej nicków

      przegina jak zwykle

      dzieci do szkoły po osiągnięciu odpowiedniego wieku w dobrze zarządzanym mieście mogą same docierać do szkoły i nie trzeba się przeprowadzać by nie musieć ich dowozić samochodem.

      Skądinąd dowożenie dzieci do szkoły samochodami rodziców to forma odbierania im dzieciństwa.

      wyjąwszy dwa ostatnie zdania początek brzmi dość sensownie, ale jest po prostu kolejną prowokacją trolla, który się fascynuje ludźmi mającymi benzynę w żyłach.

      • 2 4

    • Bronek? To Ty?

      "Jeżeli jeździsz domu z pracy samochodem to zmień miejsce pracy i znajdź pracę bliżej."
      brzmi prawie identycznie jak "zmień pracę i weź kredyt" ;) świetna rada! Dzięki ziom!

      • 7 1

    • Pogięło Cię chyba... (1)

      Mam zmieniać dobrą pracę, którą lubię (daje mi i pieniądze i satysfakcję), na inną, żeby jeździć rowerem?

      • 36 3

      • Nawiedzony jakiś.

        Nie zwracać uwagi.

        • 12 1

  • ciesze sie ze jest ale - no wlasnie. (1)

    jakim to trzeba byc madrala zeby napis na stacji Niedzwiednik umiescic na wysokosci 3 m do tego zasloniety przez drzewa, stacja ma kilkanascie m wysokosci, Jako tubylec nazwa mi nie potrzebna ale dla turystow gosci juz tak do tego nieprzemyslany system o ile go mozna tak nazwac dystrybucji biletow, jezeli nie ma kas/ i dobrze/ na peronach to dlaczego w przetargu nie zapisano ustawienia biletomatow wraz z uruchomieniem trasy. Zaraz mi napisza ze nie wiadomo kto wygral przetarg na obsluge linii, ale sa to urzadzenia ktore w dosc szybki sposob mozna dostosowac do potrzeb sprzedawcy. Amen.

    • 9 2

    • Znasz kogoś,

      kto zwiedza Niedźwiednik? Bo tym się chyba zajmują turyści, czyli zwiedzaniem...

      • 0 0

  • Z Gdyni (7)

    Czyli w ciagu dnia nie można tym czymś dojechać z Gdyni na lotnisko. Co za propagandowy badziew.

    • 34 3

    • Autobus jeżdzi!

      4 A chyba.

      • 0 0

    • Jak to nie? (3)

      1. jedziesz zGdyni do Wrzeszcz i sie przesiadasz.
      2. jedziesz regionalnym Gdynia-Kościerzyna do Osowej i przesiadasz sie na PKM

      • 5 8

      • czyli innymi słowy ciągle lepiej jeździć samochodem (1)

        • 7 5

        • zawsze lepiej jeździć samochodem

          • 0 0

      • takie to proste!

        • 2 0

    • (1)

      Niedawno była rozmowa z kierownictwem Portu Gdynia,którzy bardzo narzekali na powstanie PKM ponieważ maja ogromne problemy z wysyłaniem wyładowanych ze statków kontenerów.Trzeba się zdecydować co jest ważniejsze rozwój portu,czy podróże Gdynian.

      • 3 9

      • jak na razie to nie mogą mieć problemów, bo jak powszechnie wiadomo nic nie jeździ

        więc jest to zwykły bełkot panów z portu

        • 7 3

  • Ja tam się cieszę, (1)

    przynajmniej widać, że Gdańsk się rozwija. Nigdy nie wiadomo, kiedy będę potrzebować takich połączeń, a zawsze lepiej, gdy ma się dużo opcji.

    • 10 5

    • Właśnie

      o to chodzi, ze tych "opcji" nie ma...

      • 0 0

  • (6)

    "Pociągami jeździło po kilka, kilkanaście osób."
    i co frajerzy?
    od początku mówiłem, że tak będzie. zresztą trzeba było być idiotą, żeby tego nie wiedzieć - biorąc pod uwagę którędy jeździ ta kolejka - albo .. urzędnikiem z budyniu.

    od początku było jasne, że to będzie głównie Pociąg Krajobrazowy Miejski

    a teraz pojawią się następni frajerzy, którzy będą twierdzić, że zaraz przy jej trasie budować się będą wielkie osiedla, bo ludzie będą zachwyceni móc mieszkać w okolicy kolejki.

    • 14 14

    • Pociąg Krajobrazowy Miejski

      i jako taki spełnia swoją misję :)

      • 0 0

    • Trzeba być idiotą, żeby po pierwszym dniu funkcjonowania (2)

      silić się na jakieś podsumowania, prognozy i ględzenie "a nie mówiłem?"

      Powiedzmy, że pierwsze dalekosiężne wnioski będzie można wyciągać po kolejnych 6 miesiącach funkcjonowania PKM i tramwajów na Morenie, po dotarciu się rozkładów jazdy, dystrybucji biletów i dziesiątek innych spraw, które z pewnością umknęły w ferworze walki o terminowe oddanie inwestycji

      • 5 1

      • (1)

        trzeba być idiotą, żeby sądzić, że skoro pierwszego dnia "Pociągami jeździło po kilka, kilkanaście osób." to za kilka miesięcy pociągi będą pełne.

        "umknęły w ferworze walki o terminowe oddanie inwestycji" :D a to to już są jaja godne prawdziwego "bęcwała". "walka o terminowe oddanie inwestycji" sparaliżowała dziesiątki urzędników, że aż nie mogli zadbać w międzyczasie o "dotarcie się rozkładów jazdy, dystrybucję biletów i dziesiątki (?? wtf?) innych spraw"??

        • 0 3

        • Słuchaj 'ekspercie', napisałem ci już, że wyniki z pierwszych dni są mało wiążące

          jak nawet tego nie umiesz ogarnąć to naprawdę nie wiem co ci może pomóc...

          A co do urzędników to jesteś pewny, że to oni mają układać i weryfikować rozkłady jazdy i inne związane z PKM sprawy? Zlecili to zadanie SKM, która jedną nogą tkwi jeszcze w głębokiej komunie, więc trudno oczekiwać spektakularnych wyników. Nikt tego nie pochwala i trudno się z tego cieszyć, ale chyba nie myślisz, że te wszystkie zachodnie super rozwiązania komunikacyjne powstały jednego dnia?

          Ważne, żeby trzymać rękę na pulsie i naciskać na ulepszanie usługi, a nie wieszczyć zagładę po 1 dniu od otwarcia tej, bądź co bądź, zupełnie nowej linii.

          • 1 0

    • rzeczywiście frajer

      to będzie taka klęska jak Pendolino. Na początku też mało osób jeździło. A teraz?
      I osiedla też będą się budować. Popatrz na Kabaty po otwarciu metra w W-ie

      • 2 1

    • PKM bez Gdyni nie ma sensu

      prawdę mówiąc powinni pociągnąć trasę c Gdańska aż do Wejherowa i dzielnic północnych Gdyni, nawet Kosakowa - meandrując po kluczowych dzielnicach. I powinna być w tym np. trasa z Centrum przez Witomino na Chwarzno-Wiczlino. Drogi gdynskie są coraz bardziej zakorkowane. Kiedyś dojezdzałem z Karwin do Centrum w 20 min., dziś jadę w tych samych godzinach prawie dwa razy dłużej! Chętnie zostawiłbym auto, gdyby PKM śmigało na tym odcinku w 10 min.

      • 7 1

  • Dlaczego Adamowicz i Szczurek nagle zapuścili brody ? (1)

    Żeby trudniej ich było rozpoznać ?
    Przypomnę że Kulczyk też ostatnio prezentował się z zarostem, a potem .... "tragiczne zdarzenie" w luksusowej klinice w Wiedniu. Czyżby nasi włodarze też zamierzali zmienić tożsamość i zatrzeć po sobie ślady w kraju ?

    • 9 0

    • Solidaryzują się z Palikotem!

      • 0 0

  • Parking

    przy przystanku "Niedźwiednik" - mikroskopijny.

    • 0 0

  • PKM

    na rozdawanym rozkładzie jazdy wydłużyła wrzesień o 1 dzień :). Rozkład obowiązuje do 31 września :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane