- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (387 opinii)
- 2 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (196 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (270 opinii)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (63 opinie)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (111 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (258 opinii)
Podróże koleją po Polsce będą droższe. PKP Intercity wprowadza nowe ceny biletów
Od 13 stycznia wchodzi w życie nowy cennik biletów na pociągi PKP Intercity. W górę idą opłaty za przejazdy wszystkim kategoriami składów. Z oferty wycofany zostanie bilet weekendowy, ale pojawi się oferta na dni powszednie. Utrzymane zostają promocyjne ceny biletów na wybrane relacje lub zakupione z dużym wyprzedzeniem.
Wpływ na decyzję mają też zmiany opłat wprowadzone wcześniej przez regionalnych przewoźników, w efekcie czego - zdaniem spółki - na niektórych trasach pociągi dalekobieżne o wyższym standardzie podróży stały się tańsze od regionalnych.
Jednocześnie kolejarze podkreślają, że jest to pierwsza tak znaczna zmiana opłat od 2013 roku.
Rozkłady jazdy pociągów dalekobieżnych
Wyższe ceny bazowe i większy upust progów promocyjnych
Zaktualizowana taryfa przewozowa przewiduje wzrost tzw. cen bazowych, wobec których będą stosowane nowe progi upustów dla osób kupujących bilet z dużym wyprzedzeniem lub korzystających z obniżek na wybrane relacje:
- I próg promocyjny - 15 proc. (dotychczas 10 proc.),
- II próg promocyjny - 30 proc. (dotychczas 20 proc.),
- III próg promocyjny - 45 proc. (dotychczas 30 proc.),
- Promo Plus w pociągach EIP i EIC (zmiany zależne od relacji),
- Super Promo w pociągach EIP i EIC (zmiany zależne od relacji).
Przykładowo dla relacji Gdynia Główna - Warszawa Centralna i kategorii pociągu Express InterCity Premium, czyli składów Pendolino, stawka bazowa 2. klasy rośnie ze 150 do 169 zł.
Mniej niż obecnie zapłacimy jednak w II i i III progu promocyjnym (odpowiednio 118,30 i 92,95 zł zamiast 120 i 105 zł), a także korzystając z oferty Promo Plus (70 zamiast 77 zł). Na poziomie 49 zł została utrzymana promocyjna cena biletu w ofercie Super Promo. W I progu promocyjnym cena wzrośnie natomiast ze 135 do 143,65 zł.
Szczegółowe zestawienie zmian taryfy PKP Intercity dla wybranych cen bazowych zawarte jest w tabeli. Aktualizacja cenników obejmuje również wszystkie bilety okresowe.
Zmiany w Bilecie Taniomiastowym i brak Biletu Weekendowego
Zmiany od 13 stycznia dotyczą ponadto pozostałych ofert promocyjnych PKP Intercity. Zmniejszona zostanie liczba relacji, na których obowiązuje Bilet Taniomiastowy, a także likwidacji ulega oferta Biletów Weekendowych.
W przypadku pierwszej zmiany spółka tłumaczy podjętą decyzję znaczącym skróceniem czasów przejazdów oraz poprawą warunków podróży na zmodernizowanych liniach kolejowych.
W zakresie Biletów Weekendowych PKP Intercity przekonuje, że były one wykorzystywane wbrew założeniom - głównie w szczytach przewozowych na podróże "tam i z powrotem".
Promocja na wielokrotne przejazdy w środku tygodnia
Nową ofertą od 13 stycznia - z myślą o wielokrotnych przejazdach - będą bilety "Multiprzejazd" oraz "Multiprzejazd Max". Bilety te będą obowiązywały od północy we wtorek do godz. 15:00 w czwartek i pozwolą na nieograniczoną liczbę przejazdów pociągami spółki:
- TLK i IC w 2. klasie za 119 zł (bilet Multiprzejazd),
- TLK i IC w 1. klasie za 159 zł (bilet Multiprzejazd),
- TLK, IC, EIC i EIP w 2. klasie za 239 zł (bilet Mutliprzejazd Max),
- TLK, IC, EIC i EIP w 1. klasie za 396 zł (bilet Multiprzejazd Max).
Powyższe ceny nie zawierają opłat za rezerwację miejsc oraz dopłat dla skorzystania z pociągów kategorii EIP.
Inwestycje w tabor i infrastrukturę. Pociągiem do 250 km/h
Kolejarze wraz z komunikatem o podwyżkach przekazali informacje o rozszerzonej strategii rozwoju PKP Intercity do 2030 r. Spółka zamierza zwiększyć środki na inwestycje w tabor i infrastrukturę z poziomu 19 do 27 mld zł.
Podwojeniu ma ulec także liczba uruchamianych pociągów, zaś prędkość szlakowa na większości linii powinna być podwyższona z poziomu 120-160 km/h do 160-250 km/h, po których poruszać się będą dodatkowe nowe oraz zmodernizowane składy.
Czytaj też:
Od 1 stycznia droższe bilety metropolitalne
Zobacz lokomotywownię Gdynia Grabówek
Nietypowe Budowle Trójmiasta. Lokomotywownia wachlarzowa na Grabówku
Opinie (204) 4 zablokowane
-
2022-01-09 18:10
Jeszcze ze 30 lat (4)
I będzie jak w tych filmach o przyszłości , biedni w kanałach będą żyć a bogaci na powierzchni z policją i wojskiem chronieni w super domach
- 60 2
-
2022-01-09 18:34
to zależy na kogo biedniejsi będą głosowac
- 13 0
-
2022-01-09 19:16
Ich koniec zawsze byl smutny. Moze pierwsze, drugie a nawet trzecie pokolenie będzie się dobrze bawić ale prędzej czy później i tak koncza przy gilotynie albo na latarni
- 3 1
-
2022-01-09 19:33
jak w RPA
- 2 0
-
2022-01-09 22:05
Czemu tak wyszlo, Nestorze Iwanowiczu?
- 0 0
-
2022-01-09 18:12
Opinia wyróżniona
Właśnie wracam pociągiem do Gdańska (21)
Pełen ludzi. Dla mnie nieporozumieniem jest to, że sprzedają bilety bez gwarancji miejsca w pociągu gdzie jest 100% rezerwacji miejsc obowiązkowo.
I łażą ludzie po wagonach szukając miejsca na które może ktoś nie zdążył lub z innego powodu nie zdążył. I jeden na 1 może trafi, aby na następnym postoju usłyszeć że siedzi pan na moimi miejscu... I znów zaczyna krążyć.
A płacą za bilet tak samo jak ci co siedzą.
PKP to jednak wciąż głęboka komuna.- 254 23
-
2022-01-09 18:17
Połączenia TLK i IC są dotowane przez rząd
i Intercity musi sprzedawać więcej biletów niż miejsc siedzących. Połączenia EIC i EIP nie są dotowane i nie można jechać bez wykupionego miejsca.
- 38 1
-
2022-01-09 18:21
Lepiej pojechać na stojąco niż nie pojechać wcale. (13)
Jak w czasie pandemii nie sprzedawali miejsc stojących i ludzie zostawali na peronach bo nie wpuszczano ich bez miejscówki na miejsce siedzące, to też było słychać lament, jak można zostawiać ludzi na lodzie. Polakowi nigdy nie dogodzisz.
- 26 24
-
2022-01-09 18:32
(12)
Dogodzisz, wysyłając kolejne wagony lub cały skład. Ale oczywiście, najlepiej, gdyby paseżerów nie było, to i problemów nie będzie.
- 45 6
-
2022-01-09 18:41
No jasne, będą trzymać dodatkowe wagony w pogotowiu na kilka dni w roku, by zadowolić pana hrabię? (11)
Przecież to są olbrzymie koszty, które nie mają szans się zwrócić! Jak zaczniemy finansować naszą kolej na poziomie Japonii czy Szwajcarii to wtedy możemy się bawić w takie fanaberie. Nawet w Niemczech podczas szczytów przewozowych ludzie jadą na stojąco w pociągach najwyższych kategorii (z pociągami dużych prędkości ICE włącznie)! To jakby mieć pretensje do drogowców, dlaczego nie mają drugiej, zapasowej drogi i trzeba stać w korkach na zmiany turnusów, długie weekendy, itp.
- 19 28
-
2022-01-09 18:47
(8)
Całkiem niedawno byłem świadkiem jak matka z dwójką dzieci w ogóle nie wsiadła do pociągu bo był tak nabity. Na jej pytanie jak ma wsiasc pomimo posiadanych biletów z miejscówka, kierownik pociągu odpowiedział, że to nie jego sprawa. Może trzeba do lokomotywy dopychac ludzi by w pkp kasa się zgadzała?
- 36 8
-
2022-01-09 18:51
Wszystko rozbija się o pieniądze. (6)
Co z tego że pociąg po długim weekendzie, kilka razy w roku, jedzie nabity po dach, jak na co dzień wozi pustki. Utrzymanie sporej rezerwy taborowej dużo kosztuje. Trzeba by zapewnić kolei znacznie większe pieniądze niż obecnie, to wtedy można się bawić w takie rzeczy. Trudno wymagać wysokiej jakości usługi jak kolei od lat rzuca się odpady z pańskiego stołu.
- 12 4
-
2022-01-09 19:23
(4)
Mam wrażenie, że jesteś pracownikiem kolei z wtłoczonymi argumentami ich władz, że zawsze będzie źle, gorzej i za mało pieniędzy. Poczytaj opracowania ile już zainwestowano w kolej, ile % z tego pochodziło że środków unijnych. Jak sądzę na kolei zawsze to będzie za mało. Jak to zmienić? Dopuścić do rynku więcej firm i konkurencji choćby zza granicy.
- 19 5
-
2022-01-09 19:36
Skoro jesteś tak świetnie poinformowany, to chyba zauważyłeś sporą zmianę jakościową w kwestii taboru w ostatnich latach? (2)
To jednak wciąż jest zdecydowanie mniej pieniędzy niż mają do dyspozycji przewoźnicy kolejowi w krajach zachodnich.
- 7 6
-
2022-01-09 21:59
Oczywiście, tu zgadzam się w 100%, że zmiany są widoczne. Tylko czy aby wszystko wydatkowane jest tak jak powinno? Bo jak wytłumaczyć kasację własnych lokomotyw spalinowych, a następnie wynajmowanie podobnych od Czechów? Albo modernizować EU07 w cenie niemal nowych gryffinow z obsługą. Albo po co modernizować wagony, które mają jeszcze długa datę rewizji i wysoki komfort, podczas gdy na bocznicach stoi wiele bez rewizji, które po niej mogłyby poszerzyć ilość jezdzacych wagonów. Kwestie wagonów sypialnych już pominę.
- 15 0
-
2022-01-10 08:09
tak tak .... a jak PKP trzyma już od kilku lat wagony NóWKA /kasy nie ma na zrob. przeglądu technicznego/
za to w PKP kasa jest na wypożyczanie 30wagonów od czechów
- 0 0
-
2022-01-09 19:59
Dopuścic konkurencję ok nie ma problemu ale powiedz mistrzu po jakiej infrastrukturze będzie się ta konkurencja poruszać? Bo przypomnę że po torach również jeżdżą pociągi towarowe a wiele tras już na chwilę obecną ma prawie pełna przepustowość. Ale ty pewnie z tych co by infrastrukturę wybudowali dla zagranicznego kapitału a w dodatku aby zachęcić ich do wejścia na rynek jeszcze ta infrastrukturę byś udostępnił za darmo
- 4 9
-
2022-01-10 08:07
tak tak .... a jak PKP trzyma już od kilku lat wagony NóWKA
na bocznicy - bo kasę na zakup dostali z UE
..... ale już na ich dopuszczenie do ruchu - kasy nie mieli!?
- za to mają kasę by wypożyczać 30wagonów od czechów???
/bo praca pokora umiar ... a te nagrody nam się po prostu należały/- 3 0
-
2022-01-10 22:46
Ojej . Matka z dwójką dzieci
A gdyby była bez dzieci to już byłoby ok?
Przestańcie jeździć na emocjach. Tymi matkami z dwójką dzieci... Nie umiała wsiąść do pociągu czy o co chodzi? Czy babelki przeszkadzały?- 0 0
-
2022-01-09 20:56
jakiego hrabie? placisz za usluge to chyba mozesz oczekiwac jej wykonania bez bycia okrzyknietym hrabią ?? za darmo ktos chce tam sie wozic czy jak!?
- 11 3
-
2022-01-10 10:36
U nas szczyty przewozowe na niektorych trasach sa non stop...
- 0 1
-
2022-01-09 18:38
Nie powinno być w ogóle takiego pojęcia jak miejscówka. Każdy bilet powinien obowiązkowo zawierać w sobie opłatę za miejsce wzorem linii lotniczych. Przez te durne miejscówki i cebulaki, którzy z nich nie korzystają zawsze jest walka o wolne miejsce i niepotrzebne kłótnie.
- 31 3
-
2022-01-09 21:05
śmieszne pasażer narzekający, że pociąg ma innych pasażerów
- 3 5
-
2022-01-10 01:32
Ja wracalem z Krakowa. Opóźnienie 40 min...
- 1 2
-
2022-01-10 12:05
(1)
jeżdżę czesto pociągiem do Warszawy i nigdy nie miałem problemów z zajęciem swojego mca. Czyżby kolejny frustrat, który wszystko krytykuje...?
- 2 1
-
2022-01-10 12:40
Jeżeli jeździsz Pendolino lub EIC to tam liczba miejsc = liczbie sprzedanych biletów, więc takich problemów mieć nie będziesz. Ale pojedź w sezonie TLK... Z rodziną.
- 1 0
-
2022-01-10 15:45
w dalekobieznych od lat nie sprzedają bileów bez miejscówek
- 0 1
-
2022-01-09 18:14
Dzięki rządowi
W końcu żyje się lepiej.
Kiedyś nie można było kupić tak drogiego biletu a dzisiaj już można.
Gdyby nie PiS to ciągle byśmy żyli w średniowieczu z cenami niedostępnymi na zachodzie.
A teraz mamy już poziom właśnie jak na zachodzie.- 29 2
-
2022-01-09 18:23
Opinia wyróżniona
Wielkie halo. (19)
Pierwsza podwyżka od 8 lat to chyba nie aż taka tragedia? Przecież wszystko drożeje regularnie od lat, to i bilety też musiały kiedyś zdrożeć. Przecież nie będą wozili ludzi za darmo bo z czego wypłacą wynagrodzenia pracownikom, opłacą koszty energii, czyszczenia, części zamiennych, itd.?
- 97 165
-
2022-01-09 18:38
może i małe halo (1)
Ale jak sie zsumuje wszystkie podwyżki po wejsciu polskiego ładu to jest duże halo
- 72 5
-
2022-01-10 15:43
a co ma jedno do drugiego ?
Pytam serio ? Podziękuj zielonym małpom i lapsom głosującym zgodnie z wytycznymi Timermasna i podobnych baranów, przez których cena energii elektrycznej jest x razy większa
- 2 1
-
2022-01-09 19:33
Astra zeneca (2)
Na inflację najlepszy będzie kolejny lokdałn
- 23 10
-
2022-01-09 20:05
(1)
Ale bardziej stanowczy i dotkliwy jak to opozycja z lewica poza Konfederacja się domagala. Już nie wspomnę że PO i Lewica chciały jeszcze większej pomocy dla przedsiębiorców czyli chcieli aby jeszcze więcej kasy drukować a wiemy przecież że to żadnego wpływu na inflację nie ma.
- 16 20
-
2022-01-09 21:47
10+ za ironię w ostatnim fragmencie.
Doceniam. Nawet nie wiesz, jak bardzo ;)
- 14 2
-
2022-01-09 22:07
(2)
Zadne halo, przeciez zarabiamy wiecej niz inflacja. Zadnego problemu. W sumie to wina Tuska(tzw.ryzy, ewnetualnie TW Oskar). To tlumaczy juz wszystko. Nie , stary?
- 7 2
-
2022-01-10 01:06
Zgadzam się (1)
Dziś rano widziałem jak Tusk ceny w sklepie zmazywałem stare i dawał nowe większe.
- 13 2
-
2022-01-10 11:19
Ja widziałem jak w sklepie Morawiecki stał przy kasie i z własnego portfela wyjmował banknoty i dopłacał ludziom do rachunku. Tak było nie kłamię.
- 3 0
-
2022-01-09 22:26
Bilet Gdynia - Warszawa to koszt 150 zł (3)
to ile teraz będzie kosztował? Przecież na dwie osoby to już się bardziej samochodem opłaca jechać.
- 26 1
-
2022-01-10 05:23
169
- 1 0
-
2022-01-10 06:21
Jo
- 0 0
-
2022-01-10 10:42
Paliwo wychodzi mnie 170 zł na tej trasie, a nie tracę już na taksówkę
tak więc nawet przy jednej osobie bardziej opłaca się autem jechać
- 1 2
-
2022-01-10 06:21
Z buta taniej
- 1 1
-
2022-01-10 10:10
Problem polega natym, że jest kolosalna różnica między (1)
IC a EIP/EIC, w sytuacji.
IC powinny być droższe, a EIC/EIP tańsze.
Czy jest drugi kraj w EU gdzie są takie różnice (2x)?- 5 0
-
2022-01-11 16:20
Nie ma drugiego kraju na świecie, w którym koleją państwową też rządzi od lat PiS
- 0 0
-
2022-01-10 10:58
Regularnie??
Pociąg relacji Berlin-Gdynia w Poznaniu opóźniony za każdym razem 50 minut minimum jeśli to dla ciebie regularnosc to gratuluje poczucia humoru.
- 2 0
-
2022-01-10 11:45
Nie jeździsz pociągami w Europie.. Są tańsze, zwłaszcza w weekend (1)
Upss zapomniałem, że ty z zaścianka
- 2 1
-
2022-01-11 16:21
U nas tory zwinęli za pierwszych rządów PiS
- 0 0
-
2022-01-10 19:28
jak z czego? z budżetu.
Przecież to nie firma. 15 nowych podatków w 2021.
- 0 0
-
2022-01-09 18:27
Nowy ład !!!!
Jak głosowaliście tak macie !!!! A to nie koniec !!!!
I co nam zrobicie?- 25 6
-
2022-01-09 18:30
Polskiego Ładu ciąg dalszy
- 13 2
-
2022-01-09 18:36
Podwyżka nie jest gigantyczna. Problem w tym, że teraz wszyscy wprowadzają podwyżki ze względu na Polski Ład. Suma sumarum grosza do grosza i nie ma wypłaty.
- 23 3
-
2022-01-09 18:36
tak (1)
- 5 0
-
2022-01-09 18:39
nie
- 2 0
-
2022-01-09 18:39
to dopiero początek podwyżek i kryzysu
jeszcze ludzie tego nie czują, bo nie od razu ktos wsiada w pociąg
- 25 1
-
2022-01-09 18:42
...i bardzo dobrze
niech drożeje bo ludziom się w d...ch poprzewracało .
- 5 20
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.