• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking dla dostawców, a co z mieszkańcami?

Tomasz
18 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nie wszystkie miejsca są już odpowiednio oznakowane, więc jeszcze nie są odsłonięte.
  • W niektórych miejscach znaki są schowane za drzewami.
  • Miejsca dla dostawców są większe.

Po naszym tekście, dotyczącym wyznaczenia w centrum Gdyni miejsc parkingowych tylko dla dostawców, podniosły się głosy oburzenia mieszkańców i przedsiębiorców, którzy boją się o to, że jeszcze trudniej będzie im znaleźć miejsce parkingowe.



Jak rozwiązać problem dostaw w centrum miasta?

Przypomnijmy: w Gdyni pojawiło się 11 miejsc parkingowych, które zajmować mogą tylko dostawcy. Docelowo ma ich być w centrum miasta 29.

Czytaj więcej: Miejsca parkingowe tylko dla dostawców.

Mówiąc delikatnie: nie wszystkim się to spodobało. Otrzymaliśmy wiele głosów sprzeciwu, a jeden z nich publikujemy. To tekst pana Tomasza, prowadzącego kancelarię prawną przy ul. Świętojańskiej.

***


Od dwóch tygodni jest to stały temat rozmów mieszkańców Śródmieścia Gdyni. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na fakt, iż kilka dni temu wprowadzono nową koncepcję ograniczenia, tj. bezwzględny zakaz postoju pojazdów z wyłączeniem zaopatrzenia, któremu łaskawie pozwolono na postój w wymiarze do 15 minut.

Należy podkreślić, iż parkowanie w Śródmieściu Gdyni można określić, z czystym sumieniem, mianem gehenny - w szczególności dla mieszkańców dzielnicy. Duża część mieszkańców nie jest uprawniona do korzystania z miejsc parkingowych w podwórzu kamienic, w związku z powyższym zmuszona jest posiłkować się ogólnodostępnymi miejscami parkingowymi w ramach Strefy Płatnego Parkowania. Znalezienie miejsca parkingowego obok własnego domu wiąże się niejednokrotnie z koniecznością jeżdżenia w kółko nawet przez kilkadziesiąt minut. Wprowadzenie ograniczeń jeszcze pogorszyło tę sytuację, a wspomniane miejsca parkingowe i tak większość doby stoją puste.

Mam abonament, a nie mam gdzie parkować



Proszę sobie wyobrazić, że jako mieszkaniec Śródmieścia mam prawo wykupić abonament parkingowy typu M, który uprawnia mnie do parkowania w obrębie 200 m od miejsca mojego zamieszkania. W obrębie tych 200 m postawiono już cztery znaki ograniczeń, a mają być następne. 

W mojej ocenie miasto powinno dbać przede wszystkim o interes mieszkańców, a nie osób, które z doskoku prowadzą w ich otoczeniu sklep czy też dziesiątą z kolei restaurację. Nie rozumiem też różnicowania - dlaczego sklepy i restauracje mają mieć na wyłączność miejsca parkingowe, a inni przedsiębiorcy nie, przecież też płacą podatki, zatrudniają ludzi... Ogólnie sytuacja nie napawa optymizmem, w szczególności w okresie wakacyjnym, gdy liczba pojazdów w Śródmieściu wzrasta.

Opłaty rosną, a co w zamian?



Co do zasady nie jestem osobą, której wszystko przeszkadza. W mojej ocenie sytuacja jednak jest nie do przyjęcia, gdyż realnie uderza w prowadzoną przeze mnie działalność gospodarczą i samą jakość zamieszkiwania w Śródmieściu. Warto zaznaczyć, że w bieżącym roku drastycznie podwyższono coroczną opłatę z tytułu użytkowania wieczystego - rok temu wynosiła ona 150 zł, w tym roku 1,2 tys. zł, a w przyszłym 2,2 tys. zł. Przy tak drastycznych podwyżkach opłat, które stanowią dochód budżetu Miasta Gdynia, miasto powinno zapewnić mieszkańcom Śródmieścia chociaż odrobinę komfortu.

Jeżeli Gdynia chce zmniejszyć liczbę pojazdów w Śródmieściu, to wystarczy wprowadzić całodobową opłatę parkingową, obowiązującą cały tydzień, łącznie z weekendami, nawet gdyby to oznaczało podwyższenie ceny abonamentu mieszkańca.
Tomasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (361) 3 zablokowane

  • szczurek kiedyś podczas kampani wyborczej obiecał, że parkowanie nigdy nie bedzie płatne. kłamał??

    • 9 2

  • przepraszam, ale jak na takiej ulicy jak świętojanska może byc dozwolone parkowanie 24/24? (4)

    przecież NIGDZIE na świecie - a przynajmniej w normalnych krajach nie ma możliwości parkowania na 'abonament' w tego typu centralnych miejscach - od tego są pobliskie uliczki,

    jest wspomniana jakaś kancelaria - NO WŁAŚNIE dla kogo pracuje ta osoba - dla siebie czy dla klientów?

    bo jeśli on jako bogaty człowiek może sobie wykupić nawet parkowanie za 100PLN dziennie, to zajmuje miejsce dla KLIENTÓW, którzy do niego przyjezdżają

    i to jest chore

    na zachodzie w takich miejscach możliwość parkowania to np. MAX 30 minut albo 1 godzina - chyba że ktoś ma czas na latanie co godzinę i wymienianie biletu - ale co to świadczy o jego pracy?

    • 6 8

    • (2)

      co do odpowiedzi w sondzie - ja wiem że to forum bezmyślnych narodowych trolli

      ale jak ktos głosuje - tylko rano lub wieczorem - to może odpowie:

      - ile samochodów i dostawców musiałoby być, żeby ten sam towar rozwieźć do sklepów TYLKO rano lub wieczorem a nie przez 8 godzin pracy

      - ile godzin powinny pracować sklepy by przyjąć towar

      - jak to by się odbiło na cenie przysłowiowego chleba

      a to wszystko w imię paru (bo to dotyczy nielicznej grupy) baranów, którzy muszą mieć samochód przy swoim krześle, bo im się d*pska nie chce ruszyć

      • 0 3

      • ja nie wiem jak tępym trzeba być by negować fakty - minusuja typowi wyborcy narodowego elektoratu wykletego

        • 0 0

      • Kogo to obchodzi?

        • 0 0

    • poza tym niech pan prawnik parkuje na podwórku - przecież tam są takowe

      albo niech kupi sobie (lub wykopie) parking - wtedy wszystko będzie miał pod nosem

      • 0 0

  • Szczurkogłosodawcy (1)

    W trakcie kampanii wyborczej w 2006 roku komitet Obywatele Gdynianie Krwiodawcy Społecznicy 2006, kompleksowo z pomysłami przedstawił problem zatłoczenia ulic, przesilenia inwestycjami mieszkaniowo, komercyjno - budowlanymi na gruntach sprzedawanych przez Urząd Miasta Gdynia, z przyczyn to których nastąpi mocne ograniczenie swobodnej przestrzeni życiowej dla mieszkańców miasta Gdynia, i to nie tylko w zakresie nasilania się problemów komunikacyjno - parkingowych. Tyle że był to mały komitet pozbawiony tak dużych środków finansowych jak PIS. PO czy Samorządność Pana Szczurka. W takim razie mamy to co mamy tak wybraliście zagłosowaliście, oczywiście w tamtym czasie rys przyszłości głoszonego z małego komitetu bez środków finansowych został zlekceważony, a wam Gdynianom w tamtym czasie niedogodności dnia dzisiejszego jeszcze wam nie przeszkadzały gdyż te problemy dopiero pojawiły się teraz. Morał z tego taki, społeczeństwo dość lekko wybiera sobie elity rządzące, ale trudno się temu dziwić jak każdy indywidualnie był, jest i będzie zajęty tylko własnymi sprawami, tylko ja się liczę, fakt do kościoła trzeba pójść, aby było odpuszczone, a egoizm dalej rośnie w siłę i się umacnia. Dzisiaj dopadły Gdynian problemy dnia współczesnej cywilizacji, tempa ekonomicznego, korporacyjnej pogoni, i nagle budzą się pojedyncze głosy że coś jest nie tak tyle że Towarzystwo co najmniej 10 lat zaspało pozdrawiam szczurkogłosodawców, obowiązuje zakaz protestu wobec Władz Miasta Gdynia co cztery lata własnym głosem sami to sobie zagwarantowaliście. Pozdrawiam
    P.S. do grupy Hipokrytów przestańcie protestować przeciwko samym sobie, głosowaliście tak wybraliście.

    • 12 1

    • I to w tym najistotniejsze

      "...przedstawił problem zatłoczenia ulic, przesilenia inwestycjami mieszkaniowo, komercyjno - budowlanymi na gruntach sprzedawanych przez Urząd Miasta Gdynia, z przyczyn to których nastąpi mocne ograniczenie swobodnej przestrzeni życiowej dla mieszkańców miasta Gdynia, i to nie tylko w zakresie nasilania się problemów komunikacyjno - parkingowych."

      Obecny samorząd pozwala na betonowanie przez deweloperów każdej wolnej przestrzeni, pozwala zagęszczać bezgranicznie centrum, bez wyobraźni, bez wizji - dla zysku deweloperów, na szkodę mieszkańców. Za budowlami idą do centrum masy samochodów - czy to nie hipokryzja? Pozwalać zabierać przestrzeń publiczną czyli stwarzać problem dla mieszkańców, a potem udawać że się go rozwiązuje.

      • 3 0

  • (4)

    Czas naprawde wbic do glowy - czasy, gdy kazdy znajdzie miejsce dla swojego samochodu ->>> SKONCZYLY SIE!!!
    Zwyczajnie nie ma juz wiecej miejsca i miasto nie rozciagnie sie jak z gumy.

    Zanim sobie kupisz pierwszy, drugi, trzeci samochod - przeczytaj najpierw pierwsze zdanie!

    • 18 7

    • (3)

      Przestań już pluc jadem w co drugim komentarzu. Od razu widać żeś frustrat którego na auto nie stać, stąd to moralizatorstwo. Paszol won.

      • 4 7

      • (1)

        Mam dwa samochody, ale trzymam je we własnym garażu!!!

        • 2 1

        • A jak gdzieś pojadę

          To zabieram garaż ze sobą, o!

          • 0 0

      • A ty z tych co mówią "sąsiad ma to ja też kupię, lepsze:" Do ciebie jeszcze nie dotarło, że samochód nie jest wyznacznikiem zamożności? Brawo ty. Weź się ogarnij.

        • 2 1

  • parkingi

    To jako zywo przypomina sytuacje pod hala targowa. "Kupcy" (hi hi) kupuja abonament i stoja tam swoimi dostawczakami cały dzien , bo maja do tego prawo ale zaapominaja o przyjezdzajacych na zakupy , a moze maja ich w tzw poważaniu?

    • 9 0

  • Najlepsze jet to, że te znaki są formalnie bez sensu. (9)

    1. Jest znak zakazu postoju ponad 15 min. Więc do 15 minut można urządzić postój,
    2. Jest tabliczka: "Dotyczy także niepełnosprawnych. Nie dotyczy zaopatrzenia." Czyli niepełnosprawni też mogą tylko urządzić postój do 15 minut, dostawcy mogą dłuższy.
    3. W przepisach nie ma definicja zaopatrzenia. Zatem czy położenie za szybą tabliczki "zaopatrzenie" wyczerpuje definicję zaopatrzenia?
    4. W jaki sposób egzekwowana na być weryfikacja 15 minut? W Polsce nie ma wymogu posiadania tabliczki za szybą z "zegarem" pokazującym godzinę rozpoczęcia parkowania (stosowane np. w Niemczech i Austrii, lokalnie we Włoszech).

    Także to co robi UM to kolejny bubel i nietrafiona inwestycja za pomocą kubełka farby, która tylko zantagonizuje kolejne grupy społeczne.

    Co bardziej rozgarnięty prawnik mógłby się sądzić w przypadku wymierzenia kary za parkowania na takiej kopercie, tak jak sądzili się ludzie o pobieranie opłat za parkowanie w miejscu nie oznakowanym zgodnie z przepisami. Jeśli tego nie poprawią to prędzej czy później do tego dojdzie.

    • 9 2

    • Zmienili ten znak kilka dni temu (3)

      Teraz zaopatrzenie może parkować do 15 minut, reszta ma zakaz.

      • 1 2

      • Chyba, że jest tak jak mówisz. (2)

        Posiłkowałem się tym co widziałem wcześniej i co widać na zdjęciu w poprzednim artykule. Wówczas akurat w tym przypadku zadziałali szybciej niż się spodziewałem.

        • 1 0

        • przecież jest zdjęcie - co ty komentujesz - swoja głupotę? (1)

          • 0 0

          • Komentowałem to co widziałem wcześniej na żywo.

            A jeśli już zarzucasz mi głupotę (mógłbyś najwyżej nieuwagę) to wykaż, co jest głupiego w pkt. 3. i 4. powyżej? Po korekcie to mniejszy ale formalnie ciągle bubel.

            • 0 0

    • ty albo nie masz prawa jazdy, albo nie rozumiesz języka polskiego (2)

      1 -zakaz zatrzymywania się i parkowania
      2 - nie dotyczy zaopatrzenia do 15 minut
      3 - dotyczy niepełnosprawnych

      zanim kolejnym razem jakąś głupotę napiszesz, to analfabeto

      1 - naucz się polskiego
      2 - naucz się logicznego myslenia
      3 - naucz się czytania ze zrozumieniem
      4 - dowiedz sie co oznacza dany znak drogowy

      • 0 3

      • minusuj analfabeto

        • 0 0

      • Uj mnie obchodzą jakies durne znaki, język znam bardzo dobrze, wiec zamknij pysk...

        • 0 0

    • Ciekawa rzecz zauwazyles (1)

      • 0 0

      • W centrum gdanska

        Stoi znak zakaz zakaz postoju powyżej 5 min przychodzi straż miejska odmierza zegarkiem 5 min i wystawia mandat niektórzy nie przyjmują mandatu i sprawa trafia do sądu i co sąd orzeka? Mandat nieważny mandat nieważny bo zegarek na ręce strażnika nie ma wymaganych atestów dot mierzenia czasu i mandat niewazny

        • 3 1

  • Tak dla dostawców

    Dostawca zajmie miejsce na 15 min, a mieszkaniec na 1/2 dnia.
    Po co im miejsca na 15 min? Towar trzeba dostarczyć. Nawet jakby te 29 miejsc przeznaczono dla mieszkańców to i tak to jest za mało.

    • 3 2

  • Ten Pan Prawnik to jakiś debil. (1)

    W centrum jest multum parkingów płatnych, jak nie zarabiasz dość, ażeby za nie płacić, to zamknij biznes pokrako :D

    • 3 7

    • Niby dlaczego mam płacić za tak przyziemna rzecz, jak parkowanie? Dlaczego za cokolwiek mam płacić ja sie pytam?

      • 0 0

  • Czemu mieszkańcy innych dzielnic nie muszą płacić za parkowanie na ulicy, a mieszkańcy Śródmieścia muszą (1)

    Gdzie mają parkować mieszkańcy Śródmieścia ?
    To skandal. Za karę, że mieszkam w Śródmieściu muszę płacić opłatę abonamentową i jeszcze
    nie można znaleźć miejsca. A gdzie mają parkować moi goście.

    • 9 3

    • hehehe najlepszy tekst jaki czytałem !!! facet płaci grosze ma przywileje i jeszcze marudzi

      to mieszkańcy którzy chcą przyjechać do śródmieścia są poszkodowani bo za wspólną przestrzeń muszą płacić więcej niż ty !!!
      Wszyscy powinni płacić tak samo ... a jak chcesz za darmochę... to sobie wybuduj albo nie kupuj samochodu jak cie nie stać !!!

      • 2 1

  • Słuszna decyzja

    Dlaczego pojawia się takie oburzenie o te kilka miejsc. Miejsca dla dostawców są słuszne. Lepiej żeby stawiali samochody na wyznaczonych miejscach a nie na chodniku po którym chodzą ludzie. Pozatym niektórych towarów nie da się dowieść wcześniej rano a każdy z nas chce mieć zawsze swieże produkty. Zamiast pomagać małym sklepom i ich kontrahentom to zaczyna się krytyka bo zabrali kilka miejsc. A każdy chce przecież żeby miasto się rozwijało i żeby istniał lokalny handel a nie tylko dyskonty.

    • 7 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane