- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Pasażer na wózku opisuje incydent w autobusie
We wtorek opublikowaliśmy artykuł o przykrym incydencie, do którego doszło na pętli tramwajowo-autobusowej na Łostowicach. Kierowca autobusu nie wpuścił do pojazdu mężczyzny poruszającego się na elektrycznym wózku inwalidzkim. Z naszą redakcją skontaktował się pan Łukasz, którego dotyczyła ta sprawa i nadesłał nam swój komentarz.
Szyny tańszą alternatywną dla ramp
Z racji niszowego meritum oraz bardzo wysokich kosztów przedstawianych przez potencjalnego wykonawcę, projekt ani razu nie otrzymał wystarczającego poparcia mieszkanek i mieszkańców Gdańska. Wobec czego od około roku prowadzę bardzo trudne negocjacje ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje, zachęcające do wdrożenia alternatywnego i dużo tańszego rozwiązania w postaci przenośnych szyn najazdowych, z powodzeniem stosowanych choćby w zestawach trakcyjnych Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Nadmienię ponadto, iż komunikacją miejską poruszam się od początku lat 90. (w tym pojazdami wysoko podłogowymi), natomiast w pełni samodzielnie od około roku 2005. Doskonale pamiętam, kiedy i w jakich pojazdach pojawiły się manualnie odkładane rampy najazdowe. W których pojazdach miały wady, usterki oraz jestem w stanie opowiedzieć dużo na temat jakości utrzymania infrastruktury dedykowanej pasażerom z niepełnosprawnościami w Gdańskich Autobusach i Tramwajach (nie tylko ramp, lecz również przycisków komunikowania się z prowadzącym pojazd, pasów bezpieczeństwa, podpór czy poręczy). Dodajmy, jakości stosunkowo niskiej i często mającej niewiele wspólnego z profesjonalizmem.
Akumulatory kwasowe wyszły z użycia
Odnosząc się do treści państwa artykułu, z przykrością muszę stwierdzić, iż w niejednym punkcie mija się ze stanem faktycznym. Rozpocznijmy od powodów niewpuszczenia mnie do pojazdu. Domysły Zygmunta Gołąba, rzecznika prasowego ZTM są błędne. Pani prowadząca autobus twierdziła, iż wózek, na jakim się poruszam, wyposażony jest w akumulatory kwasowe, czyli popularnie stosowane w samochodach czy autobusach. Pani Prowadząca (dysponuję numerem służbowym) uznała, iż będą one stanowić zagrożenie dla współpasażerów za sprawą wycieku lub wybuchu kwasu. Jest to mit, z niewiadomych przyczyn rozpowszechniany od ponad dekady wśród kierowców i motorniczych pojazdów komunikacji publicznej.
Ostatnie, seryjnie produkowane wózki z napędem elektrycznym były wyposażane w akumulatory kwasowe na początku lat 90. ubiegłego wieku. Od tego czasu, chociażby z powodów technologicznych, raczej do dnia dzisiejszego nie przetrwałby żaden. Uznanym standardem stał się akumulator żelowy. W pełni hermetyczny, odporny na przechyły, niższe i wyższe temperatury bądź inne czynniki zewnętrzne. Mówi się o nich bezobsługowe, co jest równoznaczne z tym, że stanowią konstrukcję monolityczną, zarazem nie stanowiąc najmniejszego zagrożenia dla otoczenia. Argumentacja podnoszona przez część adwersarzy (w tym Panią prowadzącą autobus) obnaża wyłącznie ich niewiedzę w tej sprawie.
Rampa autobusowa bez trudu udźwignie wózek
Przechodząc do kolejnego wątku poruszanego w artykule, nieprawdą jest, jakoby nośność manualnych ramp najazdowych była nieprzystosowana do obsługi pasażerów poruszających się przy pomocy wózków o napędzie elektrycznym. Tak samo manualnie odkładane rampy najazdowe, jak i wózki/skutery o napędzie elektrycznym są urządzeniami certyfikowanymi. Równoznaczne jest to z tym, iż jedne i drugie projektowane są w ten sposób, ażeby mogły ze sobą współpracować. Pochylając się nad szczegółami, nośność współczesnych, manualnie odkładanych ramp najazdowych ustalona została na 350 kg.
Nieprawdą jest, jakoby manualnie odkładane rampy najazdowe miały niejednolitą nośność. Jest to standard, opisany między innymi w jednej z dyrektyw Komisji Europejskiej. Obowiązujący wszystkich producentów komunikacji zbiorowej, dostarczających swe produkty do państw Zrzeszonych. Dla odmiany, waga typowych skuterów/wózków inwalidzkich waha się od około 80 do 160 kg. Dodając do niej przeciętną wagę użytkownika, załóżmy 100 kg, w najbardziej pesymistycznym wariancie mamy wagę całkowitą na poziomie 260 kg. O 90 kg poniżej dopuszczalnej nośności manualnie odkładanej rampy najazdowej.
Przy czym musimy pamiętać, iż same skutery czy wózki z napędem elektrycznym mają określoną nośność własną. Między innymi w celu bezpiecznej współpracy z infrastrukturą występującą w otoczeniu (rampy i szyny najazdowe, platformy schodowe, podnośniki pionowe, windy, itd.). Argumentacja rzecznika Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku nie ma pokrycia w faktach.
Wózek nie przewróci się w trakcie jazdy
Odnosząc się do kolejnej tezy stawianej w artykule, prawidłowo zakotwiczony skuter/wózek o napędzie elektrycznym w miejscu do tego przeznaczonym oraz posiadającym nieuszkodzoną infrastrukturę (poręcze, podpórki, pasy bezpieczeństwa) nie stanowi najmniejszego zagrożenia dla otoczenia. Skuter/wózek o napędzie elektrycznym stoi w takim miejscu nieruchomo, będąc zabezpieczonym nawet w przypadku większych szarpnięć.
Z przykrością muszę natomiast stwierdzić, iż nieporównywalnie większe zagrożenie w czasie nagłej zmiany prędkości/kierunku jazdy pojazdu komunikacji zbiorowej stanowią pasażerowie stojący wokół osoby poruszającej się przy pomocy skutera/wózka o napędzie elektrycznym. Za sprawą nieumiejętnego trzymania się poręczy (lub nie trzymając się wcale), w momencie nagłego zdarzenia drogowego osoby te lecą bezwładnie w niekontrolowanym kierunku, przygniatając swym ciałem pasażera poruszającego się przy pomocy skutera/wózka napędzanego silnikami elektrycznymi, w sposób bezpieczny i poprawny zajmujący wyznaczone dla siebie miejsce.
Niesprawiedliwe ocenianie
Kończąc moją odpowiedź na domniemania i tezy stawiane w artykule, pozwolę sobie na zadanie własnych pytań:
- Na jakiej podstawie prowadzący pojazdy transportu zbiorowego w Gdańsku mają oceniać możliwość przewozu osób poruszających się przy pomocy skuterów/wózków o napędzie elektrycznych?
- Czy posiadają w tym zakresie stosowne certyfikaty, potwierdzające wiedzę z zakresu elektryki, elektroniki i mechaniki?
- Czy identyczne standardy obowiązują w przypadku osób poruszających się przy pomocy wózków manualnych, nierzadko kotwiczących znacznie mniej stabilnie w miejscu do tego wyznaczonym?
- Czy wózki napędzane silnikami elektrycznymi, nieprzystosowane do jazdy ulicznej, mają podlegać identycznym kryteriom oceny?
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (384) ponad 20 zablokowanych
-
2019-08-21 13:12
Opinia wyróżniona
argumenty (27)
Każdy będzie się bronił w tej kwestii ale nie ma co się oszukiwać jest ona bardzo skomplikowana do rozwiązania. Jak to ZTM określił odpowiedzialność spoczywa na kierowcy. GAiT będzie wyjaśniał sprawę z prowadzącym, ponieważ odpowiedzialność też spoczywa na kierowcy. Poszkodowany jest obcykany w przewozach. Pozwolę sobie wyrazić swoją opinię w tym
Każdy będzie się bronił w tej kwestii ale nie ma co się oszukiwać jest ona bardzo skomplikowana do rozwiązania. Jak to ZTM określił odpowiedzialność spoczywa na kierowcy. GAiT będzie wyjaśniał sprawę z prowadzącym, ponieważ odpowiedzialność też spoczywa na kierowcy. Poszkodowany jest obcykany w przewozach. Pozwolę sobie wyrazić swoją opinię w tym temacie.
Skoro kierowca tak zadecydował bo był decyzyjny ani ZTM ani GAiT nie powinni się wtrącać w tej kwestii, dali władzę a teraz ją podważają.
Akumulator nieważne jaki by nie był jest przedmiotem niebezpiecznym więc i do przewożenia nie służy ani tramwaj ani autobus. Co będzie gdy w instalacji zrobi się zwarcie i pańskie akumulatory zaczną się gotować ?
Kolejną sprawą jest to, że osoba poszkodowana chyba nigdy nie przeżyła kolizji i nie ma zielonego pojęcia co się dzieje w pojeździe bo jest taka pewna swego.
Kolejną sprawą jest np pożar autobusu co wtedy ? przestaje działać otwierani drzwi, jedyne wyjście przez okno ? Niech mi pan wyjaśni jak pan wtedy ucieknie ? Spanikowani ludzie będą ratować siebie a pan co ?
Łatwo się mówi, że to tylko przejazd kilku przystanków.- 143 255
-
2019-08-23 08:04
Zgadzam się z takim podsumowaniem. Dorzucę swoje pięć groszy.
Czytając komentarze jak i oba artykuły widzę pewien schemat : zaklinanie rzeczywistości, listę pretensji podpartą podejściem w stylu "no oczywiście że powinno być tak i siak". W obecnym artykule niby pro i fajnie aczkolwiek jednak to tylko powierzchowna lista marzeń. Autor nieZgadzam się z takim podsumowaniem. Dorzucę swoje pięć groszy.
Czytając komentarze jak i oba artykuły widzę pewien schemat : zaklinanie rzeczywistości, listę pretensji podpartą podejściem w stylu "no oczywiście że powinno być tak i siak". W obecnym artykule niby pro i fajnie aczkolwiek jednak to tylko powierzchowna lista marzeń. Autor nie podaje źródeł na które "się powołuje". Które konkretnie regulacje UE nakazują taką, a nie inną nośność ramp? Jak te przepisy klasyfikują wózki, jaką ma nośność rampa w autobusie (po modelach z GAiT)? To określa producent, a nie Bruksela. No i kwestia najczęściej wręcz pomijana przez autorów komentarzy : to kierowca decyduje ostatecznie i jego słowo jest najważniejsze. Jak ktoś ma wątpliwości niech się sądzi z powództwa cywilnego. Tak działa prawo. Kierowca ma obowiązek prawidłowo i bezpiecznie wykonywać obowiązki służbowe (kodeks pracy). Kierowca ma w ramach tych obowiązków ma bezpiecznie prowadzić przewóz osób i ponosi odpowiedzialność karną w przypadku doprowadzenia do tragedii. On, personalnie w pierwszej kolejności i dlatego to on decyduje co i jak w jego pojeździe.
Co do akumulatorów : kierowca nie ma możliwości stwierdzenie z całą pewnością, że są to takie, a nie inne akumulatory więc arbitralnie, dmuchając na zimne odmawia. Auta z instalacją LPG, z super homologajcati certyfikatami nie wolno parkować w hali garażowej, która nie posiada stałej, oddolnej instalacji wentylacyjnej o określonej wydajności. Ta sama zasada.
Zalecam więcej myślenia., logiki, a mniej emocji, darcia szat i ślepego wstawiania się za osobą niepełnosprawną "bo tak trzeba nawet jak nie ma racji".
Przeraża mnie otępienia umysłowego skala rosnąca w tym kraju. Używanie logiki stało się niepopularnym wyjątkiem.- 1 0
-
2019-08-22 10:36
Wypowiedz nie douczonego matolka .Zycze takim i**ota spedzenie 1 dnia na wozku inwalidzkim i zalatwianie roznych spraw ,nie tylko w urzedach z przemieszczaniem sie w dzien gdy pada deszcz po miescie
- 3 0
-
2019-08-22 06:12
Akumulator żelowy zacznie się gotować
Idź człowieku do szkoły się doedukować, bo zamiast słuchać, to siedziałeś, dłubałeś wv nosie i jadłeś własne gile
- 9 0
-
2019-08-21 20:41
No to wyjaśnij, jakie to niebezpieczeństwo dla otoczenia stwarza akumulator ? (1)
Wygląda na to, ze nie masz pojęcia na temat współczesnych akumulatorów., więc nie zabieraj głosu w tematach ci obcych. A o gotowaniu się akumulatora przy zwarciu to chyba przeczytałeś w jakimś dreszczowcu sprzed 50 lat. Ponadto KAŻDE drzwi zamykane siłownikiem elektrycznym dają się otworzyć ręcznie. Nawet te w współczesnych windach. Widać, ze
Wygląda na to, ze nie masz pojęcia na temat współczesnych akumulatorów., więc nie zabieraj głosu w tematach ci obcych. A o gotowaniu się akumulatora przy zwarciu to chyba przeczytałeś w jakimś dreszczowcu sprzed 50 lat. Ponadto KAŻDE drzwi zamykane siłownikiem elektrycznym dają się otworzyć ręcznie. Nawet te w współczesnych windach. Widać, ze wymyślasz pseudo naukowe przyczyny aby usprawiedliwić bezgraniczne chamstwo i ......
Idąc śladem twoich rozważań należałoby w pierwszej kolejności zakazać przewodu przez pasażerów octu, spirytusu, rozpuszczalników, farb, lakierów (do włosów również), cocacoli i pepsicoli. oczywiście wszelkich zwierząt..... Bardzo łatwo palne są wszelkie ubrania z tworzyw sztucznych i bawełny - wynika, że pod względem bezpieczeństwa ludzi należałoby przewozić nago i bez jakiegokolwiek bagażu.....- 14 1
-
2019-08-22 20:57
ma kły :) i kąsa ludzi i pije ich krew
- 0 0
-
2019-08-21 19:52
brawo Wy
To,że czołg wozi amunicje to nie znaczy, że może ją przewozić barany jedne.
To, że w aucie są zbiorniki z paliwem nie znaczy, że może paliwo przewozić na tylnym siedzeniu.
Coś co jest niebezpieczne jest niebezpieczne i tępaki tego nie zmienicie. A czy może coś się zdarzyć czy nie o tym też nie wy decydujecie barany.
To,że czołg wozi amunicje to nie znaczy, że może ją przewozić barany jedne.
To, że w aucie są zbiorniki z paliwem nie znaczy, że może paliwo przewozić na tylnym siedzeniu.
Coś co jest niebezpieczne jest niebezpieczne i tępaki tego nie zmienicie. A czy może coś się zdarzyć czy nie o tym też nie wy decydujecie barany.
Gdybać może każdy ale widzę że poziom waszego myślenia jest na dnie. Bo wszystko chcecie ale odpowiedzialności żaden z was na siebie nie weźmie. Dyskutujecie wyzywacie i nie wiadomo co a jednak na kierowcach można się dużo nauczyć a kolizji jest wiele jak reagujecie w 4 literach wszystko strażacy zrobią.
Poproście trojmiasto.pl o to by wam przedstawiła statystyki kolizji co robili i gdzie byli pasażerowi i kierowcy w momencie gdy coś się działo.
Powiem wam gdzie wszyscy gadali się bali obgadywali i dużo pisali a pojęcie zerowe.
nic wam na koniec nie powiem bo tylko w Polsce i tylko w Gdańsku nikt nie przestrzega przepisów i wszyscy by chcieli je naginać, niestety nie dla dobra prowadzących.
Więcej wam nic nie napiszę bo nie zniżę się do poziomu i**otów i dam się dobić waszym doświadczeniem- 3 19
-
2019-08-21 18:50
Cyt: "Akumulator nieważne jaki by nie był jest przedmiotem niebezpiecznym więc i do przewożenia nie służy ani tramwaj ani autobus. Co będzie gdy w instalacji zrobi się zwarcie i pańskie akumulatory zaczną się gotować ?"
Albo jesteś jeszcze uczniem gimnazjum,albo bardzo mało "rozgarniętą" osobą.Współczesne wózki inwalidzkie majaCyt: "Akumulator nieważne jaki by nie był jest przedmiotem niebezpiecznym więc i do przewożenia nie służy ani tramwaj ani autobus. Co będzie gdy w instalacji zrobi się zwarcie i pańskie akumulatory zaczną się gotować ?"
Albo jesteś jeszcze uczniem gimnazjum,albo bardzo mało "rozgarniętą" osobą.Współczesne wózki inwalidzkie maja zabezpieczenia wykluczające taką sytuację,przy najmniejszym zwarciu cały układ zostaje rozłączony. Poza tym większość tych wózków ma akumulatory zamknięte w specjalnych kasetach. W wyniku wypadku i pożaru nawet najsprawniejsza osoba może np. zasłabnąć i co wtedy?może każdemu pasażerowi robić EKG przed wpuszczeniem go do autobusu?- 16 0
-
2019-08-21 14:36
Panie, (1)
Rozumiem że chcial Pan błysnąć ale coś nie wyszło
- 12 3
-
2019-08-21 14:57
Oj baaardzo nie wyszło!
- 10 2
-
2019-08-21 14:31
Autobus tez ma akumulator, natychmiast nalezy wycofac z uzytku wszystkie autobusy, bo wybuchna.
Tylko tramwaje konne sa bezpieczne.- 29 7
-
2019-08-21 14:16
Gosciu a jak w samolocie bedzie pozar to wiadomo ze nie uciekniesz i co nalezy nikogo tam nie wpuszczac? Plytkie myslenie
- 27 5
-
2019-08-21 14:07
OMG.. alez argumenty dziecinne i do obalenia... (2)
W autobusie to bardziej niebezpieczny jeat kwgo akumulator niz acu żelowy ktory jest zamknięty hermetycznie i nic sie z niego niw może wylać. Jestes z GAIT? Chyba tak bo piszesz farmazony z palca wyssane. Pożar autobusu.... może kometa w niego uderzy? To może nie wsiadac w te autobusy które... maja problemy techniczne... czasami ledwo jadą... a co jak będzie kolizja? Hmm? Wypadek? Normalnie pustak jakiś jestes.. totalny.
- 29 12
-
2019-08-21 22:01
(1)
Czytać to się nie da tego co napisałeś. Po prostu masakra. Sorki, ale nic innego mi do głowy nie przychodzi.
- 3 6
-
2019-08-22 20:55
normalnie napisał, masz trudności z czytaniem czy z rozumieniem
- 1 1
-
2019-08-21 13:54
Komunikacja publiczna nie jest dla ludzi (1)
Najlepiej będzie aby komunikacja publiczna w ogóle nie woziła ludzi - wtedy i dla pasażerów, i dla kierowców, i dla firmy przewozowej będzie najbezpieczniej!
- 38 8
-
2019-08-21 14:30
Wetdy beda zawsze na czas, bo nie beda musieli sie zatrzymywac na przystankach
- 23 1
-
2019-08-21 13:52
Robienie z igły widły (1)
Widzę, że komentujecie łapiecie za słówka, robicie z niczego coś a nie macie zielonego pojęcia o komunikacji miejskiej. Każdy może bo nigdy nie był w sytuacji ani nie przeżył tego co kierowca czy motorniczy. Gadać i pisać każdy potrafi.
Zadzwońcie po taxi i poproście o przewóz osoby niepełnosprawnej na wózku elektrycznym wtedy się przekonacieWidzę, że komentujecie łapiecie za słówka, robicie z niczego coś a nie macie zielonego pojęcia o komunikacji miejskiej. Każdy może bo nigdy nie był w sytuacji ani nie przeżył tego co kierowca czy motorniczy. Gadać i pisać każdy potrafi.
Zadzwońcie po taxi i poproście o przewóz osoby niepełnosprawnej na wózku elektrycznym wtedy się przekonacie jak to jest.
Nie mam nic do osób niepełnosprawnych a nawet jestem za tym panem aby GAiT i ZTM uregulowali tą kwestie. Tylko zaczynają się problemy.
Nie ma stałych kursów ?, pojazdy zbyt długo stoją na przystankach ? Zbyt dużo kilometrów będzie straconych ?
Gdzie odpowiedzialność gdyby coś się stanie ? ZTM i GAiT nie biorą na siebie odpowiedzialności za czyn, wszystko spoczywa na prowadzącym.
Wszyscy by chcieli aby komunikacja miejska to była prawie darmowa taxi.
Zamiast komentować opisywać głupoty zacznijcie domagać się przepisów i uregulowania tej kwestii.
Nawet Wy którzy jeździcie komunikacją miejską nie czytacie regulaminów, przepisów a piktogramy są niezrozumiałe innych informacji też nie czytacie a macie najwięcej do powiedzenia.- 25 13
-
2019-08-21 17:06
Prosta sprawa
Na szybach nie ma naklejek wózka inwalidzkiego z wyrażnym oznaczeniem akumulatora to nie można takowych przewozić i tyle.
- 6 13
-
2019-08-21 13:34
(2)
Pana argument na temat ewakuacji hybiony, pasarzerowir na wózkach bez napędu znajdą się w podobnej sytuacji. Ogólnie widzę z pana strony wniechętne a nawet wrogie podejście do osób niepełnosprawnych
- 48 14
-
2019-08-21 13:53
(1)
A po polsku dasz radę trzy zdania sklecić?
- 10 25
-
2019-08-22 20:54
wygląda na napisane czystą, poprawną polszczyzną
nie rozumiem pretensji
- 0 0
-
2019-08-21 13:31
Masz rację,
ten inwalida w ogóle nie powinien wychodzić z domu. Jest niczym terrorysta, w każdej chwili może wysadzić autobus w powietrze! Do tego kiedy juz go wysadzi uciekający ludzie stratują go i nie będzie sam mógł opuścić autobusu. PS, mam nadzieję, że nie wchodzisz do autobusu czy tramwaju z komórką, mogłaby wywołac pożar! Mam też nadzieję, że w ogóle
ten inwalida w ogóle nie powinien wychodzić z domu. Jest niczym terrorysta, w każdej chwili może wysadzić autobus w powietrze! Do tego kiedy juz go wysadzi uciekający ludzie stratują go i nie będzie sam mógł opuścić autobusu. PS, mam nadzieję, że nie wchodzisz do autobusu czy tramwaju z komórką, mogłaby wywołac pożar! Mam też nadzieję, że w ogóle nie jeździsz żadnymi pojazdami, one przecież ulegają wypadkom, mógłbyś zginąć! W kólko się słyszy o tych wybuchach baterii i wypadkach samochodowych!
O kurde, chyba o tym pierwszym trochę rzadziej ???- 65 12
-
2019-08-21 13:30
(4)
Skoro akumulatory są takim zagrożeniem, to do komunikacji zbiorowej nie powinno się wchodzić z telefonami, które posiadają ogniwa litowe, zdecydowanie mniej stabilne niż żelowe akumulatory w wózku.
- 56 16
-
2019-08-21 16:48
Nie przeginaj (3)
Aku z tel nie wywoła ognia i zadymienia na cały pojazd a tu to ryzyko też jest. Choć podstawa takiej odmowy leży w 2 sprawach kierowca odpowiada za szkody wyrządzone tym pojazdem w autobusie, gdyż podczas wypadku taki pojazd elektryczny może zabić lub skazać innych na kalectwo. Jeżeli kierowca wie że nie może zabezpieczyć pojazdu El. A za szkody
Aku z tel nie wywoła ognia i zadymienia na cały pojazd a tu to ryzyko też jest. Choć podstawa takiej odmowy leży w 2 sprawach kierowca odpowiada za szkody wyrządzone tym pojazdem w autobusie, gdyż podczas wypadku taki pojazd elektryczny może zabić lub skazać innych na kalectwo. Jeżeli kierowca wie że nie może zabezpieczyć pojazdu El. A za szkody wyrządzone tym pojazdem odpowiada kierowca bo on wpuścił go do autobusu to 100%go popieram i też bym odmówił. Dlaczego mam stracić uprawnienia. Skarga powinna być skierowana do ustawodawcy. Kolejny problem to udźwig tych ramp. Jeżeli złamie się ona i inwalida upadnie odpowiada kierowca... Banawet jak nic się nie stanie tylko strach to autobus nie zamknie drzwi i nikt nie pojedzie. W gdyni są pojazdy do przewozu takich osób. Z pod domu pod dom koszt to parę złotych max 20 za przejazd Gdyni całej a niekiedy to 20 km i 60 min. Taxi skasuje 100 zł. Wiem że ci ludzie nie są majetni ale to uczciwe. Kierowca robi co musi. Dba o dobro ogółu
- 11 30
-
2019-08-21 22:01
Oj zdziwiłbyś się
Poszukaj filmów na youtube jak komórki płoną półmetrowym ogniem przez kilkadziesiąt sekund aż się wypali.
Zresztą równie dobrze może się zapalić akumulator autobusu - to ta sama technologia co w wózku.- 15 0
-
2019-08-21 19:35
(1)
"Aku z tel nie wywoła ognia i zadymienia na cały pojazd" i tu jestes w wielkim bledzie te ogniwa ja sie uszkodza zachodzi w nich reakcja termiczna polaczona z ogromna iloscia toksycznego dymu + mozliwy ogien. nie wierzysz to sprawdz sam uszkodz 1 baterie i zobaczysz ile wydzela sie dymu
- 19 1
-
2019-08-21 22:03
Tylko uprzedzam - nie róbcie tego w domu
I przygotujcie w zanadrzu jakąś gaśnicę. Efekt jest bardzo widowiskowy, ale lepiej nie stać wtedy blisko.
- 8 0
-
2019-08-21 12:10
Opinia wyróżniona
Ciężar problemu (21)
Zarówno z poprzedniego artykułu jak i tego listu wyłania się przyczyna i główna oś problemu jakim są nieprecyzyjne i nieprzemyslane przepisy/regulaminy oraz brak wiedzy.
Z jednej strony mamy niepełnosprawnych pasażerów, którzy jak najbardziej mają prawo do poruszania się środkami komunikacji miejskiej (co, sądząc po komentarzach, niektórzyZarówno z poprzedniego artykułu jak i tego listu wyłania się przyczyna i główna oś problemu jakim są nieprecyzyjne i nieprzemyslane przepisy/regulaminy oraz brak wiedzy.
Z jednej strony mamy niepełnosprawnych pasażerów, którzy jak najbardziej mają prawo do poruszania się środkami komunikacji miejskiej (co, sądząc po komentarzach, niektórzy nazywają postawą roszczeniową), a z drugiej bojący się o swoją pracę i finanse kierowcy pojazdów. Bojacy się bo nie nie mający wystarczającej wiedzy nt. tego co moga/powinni ani jak to zrobić. Oni z kolei nie mają tej wiedzy bo regulamin i zakres obowiazkow który określa ich sposób pracy nie przewiduje potrzeby rozwiązywania podobnych problemow oraz nie są szkoleni w takich przypadkach. Kierowcy wiedzą że odpowiadają za bezpieczeństwo swoich pasażerów (jak pilot samolotu lub kapitan statku) i że do nich będą kierowane zarzuty "w razie czego" zarówno ze strony szefostwa jak i poszkodowanych. Zero wsparcia i zrozumienia. Nie mylilbym tej sytuacji ze zła wola czy zlosliwoscia. To jest raczej chęć należytego wykonywania swoich obowiązków.
Odwrocmy sytuację - gdyby w regulaminie bylo jasno napisane że wózki elektryczne mogą jechać pojazdem jeśli jest on wyposażony w odpowiednią rampe, miejsce, uchwyty, mocowania itd. a dodatkowo kierowca umie ocenić czy wozek jest odpowiedni, to nie wydaje mi się aby którykolwiek z kierowców miał coś przeciwko temu aby wpuścić niepelnosprawnego pasażera.
Przeraza w tej obecnej sytuacji natomiast stanowisko rzecznika Gait, który powiela niesprawdzone opinie i szerzy bzdurne tezy.- 299 11
-
2019-08-21 15:16
Ciężko ważony
Jest kraj z niejasności zagmatwanych przepisów ustawy prawo..Na pocieszenie właściwe byłoby w ramach budżetu obywatelskiego z organizować dodatkowych przewoźników drogowych dla osób niepełnosprawnych za symboliczną opłatą.
- 1 0
-
2019-08-21 12:45
Jestem kierowcą i Twoja opinia jest jak najbardziej trafiona (7)
Właśnie problemem nie są kierowcy, których często nazywa się chamami, ale durne przepisy których odpowiedni urzędnicy nie chcą zmieniać, bo boją się odpowiedzialności, a zrzucają ja na kierowców (nomem omen podobnie jak z rowerami). Uwierzcie mi pokolenie kierowców z wąsem i papierosem, udającego pana szos się skończyły. Obecnie jest bardzo dużo
Właśnie problemem nie są kierowcy, których często nazywa się chamami, ale durne przepisy których odpowiedni urzędnicy nie chcą zmieniać, bo boją się odpowiedzialności, a zrzucają ja na kierowców (nomem omen podobnie jak z rowerami). Uwierzcie mi pokolenie kierowców z wąsem i papierosem, udającego pana szos się skończyły. Obecnie jest bardzo dużo młodych kierowców, kierowców z innym nastawieniem, mającym wiele empatii, właśnie czasem mamy jej za wiele i kierownictwo za to obcina premię, bo się zasłaniają przepisami itp. Tylko oni siedzą za biurkiem, a kierowca jedzie razem z tymi ludźmi, sam określa sytuacje i wie co jest lepsze, co zagrażałoby bezpieczeństwu u a co nie. Przykład, wiadomo nie można wysadzać pasażerów poz wyznaczonym przystankiem, zatoka jest jednak zajęta przez autobus, na który ludzie chcą się przesiąść, bo jeździ co 30 minut. Wypuszczasz ludzi, dziękuję i przesiadają się, wracają do domu 30 minut szybciej...a Ty na koniec miesiąca wisisz na liście "wypuszczenie pasażerów poza przystankiem" i wracasz do domu zdołowany i mówisz dzieciom, że w tym miesiącu czegoś się nie kupi, bo tatuś był dobry i to kosztowało go 100 czy 150 zł. Tak moi mili wygląda to w rzeczywistości. Mam nadzieję, że coraz więcej pasażerów zacznie zdawać sobie sprawę, że winą za czasem niezbyt empatyczne zachowanie kierowców winni są przełożeni czy urzędnicy, którzy na tłumaczenie odpowiadają kierowcy "a co mnie to obchodzi, są przepisy trzyma się ich, a ludzie niech sobie gadają". Tylko najgorsze jak podkreślałem wcześniej, oni tych ludzi nie słyszą i danej sytuacji też nie wdzieli, ale są mądrzejsi i potem taki kierowca już nie otworzy drzwi czy nie poczeka, jak grzeczność ma go kosztować dniówkę.
- 30 3
-
2019-08-21 16:03
(3)
100 czy 150 zl, dla ciebie to taki problem? Dam ci 1000, ale badz mily dla pasazerow i nie przejmuj sie utrata jakiejs smiesznej premii. Pozdrawiam
- 1 13
-
2019-08-21 17:46
Zapraszam do kontaktu
GAiT
- 3 0
-
2019-08-21 16:28
(1)
TAk, przy stawkach jakie GAIT oferuje kierowcom to b. duza kwota. Cieszę się, że ty nie masz tego problemu.
- 7 1
-
2019-08-21 18:07
Poszukajcie sobie innej pracy,najlepiej na wywrotce na budowie,nie musicie wozić tych wrednych pasażerów a szczególnie
- 3 6
-
2019-08-21 12:56
wytłumacz mi proszę (2)
dlaczego w takim razie większość kierowców trolejbusów zatrzymuje się zawsze na końcu zatoki przystankowej, niezależnie od warunków za sobą i od lokalizacji wiaty przystankowej? Jak to się ma do empatii wobec pasażerów, goniących ostanie drzwi pojazdu jak banda żebraków? Przepisy w tym zakresie są wyjątkowo jasne (mówię o Gdyni, nie znam sytuacji w
dlaczego w takim razie większość kierowców trolejbusów zatrzymuje się zawsze na końcu zatoki przystankowej, niezależnie od warunków za sobą i od lokalizacji wiaty przystankowej? Jak to się ma do empatii wobec pasażerów, goniących ostanie drzwi pojazdu jak banda żebraków? Przepisy w tym zakresie są wyjątkowo jasne (mówię o Gdyni, nie znam sytuacji w Gdańsku), z ich egzekwowaniem ZKM wyraźnie sobie nie radzi. Przeprasza i obiecuje poprawę, a kierowcy nadal jeżdżą po swojemu. Choć faktycznie względem lat dziewięćdziesiątych widać pewną poprawę; kupując w okienku karnet kierowca przeważnie nie rzuca się na pasażera z wiązanką wulgaryzmów.
- 5 12
-
2019-08-21 18:05
W Gdańsku jest podobnie, przynajmniej na przystanku autobusowym gdzie czasami zdarza mi się czekać.
- 0 0
-
2019-08-21 14:22
Nie wiem co masz na mysli pisząc o końcu zatoki, ponieważ różnie każdy nazywa krańce
Ja powiem tak, mam zasadę i uważam, że sprawdza się ona bardzo dobrze. Mianowicie zawsze podjeżdżam do początku zatoki przystankowej (na wjeździe zatoki jest koniec zatoki, a na wyjeździe początek wg zasad). Umożliwia to wjazd do zatoki kolejnych autobusów czy trolejbusów, w przypadku awarii czy sprzedaży karnetów też inny pojazd może śmiało
Ja powiem tak, mam zasadę i uważam, że sprawdza się ona bardzo dobrze. Mianowicie zawsze podjeżdżam do początku zatoki przystankowej (na wjeździe zatoki jest koniec zatoki, a na wyjeździe początek wg zasad). Umożliwia to wjazd do zatoki kolejnych autobusów czy trolejbusów, w przypadku awarii czy sprzedaży karnetów też inny pojazd może śmiało wjechać i wyjechać z niej. Nawet jak za mną nie jedzie inny pojazd to za 30 sekund się pojawi i wtedy będzie blokował pas ruchu. Uważam, że błędne jest stawiania jak dąb przy wiacie, bo przystanek jest na całej długości zatoki. Oczywiście zawsze zaczekam na wszystkich pasażerów i nie muszą wcale biegać, ponieważ wjeżdżając widzę, że są ludzie. Takie zatrzymanie też umożliwia wjazd do zatoki więcej pojazdów i umożliwia przesiadkę pasażerów (kierowcy oczywiście też muszą być odpowiednio wyćwiczeni, bo tuta sztywne zasady nie funkcjonują i trzeba patrzeć elastycznie).
- 13 1
-
2019-08-21 12:40
p. Łukasz pozamiatał (3)
Z Pana wiedzą w tym temacie, nie dziwię się pańskiemu wzburzeniu. Szofer, sprzątaczka, maszynista, dozorca, funkcjonariusz często uzurpują sobie prawo do podejmowania autorytarnych decyzji, ingerujących w nasze życie codzienne i swobody obywatelskie. Zgadzam się, że takie jaskrawe przejawy złej woli, wynikającej z przerostu ego w połączeniu z niedouczeniem, należy tępić - kulturalnie ale skutecznie.
- 16 7
-
2019-08-21 12:48
p. Łukasz pozamiatał - c.d. (2)
O ile jest w ogóle jakaś druga strona tego medalu, to jest nią zasadność wożenia wózków elektrycznych w ogóle. Zasięg takich wózków jest mierzony w dziesiątkach kilometrów więc odpada tu problem znany rowerzystom konwencjonalnym czyli wyczerpanie. Według mnie autonomiczne wózki inwalidzkie powinny być włączone do dyskusji legislacyjnej o
O ile jest w ogóle jakaś druga strona tego medalu, to jest nią zasadność wożenia wózków elektrycznych w ogóle. Zasięg takich wózków jest mierzony w dziesiątkach kilometrów więc odpada tu problem znany rowerzystom konwencjonalnym czyli wyczerpanie. Według mnie autonomiczne wózki inwalidzkie powinny być włączone do dyskusji legislacyjnej o doprecyzowaniu definicji pojazdów i pieszych. Kwestia rowerów, skuterów, hulajnóg i także wózków jako uczestników ruchu drogowego powinna raz na zawsze zostać uregulowana na szczeblu centralnym aby uniknąć sytuacji jak ta, że o możliwości wejścia decyduje szofer.
- 7 4
-
2019-08-21 16:20
zasadność wożenia wóżków elektrycznych: (1)
- wyczerpanie baterii/akumulatora;
- warunki pogodowe (zimno, deszcz, upały)
- brak równego chodnika po którym wózek mógłby przejechać,
- brak czasu żeby pół dnia jechać przez całe miasto (wózek jest wolniejszy niż auto, musi zatrzymać się na każdych światłach, ominąć wysokie krawężniki itp.);
- ktoś może mieć słabe- wyczerpanie baterii/akumulatora;
- warunki pogodowe (zimno, deszcz, upały)
- brak równego chodnika po którym wózek mógłby przejechać,
- brak czasu żeby pół dnia jechać przez całe miasto (wózek jest wolniejszy niż auto, musi zatrzymać się na każdych światłach, ominąć wysokie krawężniki itp.);
- ktoś może mieć słabe mięśnie i siedzenie w wózku przez kilka godzin może męczyć.
osoba niepełnosprawna na pewno mogłaby podać więcej przykładów z życia kiedy korzystanie z komunikacji jest niezbędne.
Dlatego przepisy powinny być dostosowane do rzeczywistości.- 9 0
-
2019-08-22 12:55
Przeciwnicy zaraz Ci wypunktują
że w razie zamiaru korzystania z komunikacji publicznej osoby niepełnosprawne powinny skorzystać z wózka z napędem mechanicznym. Przypadek analogiczny: zepsuty motorower. Nie osądzam, kto ma rację ale uważam, że powinno to być jednoznacznie i jednolicie uregulowane. Z tego, co widzę w regulaminie zkm Gdynia, nie ma żadnego zapisu pozwalającego kierowcy na odmowę wstępu osobie na wózku elektrycznym. Może to tylko Gdańsk jest do tyłu?
- 0 1
-
2019-08-21 12:31
A ja jednak wyczuwam tu złą wolę kierowców (7)
Taki mały mix kompleksów, udowodnienia kto tu ma rację, braku wiedzy i szkoleń i szczypta złej woli i braku empatii. Brawo Panie Łukaszu za piękne, rzetelne wypunktowanie tych opowiadanych wcześniej banialuków. Jak czytałem poprzednio wypowiedź rzecznika, który gdybał, spychał, wymyślał potencjalne powody i zagrożenia, to aż się słabo robiło. I Pan, Panie Łukaszu, świetnie obnażył głupotę wypowiedzi. Komentarzy na Trójmieście również. Życzę wszystkiego dobrego!
- 24 12
-
2019-08-21 12:48
(6)
A ja widzę kierowcę, którego koledzy lub on sam miał mase nieprzyjemności z różnych powodów związanych z regulaminem i woli dmuchać na zimne. Jakby ten wózek przewrócił się na wózek z dzieckiem obok, w trakcie gwałtownego hamowania to afera byłaby na całą polskę a chłop zostałby bez roboty i godności.
- 23 11
-
2019-08-21 17:58
Dalej te dyrdymały w postaci "jak by ten wózek"
Jak by babcia miała wąsy to byłaby dziadkiem.
- 3 0
-
2019-08-21 14:58
Nie przewróci się przy hamowaniu na nikogo innego
bo miejsce wózka inwalidzkiego jest pierwsze licząc od kierowcy w przestrzeni przeznaczonej na wózki. Dodatkowo jest oparty o deskę/ściankę przed nim.
- 8 0
-
2019-08-21 14:32
(1)
Nie wpuszczac ludzi do autousu, bo moga sie poprzewracac.
- 10 2
-
2019-08-21 14:45
Tu chodzi o odpowiedzialność - jakby wszyscy pasażerowie po wypadku wstali otrzepali się i powiedzieli że się zdarza, nikt cyrku by nie robił - ludzie się boją że za chwilę karyna za siniaka na nodze będzie faceta ciągnąć po sądach za odszkodowanie.
- 9 1
-
2019-08-21 13:01
(1)
A jednak się nie przewrócił a afera i tak będzie
- 13 2
-
2019-08-21 17:21
Odniosę się tylko do 1 kwestii.
"Przeraza w tej obecnej sytuacji natomiast stanowisko rzecznika Gait, który powiela niesprawdzone opinie i szerzy bzdurne tezy."
Bo to nie jest firma prywatna :)
Więc osoby piastujące wysokie funkcje nie muszą na niczym się znać.
Ta 'firemka' nigdy nie pójdzie z torbami - bo dostaje dofinansowanie z budżetu.
"Przeraza w tej obecnej sytuacji natomiast stanowisko rzecznika Gait, który powiela niesprawdzone opinie i szerzy bzdurne tezy."
Bo to nie jest firma prywatna :)
Więc osoby piastujące wysokie funkcje nie muszą na niczym się znać.
Ta 'firemka' nigdy nie pójdzie z torbami - bo dostaje dofinansowanie z budżetu.
Dlatego mogłyby nią kierować małpy - a i tak by funkcjonowało
I tak to wygląda w każdej jednej finansowanej z podatków spółce....
Każdej.
Dla odmiany w prywatnej firmie nikt niesprawny umysłowo nie zajmuje kierowniczych stanowisk - bo zwyczajnie spółka poszłaby z torbami.
Tutaj niestety jest inaczej.- 6 0
-
2019-08-21 11:35
Opinia wyróżniona
d**ilizm komentarzy poraża. (18)
A to że wózek akumulatorowy to śmiertelne zagrożenie dla pasażerów, a to że takie są przepisy. A prawda jest taka że to, że inwalida na wózku nie zostaje wpuszczony do komunikacjui publicznej do jest skandal i tyle. No niesamowite zagrożenie, przecież te wózki co chwilę wybuchają. Wszędzie tylko leżą kawałki rozszarpanych przez wybuchy inwalidów! I
A to że wózek akumulatorowy to śmiertelne zagrożenie dla pasażerów, a to że takie są przepisy. A prawda jest taka że to, że inwalida na wózku nie zostaje wpuszczony do komunikacjui publicznej do jest skandal i tyle. No niesamowite zagrożenie, przecież te wózki co chwilę wybuchają. Wszędzie tylko leżą kawałki rozszarpanych przez wybuchy inwalidów! I jeszcze autobusy też nie powinny jeździć. Przecież w razie wypadku giną pasażerowie a przecież jest większe prawdopodobińestwo , że autobus w coś walnie niż że wózek wybuchnie. Zakażmy jazdy samochodom i autobusom, przecież wypadki komunikacyjne zdażają się codziennie! Krótko mówiąc jeśli ktoś przedkłada przepisy nad zdrowy rozsądek jest po prostu kretynem i tyle w temacie. Normalnie dzieci Stalina o niewolniczej komunistycznej mentalności...
- 485 79
-
2019-08-22 06:14
No i te wybuchające akumulatoru
Takich przypadków jest 10 dziennie
- 2 0
-
2019-08-21 17:26
rozumiem, że jak wsiądzie
do autobusu gość ze skuterem, albo motocyklem i zostanie wyproszony też będziesz biadolił, że to jest skandal? Jak pojawił się artykuł, że matki z dzieckiem nie wpuszczono to darliście jadaczki, że wózek stwarza śmiertelne zagrożenie, ale 200kg wózek już jest ok. Hipokryci
- 2 9
-
2019-08-21 16:05
cała prawda
- 1 1
-
2019-08-21 14:22
Jak ktoś przedkłada
Jak ktoś przedkłada zdrowy rozsądek nad przepisy to po prostu je łamie i musi ponieść konsekwencje...
- 4 4
-
2019-08-21 13:23
(9)
Dlaczego podróżując samolotem wózkiem elektrycznym muszę akumulatory dać jako bagaż , przecież piszą tu , że są bezpieczne ?
- 3 14
-
2019-08-21 13:33
Chyba sam sobie odpowiedziałeś porównując samolot do autobusu. (8)
No chyba, że masz 4 latka i tego nie kumasz?
- 15 2
-
2019-08-21 14:10
Czyli w samolocie wybuchają, a w autobusie nie? (7)
Koleś zadał konkretne pytanie a ty zamiast odnieść się merytorycznie to na niego z mordą wyjeżdżasz. Pan inwalida też pisze, że w akumulatorach nie ma kwasu tylko jest żel, ale co to tam jest zżelowane to już nie wiadomo (kisiel pewnie). Tak samo argument o tym, że producent gwarantuje bezpieczeństwo i najwyższą jakość też jest śliski, bo to tak
Koleś zadał konkretne pytanie a ty zamiast odnieść się merytorycznie to na niego z mordą wyjeżdżasz. Pan inwalida też pisze, że w akumulatorach nie ma kwasu tylko jest żel, ale co to tam jest zżelowane to już nie wiadomo (kisiel pewnie). Tak samo argument o tym, że producent gwarantuje bezpieczeństwo i najwyższą jakość też jest śliski, bo to tak jakby Janusz mówił, że jego 25-letni passat jest bezpieczny i nie musi przechodzić przeglądów, bo przecież producent ćwierć wieku temu uznał że jest wszystko dobrze. Ludzie nauczcie się rzeczowo rozmawiać a nie tylko okładać kijami, bo nigdy z tej Afryki nie wyjdziemy
- 2 14
-
2019-08-21 14:49
"Czyli w samolocie wybuchają, a w autobusie nie"
Nie. Po prostu w lotnictwie są bardziej rygorystyczne przepisy bo konsekwencje wybuchu również są większe. Do tego dochodzi zagrożenie terrorystyczne (z tego samego powodu nie możesz na pokład samolotu zabrać butelki wody). Przykre że takie rzeczy trzeba tłumaczyć.
- 7 1
-
2019-08-21 14:37
W autobusach nie ma roznicy cisnien.
- 7 0
-
2019-08-21 14:31
O następny czterolatek, (4)
Macie dziś w przedszkolu lekcję pisania komentarzy? Konkretne pytanie jak cholera, jak nie widzisz różnicy między samolotem a autobusem to żadne tłumacznie ci nie pomoże. Spróbuj może najpierw zrozumieć dlaczego do samolotu nie można nawet wnieść butelki z wodą zanim zaczniesz się dopytywać o akumulatory. Najpierw trzeba zrozumieć podstawy, zanim się zacznie uczestniczyć w przerastającej Cię dyskusji...
- 11 3
-
2019-08-21 14:49
Trochę dziwna ta fiksacja czterolatkami (3)
Do samolotu nie wolno wnosić płynów bo tego wymagają przepisy antyterrorystyczne. A co do akumulatorów i samolotów to sobie poczytaj jak to było z naszym dreamlinerem. W ogóle to powinieneś więcej czytać. I nie odniosłeś się do moich argumentów tylko dalej wymachujesz maczugą
- 3 9
-
2019-08-21 15:00
Trolujesz czy jesteś ograniczony? (2)
"Bo tak nakazują przepisy". To żeś pojechał. Jak dziecko cię spyta dlaczego 5x5 jest 25 to też odpowiesz "bo tak pokazuje kalkulator"?
- 4 2
-
2019-08-21 15:33
Przepisy antyterrorystyczne
Skądś się biorą. Zastanów się, skąd. Proszę cię, chociaż raz zastanów się zanim coś napiszesz, bo zaczynam mieć wrażenie że marnuję czas
- 1 3
-
2019-08-21 15:14
Ale weź go nie wyzywaj
tylko rozmawiaj z użyciem argumentów.
- 2 3
-
2019-08-21 12:06
(3)
Ja bym proponował, żeby ludzie nie wychodzili z domów, zagrożenie czycha wszędzie. Będzie np. koło mnie przejeżdżał ktoś hulajnogą i bateria wybuchnie, ja od dzisiaj nie odchodzę od komputera, tu jestem bezpieczny.
- 28 2
-
2019-08-21 14:36
(1)
prad moze porazic
- 9 0
-
2019-08-21 18:09
Ale głupota najbardziej.
- 2 0
-
2019-08-21 14:07
Mam nadzieję, że nie jest to laptop, którego bateria może wybuchnąć!
- 13 0
Wszystkie opinie
-
2019-08-21 11:26
Dajcie spokój proszę (39)
przecież to zwykła urażona duma roszczeniowej osoby, która nie do końca ogarnia swoją sytuację...Bycie niepełnosprawnym nie zwalnia z obowiązku myślenia o innych, a nie wyłącznie o własnym widzimisię!
- 159 692
-
2019-08-21 11:45
(10)
autor ma rację, jak kierowca zna się na technologii baterii akumulatorów to niech wyciąga certyfikat i mu to udowodni jak nie to do kabiny
nikt się nie pyta o technologię baterii w komórkach które wszyscy mają a Samsungowe swego czasu potrafiły się zapalić
szukanie dziury w całym byle 4 litery kierowcy były bezpieczne bo boi się stracić robotę - tu przepisy są źle skonstruowane- 63 11
-
2019-08-21 12:00
To działa w drugą stronę. (7)
Nie kierowca ma się znać, tylko osoba na wózku ma wyciągnąć papiery, zaświadczające, że nie wybuchie, nie zapali się i nie wiadomo, co jeszcze.
- 21 48
-
2019-08-21 12:13
(6)
I co każdy ma wyciągać papiery, że jego telefon, laptop, konsola przenośna nie wybuchnie? Albo że on sam nie dozna samozapłonu? Ciężar dowodu spoczywa na tym, który coś twierdzi (w tym przypadku, że wózek może wybuchnąć).
- 45 3
-
2019-08-21 12:26
Err, tak, wszystkie te urządzenia mają certyfikaty. (4)
W razie potrzeby sprawdzenia, masz je pod ręką, z tyłu telefonu, pod laptopem itp.
Jeżeli wózek spełnia normy, też będzie miał odpowiednie znaki, wystarczyło je pokazać.
Ciężar dowodu spoczywa na tym, który coś twierdzi (w tym przypadku, że nie zagraża współpasażerom).
Jak ktoś będzie chciał wejść do autobusu z granatem, nikt nie musi mu udowadniać, że granat może wybuchnąć.- 5 22
-
2019-08-21 13:18
na baterii wózka też "są certyfikaty"? (3)
- 3 0
-
2019-08-21 13:27
Jeżeli są, wystarczyło je pokazać. (2)
Jeżeli nie ma, wózek nie ma prawa być sprzedany w tym kraju, a co dopiero wjechać do autobusu.
- 3 3
-
2019-08-21 16:17
(1)
A w tamtym kraju?
- 3 0
-
2019-08-21 17:19
Nie, w Somalii nie trzeba.
Ale jak wiadomo, tylko tam jest prawdziwa wolność, więc to chyba oczywiste.
- 2 0
-
2019-08-21 16:16
Ja twierdze, ze jestes glupi..i tu udowadniac nic nie musze.
- 2 1
-
2019-08-21 12:32
(1)
To nie jest tak że kierowca boi się że straci pracę, bo ludzi do pracy w prawie każdym zawodzie brak. Natomiast faktem jest że kierowca odpowiada prawnie za szkody jeżeli wynikały by z jego zaniedbania lub błędu. I w tym jest problem. Powinno być jasno określone że rowerzysta, niepełnosprawny i inne osoby co przewożą inne urządzenia lub rzeczy które w przypadku gwałtownego hamowania mogłyby wyrządzić szkodę, za tą szkodę odpowiadają. I tyle w temacie.
- 19 2
-
2019-08-21 21:45
chętnie bym zobaczył statystyki - ileż to kierowcy wypłacili w zeszłym roku dla pasażerów..
to jest zapene jakiś mit. Co innego potrącenia z własnej firmy za uszkodzenia pojazdów - lusterka, blachy etc. Tyle,zę to inna bajka.
- 3 0
-
2019-08-21 11:48
(3)
Czy ty przeczytałeś co napisałeś? Roszczeniowa osoba niepełnosprawna, która nie może się doprosić aby zabrał ją autobus komunikacji miejskiej?
- 74 3
-
2019-08-21 12:02
Tylko o co chodzi, jeżeli to nie jest odosobniony przypadek?
Z jakiegoś powodu więcej kierowców nie chciało zabrać tej osoby.
Fajnie byłoby dowiedzieć się, dlaczego tak się stało.- 12 12
-
2019-08-21 12:11
(1)
Ja roweru nie chcą zabrać to lament na cały świat. Gdańsk to patologia, codzienne zdarzenia utwierdzają tą opinię.
Brakuje tylko, żeby ktoś z zarządu się wypowiedział, że to co ten pan na wózku mówi to pomówienia.- 22 6
-
2019-08-21 13:11
pomówienia i do tego mowa nienawiści.
- 5 2
-
2019-08-21 11:51
A ty jesteś i**otą. (1)
- 10 2
-
2019-08-21 16:18
A ty jestes brzydki i lubisz chlopcow.
- 1 2
-
2019-08-21 12:21
Prowokacja?! (10)
Jeśli to nie prowokacja, to trudno mi znaleźć słowa właściwie opisujące prezentowane podejście i ich autora! Po krótce.. ty bardziej nie ogarniasz rzeczywistości i swoich ograniczeń (intelektualnych), niż owa rzekomo roszczeniowa osoba! Gdybyś ogarniał, to nie pisałbyś tak obraźliwych i niesprawiedliwych osądów.
W którym miejscu owa bardzo merytoryczna opinia, sprawna językowo i wykładająca w sposób przystępny nawet troglodycie istotę sprawy opinia, ma charakter roszczeniowy?!
Serio chęć skorzystania z komunikacji miejskiej, to dla ciebie 'własne widzimisię'? Chcesz ograniczyć prawo do korzystania z transportu publicznego osobom poruszającym się na wózku?.. I niedouczony kierowca ma dawać przepustki? Czy może merytorycznie przeciętny rzecznik prasowy?!- 36 5
-
2019-08-21 12:34
no miło mi (5)
od 20 lat jeżdżę na wózku, ale takiego "yntelygenta-troglodyty" dawno nie spotkałem. Alboś sam autorem tego artykułu, albo kompletnie nie znasz rzeczywistości ludzi na wózkach. W jednym i drugim przypadku nie zabieraj głosu.
Wózek elektryczny to jedno wielkie utrapienie dla całego otoczenia osoby, która na takim wózku się porusza. Z tego głownie powodu takie pojazdy są passe wśród aktywnych niepełnosprawnych. Może bym i napisał więcej, ale ... z dyletantami nie rozmawiam. Z zasady i z wyboru.
P.S. "Pokrótce" piszemy razem...- 10 22
-
2019-08-21 13:33
bzdury
a jakie to utrapienie niby? że szanowny pan przesunąć się musi czy co? bo nie raz jechałam i żadnego utrapienia się nie dopatrzyłam. chętnie wiedzę swą poszerzę
- 12 1
-
2019-08-21 13:57
aktywne to trzeba mieć rączki do wózka tradycyjnego
- 8 0
-
2019-08-21 16:21
Wez nie zenuj ludzi takimi jekami...
- 0 1
-
2019-08-21 21:46
jak ma mniej sprawne ręce to niech siedzi w piwnicy
prawda?
- 0 0
-
2019-08-21 23:28
użytkownicy elektrycznych wózków nie są utrapieniem dla mnie (otoczenia)
Sąsiad jeździ takowym i zapewniam, że niestety jest to dla niego jedyna opcja. Nie podejrzewałem, że może być przy tym passe. Inni spotkani np. w autobusach użytkownicy też jakoś mi nie wadzili. Kogo zatem masz na myśli pisząc o 'całym otoczeniu' utrapionych przez osoby poruszające na elektrycznych wózkach?! Dołączam się tu do Aniutka i z chęcią poznam nieco "rzeczywistości ludzi na wózkach", cobyś łaskawie dopuścił mnie do głosu w temacie.
Skoro jednak wolisz skupiać się na ocenie ego osoby, której kierowca odmówił wpuszczenia na pokład, niż odnieść się merytorycznie do merytorycznych argumentów "z zasady i wyboru".. OK. nie kwestionuję wyboru, w końcu to wolny kraj. Tylko po co w ogóle komentować? Z potrzeby połechtania własnego ego, bo jesteś aktywnym niepełnosprawnym i nie jeździsz passe elektrykiem? Nie oceniam.. pytam ino ;] Innym może jednak brakować sprawności (lub czegokolwiek innego) do własnoręcznego napędzania wózka.
PS1. Dziękuję za zwrócenie uwagi na "pokrótce" i przepraszam za ten i pozostałe błędy językowe!
PS2. Nie stawiamy przecinka przed pierwszym wystąpieniem "albo" w zdaniu.- 0 0
-
2019-08-21 16:20
(3)
A skad wiesz, ze kierowca jest niedouczony? Skad masz takie info? Po co obrazasz na wstepie? Niedouczony, to jestes ty, prostaczku. Idz lepiej krowy pasac.
- 0 2
-
2019-08-21 18:21
Krowy to pasali do niedawna ci kierowcy z łapanki w większości pochodzą spoza Gdańska.
- 3 2
-
2019-08-22 00:24
domniemałem na podstawie zeznań autora.. (1)
"Pani prowadząca autobus twierdziła, iż wózek, na jakim się poruszam, wyposażony jest w akumulatory kwasowe". Tymczasem (jak również dowodzi autor) nie są one stosowane od wielu lat w wózkach elektrycznych (i wielu innych rodzajach urządzeń zasilanych przez aku).
Ponadto nie odnosiłem się do konkretnego kierowcy, tylko spytałam ogólnie. Założyłem przy tym, że douczeni kierowcy nie będą się parać bzdurną selekcją osób na wózkach. Mam nadzieję, że obraziłem przy tym wszyskich kierowców, którzy niedouczeni nie są :)
Krowy pasać.. chciałbym, bo to takie relaksujące (się wydaje). Niestety na rozmowie kwalifikacyjnej na pastucha, wyszło że jestem prostaczkiem bez doświadczenia i nie zdałem ;)- 0 0
-
2019-08-22 02:22
Nie dziwie sie, ty sie nawet do tarcia chrzanu nie nadajesz.
- 0 0
-
2019-08-21 12:25
Co za d**ilna opinia
- 5 1
-
2019-08-21 12:48
Zamień sie z kolegą z wózka dzbanie i wtedy wróc, napisz o swoich odczuciach
Że też matka sie ciebie nie wstydzi ...
- 12 3
-
2019-08-21 13:16
(1)
DZBAN :)
- 4 1
-
2019-08-21 16:22
wiadro
- 0 0
-
2019-08-21 13:18
zostań osoba roszczeniową
a pogadamy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 2 0
-
2019-08-21 14:11
Zostań niepelnosprwanym ruchowo na 1 dzień i zobaczysz jak sie żyje tym ludziom... (1)
Wtedy pisz te bzdety. Barier maja mnóstwo w świecie realnym o których Ty nawet nie pomyślisz.
- 10 0
-
2019-08-21 19:16
Wystarczy złamać nogę i pochodzić trochę o kulach, optyka zmienia się bardzo szybko i zaczynasz zauważać każdą nierówność chodnika, a co dopiero nierówności w komunikacji miejskiej.
- 5 0
-
2019-08-21 20:14
(1)
a kiedy Ci "inni" zaczną myśleć o niepełnosprawnych??
- 2 0
-
2019-08-22 02:22
Inny inny Frank.
- 0 0
-
2019-08-22 06:15
Ty jesteś głupi czy tylko udajesz?
Tak i**otycznego komentarza nie czytałem dawno, aż szkoda czasu, żeby odpowiadać. Najgorsze jest to, że już ponad 100 innych ulomnych osób myśli podobnie
- 2 0
-
2019-08-22 09:19
dokładnie tak
też uważam"Bycie niepełnosprawnym nie zwalnia z obowiązku myślenia o innych"
- 0 0
-
2019-08-21 11:28
w punkt (12)
Wypunktował ich jak zawodowy bokser, TKO w 2 rundzie. ztm, wstyd!
- 404 52
-
2019-08-21 11:31
Z tym że akumulator (9)
Żelowy jest całkowicie bezpieczny to owy pan się myli.
Zdarzają się wycieki i z takich akumulatorów.- 13 41
-
2019-08-21 11:33
Taaaa.. (3)
Albo może wypaść i walnąć kogoś w głowę!
No dajże chłopie spokój, w takim razie z telefonami tez nie powinni wpuszczać pasażerów :D- 39 2
-
2019-08-21 12:00
Przeproś i marsz do kąta. (2)
Ostatnio dużo mówi się o wypadkach z udziałem elektrycznych hulajnóg, niektórych tragicznych. Okazuje się, że to nie jedyne zagrożenia związane z tym środkiem transportu. Naszej reporterce udało się przedwczoraj nagrać palącą się hulajnogę na ulicy w Sopocie. "Długi weekend trwa. A my wciąż przyjmujemy ofiary hulajnóg" Na stołecznych... czytaj dalej » Na filmiku widać, że z urządzenia wydobywa się chmura gęstego dymu. Na miejsce wezwano straż pożarną. Musieli gasić ją dwa razy
I taki akumulator to bomba w autobusie!- 4 23
-
2019-08-21 14:14
właśnie posiałeś się swoją niewiedzą
W takich hulajnogach nie stosuje się akumulatorów żelowych.
Akumulatory żelowe nie stanowią w praktyce zagrożenia i absolutnie nie są żadną bombą.- 9 3
-
2019-08-21 14:43
W hulajnogach sa akumulatory litowe. Podobne do tych w telefonach.
Pamietaj by zostawic telefon na przystanku, bo to bomba w autobusie.- 10 1
-
2019-08-21 11:52
Tak i obryzguje wówczas silnym strumieniem wszystkich pasażerów. A tym próbującym się ukryć posyła dodatkowo impuls elektryczny.
- 15 3
-
2019-08-21 12:34
Owszem
Wybuchające baterie w telefonach komórkowych też się zdarzają. To może zakazać wstępu do autobusów osób w telefonami?
- 10 0
-
2019-08-21 12:36
I tak, i nie (2)
Mam do czynienia z żelowymi na wykończeniu.
Robią się gorące, puchną i w szczególnych przypadkach wyciekają ledwo, ledwo.
Wszystko to po długotrwałym przeładowaniu co samo w sobie jest już trudne- 3 4
-
2019-08-21 18:26
Od 15-tu lat mam w samochodzie akumulatory żelowe i nidy nie było z nimi problemu.
- 1 1
-
2019-08-22 08:44
gdyby facet miał akumulator na wykończeniu, to nie mógłby normalnie funkcjonować
- 1 1
-
2019-08-21 12:24
Szach... i mat!
- 4 2
-
2019-08-22 08:42
ale buraków z forum nie przekonał
ich nic nie jest w stanie przekonać
- 1 1
-
2019-08-21 11:28
Możecie sobie, postkomuchy, robić spółeczki, przetargi, projekty UE, prezesuńciów zmieniać z odprawami (19)
ale koniec końców to wszystko w Polsce to jest d.z.i.a.d.o.s.t.w.o. wyjechać na Zachód, czy do Skandynawii, to jest świat. A tutaj takie bzdury i wychodzi dziadostwo totalne. Ten kraj jest zaprzepaszczony. Usługi, wszystkie, czy komercyjne prywatne, czy rządowe, czy samorządowe, powinny służyć ludziom, bo to z naszych podatków jest.
- 167 24
-
2019-08-21 11:32
Hehee (12)
Dobre jaki świat zobacz co przybysze z Arabi tam robią a to dopiero początek.
Pewnie jesteś osobą która sobie nie poradziła w Polsce aby kupić mieszkanie , samochód i utrzymać rodzinę.- 6 18
-
2019-08-21 11:38
(8)
Taaa życie polega na kupnie mieszkania
- 12 0
-
2019-08-21 11:58
w polsce mało kto kupuje mieszkanie (7)
bo większość to ma kredyt na 30 lat przywiązany do szyi, ale najważniejsze że im się wydaje, że mając długi będą bogaci.
- 8 3
-
2019-08-21 12:46
Lepsze na kredyt niż wynajem u Janusza. (4)
Znacznie taniej, a i zostanie jak się splaci.
- 5 5
-
2019-08-21 13:31
Zapominasz tylko, że zamiast Janusza, karmisz bank (3)
Kwotą prawie drugiego takiego mieszkania.
- 4 2
-
2019-08-21 16:25
(2)
Nie karmie nikogo, kupilem mieszkanie za gotowke i bank i kredyty mnie nie dotycza.
- 1 2
-
2019-08-21 17:23
No fajnie. (1)
Szkoda tylko, że 99% społeczeństwa tak nie może...
No, chyba, że miałbym mieszkać przez następne 20 lat u rodziców...- 4 0
-
2019-08-22 02:24
Twoj problem, biedolu.
- 0 0
-
2019-08-21 13:06
(1)
Mało kto kupuje mieszkanie, ale większość ma kredyt na mieszkanie?
- 0 4
-
2019-08-21 14:11
czegoś nie rozumiesz?
samochód w leasingu też jest kupiony?
- 5 0
-
2019-08-21 11:46
oo pisowski trollik
mam pytanie skoro hejt na sędziów opłaca ministerstwó sprawiedliwości, to na arabów kasa płynie z min spraw zagranicznych czy wewnętrznych?
Czy każde ministerstwo ma swój oddział propagandy?
Czy nie taniej byłoby stworzyć po prostu na nowo urząd bezpieczeństwa publicznego?- 13 4
-
2019-08-21 11:51
Kolorowi powoli wynoszą się ze Skandynawii - po prostu za zimno im tam :)
- 6 0
-
2019-08-21 18:30
Hehee
A nawiedzony tłuk odtwarza zdartą płytę. Podobno pojawili się tam przybysze z Marsa to dopiero będzie się działo.Całe nasze szczęście, że kurdupel nas przed tym chroni.
- 1 0
-
2019-08-21 12:34
aa to nie wiedziałem że usługi komercyjne do tego prywatne są z naszych podatków. Ciekawe. Naprawdę ciekawe.
- 0 0
-
2019-08-21 13:38
10/10 (1)
Klient jest nikim
- 1 1
-
2019-08-21 16:26
I to jest sluszna postawa.
- 0 1
-
2019-08-21 16:24
(1)
Jedz w swiat, tesknic nie bedziemy.
- 1 1
-
2019-08-21 18:33
OOOOO!!!!!!!!
Nawet oenerowiec tu się przypałętał.
- 0 0
-
2019-08-21 16:39
trafione
- 0 0
-
2019-08-21 11:30
Wszędzie tylko ci niepełnosprawni i przywileje dla nich (19)
A co z resztą? Reszcie się tylko dopie****a wyższe ceny biletów żeby Pan z wózka mógł jeździć za darmo. W dodatku to jakiś pieniacz "prowadzę agresywne negocjacje"
- 77 361
-
2019-08-21 11:45
Przywilej (2)
Z takim światopoglądem możesz się ubiegać o status niepełnosprawnego umysłowo. Zniżka będzie!!
- 39 7
-
2019-08-21 16:27
(1)
No dla ciebie podwojna.
- 1 6
-
2019-08-21 16:42
Przywilej
Powiedział co wiedział. Mądrzejszy nie będzie.
- 5 0
-
2019-08-21 11:47
Myślę, że raczej byś się nie zamienił
- 19 0
-
2019-08-21 11:53
Trzeba mieć dużo złej woli (2)
żeby napisać coś tak bezmyślnego. Oddam Ci darmową komunikację, nawet miejsce parkingowe Ci oddam, jeśli weźmiesz na siebie niepełnosprawność mojego syna. Mogę Ci jeszcze dopłacić. I nie, nie życzę Ci żebyś się przekonał kiedykolwiek z czym wiąże się niepełnosprawność. Ale życzę Ci odrobinę wyobraźni, empatii i witaminy D, bo masz okropne niedobory.
- 57 7
-
2019-08-21 13:00
...ale żeby od razu kogoś nie pozdrawiać?
miej, człowieku, trochę empatii
- 5 4
-
2019-08-21 16:29
Jeszcze oddaj mi swoje oszczednosci, zycie i cialo. Bedziesz moja sluzaca i niewolnica, chcesz?
- 0 5
-
2019-08-21 11:55
(1)
Skoro sam jesteś niepełnosprawny umysłowo to zgłoś się do odpowiednich instytucji i sam będziesz miał też przywileje.
- 20 3
-
2019-08-21 16:30
Nie, jednak tobie sie przydadza bardziej, idz.
- 0 4
-
2019-08-21 12:12
to wez ich kalectwo beda i przywileje....
- 17 0
-
2019-08-21 14:57
A (1)
To zabron jezdzic zadarmo emeryta kombatnta dawcom krwi wiele jest grup kture nie musza placic a Tobie zycze zeby pourywalo ci nogi ciekawe Jakie wtedy bedziesz wydawal opinie
- 4 2
-
2019-08-21 16:30
Glosne ;)
- 1 0
-
2019-08-21 16:00
pełno sprawny d**il
- 3 1
-
2019-08-21 18:33
Julian Tuwim: Nazwać kogoś i**ota to nie obraza to diagnoza.
- 3 0
-
2019-08-21 23:40
pełnosprawny? a umysł? nie sądzę..
- 1 0
-
2019-08-21 23:51
(1)
Pełnosprawny to ty masz może palec do otwierania puszek piwa z Biedry .
Mózgu raczej nie używasz , może nawet nie posiadasz i jak widać to wystarczy aby pisać d**ilizmy na forum .
Jak Bóg dzielił inteligencją to ty pewnie stałeś w kolejce po piwo.
Ciekawe co ma do powiedzenia twoja matka ,że zmarnowała tyle pieniędzy na twoje wychowanie i edukację ?- 0 0
-
2019-08-22 02:26
Twojej to sie dziwie, ze cie po urodzeniu szpadlem nie zarąbala, taki brzydki jestes.
- 0 0
-
2019-08-22 08:47
Jak zostaniesz z jakiś powodów (czego nikomu nie życzę, ludzie powinni być zdrowi) niepełnosprawny, to przecież Ciebie też będą dotyczyć te "przywileje".
- 0 0
-
2019-08-24 20:57
chyba jednak niepełnosprawny umysłowo
jesteś autorze tego tekstu. Może zamień się z niepełnosprawnymi na ich sytuację i wtedy zmądrzejesz.
- 0 0
-
2019-08-21 11:32
Popieram Panią kierującą autobusem. (27)
Odmowa jak najbardziej racjonalna.
- 122 346
-
2019-08-21 11:38
Nie popieram
- 20 8
-
2019-08-21 11:39
(18)
Oczywiscie,ze tak. Jak cos sie stanie to kierowca odpowiada przed sadem i przed prokuratorem. Dlatego kierowcy nie chca brac na siebie ryzyka konsekwencji.
- 27 14
-
2019-08-21 11:41
niech nie wpuszczają nikogo będą puste jeździć to nie będzie żadnego ryzyka (4)
- 42 6
-
2019-08-21 13:04
to jak z MEVO
wymyślić stos ograniczeń i być zadowolonym że rowery dostępne
- 2 0
-
2019-08-21 16:31
(2)
Jestem za. Po co to bydlo w autobusach? Przyjemniej sie samemu jezdzi.
- 1 0
-
2019-08-21 18:36
Przyjemniej się samemu jeździ (1)
taczką na budowie
- 0 0
-
2019-08-22 02:27
Milo, ze lubisz, ale co nas to obchodzi?
- 0 0
-
2019-08-21 11:41
(9)
Nie odpowiada, chronią go przepisy
- 8 5
-
2019-08-21 11:55
(7)
Widac nie masz pojecia o czym mowisz. Nie chronia kierowcy przepisy. Pierwsze co gdy przyjedzie policja zada kierowcy pytanie dlaczego go brales. I nie ma dyskusji.
- 10 7
-
2019-08-21 12:13
(6)
Policja może pytać, prowadzi czynności.
A co ma się stać?
Nie żyj w świecie którego nie ma.- 8 4
-
2019-08-21 12:30
(4)
Zrob prawo jazdy i przyjdź jezdzic i pokaz klase. Jak Ci sie wywroci wozek w autobusie jakie konsekwencje poniesiesz.
- 7 5
-
2019-08-21 16:30
(1)
rozumiem że wózków dziecięcych też nie należy przewozić w komunikacji? Bo jak się przewrócą i kogoś zranią to kierowca za to odpowie?
- 6 0
-
2019-08-21 17:11
Można, ale tylko tyle ile jest na nie miejsca i jeśli miejsca są dwa
To trzeciej osoby z wózkiem nie zabieramy. A takie artykuły też się pojawiały, bo kobieta obrażona bo ona widziała, że się zmieści a on jej nie wpuścił. Albo ludzie z rowerami. Obrażeni bo kierowca kazał wysiąść z rowerem bo stanowił potencjalne zagrożenie.
Kierowca ma prawo odmówić przewozu nawet pełnosprawnej osobie jeżeli uzna, że istnieje potencjalne zagrożenie dla życia lub zdrowia innych pasażerów, za których odpowiada.- 1 3
-
2019-08-21 16:32
Zadne, to nie moj wozek.
- 0 0
-
2019-08-21 18:39
Podejrzewam, że spadłeś ze schodów i widać twoje objawy tego zdarzenia.
- 0 0
-
2019-08-21 16:32
Jak nie ma, jak jest? Moge cie tam zabrac...
- 0 0
-
2019-08-21 20:41
Kierowca postapil poprawnie
Tu juz nie chodzi nawet o akumulator ale o ciezar takiego wozka w razie stluczki to moze diabla narobic a kierowcy nic nie chroni nawet ubezpieczenia nie maja w pracy jak bedzie wypadek to z wlasnej kieszeni buli a poza tym to jak ma wozek na akumulator to moze sam do domu dojechac
- 2 1
-
2019-08-21 11:59
Uważam, że kierowcy powinni zabraniać wsiadania pasażerom
W końcu gdyby coś się stało to kierowca odpowiada.
- 20 2
-
2019-08-21 12:22
a jak bedzie mial stluczke to nei odpowiada? w ogole zakazac autobusow i ludziom wychodzenia z domow
- 9 0
-
2019-08-21 15:00
A
OK a jak pan czy pani pelnosprawni doznaja urazu to wtedy kierowca nie bierze odpowiedzilnosci zaloze sie ze pierwszy polecialbys po odszkodowanie
- 1 1
-
2019-08-21 11:40
Bo??? Potrafisz to jakoś uzasadnić?
- 6 1
-
2019-08-21 11:51
Odmowa
Odmowa myślenia i słuchania argumentów lezy:)
- 3 3
-
2019-08-21 17:18
A ja nie popieram Pani Kierowcy !!!
W przepisach oraz w autobusach jest coś takiego jak określenie max dopuszczalna ładowność . W autobusach i tramwajach jest to ujęte jako dopuszczalna ilość pasażerów na miejscach siedzących i miejscach stojących . I pytanko do " Pani Kierowcy " czy liczy pasażerów aby nie zabrać jednego więcej pasażera niż określona na tabliczce w każdym środku komunikacji miejskiej ? A jestem wstanie się założyć że na niektórych liniach przeładowanie autobusów i tramwajów to zmora obecnej komunikacji w Gdańsku i nie chodzi tu o jednego pasażera więcej niż dopuszczalna ilość ale o bardzo dużo więcej . I jakoś wtedy nie macie odwagi zatrzymać autobusu i nie przeliczacie ilości pasażerów ale jak trafi się inwalida na wózku elektrycznym lub matka z wózkiem dziecięcy jako trzecim w przedziale to nagle nabieracie odwagi i pokazujecie swoją "władzę " . Wstyd !!! Autobus lub tramwaj przeładowany stwarza dużo większe zagrożenia dala pasażerów i innych użytkowników dróg niż przewożony wózek elektryczny lub jeden wózek dziecięcy więcej niż dozwolone jest w przepisach . Cała komunikacja w Gdańsku to jeden bajzel jakiego nawet za komuny nie było !!!
- 1 1
-
2019-08-21 18:35
Taka prawda
Cham popiera chamów
- 0 0
-
2019-08-21 20:43
Popierasz d**ilizm. W stylu PiS
- 1 1
-
2019-08-22 06:17
No to jesteś tak samo głupi
Pewnie kierowca autobusu, co?
- 0 0
-
2019-08-22 09:26
Niespodzianka.
Dzisiaj jest wspaniałe zdrowo, wesoło śmiech i biegi. Wystarczy jedna sekunda nieuwagi swojej lub kogoś innego i można znaleźć się w takiej samej sytuacji jak autor tego artykułu. Nikomu tego nie życzę więc szanujemy się na wzajem bo nikt nie jest wieczny.
Pozdrawiam- 0 0
-
2019-08-21 11:32
Merytoryczne argumenty po stronie p.Łukasza (5)
- 224 49
-
2019-08-21 13:52
(3)
Nie zgadzam się!
- 2 11
-
2019-08-21 18:42
No cóż widzę, że to przypadłość zawodowa.
- 6 1
-
2019-08-21 21:25
Serio, nie zgadzasz się z argumentami p. Łukasza? (1)
Oczywiście masz prawo do tego, by mieć odmienne zdanie ale w takim przypadku wypadałoby sprecyzować swoje stanowisko. Chcielibyśmy poznać Twoje argumenty przemawiające za negatywną postawę wobec opinii autora, a zarazem bohatera opisanego incydentu. Wobec faktu, że wypowiada się emerytowany pracownik ZTM, chciałbym zadać kluczowe pytanie dla ustalenia prawdy - Czy i ile przez ostatnie 20 lat wydarzyło się incydentów lub innych zdarzeń z udziałem niepełnosprawnych na wózkach, takich jak np. zarwanie rampy dla wózków, zapalenie lub wybuch akumulatora, poparzenie kwasem współpasażerów, itd., itp. ?
- 3 0
-
2019-08-23 22:16
Regulaminy przewozów pasażerów w komunikacji zbiorowej pisane są często krwią.
To, że ty nie znasz przypadku np poparzenia kwasem (żelem) współpasażera, nie znaczy, że takiego przypadku nigdy nie było. Trzymajmy się przepisów lub je modyfikujmy stosownie do aktualnych warunków techniki.
- 0 0
-
2019-08-23 22:11
Myślę, że to jednak kierowca wie lepiej jaka jest nośność rampy w jego wozie.
- 0 0
-
2019-08-21 11:32
Jestescie prymitywami (7)
- 43 22
-
2019-08-21 11:39
Jesteśmy
- 7 1
-
2019-08-21 11:45
Jesteśmy polakami, a co za tym idzie prymitywami (1)
- 14 6
-
2019-08-21 16:34
Moge byc prymitywem, ale z tym polakiem, to przesadziles...czuje sie obrazony.
- 3 0
-
2019-08-21 12:15
Jesteśmy prymitywni, tęsknimy za kolejkami po cukier w nocy, za bójkami o papier toaletowy, chcemy znów pić wódkę w zakładzie pracy, chcemy spać na styropianie i mieć wczasy w górach za darmo.
- 9 1
-
2019-08-21 16:33
Ty najwiekszym
- 0 1
-
2019-08-21 23:40
(1)
kto?
- 0 0
-
2019-08-22 02:28
Ten tam po lewej.
- 0 0
-
2019-08-21 11:32
powinno być dokładnie (3)
wytłumaczone w regulaminie GAIT dla kierowców i motorniczych jak mają postępować w takim przypadku a nie jest .
- 159 3
-
2019-08-21 12:46
Ten cały gait do likwidacji
- 4 0
-
2019-08-21 22:02
regulamin nie zwalnia od myślenia i bycia- po prostu dobrym człowiekiem (1)
- 2 1
-
2019-08-21 23:37
Tylko niech kierownictwo nie zabiera za bycie człowiekiem premii
Załóżmy odjazd z pętli. Jest czas odjazdu, widzisz, że dobiegają pasażerowie, czekasz minutę i już odjeżdżasz opóźniony z pętli i po premii w zależności od widzimisie kierownika albo 50 zł albo nawet 200 zł. Dokładnie za uprzejmość i nie ma tłumaczenia, że ktoś dobiegał. Odpowiedź kierownictwa jest jedną, jest rozkład masz go realizowa, a pasażer dobiegający to pierwszy pasazer kolejnego. Chamstwo to jest właśnie w kierownictwie spółek i ZKMach, które później dojrzewa w kierowcach, których okrada się z wypłaty za bycie miłym. Chętnie przedstawie zainteresowanym takie listy kar. Szkoda, że nie można tutaj nic załączyć.
- 1 1
-
2019-08-21 11:32
Prezesi, kierownicy, zarządy komunikacji miejskiej (2)
Proszę bardzo prezesowie i zarządy jeżdżące limuzynami, jednocześnie prowadząc ZTM, Gait czy mzkzg. albo nie chcą albo nie potrafią pracować. Wystarczy ruszyć palcem napisać odpowiednie kilka przepisów w regulaminie, przeszkolić pracowników, certyfikować jak w innych miastach(nowych i starych kierowców). Minimum, znać język polski, umieć prowadzić(mieć prawo jazdy), posiadać wiedzę z mechaniki(podstawa jak w przypadku zdawania na egzaminie), znać możliwości swoich pojazdów(na których będą jeździć).
Ma być unifikacja biletowa na pomorzu, czas zacząć robić coś, zatrudnić ludzi co się znają, a nie ludzi co się zna.- 78 5
-
2019-08-21 12:22
Pół miliona złotych na jakiś zlot się znalazło (1)
A na ważniejsze rzeczy nie ma kasy. Ręce opadają.
- 5 1
-
2019-08-21 13:34
Przeceniasz wartość połowy miliona.
To mniej, niż 1/3 jednego autobusu... Zupełnie nie ten rząd kosztów.
- 0 0
-
2019-08-21 11:32
Takich sytuacji w Polsce jak i na całym świecie jest na pęczki.. (6)
Prawo i regulacja przepisów przez mądre osoby decyzyjne, jest tak naprawdę bez jakiegokolwiek sensu..
A wszystko jest tak skonstruowane abyśmy my normalne osoby albo tego nie zrozumiały albo biły między sobą pianę w międzyczasie łapiąc się za te przepisy nie mające jakiegokolwiek sensu w sytuacji prawdziwego zdarzenia.
Wiem wypowiedź jest zagmatwana, ale prawdziwa i pokazuje na jakiej zasadzie działa większość przepisów.. Nie nasz kraj jest chory.. A cały świat podąża w złym kierunku.
Ważne że jest coś przybite i tak ma być.
A w międzyczasie to poprawimy albo jak zaczną się problemy to zmienimy bo przecież jest czas...- 22 6
-
2019-08-21 12:51
Trochę techniki i dobre chęci
Gdzie jest informacja ....dopuszczalna waga obiektu wjazdżającego na rampę? Zachodzi także pytanie czy pasy + infrastruktura jest przystosowana do obsługi maksymalnej wagi dopuszczalnej czyli = wózek + pasażer ? Jasna i czytelna informacja powinna być przy drzwiach. Czy to jest takie trudne w tym kraju usprawnić komunikację dla osób niepełnosprawnych ?
- 5 2
-
2019-08-21 13:00
Jakoś w Niemczech i Szwecji takich problemów nie ma.
A to co opisujesz to raczej charakteryzuje rządy PiS. Przyklepac coś na szybko, w nocy. A potem poprawiać pincet razy.- 3 4
-
2019-08-21 14:50
Dlaczego w Gdyni nie ma takich problemow? Nawet rozmawialem z Gdynskim kierowca autobusu. Musza zabieraz niepelnosprawnych na wozkach elektrycznych i zwyklych.
- 3 0
-
2019-08-21 15:01
(1)
zabełkotałeś/aś jak rasowy zwolennik teorii spiskowych albo ktoś z lekkimi problemami psychicznymi. Zamiast pisać "A wszystko jest tak skonstruowane abyśmy my normalne osoby albo tego nie zrozumiały albo biły między sobą pianę" to weź użyj rozumu (jeśli go masz) i punkt po punkcie sprecyzuj co jest źle. Bo "wszystko" to jest tzw. Ogólna Teoria Wszystkiego "Od G_wna Do Gwiazd"
- 1 2
-
2019-08-21 22:52
Problem w tym, że taka osoba prawdopodobnie nie zrozumie nawet prostego regulaminu jeśli w ogóle wpadnie na to, żeby go przeczytać.
Co dopiero jakieś przepisy, normy czy certyfikaty.
Efekt jest taki, że wszystko jest dla niej niezrozumiale skonstruowane...
Prawdziwy problem, jak z artykułu, pojawia się kiedy takie osoby muszą stosować się do jakiś regulacji albo co gorsza biorą udział w ich tworzeniu.
Potem tak jak tu, kierowca, obarczony odpowiedzialnością za wszystkich pasażerów, z niewiedzy boi się wpuścić do pojazdu wózka choć ten w rzeczywistości nie stanowi zagrożenia a rzecznik zmyśla uzasadnienie.- 0 0
-
2019-08-21 17:11
W tym rzecz
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.