- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (56 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (71 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (141 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (211 opinii)
Pasażer zarzuca kierowcy autobusu dyskryminację
Dyskryminację osób niepełnosprawnych zarzuca kierowcy miejskiego autobusu Bronisław Waśniewski-Ciechorski. Z jego relacji wynika, że prowadzący pojazd nie chciał wyłożyć rampy dla elektrycznego wózka inwalidzkiego, którym porusza się nasz czytelnik. W ZKM Gdynia usłyszeliśmy, że sprawa jest wyjaśniana.
- Kierowca uzasadniając to, że nie rozłoży rampy dla inwalidzkiego wózka elektrycznego, którym się poruszam, stwierdził, że w pojeździe są ludzie, a on nie ma wpływu na udostępnienie miejsca na wózek - relacjonuje.
Zdaniem naszego rozmówcy kierowca był nieuprzejmy i ostatecznie to towarzysząca panu Bronisławowi mama musiała prosić pasażerów, by ci zwolnili miejsce w autobusie przeznaczone dla wózków.
To jednak nie wszystko.
- Gdy dojeżdżaliśmy do przystanku docelowego, tj. Centrum Nauki Experyment, kierowca nadal był bardzo nieuprzejmy wobec mojej mamy. Dwukrotnie wciskałem bowiem przycisk żądania wyłożenia rampy. Tymczasem kierowca przez cały autobus krzyczał, pytając: "czy teraz pani wysiada" - mimo naszego sygnału danego przyciskiem - opowiada.
W złożonej do ZKM skardze pan Bronisław domaga się wyciągnięcia konsekwencji służbowych wobec kierowcy, przeszkolenia go i 15 tys. zł rekompensaty.
W innej skardze pan Bronisław miał zastrzeżenia do pracy kierowcy pojazdu linii 26.
Jeżeli zarzut się potwierdzi, będą przeprosiny
O incydent zapytaliśmy przewoźnika. Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego ZKM, potwierdza, że wpłynął do nich sygnał od pana Bronisława.
- Wdrożono standardowe procedury, tzn. skierowano skargi pana Bronisława do operatorów, których sytuacja dotyczy, to jest odpowiednio do Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej - w sprawie trolejbusu linii 26 - i Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej - w sprawie autobusu linii S. Przedsiębiorstwa przewozowe zabezpieczą monitoring z pojazdów, ustalą rzeczywisty przebieg obu zdarzeń, zobowiążą kierowców do udzielenia pisemnych wyjaśnień itp. oraz przygotują wstępne ustosunkowania się do zaistniałych sytuacji - informuje rzecznik ZKM.
Podkreśla, że po otrzymaniu wyjaśnień od operatorów, co chociażby ze względu na konieczność wyjęcia rejestratora systemu monitoringu podczas nocnego postoju autobusu (trolejbusu) w zajezdni i zmianowy tryb pracy kierowców zwykle zajmuje klika dni, ZKM ustosunkuje się do wniesionych skarg.
- Jednostka budżetowa Gminy Miasta Gdyni, jaką jest ZKM w Gdyni, nie ma żadnych formalno-prawnych możliwości wypłaty wnioskodawcy jakiegokolwiek odszkodowania - a tym bardziej w oczekiwanej kwocie 15 tys. zł - bez wyroku sądowego. W przypadku potwierdzenia się skarg możemy jedynie przeprosić pasażera i wszcząć działania w kierunku poprawy jakości usług - przeszkolić lub oczekiwać od operatorów dodatkowego przeszkolenia kierowców w zakresie obsługi osób z niepełnosprawnościami - mówi Marcin Gromadzki.
Motorniczy wyprosił z tramwaju matkę z wózkiem
Zaznacza, że w Gdyni, aby móc obsługiwać pasażerów, każdy kandydat na kierowcę musi zdać egzamin ze znajomości m.in. zasad obsługi pasażerów, w szczególności z niepełnosprawnościami, przed komisją złożoną z pracowników organizatora, to znaczy ZKM w Gdyni.
- Jesteśmy pod tym względem ewenementem w skali kraju - podsumowuje Marcin Gromadzki.
Miejsca
Opinie (336) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-16 20:18
koles nie ma kasy
i szuka . Do pracy kolego, a nie oskarżasz, zeby wydoić kaske
- 19 1
-
2019-09-16 12:45
(2)
Bronek strzeliłeś sobie w kolano - a czemu ? zobaczysz na przystankach.
- 36 3
-
2019-09-16 20:09
to brzmi jak grożba
czyżby ZTM trolluje na trójmiasto?
- 0 2
-
2019-09-16 20:03
Tak jest,gwałt się gwałtem odciska,Bronek.
- 1 1
-
2019-09-16 11:07
Zgłoś to panie do Prezesa Wszystkich Prezesów (1)
Byndziesz miał darmową lewitację
- 31 4
-
2019-09-16 20:09
W tym przypadku to tylko lewatywa,
- 1 0
-
2019-09-16 19:57
Czytam ze zrozumieniem i patrzę na fotografię. (1)
Kwestia która mnie porusza, to uśmiech tego człowieka ze zdjęcia . Czy tak wygląda osoba nieszczęśliwa? Dalszych słów sobie zoszczędzcę .
- 12 2
-
2019-09-16 20:06
Chyba jednak niewiele rozumiesz
Uśmiechać do zdjęcia się zabraniasz ludziom?
- 0 4
-
2019-09-16 18:47
Ten Bronek (3)
to taka nasza Balbina ze Szczecina. Ale tam dali sobie z nią radę...
- 12 1
-
2019-09-16 20:03
Słoiku wracaj do siebie
jw
- 0 0
-
2019-09-16 19:14
(1)
Zgadza się Bronisław nie pierwszy raz maci.
- 4 0
-
2019-09-16 19:51
Jego mamusia go wspiera.
- 4 0
-
2019-09-16 17:30
Kierowca mial racje (2)
A gdyby cos sie stalo to byla by sprawa o to, ze dopuscil do przejazdu tego pana.
- 16 3
-
2019-09-16 19:57
co mialo by sie stac? taka zawrotna predkosc autobusow?
- 0 2
-
2019-09-16 17:32
To proponuję choćby w autobusie (są takie naklejki - wystarczy poszukać)przeczytać ile osób taki autobus może przewozić. I porównać ze stanem faktycznym - ile osób w rzeczywistości jedzie. I co? Połowę pan kierowca powinien wyprosić "bo bezpieczeństwo". To wtedy byłoby oburzenie pełnosprawnych - jak śmiał ! Trafiłoby do Was tłumaczenie, że to dla Waszego dobra ?
- 3 1
-
2019-09-16 17:09
Straszne rzeczy (1)
Naprawdę szkoda mi tego kierowcy.
- 21 1
-
2019-09-16 19:56
to fakt zal kierowcy,zero wiedzy
- 0 5
-
2019-09-16 19:55
bardzo dobrze Panie Bronku walczyc z patola!
- 0 20
-
2019-09-16 19:25
(2)
W niedziele obserwowałam Bronka z mamą. Czekają na przystanku podjeżdża trolejbus mama macha ręką żeby kierowca się zatrzymał. Przecież wiadomo że się zstrzyma bo to główna ulica środek dnia full ludzi ale ona już macha. Irytujące to
- 15 1
-
2019-09-16 19:53
Znana postać ten Bronek,niedługo celebrytą zostanie.
- 5 0
-
2019-09-16 19:52
a co ci przeszkadza ze macha? tez jestes irytujacy a ziemia musi cie nosic!
- 1 5
-
2019-09-16 10:35
Większość kierowców jest chamska i nieuprzejma! (6)
- 53 312
-
2019-09-16 15:21
Y (1)
I gburowata,
- 0 4
-
2019-09-16 19:50
Fakt ,część pasażerów jest gburowata.
- 4 0
-
2019-09-16 12:09
aż 99/100 kierowców - jakoś zawsze na mnie poczeka na przystanku
widząc, że biegnę... więc twoja teoria /a raczej mit/ o nieuprzejmych gdyńskich kierowcach obalona
- 29 3
-
2019-09-16 11:08
Większość pasażerów jest chamska i nieuprzejma!
- 48 4
-
2019-09-16 10:52
Dostosowuja sie do poziomu pasazerow
- 51 2
-
2019-09-16 10:39
Tak jak i większość pasażerów :)
- 73 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.