- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (32 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (528 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (21 opinii)
- 4 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (58 opinii)
- 5 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (548 opinii)
- 6 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
Pasażerom pod choinkę
Na mapach można znaleźć nazwy ulic, dzielnic, gmin i ponad 600 przystanków obsługiwanych przez ZKM oraz dokładny układ tras linii autobusowych i trolejbusowych. Zaznaczone są też wszystkie punkty sprzedaży biletów okresowych oraz informacji o komunikacji miejskiej. W Gdyni są 222 wiaty z kasetonami. Obustronnie zafoliowanych, odpornych na działanie wilgoci i promieni słonecznych schematów powstało 400. Opracowanie, przygotowanie i druk zostało sfinansowane z programu unijnego - gdyński podatnik nie dołożył do tego ani złotówki.
Mapa, jakiej wcześniej nie było, to wynik wyścigu z czasem. Maciej Warszakowski, inspektor z Wydziału Integracji Europejskiej w Urzędzie Miasta Gdyni przekazał do ZKM wiadomość, że Gdynia otrzymała 25 tys. zł na promocję transportu publicznego, jednak pod warunkiem, że zostaną wydane do 8 grudnia, co oznaczało... 2 tygodnie. Pomysł na zagospodarowanie tej sumy powstał błyskawicznie. ZKM dotarł do wszystkich wydawnictw, które kiedykolwiek wydały sensowny plan Gdyni czy Trójmiasta.
- Zadaliśmy im pytanie co za te 25 tys. zł są w stanie zrobić zaznaczając czego oczekujemy - mówi Marcin Gromadzki z ZKM Gdynia. - Po negocjacjach i licytowaniu się chętnych, udało się nakłonić gdańską firmę "Tessa" do... dołożenia do interesu. Nie dość, że schemat był gotowy w ekspresowym tempie (w 400 egzemplarzach plus 1000 egzemplarzy składanych), to na dodatek prawa autorskie do mapy przeszły na ZKM, więc w razie objazdu możemy go sami wyedytować nie płacąc za powielanie schematu. W trakcie realizacji wyszło, że koszt przekroczył początkową kwotę.
Głównym twórcą mapy jest Mariusz Józefowicz z ZKM, wiceprezes Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej "Vetra", geograf i kartograf, a przedsięwzięcie nie było łatwe, ponieważ kasetony na przystankach są poziome, a mapa zasięgu ZKM jest "pionowa". Ujęto jednak całą sieć komunikacyjną od Gdańska Oliwy, poprzez Borowo, jezioro Sitno, Redę po Wejherowo. Jak to się udało? Warto przekonać się samemu.
- Wydawca podszedł do nas bardzo życzliwie, choć już myślałem, że przestaną od nas odbierać telefony... - przyznaje Marcin Gromadzki. - Kolejna wersja korekty trafiała do nas np. w sobotę o godz. 17, o godz. 1 w nocy ktoś przyjeżdżał po nasze poprawki, o godz. 11 w niedzielę przyjeżdżała kolejna wersja i tak spaliśmy na przemian. Na mapach pasażerowie zastaną stan na styczeń 2004 r. Dociekliwi zauważą linię 296 z węzła Franciszki Cegielskiej do pętli Obłuże - Maciejewicza ulicą Warszawską i Morską. W godzinach szczytu popołudniowego w autobusach linii 141 odnotowujemy bardzo duże zapełnienie, więc aby mieszkańcy Gdyni nie musieli się tłoczyć uruchamiamy dodatkową linię "szczytową".
Opinie (104)
-
2003-12-29 21:48
mag, szczurek, sledzie.........no klonowanie to u nas na wysokim poziomie stoi :)
- 0 0
-
2003-12-29 21:46
Panie Szanowny Prezydencie,
ależ ja nie mam kaszlaka, jedyna alternatywa to : czy stać w korku w autobusie czy w swoim aucie (wygodniejsze jednak to drugie). Doceniam Pańską troskę o pasażerów....z 13-tkę się wzięło za "zasłużone zasługi..."????????
- 0 0
-
2003-12-29 21:41
niekoniecznie pani baju
atrakcyjność naszej komunikacji zachęca do korzystania z niej nawet zmotoryzowanych
są ludzie co mają stare kaszlaki z którymi mają nie lada utrapienie
zdarza się też, że auta odmawiają posłuszeństwa i nie chcą zapalić
do tego często dochodzi zima, która jest porą nie specjalnie sprzyjającą zmotoryzowanym
tak więc znam wielu ludzi, którzy zimą zostawiają w spokoju swoje graty i korzystają tylko z komunikacji miejskiej
a jak ktoś się gdzieś spieszy i mu nagle auto nie ruszy?
tragedia?
otóż nie
od tego są takie linie jak R, która jeżdzi w szczycie co 6 a poza nim co 10 minut
tu komunikacja miejska zachęca a nie zniechęca- 0 0
-
2003-12-29 21:33
ooouuuu, ależ popełniłam gafę....
faktycznie, pan Prezydent POWINIEN ZNAĆ SIĘ NA MARKACH AUTOBUSÓW, brawo Panie Prezydencie. A mnie...to i tak dynda, bo jeżdżę autem i te ikarusy, inne_busy, wysokie lub niskie podłogi, bajery-frajery NIE INTERESUJĄ i takich jak ja jest WIĘCEJ.
- 0 0
-
2003-12-29 21:27
ależ pani baju
ja tylko chciałem mamie wyjaśnic różnice pomiędzy pewnymi typami autobusów
bo tu nagle usłyszałem, że nie ma takiej
co nie jest prawdą, bo jest
a jako prezydent
to i autobusy muszę znać
w końcu piastująć taką funkcję, trzeba wiedzieć wszystko co w mieście piszczy- 0 0
-
2003-12-29 21:22
Szczurek,
bądź poważniejszy od Maga, nuuuudzisz z tymi podłogami niskimi i wysokimi, markami autobusów i pozostałymi ble,ble,ble.....kogo to interesuje? Jesteś motorniczym/kierowcą czy masz hopla?
- 0 0
-
2003-12-29 21:15
pani mamo
ależ ten internet to praktyczne urządzenie.
nieprawdaż?
ale nie każdy go ma
lub nie każdy go zawsze ma przy sobie (turyści bez laptopa czy innego palmtopa)
i właśnie dla nich głównie mają być te mapki
żeby popatrzyli jaka linia podjeżdża tam gdzie oni chcą dojechać
dobra informacja o komunikacji w szanującym się mieście musi być
no bo przecież inaczej wszyscy przejezdni bez samochodu jezdziliby chyba taksówkami
a zaplanować podróż w Gdyni również możesz
www.zkmgdynia.pl
nic prostszego- 0 0
-
2003-12-29 21:00
panie prezesie Szczurku
on widocznie musi mieć jakieś korzenie z Gdyni ;P
na przystanku autobusowym jaki mam pod domem jeden jak i drugi typ autobusów widuje równie często
nowe tramwaje tez nie zdarzają na trasie 2
jak dla mnie możecie sobie tą nowa mapka wytapetować ściany bo ja jak gdzieś dojechać sprawdzam sobie siedząc w domu przy biurku linie z przystankami mam zaznaczone na mapie miasta a rozkład jazdy w internecie i jakoś ani deszcz ani słońce ani wandale mi tego nie zniszczą – niestety jak dojechać gdzieś w Gdyni to już sobie zaplanować nie mogę- 0 0
-
2003-12-29 20:23
gdyńscy nudziarze i miotomani?
ja jakoś albo po raz Nty widzę tą samą listę gdańskich inwestycji
albo po raz 1000czny słyszę, że Gdynia upada
a autorem tego jest pewien słynny gdańszczanin- 0 0
-
2003-12-29 20:20
pani mamo
a wypraszam sobię
i już tłumaczę różnicę pomiędzy ikarusem a solarisem
a więc ikarus to wysokopodłogowy autobus produkowany na węgrzech do bodajże 1993 roku
chodzi tu oczywiście o model 280 czyli takie jakie macie
charakteryzyje go wysoka podłoga, drzwi jak harmonijka, które mogą się otworzyć w każdej chwili (przez co pasażer może wypaść) oraz głośny silnik o słabej mocy
autobus jest niewygodny zarazem dla pasażera i kierowcy (większość egzemplaży ma ręczną skrzynie biegów i nie posiada wspomagania)
a solaris to nowy autobus, który jest cały czas w produkcji.
licencja niemiecka, ale firma ma swoją fabrykę w Polsce pod Poznaniem
charakteryuje go niska podłoga przystosowana do przwożernia wózków.
autobus również może wysunąć rampę, żeby ułatwić wjazd do niego inwalidzie.
ma cicho zamykające się drzwi, które są automatycznie blokowane podczas jazdy.
silnik cichutki i mocny, przez co pełen przegubowy solaris bez problemów podjeżdża pod górę
o klimatuzacji, absie, wspomaganiu i automatycznej skrzyni biegów chyba już nie muszę mówić
dodam tylko, że w solarisie przyciski do przystanków na żądanie sa wszędzie i nie trzeba tak jak w ikarusie robić spacerku do drzwi.
i co?
nie ma różnicy?
w ogóle.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.