• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino pojedzie do Rzeszowa, przyspieszenie na innych trasach

Krzysztof Koprowski
15 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociągami Pendolino będziemy mogli już od grudnia dojechać do Rzeszowa. Za podróż zapłacimy co najmniej 139,30 zł. Pociągami Pendolino będziemy mogli już od grudnia dojechać do Rzeszowa. Za podróż zapłacimy co najmniej 139,30 zł.

Od połowy grudnia pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Rzeszowa. Podróż zajmie z Gdyni blisko osiem godzin. Skróceniu ulegną czasy przejazdów do Warszawy, Krakowa i Katowic, a także na trasach obsługiwanych pozostałym taborem kolejowym.



Czy jechałeś(aś) już pociągiem Pendolino?

Bezpośrednich połączeń ze stolicą Podkarpacia w nowym rozkładzie kolejowym, który wejdzie w życie 13 grudnia, nie będzie wiele - to zaledwie jeden kurs po południu z Trójmiasta (odjazd z Gdyni o godz. 16:33, przyjazd do Rzeszowa o godz. 00:18) oraz jeden w kierunku przeciwnym (odjazd z Rzeszowa o godz. 5:43, przyjazd do Gdyni o godz. 13:33).

Obecnie do Rzeszowa także możemy dotrzeć bezpośrednim pociągiem, ale podróż trwa ok. pięć godzin dłużej i trzeba zarezerwować na nią całe popołudnie oraz noc - pociąg rozpoczyna bieg w Gdyni o 18:53, do Rzeszowa dociera dopiero o 7:36. Podobnie wygląda podróż nad morze - odjazd o godz. 21:26, przyjazd o godz. 9:40.

Niestety krótsza podróż oznaczała będzie większy wydatek. Obecnie za połączenie bezpośrednie pociągiem TLK płacimy co najmniej 56 zł w II klasie i 119 zł w I klasie (im bliżej do odjazdu, tym cena wyższa).

Za pokonanie tej samej trasy bezpośrednim pociągiem Pendolino (EIP) zapłacimy co najmniej 139,30 zł w II klasie i 259 zł w I klasie.

Pociąg z Gdyni do Rzeszowa będzie zatrzymywał się na stacjach: Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny, Iława Główna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Kraków Główny, Kraków Płaszów, Tarnów i Dębica.

Z Rzeszowa do Gdyni pociąg zatrzyma się dodatkowo na stacjach w Malborku oraz Tczewie.

Od 13 grudnia korekcie ulegają również czasy przejazdów pociągami Pendolino do Warszawy oraz Krakowa i Katowic.

Do Warszawy Centralnej pociągi z Gdyni Głównej dotrą najszybciej w 3 godz. 7 min (szybciej o 12 minut), zaś do Krakowa - 5 godz. 39 min (szybciej o 8 minut). Najwięcej czasu zaoszczędzą pasażerowie udający się pociągami Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Podróż najszybszym bezpośrednim połączeniem z Gdyni ulegnie skróceniu z 6 godz. 7 min do 5 godz. 37 min.


Nowy rozkład jazdy pociągów jest już dostępny na stronach PKP.

Oprócz pociągów Pendolino, krótsze czasy uzyskano na trasach obsługiwanych innym taborem kolejowym - m.in. do Wrocławia, Bydgoszczy czy Poznania. Rozkład zawiera też lokalne połączenia, w tym pociągi na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Gdańskiem a Gdynią przez Gdańsk Osową.

Opinie (257) 4 zablokowane

  • pedko

    Super :-)

    • 0 0

  • Pytanie: (7)

    przy obecnych cenach biletów na Pendolino - co będzie pierwsze:
    - spłacenie wartości taboru
    - zezłomowanie taboru

    Pytam serio, ktoś wie, po jakim czasie Pendolino ma już zacząć zarabiać na pracowników kilkudziesięciu spółek PKP?

    • 86 27

    • Uświadomię Cię i zmartwię. (2)

      Nigdzie kolejowe przejazdy pasażerskie nie są dochodowe. Wszystkie są dotowane z budżetu Państwa.

      • 24 9

      • W Japonii są (1)

        i jest to bodajże ewenement na skalę światową.

        • 3 3

        • bo tam jeździć koleją jest obowiązkiem

          obywatela. nie jedziesz raz w roku, musisz popełnić seppuku

          • 1 0

    • spróbuj w tygodniu pojechać z Warszawy do Trójmiasta w okolicach 15 - 16 (3)

      Mnie ostatnio nie sprzedano biletu, bo nie było już wolnych miejsc! Na następny kurs godzinę później już były, w pociągu okazało się, że w moim wagonie są 2 wolne miejsca a w całym pociągu może ze 20. Także... jak widzisz ludzie jeżdżą pociągami i najwyraźniej cena 120 czy 150 zł jest akceptowalna. A czas przejazdu centrum - centrum 2:52 (od grudnia 2:37 chyba) jest nie do zbliżenia nawet lecąc samolotem.

      • 38 3

      • no ok, ale trasa trójmiasto-warszawa jest specyficzna bo tam głównie jadą służbowo (1)

        • 6 6

        • a kogo oczekujesz na tej trasie? wycieczek gimnazjalistów?

          EIP to usługa adresowana dla osób, którym zależy na czasie i względnej wygodzie. Jadąc do centrali korpo mam o tyle dobrze, że wsiadam tutaj przy domu - tam wysiadam pod firmą, nie muszę nawet brać taksówki.

          • 6 3

      • od grudnia dla zdecydowanej większości jak teraz 2:50, PROPAGANDA KAZAŁA SKRÓCIĆ CZAS 2 pociągów przez to, że zabrano postoje i można pokazywać czas, ale trudno trafić na ten jeden pociąg best postojów,.

        • 3 3

  • INTERCITY - nie jest dla pasażera więc po co komentować godziny eip do rzeszowa .... pasażer jest intruzem nadal a nie klientem (1)

    to monopolista w tym segmencie podróży - więc co ich obchodzą godziny pendolino do RZESZOWA , ile co i gdzie jedzie - w tej spółczynie jest przerost administracji , nikt za nic nie odpowiada - wylali miliardy złoty na pociągi nie na nasze tory , cena 150 zł w dniu wyjazdu pendolino - przy parze z dzieckiem podroz do Warszawy w 2 strony to 700 zł , dlaczego codziennie system intercity jest nieczynny od 23.30-1.00 ! ŻADEN PRZEWOZNIK w EUROPIE nie ma takiej codziennej przerwy bo nie stać nikogo na codzienne wstrzymanie tak ważnego kanału sprzedaży - po co są te codzienne przerwy ? następny banał wyszukuje się w ich systemie konkretnego miejsca i jak 5 razy się wbije bilet i anuluje ręcznie , system blokuje konto kupującego ! nie wspomnę że nie ma grafiku miejsc - niech prezesi Intercity zobaczą jak w CZECHACH to wyglada u przewożników LEO / REGIO JET / CD ..... w LEO nie ma żadnych kontroli biletów , przemiłe młode Pani mają tablety z zajętymi miejscami - jak ktoś siedzi niezgodnie z miejscem dopiero interweniują - nie wspomnę o tym że jest bezpłatne wi fi , prasa codzienna , kawa kosztuje 2,50 zł a piwo/wino 4 zł .......a duży sandwich 8-10 zł , wszystko dostarczane jest do siedzenia , dla mnie INTERCITY to nadal cyrk na kółkach w sposobie zarządzania i relikt staroci , nie zapominajcie że składy TLK to 30-40 letnie odpicowane odmalowane stare wagony - taki jadący cyrk na kółkach każdy wagon inny .... Pendolino jak kiedyś podjeżdżało w Gdyni świeciło się czystością z daleka , teraz też podjeżdża mimo dobrych warunków pogodowych ale widać że jest myte z zewnątrz brudną wodą i są mega zacieki , jakby było myte wodą bez żadnych środków - to taki mały szczegół ale za rok te pociągi będą zaorane brudem

    • 6 3

    • w czechach jest super kolej

      • 1 1

  • (1)

    Czemu za zakup tych składów nikt jeszcze nie siedzi!!!!!!!! po co nam to Gdansk - Rzeszow odległość 450 km pociag jedzie 8 h jaka srednia predkosc? 59 km to skandal!!!!!!!!!!!!

    • 0 5

    • to nie ten Rzeszów...

      • 1 0

  • dali 1 (JEDEN) sklad i w upiornych godzinach! (1)

    Jakiś żart, a nie "Nowa jakoś" szkoda, idea dobra,a wykonanie siermiezne :(

    • 5 1

    • to jest pociąg dla rzeszowiaków, dla nich godziny odpowiednie

      • 0 0

  • Malkontenci! Sprawdzcie czas przejazdu niemieckiego ICE. (2)

    Trasa: Berlin Hbf - Monachium Hbf. ICE to odpowiednik TGV.
    Trasa: 600 km, czas przejazdu: 6h 12 min (przed rokiem było 6.02). Cena: 130 E.
    Jeden z odcinków tej trasy ICE pokonuje bardzo szybko: Norymberga- Monachium homologowany na 300 km/h.
    Średnia prędkość : poniżej 100 km/h.
    Sprawdzcie sobie jeszcze TGV: Paryż - Nicea. Też nie jest expresowo.
    Dziękuje za uwagę.

    • 12 6

    • jaki wniosek?

      W Niemczech czas się wydłuża, w Polsce skraca. Za kilka lat się wyrówna. A później już z górki...

      • 1 0

    • Jakby kto nie dowierzał...

      www.bahn.de
      Można czytać i wklepywać nawet po polsku.
      Dziękuję za uwagę.

      • 8 1

  • Czas (3)

    Od lat podróżując do Warszawy zastanawiam się po co wszystkie pociągi intercity zatrzujw się w Oliwie i Wrzeszczu. Podróż byłaby krótsza o kolejne 5-7 minut.

    • 13 9

    • też sie zastanawiam (1)

      Też sie zastanawiam po kiego grzyba pendolino zatrzymuje sie w Warszawie Wschodniej i Zachodniej. Centralna nie wystarczy? Byłoby 20 minut krócej

      • 1 0

      • po co postój 20 min w W-wie Centralnej?

        wystarczy 2 min na Wsch. i 1 min. na Zach., Centralną pomijamy

        • 0 0

    • Co nie zmienia niczego mieszkańcom Gdyni

      A mieszkańcom Wrzeszcza i Oliwy przyoszczędza nawet kilkadziesiąt minut.

      • 7 1

  • (1)

    Też ktoś wymyślił godzinę, przyjazd po północy a teraz chce jechać dalej i co czekam do rana na dalsze połączenia. Jakoś od myślenia ludzi nie ma.

    • 16 2

    • wybierz trasę przez Lublin, z przesiadką w W-wie

      ok 8 godzin, za to dogodne godziny

      • 0 0

  • jak zwykle picowanie .... a nikt nie zauważył że zniknął jeden z IC do Wrocławia...... (1)

    na trasie GDYNIA-WROCŁAW zniknął jeden IC i zmienili na TLK , zostały tylko 2 IC a trzeci ranny zmienili na TLK ( czyli cyrk na kółkach czyli każdy wagon inny ) .... co do PENDOLINO oszaleć można od intensywnego oświetlenia ledowego , które włączone jest nonstop

    • 17 4

    • fabryka nie wyrobiła się z montowaniem pociągów

      • 0 0

  • (1)

    Pozytywna wiadomość.

    • 1 0

    • uzupełnienie

      teraz 160 km/h masz na następujących trasach. Warszawa -Poznań- Kunowice, Warszawa- Gdańsk, Warszawa-Terespol, cmk ( na odcinku Olszamowice -Zawiercie) jest 200 km/h, Pozanń-Wrocław ( z wyjątkiami). część trasy Katowice -Wrocław, Wrocław-Zgorzelec, Gniezno-Poznań, inne w przedbudowie do tej prędkości

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane