• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięciu chętnych do stworzenia wizji Kolei Metropolitalnej

ms
16 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Studium ma ustalić czy Kolej Metropolitalna to rzeczywiście będzie kolej, czy też może połączenie tramwaju, który dojeżdżałby z Gdańska... Studium ma ustalić czy Kolej Metropolitalna to rzeczywiście będzie kolej, czy też może połączenie tramwaju, który dojeżdżałby z Gdańska...

Jest pięciu chętnych do opracowania studium wykonalności Kolei Metropolitalnej. Za niecały rok powinniśmy wiedzieć czy Rębiechowo połączy z Gdynią i Gdańskiem pociąg, czy tramwaj - pisze Dziennik Bałtycki.



...z szynobusami, które jeździłyby do Rębiechowa z Gdyni. ...z szynobusami, które jeździłyby do Rębiechowa z Gdyni.
Co ma ustalić studium? M.in to, czym za kilka lat - prawdopodobnie jeszcze przed Euro 2012 - pojedziemy z centrum Gdańska i Gdyni na lotnisko w Rębiechowie. Pod uwagę brana jest zarówno budowa kolei elektrycznej na całej trasie, ale także tramwajów od strony Gdańska i spalinowych szynobusów dojeżdżających z Gdyni. Autorzy studium rozstrzygną także, czy linia do Rębiechowa będzie jedno- czy dwutorowa.

Z coraz bardziej realnej budowy nowej linii cieszy się Andrzej Osipów, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej.

- To kolejny krok do rozwoju SKM. Chcielibyśmy, by do lotniska dojeżdżała kolej elektryczna. O tym zdecyduje jednak studium wykonalności - zastrzega Andrzej Osipów w rozmowie Dziennikiem Bałtyckim.

Marszałek województwa pomorskiego chce wydać na opracowanie studium nie więcej niż 2,6 mln zł. Trzy, z pięciu złożonych ofert, zmieściły się w tej kwocie. Najtańsza nie przekraczała dwóch milionów, najdroższa dochodziła do sześciu.

To i tak jedynie niewielki odsetek kosztów budowy całej Kolei Metropolitalnej, które szacuje się 612 mln zł. Połowę tej kwoty wyłoży Unia Europejska.

Połączenie Gdańska i Gdyni z Rębiechowem będzie pierwszym etapem budowy KM. Plany zakładają, że później powstaną bezpośrednie połączenia m.in. z Kartuzami, Kościerzyną i Bytowem.
ms

Opinie (217) ponad 20 zablokowanych

  • nareszcie.... (3)

    dobrze by bylo gdyby wkoncu do lotniska mozna by bylo dojechac szybko i bez kilku przesiadek wiec trzymam kciuki:)

    • 1 0

    • srety tety (2)

      ludzie maja dosyć obiecanek,,, pitu pitu,,,,, dobrze by było by gorne dzielnice trójmiasta były połączone z tzw. starym trojmiastem,,, olać samochody, tramwaje, autobusy,,, czas jaki tracimy na jedno-pasmowych dróżkach dojazdowych do domów i obwodnicy to jakiś absurd!!!!,,,,
      głosujcie na mnie zrobie porządek

      • 0 0

      • ty meti to najlepiej byś hulajnogą po mieście jeździł

        • 0 0

      • idiota - lat 12

        zero tresci, zero argumentów. Najlepiej zaasfaltuj sobie łeb k***iszonie!!!

        • 0 0

  • Od 2 do 6 mln zł za wizję (9)

    nieźle...

    • 1 0

    • Przeczytaj SIWZ (6)

      do tego przetargu to dowiesz się co ma zostać zrobione za tę kwotę. Oferta 6mln jest najdroższa więc zostanie odrzucona, nie ma co podawać jej jako przykładu.

      • 0 0

      • dwie bańki za wizję? mam tańszego dealera.

        • 0 0

      • Niemcy i Żydzi już pokazali.. (4)

        studium wykonalności, kiedy ta kolejka jeździła. Ale najlepiej to się w Polsce robi nie linie kolejowe czy tramwajowe tylko cienkie SIWZ-y za publiczne ogromne pieniądze.

        • 0 0

        • (3)

          (...)jak niemcy i zydzi, kolej nalezała do polski. troche historii poczytaj.

          • 0 0

          • to ty poczytaj (1)

            widze ze, masz braki z podstawowki. otoz owe polaczenie zbudowali wlasnie niemcy za czasow zaborow. polacy dobudowali jedynie w dwudziestoleciu miedzywojennym obejscie wmg przez zukowo

            • 0 0

            • chodziło chyba,

              że w WMG kolej była pod nadzorem Polski. Tylko czy to dotyczyło też takiej lokalnej linii?

              • 0 0

          • szczególnie obecną SKM-kę, która jeździł z Gdańska do Sopotu. Na tej trasie jeździły składy z berlińskiego U-bahna. Do Gdayni możnabyło dojechać "dalekobieżnym".

            • 0 0

    • (1)

      mam wizję.....

      i wezmę tylko bańkę (będzie na paliwo do następnych "wizji")

      hehehe

      • 0 0

      • uśmiałem się ;)

        • 0 0

  • A można zlikwidować z lekka kłamliwą nazwę ?

    Po prostu "szybka" zamienić na WOLNA co będzie się z prawdą zgadzało.

    • 0 0

  • Nie bedzie zadnej kolei!! (11)

    To sa mrzonki wlodarzy, farmazony w ktore nawet oni uwierzyli...
    Gdansk nawet nie ma pieniedzy na dokonczenie hali w sopocie....
    Popatrzcie jak to miasto wyglada wiecznie zakorkowane, dziurawe drogi i wiecznie slychac tylko aspiracje bycia metropolia....
    Prezydent dba tylko o centrum gdanska, on nawet pewnie nie wie gdzie jest orunia albo gdansk poludnie, chyba ze nie jest swiadomy, slucha swoich doradcow i wierzy im na slowo ze jest super... np ze mamy najtanszy bilet komunikacji w Polsce.
    Jesli wydarzy sie cud i kolej jednak powstanie to znajac kompetencje i kreatywnosc urzedasow pewnie powstanie kolej z jednymi torami z mijankami i wszyscy bedziemy sie wstydzic....

    • 0 0

    • (5)

      Przecież z tego co wiem to tory są!! Tylko dawno nie były używane. Pewnie nie ma ich pod same lotnisko, ale to i tak dużo.

      • 0 0

      • (4)

        nie ma torów :) jeździłem rowerem po starym nasypie od abrachama w srone niedzwiednika i dalej i torów nigdzie nie było :)

        • 0 0

        • (2)

          trochę torów jest za Moreną :) fajna będzie ta kolej, powstanie dużo wiaduktów na drogami, jazda przez las jesienią też będzie cudna. Dzielnice w pobliżu SKM dostaną ogromnego kopa, a za 15 lat obwodnica stanie się drugą Grunwaldzką w środku miasta. I dodam tylko, że na co dzień to jestem pesymistą, ale tym razem się uda :)

          • 0 0

          • (1)

            Dokladnie obwodnica stanie sie taka. Tyle ze nie za 15 tylko za 5 lat .Zobaczcie jak buduja sie osiedla.

            • 0 0

            • nom a wokol beda staly szklane domy....

              • 0 0

        • Tory sa ida przez klukowo do rebiechowa ponoc tamtedy dostarczaja wagonami paliwo na lotnisko slyszalem od ludzi mieszkajacyhch przy tych torach i zeczywiscie jestem tam co jakis czas i te tory niesa calkowicie zarosniete w porownaniu do pobocza wiec cos tam czasem musi przejechac

          • 0 0

    • do kolesia co napisal: Nie bedzie zadnej kolei!! (3)

      Wlasnie dzieki takiemu podejsciu ten kraj wyglada jak wyglada

      • 0 0

      • (1)

        pierw by sioe zabrali za drogi aby spokojnie mozna bylo samochodem jechac i rowerem po poboczu a jeszcze lepiej drogi rowerowe bo ciagle ich malo

        drogami by sie zajeli to autobysy by w leprzym stanie byly i dluzej by sluzyly a nie kombinuja

        • 0 0

        • A nie uważasz, że sensowniej będzie najpierw wybudować połączenie kolejowe z przedmieść do szeroko pojętego centrum, a dopiero później przystąpić do remontu dróg? Dałoby to sporej części mieszkańców alternatywę komunikacyjną i częściowo rozładowało korki na drogach, szczególnie dokuczliwe podczas remontów.
          Co do dróg rowerowych, to nie łudźmy się: nigdy nie będą poważnym sposobem na rozładowanie ruchu drogowego. Nie zmienia to faktu, że im więcej, tym lepiej.

          ps. Prosiłbym osoby, które z wygłoszonym poglądem się nie zgadzają i opinię tą chcą wyrazić, aby kontrargumentowały – nie opluwały.

          • 0 0

      • BRAWO ZA TRAFNE STWIERDZENIE!!!

        • 0 0

    • a jakie ty masz kompetencje?

      szkołę podstawową na miernych ?

      • 0 0

  • my z Juzkiem zrobimy wizję za milion złotych

    dostaniemy kontrakt?

    Jadźka pierogi gniecie to i na kolei się zna

    • 0 0

  • 2-6 mln zlotych (13)

    ile glodnych dzieci mialoby obiad..

    • 1 0

    • głodne dzieci (6)

      A gdzie rodzice tych dzieci? Praca jest wszędzie tylko trzeba chcieć pracować i wychowywać dzieci !!Albo jak się nie chce pracować to nie wolno robić dzieci.
      Św.Paweł napisał " Kto nie pracuje ten nie je" Amen

      • 0 1

      • zadne dziecko nie powinno chodzic glodne (5)

        nie wazne jacy sa rodzice.
        Ty jestes albo niedorozwiniety albo podly zeby tego nie rozumiec i jeszcze zacytowales sw Pawla.... typowy polski katolik

        • 1 0

        • Jako ateista popieram słowa katolika. A co miał napisać? Wszyscy mają ponosić odpowiedzialność za czyny jakichś gówniarzy mentalnych tylko nie oni? Najlepiej nic nie budujmy, nie remontujmy, niech się wszystko zawala ale dajmy pieniądze na głodne dzieci i samotne matki.

          • 0 0

        • gdzieś się pogubiłeś w tej swojej plątaninie myśli... ^^ typowy "polaczku".

          • 0 0

        • zadne dziecko nie powinno chodzic glodne (2)

          Rozumiem, że z pieniędzy, które zarobisz bierzesz tylko na niezbędne potrzeby? Resztę oddajesz na głodnych?

          • 0 0

          • nie ale place wystarczajaco duzo podatkow (1)

            zeby urzedasy zamiast robienia walkow i wspomagania przetargami swoich kolesi w wystarczajaco walczyli z bieda wsrod dzieci a nie rzucac jakies ochlapy.

            • 0 0

            • ja tez walcze o wyzywienie dzieci codziennie klikam w pajacyka

              • 0 0

    • taaa... (5)

      Ryba zamiast wędki. Zawsze to samo. DO ROBOTY!!! a nie socjal. Grrr. Wkurza mnie takie gadanie od rana.

      • 0 0

      • (4)

        A jak rodzice umrą (zginą) to co wtedy mądrale ?
        A z sierocińcami ? A co z zakazem aborcji przez co wyrzucanymi dziećmi ?
        A co do socjalu to naprawdę litości , mamy mniejsze zarobki niż na zachodzie socjal.

        • 0 0

        • no to tak samo można porównać Ukraine z Polska oni tez maja mniejsze zarobki niz u nas socjal i masowo przyjeżdżają do pracy w Polsce na roli, a za zarobione pieniądze przez 2 miesiące zarabiają tyle co na Ukrainie przez rok... Wiec takie porównywanie nas do zachodu jest irracjonalne :)

          • 0 0

        • ehhh (2)

          Widzisz Fosforze, mnie sie nie rozchodzi o konkretne przypadki, tylko o tendencje i mentalnosc. Po co budowac kolej ktora bedzie sluzyc X-pokolen, jesli mozna napchac brzuchy kilku bachorom. Sęk w tym, że brakuje myslenia długofalowego. Może dzięki temu połączeniu x - osób znajdzie prace, dzięki czemu ich dzieci nie będą chodzić głodne. Swoją drogą gdyby ludzie robili dzieci wtedy kiedy ich na to stać, a nie jak się trafi, to problemu głodnych dzieci by nie było (lub dotyczyłby tylko tych, którym los naprawdę dał w kość).

          • 0 0

          • zadne dziecko nie jest winne tego zyje w biedzie

            ciesz sie ze sam w bedzie nie zyjesz, dzieciaku.

            • 0 0

          • popieram tok myslenia

            Inwestowanie, głównie w infrastrukturę, powoduje rozwój i z czasem zwrot nakładów inwestycyjnych, co zazwyczaj przekłada sie na wzrost dobrobytu i zmniejszenie biedy

            • 0 0

  • ZMARNOWANE PIENIADZE (7)

    Przeciez osoby zajmujące sie TKM wiedzą doskonale jak bedzie to wyglądało - nie jest to żadna tajemnicą że od strony Gdańska do Lotniska będzie kolej elektryczna od Lotniska do Gdyni trakcja spalinowa. Analiza będzie tak zrobiona ze własnie ta wersja bedzie wybrana - tuaj chodzi zeby ktos mogł zarobic. Układy układziki

    • 0 0

    • Wojtek (6)

      Skąd wiesz ze ta opcja jest preferowana - zalecana?

      • 0 0

      • Wojtek ma rację - nie mogę Tobie Pankracy powiedzieć szczególów (5)

        ale byłem przy rozmowie gdy ustalano pewne fakty do tego projektu i miałem okazję być na spotkaniu roboczym ze specjalistami z radnymi Gdańsk. Tramwaj odpadł ...

        • 0 0

        • Czizas-tosz to korepcja pełno gembo

          !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          I o tym wiesz a tu ktos bedzie brał 2 bańki za nibyprojekt????
          Tosz to na Milicje sie nadaje to!!!!

          • 0 0

        • Ktoś (3)

          Owszem tramwaj odpadł ale bedzie to kolej pod drutem z Gdańska do lotniska a z Gdyni spalinówki - "nowoczene" szynobusy.
          Innej opcji nie bedzie.

          • 0 0

          • (2)

            całe szczęście że tramwaj odpadł, to byłaby prawdziwa tragedia - wąskie, ciasne dziadostwo zamiast porządnej SKM-ki. Trasa Gdynia-Rębiechowo może będzie kiedyś też zmodernizowana (zelektryfikowana), ale kto wie.

            • 0 0

            • nigdy nie bedzie zelektyfikowana (1)

              Nigdy nie bedzie zelektryfikowana trasa Gdynia - Lotnisko

              • 0 0

              • Nie byłbym taki pewny

                Nawet jak na obecnym etapie zostanie zrobiona pod drutem tylko trasa Zaspa - lotnisko to może potem PLK zrobi "prąd" na Osowa - Gdynia. Właśnie zgłosili Gdynia - Kościerzyna do TEN-T.

                • 0 0

  • Ma być Kolejka Elektryczna a nie jakieś dziwolągi! (10)

    Za prawdziwe pieniadze należą się prawdziwe rozwiązania a nie jakieś oszczędnościowe h**u-muju na wrotkach

    • 0 0

    • (5)

      pieniadze sa prawdziwe, tyle ze jest ich za malo, a jesli chodzi a spalinowe szynobusy to jezdza na Hel i wg mnie sa mile i przyjemne i nie widze problemu zeby akurat na tej trasie jezdzily. to samo tyczy sie mijanek, dorzuccie 300-500 mln i nie ma problemu, dwa tory i trakcja na calej dlugosci, tyle ze jesli dobrze ustali sie rozklad jazdy 2 tory sa niepotrzebne...
      najwiekszy syf w temacie jaki mozna odwalic to 2 lotnisko w Gdyni, wtedy samoboj dla 3city jak bum cyk cyk, ale mam nadzieje ze na to sie pieniadze nigdzie nie znajda...

      • 0 0

      • byłeś kiedyś na lotnisku w Rębiechowie? (2)

        radzę tam pojechać, zobaczyć i wtedy sie wypowiadać, czy drugie lotnisko jest nam potrzebne.

        • 0 0

        • i co tam widziałaś/eś?

          Jakie to rzeczy każą budować BD?

          • 0 0

        • dwa lotniska - ok

          przecież dociągnąć tę skmkę kiedyś jeszcze w Gdyni pod lotnisko, to wcale nie byłby taki problem. A jakie zalety! Lotniska stanowiłyby jeden organizm! A połączenie między nimi, to w sumie byłaby chwila. Nie chodzi o to, żeby jedno miasto rozwijało się kosztem drugiego, tylko żeby razem się wspierały.

          Oczywiście: normalna, często jeżdżąca kolej miejska.
          Jakie korzysci? mieszkasz w Osowej i nie chcesz stać na spacerowej? Wsiądź do skmki jesteś w pracy za 40 min. (wersja dla tych, którym nie uwłacza poruszanie się transportem miejskim)

          • 0 0

      • no takie myslenie to jest naprawde genialne ... po co nam drogi dwupasmowe? przeciez jak czesc ludzi samochodami zamiast o 7 jechac do pracy pojedzie o 4tej, to nie bedzie korkow... no i niech wracaja kolo 23... wystarczy troche godziny poprzestawiac, zrobic dobry rozklad dla kazdego mieszkanca i koniec z korkami! :D

        potrzeba nam dobrego niemieckiego podejscia - oni zawsze powtarzaja, ze jesli sie cos robi, to trzeba zrobic duzo lepiej, bo sa zbyt biedni, zeby to co chwile poprawiac czy remontowac... zrobia jeden tor a za x-lat sie okaze, ze nawet dobry rozklad nie pomoze i potrzebny drugi tor...

        • 0 0

      • Jednak są przesłanki z połączeniem 2 torowym. Główny czynnik, który ma skłonić mieszkańców dojeżdżających do pracy aby przesiedli się na kolej jest stabilność i pewność połączenia. Samochód może utknąć w korku z różnych przyczyn. Kolej na połączeniu 1 torowym też nie jest zbyt pewna. Bo może być awaria składu (i już blokuje wszystkie składy). Poza tym pamiętajmy, że co jakiś czas będzie trzeba torowisko remontować, a przy jednym torze to zamykamy interes na rok i dopiero byłby cyrk na drogach.
        Ta trasa ma być też "oknem" na Kaszuby. Są plany by puścić z Gdańska szynobusy do Żukowa i dalej Kartuz itp. Tam coraz więcej ludzi mieszka, to też by ożywiło te tereny. Więc jak sobie wyobrażasz rozwiązanie tych połączeń na mijankach. Składów Gdańsk-Lotnisko-Gdynia i Gdańsk-Żukowo-.... ??
        Prędzej można zrezygnować z trakcji elektrycznej, ale rezygnacja z 2 torów nie wydaje się dobrym pomysłem.
        Zróbmy raz a porządnie, nie stać nas na poprawki.

        • 0 0

    • tak jest ....

      ma być wygodna kolejka dla ludzi z bagażami, a nie ciasny i niewygodny tramwaj. Tramwaje są dobre na korki w centrum miasta, a nie na długie trasy.

      • 0 0

    • (1)

      DOKŁADNIE. Poza tym ktoś tu ZNOWU SCIEMNIA, bo ostatnio czytałem że pieniądze na kolej już są, że będzie budowana w latach 2009-2011. I co? Teraz się okazuje że dopiero przetarg na wykonalność, a kolej BYĆ MOŻE będzie wybudowana przez 2012 (jeżeli zdążą)? I co Gdańsk PITOLI z tym tramwajem? Porąbani ci radni czy co??
      Ciekawe czy tramwajem będzie można przewieźć rower, czy też rowerzysta usłyszy chamowate
      "Z ROWEREM NIE WOLNO!!" ??
      Bo do pociągu zawsze wolno.

      • 0 0

      • Do tramwaju już teraz można wejść ze wszystkim i nie powinno sie słyszeć jakiegokolwiek sprzeciwu w tej sprawie tylko biorąc pod uwagę fakt że będzie to tramwaj który jest mało pojemny niż kolejka a ludzi będzie jak sądzę niemało to ten rower chyba na rękach będzie się trzymało pod warunkiem że będzie sie miało jak go trzymać nie przeszkadzając przy tym innym pasażerom bo nie sądzę że będzie jakiekolwiek miejsce na podłodze - nie wspominając o ludziach z wózkami oraz z bagażem jakiejkolwiek wielkości!!!

        • 0 0

    • TYLKO KOLEJKA ELEKTRYCZNA - ŻADEN TRAMWAJ!!!

      • 0 0

  • tylko nie kolej, (2)

    bo jak się PKP za to weźmie, to linia będzie gotowa w lutym 2050 a potem ją zamkną, ze względu na małą ilość pasażerów.

    • 0 0

    • zabawne co piszesz - jakbyś nie pamiętał w jakim tempie naprawiano torowiska Wrzeszcz-Zaspa i co się działo w tym czasie (1)

      wybrali firmy, któe finansowo nie były w stanie tego zrealizować, rozkopane torowiska straszyły miesiącami by realizować drugi przetarg.
      W temacie prac tego typu na kolei nie ma malutkich firm alternatywnych - są tylko duże i robią to w sposób ciągły. Dadzą radę zrobić to o czasie

      • 0 0

      • to nie jest zbyt zabawne

        tylko niestety prawdziwe. Po prostu przejedź się jakimś pociągiem. Porównaj chociażby czas jazdy Gdynia-Warszawa teraz a w 2000 roku. Najszybsze połączenie było 3.20 (IC Kaszub) a teraz jest 4.44. Dawanie im nowej zabawki jest bez sensu skoro o starą nie potrafią zadbać.

        • 0 0

  • NIE MA METROPOLII BEZ POW. PUCKIEGO (14)

    Co to za kolej metropolitalna skoro nie ujmuje Pucka i Płw. Helskiego czyli miejsc które są perłą naszego województwa w dziedzinie "turystyki letniej"...jeździ tam kolej, ale jej częstotliwość jest tak porażająca, że jedynym sposobem dojazdu jest transport samochodowy i wieczne korki od Gdyni do Władysławowa, jak juz coś działać to z głową...

    • 1 0

    • będzie lepiej (12)

      obecnie realizowane jest studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej Reda - Hel, tak więc za 2-3 lata odczuje Pan znaczną poprawę w sezonie letnim, wybierając kolej.
      środki na ten cel pochodzić będą przede wszystkim z UE (Regionalny Program Operacyjny Woj. Pomorskiego na lata 2007-2013).
      Ponadto Gdynianie mają jeszcze latem do wyboru Tramwaj Wodny, którego koncepcji funkcjonowania mam zaszczyt być współautorem. Sam nie spodziewałem się, że będzie cieszył się taką popularnością...

      reasumując: gorzej być nie może, będzie tylko lepiej, choć 2-ch torów od Władysławowa do Helu położyć się nie da

      serdecznie pozdrawiam

      • 0 0

      • Popularnością bo biedacy dopłacaja z podatkow do cen biletów (1)

        socjalizm kwitnie.
        Wkrótce gospodarka zwolni ciekawe z czego pan Wołek dopłaci do statków. Z większych podatków???
        Kto to wytrzyma?

        • 0 0

        • wytrzymamy

          ceny biletów na Tramwaj Wodny zostały ustalone na takim poziomie by w sezonie letnim praktycznie każdego było stać na podróż na Półwysep.
          praktyka potwierdza przyjęte założenia, w ub. roku w ciągu 2-ch miesięcy gdyński Tramwaj Wodny przewiózł ponad 292 tys. osób ok. 6,7 tys. rowerów.

          gospodarka finansowa Gdyni prowadzona jest bardzo racjonalnie i ostrożnie, zadłużenie miasta jest dość niskie, więc nawet gdy gospodarka zacznie zwalniać nie powinno być zagrożenia dla finansowania tego projektu.
          Ponadto Gdynia partycypuje w dotowaniu Tramwaju wraz z samorządem woj. pomorskiego oraz gminami Hel i Jastarnią. ryzyko rozkłada się wiec na kilka podmiotów.
          Inną kwestią jest zaangażowanie samorządu województwa, który w tym roku zapowiadał, że w kolejnych latach nie zamierza dalej dotować Tramwaju Wodnego.

          podsumowując: wytrzymamy, miasto nie zwiększa drastycznie podatków lokalnych - są na podobnym poziomie jak w innych miastach tej wielkości w Polsce.

          serdecznie pozdrawiam

          • 0 0

      • Czekamy na wyniki

        Panie Marcinie Bardzo Dziękuję za odpowiedź, mam nadzieję, że nie tylko w sezonie letnim częstotliwość kursowania kolei będzie w tym regionie większa... Proszę zwrócić uwagę jak mocno rozwijają się okolice Pucka, Władysławowa(Mrzezino, Osłonino, Rekowo, Celbowo) za parę lat korki będą powstawać na trasie Gdynia - Władysławowo nie tylko za sprawą turystów ale także przez zwiększenie liczby mieszkańców(powstaje tam bardzo dużo nowych osiedli). Reasumując jeszcze raz Dziękuję za odpowiedź i z niecierpliwością będę przyglądał się wszystkim pracą związanym z modernizacją trasy Reda - Hel ponieważ te rejony naszego województwa są mi naprawdę Bardzo bliskie... Pozdrawiam

        • 0 0

      • pytam bez złoścliwości - kwestia rentowności tramwaju (3)

        ile Gmina Gdynia czy Urząd Marszałkowski dopłaca do tego projektu? Bo tramwaje mi się podobają, to dobry pomysł, ale ciekawi mnie procent dopłaty do biletu

        • 0 0

        • dopłaty do Tramwaju Wodnego (2)

          witam,

          Tramwajem Wodnym w relacji Gdynia - Hel oraz Gdynia - Jastarnia w okresie 23.06.2007 - 3.09.2007 przewieziono ok. 292 tys. pasażerów oraz ponad 6,7 tys. rowerów. Koszt wyniósł ok. 3,5 mln PLN.
          ze względu na b. niskie ceny biletów mające zapewnić jak największą dostępność konieczne jest dotowanie tego przedsięwzięcia.
          Dotacja do Tramwaju Wodnego rozkłada się na :
          Samorząd Województwa pomorskiego, Gdynię, Jastarnię oraz Hel. Pokrycie kosztów przychodami wynosi ok. 50%, ale by bardziej szczegółowo odpowiedzieć na Pańskie pytanie musiałbym sięgnąc do sprawozdania w wersji drukowanej, które mam w pracy. proszę o maila w poniedziałek, wówczas podam szczegółowe dane.
          pozdrawiam

          • 0 0

          • 6,7 tyś * 2 = 13 400
            Do tego 292 000 * (od 5 do 10 pln) co daje:
            1 460 000 do 2 920 000 pln
            A koszt wyszedł 3 500 000...
            Więc dopłaty było minimum 0,5 mln.
            Maksymalnie 2 mln.
            Od 16 do 100% do każdego biletu...

            • 0 0

          • Panie Marcinie - jestem jak Pan mieszkańcem Trójmiasta


            Generalnie wychodzę z założenia - nie jestem ekspertem - że dotuje się tego typu usługi by wzmagać inne - tu zakładam, że przede wszystkim TURYSTYKĘ. Czy istnieją jakieś opracowania statystyczne, które mogą odpowiedzieć UM Gdynia czy UMarszałkowskiemu, że lokalne firmy świadczące usługi turstyczne i około- zwiększyły obroty, wzmocniły się.

            Rozumiem, że w którymś momencie GOSPODARKA SIĘ USAMODZIELNIA i Gminy przestają dotować tego typu usługi przewoźnicze i przechodzą one w zdroworynkowe zjawiska.

            Przed wojną była taka firma przewożąca motorówkami po Zatoce Gdańskiej ludzi - w 39 przewieźli ponad 300.000 ludzi. Nie była dotowana oczywiście ;) Jeśli interesuje to kogokolwiek, mogę postarać się o bardziej szczegółowe dane.

            • 0 0

      • jeszcze jedno - jeśli Kolej Metropolitalna powstanie to chyba ta dolna pętla dotrze od zachodniej strony do Gdyni (4)

        chyba - czy gdzieś jest ogólna mapa pokazująca general thesis?
        Bo jeśli tak to Kolej Metropolitarna powinna jakoś się łączyć z linią SKM, która idzie do Wejherowa a to znowu daje możliwość komunikacji Reda-Puck

        • 0 0

        • nie dolna tylko górna! (3)

          Gdynia - Gd. Osowa po obecnych torach do Kościerzyny. Pociągi tam jeżdżą, możesz w weekend się przejechać :-). No z tym general thesis to poleciałeś - trzymajmy się polskiego.

          • 0 0

          • p: przepraszam - jakąś manierę podłapałem ... postaram się nie 'makaronizować' (2)

            czy są jakieś adresy www gdzie zobaczyć można jakieś mapy, rysunki stanu obecnego?

            • 0 0

            • Stanu obecnego? (1)

              Na razie jest opracowywane jest studium wykonalności. Linię Gdynia-Osowa widać np. W google czy zumi. Odchodzi na zachód na wys. Gdynia wzg. Św. Maksymiliana. W okolicach Osowy widać tor idący w stronę obwonicy i to ma być trasa TKM. Trochę jest tu: www.kolej-metropolitalna.pl, http://www.wrotapomorza.pl/res/BIP/UMWP/zamowienia_publiczne/zamowienia/2008/42_08_cz____iii_siwz___opz.pdf

              ostatni link trzeba skleić. To pdf w którym jest mapka

              • 0 0

              • Link raz jeszcze - do sklejenia

                http://www.wrotapomorza.pl/res/BIP/UMWP/zamowienia_publiczne/
                zamowienia/2008/42_08_cz____iii_siwz___opz.pdf

                • 0 0

    • ehhhh

      najpierw banda kretynów likwidowała stacje na tej linii przekształcając je w przystanki osobowe (przystanek osobowy to tor i peron obok, stacja ma 2 lub wiecej torów, rozjazdy i możliwość wymijania, wyprzedzania i omijania pociągów). teraz jest realizowane jest studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej Reda - Hel. Śmiech na sali! Odbudować zniszczone tory w Żelistrzewie, Swarzewie i umożliwić tam mijanie się pociągów! Teraz jak jeden wypadnie z rozkłądu to do końca dnia leci reszta pociagów.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane