• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze na "Różową"

(boj)
3 czerwca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Gdynia na "Dzień Dziecka" otrzymała z Ministerstwa Infrastruktury 6,5 mln zł na dokończenie III etapu "Drogi Różowej". To pozwoli zaoszczędzić pieniądze miasta i mimo negatywnej decyzji marszałka województwa dotyczącej dofinansowania budowy IV etapu - dokończyć całość inwestycji.

Gdynia pod koniec sierpnia planuje zakończyć budowę odcinka od ul. Sportowej (od Saniporu) do ul. Stryjskiej. Ostatnia część prac przy III etapie drogi, czyli węzeł Al. Zwycięstwa - ul. Wielkopolska ma być gotowy pod koniec września br. Te dwa zadania spełniają wymogi Ministerstwa Infrastruktury kierującego środki z krajowej subwencji rezerwy drogowej na projekty ważne i mogące być zakończone w danym roku kalendarzowym. Gdynia z tej rezerwy otrzymała właśnie 6,5 mln zł.

- Gdyńska aplikacja spotkała się z pozytywnym przyjeciem i dostaliśmy całkiem przyjemną sumę 6,5 mln zł - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - To nie jest żaden kredyt, ale bezzwrotna dotacja. Na wcześniejsze etapy Drogi Różowej dwukrotnie dostaliśmy kwoty rzędu 2 mln zł. Tym razem zdecydowanie się nam poszczęściło. Może dlatego, że tamte etapy były pośrednie, a teraz zbliżamy się do końca inwestycji?

Cały trzeci etap budowy kosztuje ok. 21 mln zł, więc ministerstwo sfinansuje 1/3 kosztów inwestycji. Równocześnie toczy się sprawa ostatniego, IV etapu - od ul. Stryjskiej do ul. Wielkopolskiej. Ten etap prac jeszcze nie jest rozpoczęty, a Pomorski Komitet Sterujący nie przyznał na niego pieniędzy z funduszy rozwoju regionalnego. Jednak Gdynia chce rozpocząć budowę IV etapu bez względu na to, jakie wsparcie dostanie (lub nie) od marszałka województwa. Decyzja marszałka nie zapewniła Gdyni pełnego finansowania III etapu, ale wsparcie ministerstwa pomoże w dokończeniu planów. Dlaczego? III etap miał być sfinansowany z budżetu miasta, tymczasem przyznane 6,5 mln zł pozwala zaoszczędzić te pieniądze i przesunąć je na ostatni, IV etap.

Dlaczego Droga Różowa jest tak ważna? Bo jest drogą o znaczeniu regionalnym - obsługuje ruch z północy na południe aglomeracji, z Wejherowa, Rumi i północnych dzielnic Gdyni w kierunku Sopotu i Gdańska. Ten ruch jest duży i wciąż wzrasta.

- Od dłuższego czasu było widać, że obsłużenie tego ruchu wyłącznie jedną nitką Alei Zwycięstwa jest niemożliwe - tłumaczy Marek Stępa. - Aleja korkowała się. Można było mówić o staniu, a nie o ruchu. Fragmentarycznie oddawana "Droga Różowa" powoli poprawia sytuację. Każdy, kto jeździ Aleją Zwycięstwa może stwierdzić, że w miarę oddawania kawałków "Drogi Różowej", Aleja Zwycięstwa robi się coraz bardziej przejezdna. Jeżeli dokończymy budowę tej drogi, to ruch północ - południe będzie się odbywał w miarę płynnie. Droga Różowa oznacza płynność ruchu, skrócenie czasu przejazdu i większe bezpieczeństwo, bo w takim tłoku, jaki był na Alei Zwycięstwa nie było może groźnych wypadków, ale stłuczek i otarć, przy okazji prób przepychania się, było całkiem sporo.
(boj)

Opinie (133)

  • ss to idiota

    dotarlo do ciebie kolku, ze skoro ta wasza poki co wirtualna hala bedzie 5 * wieksza od żółwia w Gdyni to i 5 * wieksze beda koszty jakie co roku bedzie musial ponosic Gdansk z tytulu utrzymania tej hali.......
    budzet miasta tez macie 5 razy wiekszy od Gdyni ?

    • 0 0

  • Wystarczy przjerzeć dzisiejsze dodatki deweloperskie w DB i GW.
    Gdańsk aż kipi o nowych inwestycji i kolejnych etapów wcześniejszych zarówno w starych jak i nowych dzielnicach.
    Gdynia oprócz redłowskiej kaskady ledwo co można zauważyć z nowości jakieś 2 małe plomby.

    • 0 0

  • jak wam się skorupa zawali to wcale nie będziecie musieli jej utrzymywać he he

    • 0 0

  • ss to idiota

    na dodatek ucieka od konkretnych odpowiedzi. zrozumiales juz, ze koszt hali to nie tylko to co wydasz na jej budowe ? Beziesz teraz rozumial, ze potem jeszcze te hale trzeba utrzymac ? Jaki masz problem z inwestycjami developerskimi w Gdyni ?
    Ponizej lista tego co pamietam, jest tego z pewnoscia wiecej niz napisalem:
    1. Hossa - Sadyba Orlowska
    2. Hossa - Sokolka
    3. InvestKomfort - Dabrowa
    4. Polservice - Dabrowa
    5. Allcon - Redlowska Kaskada
    6. Allcon - Dolina Cisow
    7. Polnord Dom - Redlowo - ul.Legionow
    8. Polnord Dom - Osiedle Wiklinowa
    9. Panorama - Solna
    10.Margo - Redlowska

    i co kolejne klamstwo ss zdemaskowane ?

    • 0 0

  • ss to idiota he he

    he he

    • 0 0

  • ktoś coś pisał o inwestycjach komunikacyjnych w Gdyni...

    • 0 0

  • No i niby co gdyński idioto

    Wypisz gdanskie inwestycje i ich wielkość to ci idioto miejsca nie starczy.
    Mapka z wyborczej inwestycje oddane ostnio do użytku.
    Gdynia 3 lokalizacje
    Gdańsk 14 lokalizacje
    ilość oddanych mieszkań w 2004 Gdańsk 2300 gdynia 900 parę i to polowa w blokowisku witawa he he

    • 0 0

  • obiektywny to idiota

    jakich mało

    • 0 0

  • Zgadzam się obiektywny to zwykły gdyński

    kretyn i na dodatek ślepy

    • 0 0

  • jednym z najważniejszych wskaźników który oddaje kondycje ekonomiczną danego miasta jest wskaźnik bezrobocia. W tek kategorii Gdynia jest znacznie lepsza niż Gdańsk

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane