- 1 6 osób rannych po zderzeniu tramwajów (92 opinie)
- 2 Zdenerwowała oskarżonego, więc ją zabił (42 opinie)
- 3 Wypożyczył auto i wyładował śmieci w lesie (89 opinii)
- 4 Trzygodzinna dyskusja radnych o Mevo 2.0 (90 opinii)
- 5 Pijana pogryzła ratownika medycznego (138 opinii)
- 6 10 lat od "bitwy" o Mostek Weisera (47 opinii)
Pierwsze elektryczne pociągi PKM, ale tylko w czerwcu
"Elektryki" będą na razie jeździły jedynie na trasie Wrzeszcz - PKM Port Lotniczy
i nie będą to nowoczesne składy, a zmodernizowane pociągi EN57. Kursowanie dalej jest niemożliwe, bo PKP PLK nie zelektryfikowała jeszcze linii 201. Pociągi elektryczne pojawią się na torach 12 czerwca i będą woziły pasażerów przez dwa tygodnie.
Pociągi będą kursować od poniedziałku do piątku do 26 czerwca. Przewozy będą realizowane zmodernizowanymi jednostkami EN57.
Elektryfikacja PKM wraz z budową nowego przystanku Firoga kosztowała 89 mln zł.
"Elektryki" z PKM pojadą do Malborka i Tczewa
Niestety, pociągi na prąd nie będą mogły pojechać dalej w stronę Gdyni lub Kościerzyny. Do tego potrzebna jest elektryfikacja linii 201 należącej do PKP PLK.
Kolejarze z Warszawy do tej pory nie rozpoczęli tej inwestycji.
"Elektryki" z PKM dojadą za to do i z Malborka oraz Tczewa.
Kursy pociągów elektrycznych na PKM:
- Malbork 5:50 - Gdańsk Wrzeszcz 6:35 - Gdańsk Port Lotniczy 6:56
- Gdańsk Port Lotniczy 7:10 - Gdańsk Wrzeszcz 7:31 - Gdańsk Główny 7:36 - Tczew 8:00
- Tczew 15:34 - Gdańsk Wrzeszcz 16:03 - Gdańsk Port Lotniczy 16:24
- Gdańsk Port Lotniczy 17:05 - Gdańsk Wrzeszcz 17:27 - Tczew 18:00
4 pociągi hybrydowe za 128 mln zł

Częściowym rozwiązaniem problemu na PKM i linii 201 jest zakup czterech pociągów hybrydowych przez samorząd województwa. Warta 128 mln zł umowa została podpisana 15 maja. Hybrydy pojawią się na Pomorzu w drugiej połowie w 2024 roku.
Opinie wybrane
-
2023-05-24 14:20
Troche szkoda, że: (2)
1. PKM i PLK się nie dogadały, żeby zrobić elektryfikacje aż do Osowy w ramach działań PKM.
2. Takich elektryków powinno być wiecej: Tczew - Pruszcz - Orunia - Gdańsk - Wrzeszcz - Lotnisko. Np co godzinę, wtedy byłoby połączenie bezpośrednie na lotnisko z centrum ale też zyskaliby dojeżdżający do Wrzeszcza z Tczewa, Pruszcza i okolic do pracy.- 22 2
-
2023-05-24 21:01
Pruszcz, Tczew...
Powinny być komunikowane przez Starą Piłę...
- 0 0
-
2023-05-25 06:21
pkp tak jak inne instytucje panstwowe hamulcowym trojmiasta
- 0 0
-
2023-05-23 22:12
Gdynia to parias trojmaista (12)
Jak Gdynia może nie dokładać się do elektryfikacji. Naciskać na PKP żeby elektryfikowala linie. Przecież to znacznie rozwiązałoby obecny paraliż karwin . Trzeba uruchomić połączenie gdynia lotnisko- Wrzeszcz co kilka minut i full osób z centrum i do centrumjechsloby pkm z karwin
- 60 15
-
2023-05-23 22:48
Z czego ma dokładać? Z miliarda PLN długu?
Parking dla kolegi dewelopa sam się nie wybuduje.
- 24 5
-
2023-05-23 23:01
(4)
taaa bo Gdańsk dokłada do nie swoich inwestycji. PKM to inwestycja samorządu wojewódzkiego, natomiast odcinek Osowa- Gdynia centrum podlega pod PKP.
- 19 3
-
2023-05-24 08:23
i co z tego ze PKP??! (3)
Male Trojmiasto pokazalo, ze mozna sie dogadac i prowadzic przedsiewziecia na terenie PKP. Moze czas na korepetycje, bo przykladow troche juz jest...
Problem jest w innym miejscu. Wydano w Gdyni 100Mpln na park(ing) centralny, czyli rabatki, ktore beda cieszyc oko mieszkancow gabinetow w magistracie. A i bryke bedzie gdzieMale Trojmiasto pokazalo, ze mozna sie dogadac i prowadzic przedsiewziecia na terenie PKP. Moze czas na korepetycje, bo przykladow troche juz jest...
Problem jest w innym miejscu. Wydano w Gdyni 100Mpln na park(ing) centralny, czyli rabatki, ktore beda cieszyc oko mieszkancow gabinetow w magistracie. A i bryke bedzie gdzie przechowac...
Wedlug kosztorysow, to polowa kosztu "obwodnicy Witomina"...
Za taka kwote Rumia zbudowala tunel pod torami magistrali kolejowej, ktorego od dziesiatkow lat nie potrafi zbudowac Gdynia na Puckiej przy Chyloni.
"Bo droga czerwona mieszkancom Gdyni jest obojetna" - cytujac "klasyka", magistrackiego geronta...- 11 9
-
2023-05-24 10:46
(2)
Rumia zbudowała tunel ze środków UE rozdzielanych przez samorząd województwa! I to jako "budowa węzła integracyjnego". Gdzie na Puckiej upchniesz tunel i "węzeł integracyjny", trollu?
- 5 5
-
2023-05-24 21:13
No tak to wszystko przez brak miejsca!! To przecież nie wina starego siwego zgreda który zamiast coś pożytecznego dla ludzi to woli wybudować coś dla kumpla dewelopa
- 1 1
-
2023-05-24 21:20
a na placu dworcowym i Meksyku
Było Palmowej nie zamykać i ziemi oddawać "bóg wie komu".
Poza tym "upychanie" to zadanie dla inzynierów. Tych mamy niezłych, tylko trzeba umieć z nich skorzystać.
Co do finasowania, to wkład UE to 17Mpln. Całość inwestycji to ponad 60Mpln, nawet lepiej niż sie spodziewałem. Szczegóły możesz przeczytać pod hasłem "Budowa węzłówByło Palmowej nie zamykać i ziemi oddawać "bóg wie komu".
Poza tym "upychanie" to zadanie dla inzynierów. Tych mamy niezłych, tylko trzeba umieć z nich skorzystać.
Co do finasowania, to wkład UE to 17Mpln. Całość inwestycji to ponad 60Mpln, nawet lepiej niż sie spodziewałem. Szczegóły możesz przeczytać pod hasłem "Budowa węzłów integracyjnych w Rumi wraz z trasami dojazdowymi". Ktoś Gdyni zabrania walczyć o środki?
Które to szczgóły stawiają Gdynię w jeszcze gorszym świetle, bo kasa wsadzona w okolice dworca Chylonia (podziemny garaż) są tożsame z kosztem budowy tunelu w Janowie.
Koszt park(ingu) centralnego okazuje się być daleko wyższy...
Wiesz co oznacza "trolska" w jezyku szwedzkim?
Oznacza "magiczny"...- 0 0
-
2023-05-24 06:23
Na arkę marnują pieniądze podatnika
- 9 2
-
2023-05-24 08:20
PLK to takie PKP - PISowska dojna spółka
z pretensjami do kaczora
- 8 5
-
2023-05-24 10:43
OK, gdański trollu, zaciągnij się Szadułkami! (1)
Dlaczego Gdynia ma się dokładać do linii PKP? Może jeszcze ma się dołożyć Gdańskowi do zakupu kolejnego rydwanu?
- 1 6
-
2023-05-24 11:37
A dokąd ta linia prowadzi, trollu?
- 1 0
-
2023-05-24 11:05
PKP to państwo w państwie. (1)
Można sobie naciskać na co się chce, i tak nic nie zrobią - spółki to przypudrowany skansen rodem z PRL, nie odpowiadają przed nikim. Elektryfikacja 201 miała się zacząć według planu w podobnym czasie, jak elektryfikacja PKM - taka była idea całego przedsięwzięcia. Tymczasem PKM jest gotowa na przyjęcie elektrycznych składów, zaś roboty elektryfikacyjne na 201 do dziś się nie zaczęły - ba, nie ma nawet umów z wykonawcami, a obecny harmonogram zakłada zakończenie prac w 2027 roku.
- 6 0
-
2023-05-24 21:25
bo po raz kolejny zmieniono zakres przedsięwzięcia
Co tylko częściowo usprawiedliwia opóźnienia...
Gdybym był na miejscu planistów PKP, to zupełnie ominąłbym Trójmiasto i z Kościerzyny budowałbym linię prosto na Lębork.- 0 1
-
2023-05-23 20:19
(9)
Czyli 2 kursy dziennie? No wow. Skoro jest aglomeracja to powinna być kolej aglomeracyjna. Jedna linia Wejherowo - Gdańsk, i druga linia Lotnisko/Gdynia/Kartuzy - Tczew. Oczywiście kursy na PKM z częstotliwością minimum 15/20/30 Tylko takie rozwiązanie można nazwać koleją aglomeracyjną. Reszta województwa jako przewozy Regio.
- 129 8
-
2023-05-23 21:13
(3)
Nie da się. Od kilku kadencji w pomorskim rządzi ta sama ekipa związana z PO I nie potrafią się dogadać, a chcą rządzić Polską.
- 21 36
-
2023-05-23 21:43
Taaa, bo teraz rządzą ci co się dogadują z innymi. Nie rób z siebie błazna.
- 27 8
-
2023-05-24 07:43
O czym ty piszesz człowieku (1)
To PKP chronione od lat przez kolejne rządy nawet nie ruszyło z inwestycją, która miała być już skończona. Gdyby nie samorząd, to nawet PKM-ki by nie było. Linia kolejowa PKM, to jeden z dwóch nowych odcinków linii kolejowej zbudowanej w ostatnich latach w całej Polsce.
- 17 1
-
2023-05-24 09:58
Wow! PKM to po prostu wzór ideału. Często jeżdżą, praktycznie są puste, nie ma problemów z biletami itp itd
Przestałem jedzić PKM, kiedy w szczycie gorąca w lecie nie była włączana klimatyzacja. Dlaczego? Wiadomo - KASA. A te uwagi typu: "nie wiedzieliśmy, że zużycie paliwa będzie wyższe" czy "hamulce sie szybciej zużywają" świadczą o amatorszczyźnie zarządzających.
Państwo wsparło samorząd w ponad 60%. Od samego początku były widoczne problemy zePrzestałem jedzić PKM, kiedy w szczycie gorąca w lecie nie była włączana klimatyzacja. Dlaczego? Wiadomo - KASA. A te uwagi typu: "nie wiedzieliśmy, że zużycie paliwa będzie wyższe" czy "hamulce sie szybciej zużywają" świadczą o amatorszczyźnie zarządzających.
Państwo wsparło samorząd w ponad 60%. Od samego początku były widoczne problemy ze wspóldziałaniem samorządów i mam wrażenie, że do dzisiaj PKM jest traktowane jako zło konieczne. Nie dość, że nie mam jednego biletu metroplitalnego, to jeszcze doszła PKM-ka.- 5 8
-
2023-05-23 21:22
o co ci chodzi? bedzie smigal rano o 5 i po poludniu o 20 (1)
niech marszalek pojdzie na zebry do pisu, to mu dodrukuja hajsu i beda 4 kursy XD hahahahah
- 6 3
-
2023-05-24 00:46
polecam poradę u specjalisty
- 2 2
-
2023-05-24 09:51
Pytania o organizacje kolei na Pomorzu (2)
1. Dlaczego nie powstala spolka kolejowa bedaca wlasnoscia samorzadu wojewodztwa i niezalezna od grupy PKP? Takie firmy dzialaja od lat z sukcesem w inncyh wojewodztwach, przyklady: Koleje Dolnosiaskie czy Koleje Mazowieckie.
2. Dlaczego spolka SKM nie zostala przejeta przez samorzady gmin przez ktore przejezdza i takze wydzielona z grupy1. Dlaczego nie powstala spolka kolejowa bedaca wlasnoscia samorzadu wojewodztwa i niezalezna od grupy PKP? Takie firmy dzialaja od lat z sukcesem w inncyh wojewodztwach, przyklady: Koleje Dolnosiaskie czy Koleje Mazowieckie.
2. Dlaczego spolka SKM nie zostala przejeta przez samorzady gmin przez ktore przejezdza i takze wydzielona z grupy PKP? Przeciez to jest absurd, ze ludzie z centrali PKP w Warszawie decyduja o transporcie aglomeracyjnym w metropolii trojmiejskiej. To powinna byc spolka samorzadowa na wzor berlinskiej BVG.- 7 1
-
2023-05-24 10:05
odpowiadam (1)
1. nie powstała, gdyż PKP nie chciało sprzedać drugiej SKMki (po tym, jak po sprzedaży SKMW okazało się, że kolej aglomeracyjna może działać). Budowanie przewoźnika "od zera" jest dość trudne.
2. Patrz punkt 1. PKP woli remontować przystanki, niż kupić tabor. Ale o dofinansowaniu za udziały nie chce słyszeć.- 3 4
-
2023-05-24 11:34
Na Dolnym Slasku i Wielkopolsce spolki kolejowe powstaly praktycznie od zera
Wiec nie jest to dobry argument. Mam wrazenie, ze wladzom samorzadowym na Pomorzu brak wizji a nastepnie checi jej wdrozenia w zycie. Dzis na Dolnym Slasku samorzad wojewodztwa przejmuje od PLK kolejne od lat zamkniete linie kolejowe, remontuje je i bedzie uruchamiac tam polaczenia kolejowe. Malo tego, spolka Koleje Dolnoslaskie ma juz takze
Wiec nie jest to dobry argument. Mam wrazenie, ze wladzom samorzadowym na Pomorzu brak wizji a nastepnie checi jej wdrozenia w zycie. Dzis na Dolnym Slasku samorzad wojewodztwa przejmuje od PLK kolejne od lat zamkniete linie kolejowe, remontuje je i bedzie uruchamiac tam polaczenia kolejowe. Malo tego, spolka Koleje Dolnoslaskie ma juz takze rosnaca liczbe polaczen autobusowych, ktory sa dodatkiem do ich sieci polaczen kolejowych. Szkoda, ze na Pomorzu nic sie nie dzieje takiego, a polaczeniami kolejowymi dalej zajmuja sie spolki z grupy PKP.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.