Pierwsze zwodzenie kładki nad Motławą

Barka przepływa pod rozsuniętą tymczasową kładką nad Motławą. Film został trzykrotnie przyspieszony.

Po raz pierwszy rozsunięto we wtorek, 2.11.2021 r., tymczasową kładkę nad MotławąMapka, ustawioną obok rozebranego mostu StągiewnegoMapka. Przepłynęła pod nią barka z koparką, która ma pogłębić dno Motławy w miejscu, gdzie powstanie nowa marina.



Czy wiedziała(e)ś, że na Motławie powstanie kolejna marina?

Zobacz wyniki (961)
Zwodzenie kładki jest niezbędne, by Motławą mogły przepływać jednostki pracujące dla firmy Hydrobudowa Gdańsk. To ona jest wykonawcą mariny jachtowej, która powstanie na wysokości ul. MotławskiejMapka, przy nabrzeżu Wyspy Spichrzów.

Otwieranie kładki umożliwia budowę mariny



Przy budowie mariny wykorzystywane są szalandy. To specjalne jednostki, służące do przewozu urobku wydobytego przez pogłębiarki.

Aby umożliwić dopłynięcie tych jednostek do miejsca, gdzie prowadzona jest inwestycja, konieczne jest czasowe otwieranie kładki. Obiekt będzie otwierany wyłącznie na potrzeby prac prowadzonych przez firmę Hydrobudowa Gdańska, która realizuje budowę mariny.

- Proces zwodzenia obiektu jest i będzie prowadzony przez wykwalifikowanych pracowników z firmy dostarczającej rusztowania. Obiekt będzie zamykany dla pieszych bezpośrednio przed rozpoczęciem procedury zwodzenia, a przed ponownym otwarciem będzie sprawdzany przez obsługę pod kątem sprawności technicznej - informuje Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.

Środkowe przęsło kładki jest rozsuwane



Konstrukcja kładki umożliwia zwodzenie jej poprzez przesunięcie środkowej części obiektu w kierunku ul. MotławskiejMapka. Rozsunięcie środkowego przęsła umożliwia przepłynięcie jednostek, które są wykorzystywane przy budowie mariny.

Prace pogłębiarskie prowadzone będą wyłącznie w ciągu dnia w terminie od wtorku, 2 listopada, do 30 marca 2022 roku. Ze względu na konieczność wypływania statków na wody morskie terminy otwarć i zamknięć zależne są od lokalnych warunków atmosferycznych i żeglownych na akwenach.

Budowa mariny to zadanie firmy zabudowującej Wyspę Spichrzów



Przypomnijmy: budowa nowej mariny to część inwestycji miasta Gdańska oraz firmy Granaria w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego na zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów.

W ramach umowy Granaria Development Gdańsk zbudowała już obrotową kładkę św. Ducha, łączącą Długie Pobrzeże i nabrzeże Wyspy Spichrzów.

Kładka na Wyspę Spichrzów została otwarta w 2020 r.

Obecnie przebudowuje także most Stągiewny na most zwodzony. Ta przeprawa została już rozebrana, dlatego od kilkunastu dni nad Motławą funkcjonuje tymczasowa przeprawa dla pieszych.

Otwarta tymczasowa kładka na Wyspę Spichrzów

Most Stągiewny został już rozebrany. Konstrukcja zostanie odbudowana w formie, która umożliwi jej zwodzenie.

Budowa mariny przy ul. Motławskiej jest ostatnim z publicznych zobowiązań Granarii w ramach zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (66)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Najczęściej czytane