• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy odcinek trasy tramwajowej na Stogi zostanie jednak otwarty jesienią

Maciej Korolczuk
5 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaną apartamenty rekreacyjne przy samej plaży
Do tego miejsca w październiku pojadą tramwaje na Stogi. Na otwarcie drugiego i trzeciego etapu trzeba będzie poczekać do połowy przyszłego roku. Do tego miejsca w październiku pojadą tramwaje na Stogi. Na otwarcie drugiego i trzeciego etapu trzeba będzie poczekać do połowy przyszłego roku.

Najpóźniej w połowie października tramwaje pojadą pierwszym z trzech modernizowanych odcinków torowiska na Stogi między Trasą Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Zimną zobacz na mapie Gdańska. Cała trasa aż do plaży ma zostać udostępniona w połowie 2020 roku.



Czy remont torowiska skłania cię do zmiany środka transportu?

O tym, że linia tramwajowa na Stogi zostanie otwarta dopiero w przyszłym roku, a nie jak pierwotnie planowano - na przełomie sierpnia i września, informowaliśmy kilka tygodni temu.

Wówczas prowadzone były jeszcze rozmowy z wykonawcą, który zwrócił się do urzędników o przedłużenie terminu zakończenia inwestycji. Wówczas także urzędnicy informowali, że jednym z warunków ewentualnej zgody jest etapowanie pracy i sukcesywne oddawanie poszczególnych odcinków.

Tramwajem na Stogi pojedziemy w październiku



Rozmowy zakończyły się pomyślnie. I choć nie uda się przyspieszyć zakończenia inwestycji (ma ono nastąpić w połowie 2020 roku) to pierwszym odcinkiem zmodernizowanego torowiska mieszkańcy Stogów pojadą najpóźniej w połowie października.

- Przejezdność torowiska na odcinku od al. Sucharskiego do ul. Zimnej planowana jest na 15 października 2019 roku. Tramwajem na plażę pojedziemy natomiast w połowie 2020 roku. Do czasu zakończenia przebudowy torowiska dojazd nad morze zapewniony będzie autobusową komunikacją zastępczą - informuje Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Jesienią mieszkańcy Stogów odzyskają połączenie tramwajowe z centrum Gdańska. Jesienią mieszkańcy Stogów odzyskają połączenie tramwajowe z centrum Gdańska.
Jak przypomina, realizacja przebudowy linii tramwajowej podzielona jest na trzy odcinki. Pierwszy obejmuje ul. Budzysza na wysokości od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil". Ostatni odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".

Zakres inwestycji na Stogach



Łącznie na Stogach przebudowanych jest ok. 3,7 km torów tramwajowych i  około 2,5 km dróg.

- Skala przebudowy linii tramwajowej jest znaczna. Oprócz modernizacji infrastruktury tramwajowej, czyli torowiska, sieci trakcyjnej i przystanków, przebudowany jest także istniejący układ drogowy wraz ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi - wylicza Zakrzacka. - Dodatkowo w ramach prowadzonych robót wykonywana jest kompleksowa przebudowa infrastruktury podziemnej, znajdującej się pod głównymi arteriami dzielnicy. Prowadzone są prace związane m.in. z przebudową sieci gazowej, ciepłowniczej, wodociągowo-kanalizacyjnej, odwodnienia oraz sieci teletechnicznych, energetycznych czy oświetlenia, a także budowa przepustu na kanale Kaczeńce.
Jak informują urzędnicy, to właśnie prace związane z przebudową infrastruktury podziemnej sprawiły najwięcej utrudnień w realizacji robót. W trakcie prac napotkano na wiele niezinwentaryzowanych sieci uzbrojenia, których przebudowa wymaga pozyskania dodatkowych uzgodnień, co z kolei wstrzymywało realizację robót i niekorzystnie wpływało na harmonogram prac.

- Często też zdarza się, że stan odkrytej infrastruktury podziemnej jest bardzo zły i wymaga wykonania dodatkowych, nieprzewidzianych w projekcie prac - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
  • Remontowane torowisko na Stogach
  • Remontowane torowisko na Stogach
  • Remontowane torowisko na Stogach
  • Remontowane torowisko na Stogach
  • Remontowane torowisko na Stogach
  • Remontowane torowisko na Stogach

Obecnie na terenie inwestycji pracuje ok. 120 pracowników. Zaawansowanie robót na poszczególnych odcinkach inwestycji jest zróżnicowane.

Na pierwszym odcinku ul. Wosia Budzysza do wysokości ul. Skiby prowadzone są roboty drogowe polegające na wykonaniu poszczególnych warstw bitumicznych jezdni oraz torowiska. Wykonawca przystąpił tu do układania podkładów i szyn. Prowadzone są również prace przy budowie przepustu Kaczeńce.

W ul. Stryjewskiego trwają prace przy kolektorze deszczowym. Wykonano koryto pod torowisko przy ul. Pawiej. Od ul. Rozłogi do ul. Kruczej układana jest mata antywibracyjna. W połowie sierpnia wykonawca robót planuje zakończyć prace związane z przebudową infrastruktury podziemnej i rozpocząć roboty drogowe na tym odcinku. Równolegle trwa budowa budynku socjalnego Pętla "Pasanil".

W ul. Nowotnej trwają natomiast prace polegające na regulacji osi torów, prowadzone są prace spawalnicze, równolegle ścieżka rowerowa przygotowywana jest do ułożenia ostatniej warstwy nawierzchni. Trwa budowa budynku socjalnego.

Koszt inwestycji - 110 mln zł



Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej w Gdańsku jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Umowa z wykonawcą prac Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. podpisana została w czerwcu 2018 roku. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł, z czego ponad 46 mln zł to pozyskane dofinansowanie unijne.

Opinie (144) 8 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Akurat ten odcinek , który oddadzą wcześniej, nie generuje problemów. (3)

    Schody zaczynają się przez Stryjewskiego i Nowotną. No ale lepszy rydz niż nic... pozostaje modlić się o łagodną zimę. W przeciwnym wypadku nie skończą do kolejnych wakacji i będzie znowu "jazda".

    • 42 3

    • Mogę się pomodlic w twoim imieniu (2)

      Ale to nie są tanie modlitwy, a z pieniędzmi wyslij młodszego syna

      • 3 7

      • (1)

        Czy mi się wydaje, czy na pewno za komuny takie remonty pomimo archaicznego sprzętu były przeprowadzane szybciej?

        • 1 0

        • Wydaje ci się tylko, byłeś młodszy

          Wydaje ci się. Nie dość że dłużej to jeszcze niechlujnie i nie do końca zrobione jak należy. Jako przykład wiadukty koło rafinerii, most koło urzędu wojewódzkiego, a budowane tory tramwajowe, były tak partacko i niechlujnie ułożone, że jadąc tramwajem można było zwichnąć kręgosłup.

          • 1 1

  • 3,7 km w dwa lata, o matko ...

    Te to chyba metro budują

    • 22 3

  • Czy widzieliscie ul Nowotną?

    Slupy oswietleniowe nad ulicą, słupy do trakcji, słupy do oswietlenia sciezki rowerowej, pewnie jeszcze jakies dojda do sygnalizacji. Kuźwa, tam jest więcej slupow niz drzew, kto to projektowal, kto to zatwierdzal, bo placimy za to my, pomijajac fakt jak to wyglada. I jak to bedzie wygladac pozniej gdy slupy zardzewieja, bo utrzymanie czegokolwiek w nalezytym stanie w Gdansku nie istnieje

    • 24 4

  • (3)

    Euro tunel z Angli do Francji 50 km. pod morzem,zbudowano w ciagu trzech lat,i to potrojne nitki.Atu na powierzchni 3 km i tyle czasu.

    • 35 5

    • i po co kłamać ? (2)

      Budowa Eurotunelu:
      grudzień 1987 maj 1994

      • 4 0

      • Ha ha i durny aparatczyk z Pisu zamknal sie

        • 1 3

      • No przeciez to sa 3 lata.

        • 1 0

  • te tort mogły być gotowe już dawno ale przez wiele miesięcy kompletnie nic się nie działo

    • 22 1

  • jak zrobią takie same rozkłady jak poprzednio ( czyli 4-5 minut w godzinach szczytu na zimnej )

    to znowu będą opóźnienia na 9, a motorniczowie będą jeździć jak wariaty niestety

    • 7 0

  • Jak się nudzą na Stogach to może windy w mieście naprawią. Przecież gorzej być nie może.

    Chełm WZ

    • 9 1

  • Rozmawial z urzednikami (4)

    Ci oczywiście zgodzili się na 1 rok opóźnienia. Buahahahaha Gdymy mi tak murarz powiedział to bym go pogonił a za stracony czas poszedł do sądu. No ale to jest Gdańsk i kompetencja urzędników aż się wylewa

    • 19 5

    • Rynek pracy (2)

      jest niestety dzisiaj taki, że jakbyś pogonił murarza to drugiego byś długo szukał i został z rozgrzebaną robotą

      • 3 0

      • (1)

        Każdy średnio rozgarnięty człowiek sam zrobi takie roboty,nie trzeba być Einsteinem.

        • 2 0

        • Czyli włodarze mieli by pogonić aldesę i co sami dokończyć? Poza tym chyba nigdy nic w Polsce nie budowałeś. Nie przedarł byś się przez gąszcz urzędniczych pozwoleń.

          • 2 0

    • Laki ty frajerze tobie nic sie nie podoba..

      ...skad ty sloju jestes?

      • 1 0

  • Roboty na Stogach to żenada. (2)

    W soboty nie pracują,jakoś prac wzbudza wątpliwości , geowłóknina jest niszczona przy pracach. Ktoś to kontroluje?A może zainstalować kamerki na żywo jak na plaży,żeby można obiektywnie ocenić prace. Za komuny to ludzie pracowali jak się patrzy na to, co dzieje się na Stogach. 120 pracowników,wiekszosc chyba jest na wczasach. Nie ma wytłumaczenia dla takich powolnych pracach. W takim tempie to roboty się zakończą się w 2021 roku w wariancie optymistycznym.

    • 24 2

    • (1)

      W domu se kamerki zaloz i na zywo sie ogladaj, bucu.

      • 0 1

      • Uderz w stół a nożyce się odezwa. Wszystkim mieszkańcom zależy ,żeby remont się zakończył i zaczęli normalnie żyć,zależy też na przyjezdnych i turystach,remont staje się groteskowy,jakość robót wątpliwa ,monitoring jest stosowany w miescie.

        • 1 0

  • Czy aby urzędnicy nie są bez winy przy tych stogowskich robotach?

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane