• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy z kontenerowców-gigantów jest już w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
11 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Maersk Elba mieszczący na swoich pokładach 13 tys. kontenerów przypłynął dziś do Gdańska. Maersk Elba mieszczący na swoich pokładach 13 tys. kontenerów przypłynął dziś do Gdańska.

Do gdańskiego terminalu DCT wpłynął kontenerowiec Maersk Elba, który może przewozić na raz ponad 13 tys. kontenerów. Tak dużego kontenerowca ten terminal jeszcze nie gościł. Statek przypłynął z Dalekiego Wschodu, a opuści Gdańsk 13 maja.



Czy duże kontenerowce wzmocnią rangę gdańskiego portu i terminalu DCT ?

Więcej zdjęć ogromnego kontenerowca można znaleźć w serwisie agencji KFP

Jako pierwszy, w ramach dalekowschodniej linii transportowej AE 10, do gdańskiego portu zawinął kontenerowiec Maersk Taikung. W styczniu 2010 r. jego ładowność wynosząca 8,4 tys. kontenerów robiła na wszystkich ogromne wrażenie. I nadal robi, tyle że dzisiejszy gość - Maersk Elba - kontenerów mieści ponad 13 tys.! Ale to nie koniec: w następnych tygodniach spodziewane są jeszcze Maersk Eubank i największy - Eleonora Maersk, o pojemności 15,5 tys. TEU!

Linia AE 10 łączy porty Dalekiego Wschód z Europą. Na jej trasie znajdują się porty chińskie Ningbo, Shanghai, Yantian i Hongkong, tajwański - Kaohsiung i europejskie - Zeebrugge, Gdańsk, Aarhus, Gothenburg i Rotterdam. W drodze powrotnej kontenerowce zawijają do Singapuru i portów w Japonii. Połączenie to prowadzi duński armator Maersk Line, jeden z największych operatorów kontenerowych należący do koncernu A.P. Moller-Maersk.

DCT Gdańsk został oficjalnie otwarty 1 października 2007. W przeciwieństwie do innych terminali zlokalizowanych w pobliżu, DCT Gdańsk posiada nieograniczone możliwości rozwoju. Roczna zdolność przeładunkowa DCT Gdańsk zostanie podwyższona do 1 mln TEU po otrzymaniu dodatkowych urządzeń przeładunkowych w trzecim kwartale 2011 roku. Następne plany ekspansji DCT przewidują dalszy rozwój infrastruktury, co pozwoli na czterokrotne zwiększenie terminalowej rocznej zdolności przeładunkowej do 4 mln TEU.

Statek Mearsk Elba stoi w terminalu DCT. Jest dobrze widoczny z plaży (patrz zdjęcia). Aby go zobaczyć trzeba ul. Kontenerową zobacz na mapie Gdańska dojechać do parkingu przed terminalem DCT, plaża jest tuż obok parkingu.

Porównanie statków wpływających do trójmiejskich portów. Porównanie statków wpływających do trójmiejskich portów.

Maersk Elba w Gdańsku.


Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (130) ponad 10 zablokowanych

  • a miszcz obiektywu (1)

    znowu swoje winiety lansuje. Prawdopodobnie nadaj wierzy, że to efekt "artystyczny " hehe

    • 0 2

    • masakra

      od dluzszego czasu pisze negatywne opjnie o zdjeciach zamieszczanych na 3city, masz racje to jakas masakra.....chyba ich nie stac na normalnego fotografa

      • 0 0

  • (1)

    podobno widać go z Kasprowego Wierchu

    • 10 2

    • Adamowicz musi odejść !!!!!

      ale sie usmialam ;]]]]

      • 0 0

  • (3)

    ile dobra nam z dalekiego wschodu przywiózł

    • 34 3

    • na razie tylko 3,5 tys TEU ale w piątek wchodzi kolejny z 5,5 tys TEU

      • 0 0

    • (1)

      chciałeś napisać ile tandety przypłynęło

      • 2 1

      • Gora smieci, ktora sie zepsuje po miesiacu gora trzech, bedzie trzeba przywiezc nowy transport

        niebawem

        • 0 0

  • KREW ZALEWA (4)

    tysiące kontenerów z dalekiego wschodu zaleje towarem rynek polski i nie tylko, a nasza gospodarka kuleje i nie opłaca się w ten spos. produkować w polsce. zamykają zakłady pracy, fabryki, bezrobocie rośnie, pensje nie wzrastają.....
    nie bijmy więc braw, że wpłynął ten kontenerowiec
    tu trzeba płakać

    • 13 19

    • (1)

      Gdzieś tam czytałam ,że do portu ,który może przyjąć takiego giganta dostarcza się towar a potem mniejsze kontenerowce transportują ten towar do innych portów , innych krajów.
      Więc nie marudź. Czasy zamknięcia Polski a właścicwie PRL mamy już za sobą. Na szczęście. I zakłady pracy działajace na zsadzie " Wciu trzymaj ścianę bo idę po wypłatę też.

      • 5 1

      • Tak to prawda większość kontenerów to są kontenery przeładowywane na mniejsze statki Merska. Spora część też opuszcza plac na platformach kolejowych. Więc nie wiem dlaczego ludzie są przeciwko DCT. Chyba dlatego, że my już tak mamy we krwi żeby sobie ponarzekać i po marudzić.

        • 3 0

    • Nie ma już gospodarki Polskiej (1)

      Jest gospodarka w Polsce

      • 1 2

      • Tyle że...

        najczęściej zwolniona z opodatkowania a pieniądze z zysków zamiast pracować na polskim rynku, wyjeżdżają za granicę. I to jest powód, dla którego UE tak chętnie udziela nam kredytów. Jesteśmy dla ich firm doskonałym rynkiem zbytu, zarabiają na tym wszyscy tylko nie my. :/ Oni po prostu potrafią liczyć...
        Unijne dotacje niebawem się skończą a kredyty trzeba będzie zacząć spłacić, wtedy dopiero zacznie się dla nas kryzys. Bo z czego mamy je spłacać skoro robimy wszystko aby zabić rodzimą przedsiębiorczość. A sfera budżetowa to z punktu widzenia państwa głównie koszty, PKB nam nie podreperuje... :/

        • 2 2

  • Sołdek.

    Sołdek to jest statek:)

    • 4 0

  • co innego radio co innego telewizja (1)

    zastanawiam sie czy on w ogóle przywiózł jakieś kontenery ?
    radio - może zabrać 13 tyś
    panorama gdańska - 15 tyś
    jak by jeszcze dodać dziennik tv to uzbiera sie pewnie ze 20 tyś
    Kabaret

    • 0 1

    • pisze się tys. a nie tyś

      • 1 0

  • szkoda tylko że nie ma po czym tych kontenerów wywozić (2)

    pewnie dlatego zbuduja 10x wiekszy port kontenerowy w kaliningradzie

    my to potrafimy wszystko spieprzyć w tym kraju

    • 22 31

    • Baranku, jak by nie było po czym wywozić to by nie przywozili. (1)

      Co za naród marudny, jak pragnę zdrowia.

      A Sucharskiego lada moment rusza. Poza tym jest też kolej.

      • 3 0

      • Niestety Sucharskiego rusza już od wielu lat, a Gdańsk płaci kary umowne na rzecz DCT za nie wyremontowanie głównej drogi dojazdowej do terminalu ( zobowiązał się do tego w momencie podpisywania umowy dzierźawy terenu pod budowę kontenerowego ), to nie jest marudzenie a jdynie trzeźwe spojrzenie na panujące realia, pozdrawiam

        • 2 0

  • z Pirsu Rudowy

    musi być ładny widok, pozdrowienia dla strażników z budku na tym pirsie !!!!!

    • 0 0

  • Drugi kontenerowiec ( Emma Maersk)

    • 0 1

  • W Sopocie należy wybudować

    port, aby odciążyć, resztę Trójmiasta i stworzyć nowe miejsca pracy w Sopocie.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane