• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plaga kierowców jeżdżących pod prąd Smoluchowskiego w Gdańsku

Maciej Korolczuk
7 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

TIR jadący pod prąd na ul. Smoluchowskiego


Ile czasu kierowcy potrzebują, by przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu? Miesiąca, dwóch, a może więcej? Na Smoluchowskiego w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska ruch jednokierunkowy wprowadzono w marcu, a mimo to wciąż wielu kierowców łamie tam zakaz wjazdu.



Jak rozwiązać problem z organizacją ruchu na Smoluchowskiego?

Organizacja ruchu w rejonie Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego zmieniła się wiosną, po tym jak ZTM wprowadził tam kursowanie linii 115. Aby umożliwić przejazd autobusów i jednocześnie uporządkować kwestie parkingowe na fragmencie Smoluchowskiego (na odcinku od Cygańskiej Góry zobacz na mapie Gdańska do ul. Jarowej zobacz na mapie Gdańska) i Jarowej (na odcinku od ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska do Krętej zobacz na mapie Gdańska) wprowadzono ruch jednokierunkowy. I zaczęły się problemy.

Czytaj więcej: Student znalazł sposób na korki wokół UCK w Gdańsku

- Kierowcy jeżdżą tam pod prąd notorycznie - irytuje się jeden z naszych czytelników. - Tylko podczas pięciu minut obserwacji naliczyłem ośmiu kierowców łamiących zakaz wjazdu.
Organizacja ruchu i przebieg linii 115 na Smoluchowskiego w Gdańsku. Organizacja ruchu i przebieg linii 115 na Smoluchowskiego w Gdańsku.
- Ostatnio byłam świadkiem, jak TIR wjechał w tym miejscu pod prąd. Najpierw zatamował ruch, a następnie przytarł zaparkowany samochód. Kierowca tłumaczył się, że wyjechał z budowy i nie ma możliwości jechać inną drogą. To, co tam się dzieje, przekracza wszelkie granice - skomentowała w Raporcie inna z czytelniczek.
Czytaj więcej: W nowych parkomatach kierowcy płacą dwa razy za tę samą godzinę

- Kto zna znaki, ten nie ma problemu, sądzę, że wjeżdżają ci, co szukają bezpłatnych miejsc. Powodzenia. A taksówki, chcąc zarobić, nadrabiają drogi nie patrząc na znaki i na portfele nieświadomych klientów - dodaje ktoś inny.
Straż miejska wobec kierowców jeżdżących pod prąd jest bezradna, bo przepisy pozwalają podejmować im interwencję tylko wtedy, gdy kierowca łamie zakaz ruchu (B-1), a nie wjazdu (B-2).

Na miejscu pojawiają się policjanci z ruchu drogowego, ale statystyk dotyczących jazdy pod prąd nie prowadzą. W czerwcu na całej długości ul. Smoluchowskiego podjęto tylko 10 interwencji. Cztery z nich dotyczyły kolizji drogowych (m.in. najechanie na tył innego pojazdu, nieprawidłowe omijanie i włączanie się do ruchu), a pozostałe m.in. nieprawidłowego parkowania czy blokowania ruchu.

Co ciekawe, żadna nie dotyczyła jazdy pod prąd, prawdopodobnie dlatego, że aby ukarać kierowcę za taki manewr, trzeba go zatrzymać na gorącym uczynku.

- Zgodnie z art. 92. § 1 kodeksu wykroczeń, kto nie stosuje się do znaku lub sygnału drogowego albo do sygnału lub polecenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem lub do kontroli ruchu drogowego, podlega karze grzywny albo karze nagany. Za popełnienie wykroczenia z art. 92. § 1 kw policjant może sprawcę pouczyć, nałożyć mandat karny w wysokości 20-500 zł i 5 punktów karnych lub skierować do sądu wniosek o ukaranie - dodaje mł. asp. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.
  • Kierowcy jeżdżący pod prąd ul. Smoluchowskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (244) 1 zablokowana

  • POSZERZENIE (4)

    Trzeba poszerzyć ten odcinek Smoluchowskiego i zrobić 2 kierunki !!!!!!

    • 17 2

    • ty sobie mózg poszerzyć musisz najpierw (1)

      • 1 3

      • dokladnie

        Gooch by wtedy zaczal myslec szerzec i zrozumial cokolwiek.

        • 1 1

    • Myks

      Ale po co 2 kierunki?Jechałem tam?

      • 0 2

    • nic nie poszerzac

      odciac ten teren i zachowac tam tylko przyrode. tereny zielone. Zapewniam, ze skoncza sie problemy.

      • 1 3

  • Durny zakaz (1)

    Więc trzeba go łamać.

    • 3 4

    • ty jeszcze durniejszy

      • 1 0

  • (1)

    Wooow ale ulica, wracam z UK

    • 0 2

    • to nie ulica

      debilu. tylko sciezka lesna.

      • 0 0

  • Sam pomysł zrobienia ze Smoluchowskiego ulicy jednokierunkowej jest tak IDIOTYCZNY, (1)

    że gdybym o tym przeczytał w Prima Aprilis , to bym się nawet nie zaśmiał. Po prostu potraktował bym to jako wyjątkowo kiepski żart...

    • 8 6

    • tylko, ze akrtykul nie dotyczy smoluchowskiego

      a czesci lesnej odcinka poza ulica i parkingiem szpitalnym.

      • 3 0

  • (4)

    To byla totalna glupota. Jezdze tymi ulicami od kilku lat. Kiedys bylo źle a teraz jest jeszcze gorzej. Praktycznie dzien w dzien na Jarowej wszystko stoi. Panowie inzynierowie pomysleli nie ma co. Zeby tam robic jednokierunkowa ulice. Moim zdaniem Jarowa powinna zostac rozrzerzona o 1.5 metra i nawet Tir by tam wjechal. Nie ma na asfalt kasy? Rozumiem. To trzeba koparko spycharke i kilkanascie drogowych plyt i po problemie. Jadac Jarowa z gory w dol po lewej stronie az sie prosi ja dopasowac do ruchu autobusowego. Niech mi ktos powie ze nie ma tam miejca na taki zabieg to chyba jest slepy. Jedna sobota i pewnie by bylo zrobione tylko po co lepiej i szybciej jest ustawic znaki i juz sprawa zalatwiona. Chyba wiekszosc kierowcow zgodzi sie ze mna?

    • 12 4

    • Całkowita RACJA !!! (1)

      To obecne "rozwiązanie" jest jak efekt sprawnych intelektualnie inaczej. A gabaryty ul.Jarowej były wytyczane w 1938 roku , kiedy przejeżdżała tamtędy jedna furmanka na godzinę. Gdy się widzi takie gnioty , to człowieka żołądek z nerwów skręca.

      • 5 3

      • bo tam nie powinno przenosic sie centrum medycznego

        miejsce takich jest przy obwodnicach, na przedmiesciach.

        • 1 0

    • Zgadza się

      Zalać całą okolicę asfaltem, a grunwaldzką zmienić na odcinek autostradowy. A wszyscy ludzie z miasta - wyprowadzka za miasto! Następnie - zlikwidować windy jako ostatnie lewackie ognisko publicznego transportu, biurowce mają mieć rampy, żeby każdy pod biureczko podjeżdżał. I tak widzę przyszłość tego miasta.

      • 1 3

    • Jestem za

      Zgadza sie!! Robic pod mieszkańców i podatników. Kierowca i mieszkaniec i podatnik wiec oplaca pracę UM. ZTM i ZdiZz

      • 5 2

  • To samo na Wyspiańskiego (1)

    we Wrzeszczu. Regularnie ktoś wjeżdża pod prąd w jednokierunkowy odcinek między akademikami a Hallera. Zero reakcji.

    • 2 3

    • tu akurat masz droge lesna. to bezposrednie sasiedztwo lasu

      tu w ogole nie ma mowy o jezdzeniu

      • 0 1

  • Zainstalowac kamere na wjezdzie i wyjezdzie z ulicy.

    Miasto musi o to zadbac a nie przydrozny prywatny kierowca. Co tydzien ktos na policji bedzie sprawdzal videa i mandat karny wydrukowany z komputera plus kod na ktorym dany gosc bedzie mogl to video zobaczyc u siebie wysylal na adres kierowcy lamiacego przepisy. A za takie przewinienie mandaty za granica sa bardzo drogie. I policja zarobi i takze miasto. Dziwie sie w ogole ze do tej pory nikt w Polsce tego nie zainstalowal. Tym bardziej ze nasi rodacy naleza do najbardziej lamiacych przepisy na swiecie.

    • 0 3

  • A może (1)

    A może przyszedł czas na pewne przemyślenia przez naszych urzędników i zaczną budować parkingi w newralgicznych miejscach w mieście. A nie postawienie parkometru i niech zastawią wszystkie chodniki, byle się kasa zgadzała. W końcu jeszcze zróbmy jednokierunkową, żeby straż miejska też podreperowała budżet, bo kierowcy nie wiedzą o zmianie organizacji ruchu... O opłatach po wjeździe na teren UCK to nie ma co wspominać. Bo można się nieźle zdziwić.

    • 4 3

    • a moze po prostu wyprowadzic cały ruch i centra ( w tym te handlowe) poza miasto.

      tam gdzie jest dojazd. Za proste?

      • 1 0

  • (1)

    A gdzie jest Policja , Straż Miejska
    Sypać mandaty aż się nauczą inaczej się nie da .
    W tym kraju liczy się tylko ja a inni to głupki - to jest hasło cwniakow kierowców
    Karać Karać karać. ..........

    • 1 4

    • wystarczy zamknac szlabanami

      duzo taniej i po klopocie.

      • 0 0

  • Po co zamykali (6)

    To że Jarowa zrobili jednokierunkowa to ok ale zamknięcie Smoluchowskiego to jakaś masakra. Po co ?

    • 83 13

    • Znak w nieodpowiednim miejscu

      Powinien być odpowiedni znak (ślepa uliczka itp.) już na wjeździe od skrzyżowania z Jarową, a nie dopiero przy szpitalu zakaźnym. Jak się stawia znak 'zakaz wjazdu' na prostym odcinku drogi, to takie są tego efekty.

      • 2 2

    • po to by można było tam przejechać (1)

      stałem tam nie raz bo spotkali się dwaj nieustępliwi i nikt nie chciał zjechać, miejsca było na jeden samochód, a jak się zrobiły korki z dwóch stron to masakra i stania na 30 minut
      Jeden kierunek to rozsądne wyjście, zawsze można pojechać dookoła a nie pchać się pod prąd

      • 5 5

      • dookoła jadąc to też korek na 30 min o 15 godzinie

        • 2 2

    • (2)

      inaczej budyń jadący rowerem nie wyminie samochodu

      • 8 2

      • budyń na rowerze? (1)

        • 5 1

        • wirtualnym, na wizualizacji

          • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane