• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany drogowców w 2021 r. "Miliony w zamrażarce"

Maciej Korolczuk
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.
  • W 2021 r. drogowcy mają w planach remont kolejnych odcinków al. Hallera między Wrzeszczem Dolnym a Brzeźnem.

W przyszłym roku gdańscy drogowcy na budowę i remont dróg będą mieli do dyspozycji o ponad 30 mln zł mniej, niż planowali przed pandemią koronawirusa. Urzędnicy zakładają jednak, że zamrożone środki powiększą wydatki na drogi w latach 2021-2023. W przyszłym roku czeka nas m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. HalleraMapka, ul. ŁąkowejMapka, PiastowskiejMapka, KielnieńskiejMapka, a także budowa Nowej Olchowej i Nowej Opackiej.



Czy COVID-19 wpłynął na twoje przyszłoroczne wydatki?

Ostatni kwartał roku to czas wytężonych prac miejskich planistów - głównie tych odpowiedzialnych za budżet miasta. W tym roku prace nad projektem przyszłorocznego budżetu będą wyjątkowo trudne, bo tegoroczne plany pokrzyżowała pandemia koronawirusa. Niższe wpływy do miejskiej kasy już teraz liczone są w dziesiątkach milionów. A przed nami jeszcze trzy miesiące 2020 r.

Już teraz wiadomo, że budżet inwestycji miejskich w przyszłym roku będzie mniejszy o 70 mln zł. Prawie połowa z tych pieniędzy to środki pierwotnie przeznaczone na budowę i remonty dróg w mieście.

- Na chwilę obecną trudno do końca określić dokładnie wydatki, szczególnie na remonty. W bieżącym roku, jeszcze w kwietniu, gdy zaczęła się pandemia w Polsce i nieznana była jej skala oraz wpływ na miejski budżet, wstrzymana została część inwestycji i przesunięta na kolejne lata. Łącznie "zamrożonych" zostało 70 mln zł, w tym 31 mln zł na drogi. Plany zakładają, że "zamrożone" w tym roku środki powiększą kwotę wydatków w latach 2021-2023 - mówi Izabela Kozicka-Prus z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
  • Modernizacja czeka też ul. Łąkową między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim.
  • Modernizacja czeka też ul. Łąkową między Długimi Ogrodami a Podwalem Przedmiejskim.
Już teraz jednak poznaliśmy wstępną listę nowych inwestycji i planowanych modernizacji istniejących dróg.

Urzędnicy chcą w przyszłym roku zrealizować kolejny etap przebudowy al. Hallera. Plany mają ambitne, bo na liście znalazły się aż cztery odcinki trasy łączącej Wrzeszcz z Brzeźnem: jeden w kierunku Brzeźna (między al. Płażyńskiego a Wczasy) oraz trzech w kierunku Wrzeszcza: odcinek od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego, od al. M. Płażyńskiego do ul. Kościuszki oraz od ul. Kościuszki do Klinicznej (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych).

W planach jest też modernizacja ul. Łąkowej na odcinku od ul. Długie Ogrody do ul. Podwale Przedmiejskie, ul. Piastowskiej między ul. Subisława a ul. Chłopską i dwóch mocno wyeksploatowanych dróg na Olszynce: ul. ModrejMapkaŁanowejMapka. Drogowcy pojawią się też na starej ul. SłowackiegoMapka oraz na Osowej, gdzie planowana jest realizacja I etapu modernizacji Kielnieńskiej (Nowej Koziorożca).

Łącznie na te zadania miasto zamierza przeznaczyć w 2021 r. ok. 10 mln zł.

Plany gdańskich drogowców w 2021 r. Plany gdańskich drogowców w 2021 r.
Ale to nie koniec. Ponad dwukrotnie więcej pieniędzy (ok. 23 mln zł) urzędnicy zaplanowali na budowę i przebudowę dróg lokalnych. Po czterech latach od pierwszych zapowiedzi ma wreszcie nastąpić budowa objazdu Bramy Nizinnej. Nową nawierzchnię zyska ul. HożaMapka na Stogach, a także TwardaMapka, PołężeMapkaStarowiślnaMapka. W przyszłym roku ma też powstać brakujący fragment ul. PiotrkowskiejMapka do al. Adamowicza. Realizacji doczeka się też budowa Nowej Sadowej.

Miasto zapowiada też tzw. samodzielne zadania drogowe. To inwestycje finansowane przez inwestorów prywatnych. W ten sposób za kilka miesięcy ma się rozpocząć budowa Nowej Olchowej oraz budowa Nowej Opackiej.

W przyszłym roku miasto będzie też kontynuować i kończyć obecnie trwające budowy. Na tej liście znalazło się kilka zadań związanych z budową tras rowerowych: wzdłuż ulicy NowatorówMapka (od ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych), wzdłuż al. Grunwaldzkiej między Bitwy Oliwskiej a Pomorską czy kontynuacja budowy trasy rowerowej od Świbna do granicy miasta wraz z łącznikiem do przystani w Błotniku.

  • Drogowcy pojawią się też na ul. Modrej na Olszynce.
  • Kierowcy pojadą też po nowej nawierzchni na ul. Łanowej.
  • Po wielu latach oczekiwania w 2021 r. remont przejdzie też ul. Twarda łącząca ul. Swojską z ul. Jana z Kolna i Marynarki Polskiej.
W 2021 r. mają finiszować prace związane z przebudową wiaduktu Biskupia GórkaMapka. Ciężki sprzęt będzie pracować przy rozbudowie ul. KartuskiejMapka (od ul. Otomińskiej do skrzyżowania z ul. Nowatorów). Urzędnicy nie rezygnują też z budowy nowych linii tramwajowych. Trwają prace nad postępowaniem przetargowym budowy Nowej Warszawskiej.

Mają być też widoczne pierwsze efekty rewitalizacji Nowego Portu (przebudowa i modernizacja dróg i infrastruktury podziemnej ulic Góreckiego, Strajku Dokerów, Wilków Morskich), zapowiadana jest też przebudowa i rozbudowa dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu dla obszaru ulic: Przyokopowej, Polnej i Wierzbowej.

Na koniec dodajmy, że w przedstawionych planach nie są uwzględnione inwestycje realizowane przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Te poznamy pod koniec 2020 r.

Opinie (262) 10 zablokowanych

  • Sie wybiera od lat tę fajną ekipę a potem sie narzeka. (1)

    Wszędzie tam gdzie narzekacie 80% poparcia trzaska, budynia, platformy wszelakiej ze Sławkiem na czele.

    • 17 5

    • A na podlasiu miód leci z kranów

      naród na kolanach wygląda mateusza

      • 5 3

  • Inwestujcie w ścieżki rowerowe a nie drogi (3)

    Kto widział np Kopenhagę lub Amsterdam ten zrozumie dlaczego. Dość betonowania miasta i zalewania blachosmrodami!

    • 9 10

    • Ach te przeświadczenie, że gdzie indziej to kraina szczęsliwości. (1)

      Turyści też zachwycają sie Gdańskiem nie dostrzegajac jego problemów.

      Wszystko z umiarem. Tacy Francuzi zaczynają się burzyć z powodu nadmiaru rowerów.

      • 2 3

      • Ulubiony sport Francuzów

        zwłaszcza tych bardziej śniadych, to palenie samochodów. Ciekawe czy rowery też będą podpalać?

        • 5 0

    • tam nie kradną rowerów

      ludzie maja po kilka w rożnych częściach miasta i łączą to z komunikacją. Ja nie mam gdzie trzymać jednego roweru.

      • 3 0

  • (1)

    pis przegrał w miastach wszystkie wybory, więc będzie je gnębił finansowo.

    Remontów i inwestycji przez kilka najbliższych lat będzie mniej

    • 6 16

    • To niech Gdansk da dobry przyklad rzadowym zlodziejom i obetnie etaty w spoleczkach miejskich! I niech nie wydaje wagonow pieniedzy na watpliwa autopromocje.

      • 2 1

  • 300 metrów od Świętokrzyskiej

    w głąb Niepołomnickiej wraz z mostkiem trzeba naprawić !!!!

    • 9 0

  • Przecież ta Modra na Olszynce jest o wiele równiejsza

    niż odcinek Alei od ETC do kładki na Jana Pawła II - tam można zawieszenie zgubić!

    • 12 1

  • (1)

    Fajnie, że fragment ulicy Piotrkowskiej powstanie. Dojadę do domu linią 118 :D

    • 3 0

    • Linię 118 zmodernizujemy

      I będzie kursowała bezobjawowo. Więc się nie ciesz.
      Serdeczności

      • 2 0

  • Wiadomo

    Jak u czaskowskiego i całego poło. Piniędzy nie ma i nie będzie

    • 13 1

  • a gdzie rongo na skrzyżowaniu Niepołomicka - Starogardzka?

    kłamczuchy

    • 9 3

  • sprzedany gdańsk podupada,warszawa sie wysprzedaje. jacy gospodarze miast takie efekty.

    • 15 7

  • Typowe u lewicy ,jak za PO ,pieniędzy nie ma i nie będzie., czyli jednak były ale się zmyły.

    by ludziom w platformie żyło sie lepiej. drogi do niczego w całym trójmieście,prezydenci miast to kolesiostwo,najpierw oni potem reszta a z resztą nigdy nie wiadomo czy dla reszty starczy.

    • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane