• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płażyński pyta o komunikację, Lisicki odpowiada

Maciej Korolczuk
3 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Prezydent Gdyni wybrał zastępców
Prezes Maciej Lisicki próbował przekonać Kacpra Płażyńskiego, że z komunikacją miejską w Gdańsku wcale nie jest tak źle, jak kandydat PiS stara się przedstawić. Prezes Maciej Lisicki próbował przekonać Kacpra Płażyńskiego, że z komunikacją miejską w Gdańsku wcale nie jest tak źle, jak kandydat PiS stara się przedstawić.

Pytania o cięcia w rozkładach jazdy autobusów, warunki pracy motorniczych i kierowców autobusów czy niesprawną klimatyzację w taborze GAiT zadał w piątek na konferencji prasowej kandydat PiS na prezydenta Gdańska Kacper Płażyński. Na spotkanie pod siedzibą miejskiego przewoźnika przy Jaśkowej Dolinie niespodziewanie przyszedł też prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów Maciej Lisicki.



Komunikacja miejska latem w Gdańsku:

Spotkanie z dziennikarzami to pokłosie ostatnich zmian w rozkładach jazdy autobusów, a także... fali upałów, które stają się uciążliwe nie tylko dla pasażerów, ale też pracowników GAiT.

Kacper Płażyński, powołując się na rozmowy z pięcioma kierowcami i motorniczymi przekonywał, że klimatyzacja w pojazdach GAiT nie funkcjonuje jak należy i dopytywał prezesa Lisickiego o odsetek pojazdów posiadających sprawną klimatyzację, a także koszt wyposażenia w nią całego taboru należącego do miejskiego przewoźnika.

- Codziennie nasi kierowcy przewożą nie tysiące, nie dziesiątki tysięcy, lecz pół miliona pasażerów. Wypadałoby, by kandydat na prezydenta Gdańska nie wprowadzał w błąd i wcześniej odrobił pracę domową - zaczął prezes Maciej Lisicki. - Mamy 100 tramwajów i ponad 170 autobusów. W klimatyzację wyposażona jest połowa tramwajów i 90 proc. autobusów, co jest najlepszym wynikiem w kraju. Oczywiście może się zdarzyć, że w którymś z nich coś nie zadziała, ale zapewniam, że procent sprawności klimatyzacji przynoszącej ulgę pasażerom wynosi ponad 90 proc. Codziennie zresztą podpisuję po kilka faktur wystawianych przez firmę, która serwisuje nasze urządzenia - zapewniał Lisicki.

Co ciekawe, koszt wyposażenia jednego autobusu w klimatyzację wynosi 40 tys. zł, a w tramwaju - 300 tys. zł. Nie wszystkie pojazdy się jednak do tego nadają. Dotyczy to zwłaszcza wozów starszego typu, gdzie na przestarzałej konstrukcji dachu nie da się zawiesić urządzeń ważących nawet 500 kg. Jak zapewniali obecni na spotkaniu pracownicy GAiT, klimatyzacja w pojazdach co do zasady wymieniana jest co sześć lat, a czyszczona i uzupełniana w "czynnik chłodniczy" dwa razy do roku.

Kandydata PiS tłumaczenia Lisickiego i jego pracowników jednak nie przekonały. Płażyński pytał dalej, m.in. o obowiązek noszenia przez kierowców w upalne dni krawatów.

- Dochodzą do mnie niepokojące głosy, że kierowcom brakuje zimnej wody do picia, że pracują w trudnych warunkach, a spółka jeszcze ich karze za brak krawatów - mówił Płażyński.
- Naszymi pracownikami nie tylko możemy się chwalić, ale jeśli zachodzą pewne nieprawidłowości, musimy też wyciągać konsekwencje - odpowiadał Lisicki. - Nie jest prawdą, że noszenie krawatów w upalne dni jest obowiązkiem. Odchodzimy od tego i pozwalamy - sam mam takie uprawnienia - by kierowcy nie musieli w nich jeździć. W każdych innych warunkach taki obowiązek jest i jeśli ma pan sygnały od kierowców, którzy dostali takie kary, to trudno.
GAiT poinformował także, że:
  • dziennie spółka wydaje 2640 półlitrowych butelek wody dla swoich pracowników - to około po 2,5l dla każdego prowadzącego pojazdy dziennie, nie ma limitu;
  • ZTM, który stawia wymagania co do jakości usługi, zwalnia kierowców z obowiązku noszenia krawatów, co jest związane z upałami.


Na pytanie o cięcia w rozkładach Lisicki zwrócił uwagę, że jest prezesem przewoźnika, a nie organizatora przewozów, a więc Zarządu Transportu Miejskiego.

- Zapewniam, że ostatnie zmiany w rozkładach nie były podyktowane naszymi problemami kadrowymi. Obecnie mamy wystarczającą liczbę kierowców - podkreślał Lisicki.
- Czyli nie ma pan stawiska w tej sprawie? - pytał Płażyński.
- Nie mam i nie będę miał, bo my tylko wykonujemy usługę, jaką zamówi ZTM. Proszę ich o to pytać - odpowiedział były wiceprezydent Gdańska.

Opinie (432) ponad 20 zablokowanych

  • na spokojnie!

    Wkurza mnie, że większość piszących tu opinie pozbawieni są kultury a patrzą przez pryzmat popieranej partii. Sprawa dotyczy słabej, zaniedbanej komunikacji, brudnej, śmierdzącej, niepunktualnej, latem gorąco, zimą zimno. O czym tu deliberować? Jest kiepsko, nie ma na to pieniędzy, a władze Gdańska dali bilet+ uczniom tracąc miliony wpływów do kasy... Następna głupota rządzących, populizm w czystej postaci!

    • 5 2

  • (6)

    Pisowski parkingowy szambonurek znowu w "natarciu".

    • 190 176

    • o kim mowa?

      Kto to "Pisowski parkingowy szambonurek"

      • 0 0

    • Metro! Ja się pytam Dlaczego Gdańsk nie ma metra! (4)

      Takie wielkie miasto i żaden urzędnik nie wpadł na to żeby metro wybudować. To skandal. Gdybym był prezydentem wybudował bym już 50 km metra! A do tego darmowe przejazdy dla weteranów II wojny światowej!

      • 24 8

      • Dobry pomysł z metrem bo: (3)

        nie ma wpływu na zewnętrzną temperaturę
        brak świateł i ciągłych postojów tak jak tramwaje
        trakcja się nie zerwie i żaden matoł nie wjedzie pod wiadukt
        Plusów jest sporo, ale robić nie ma komu tego metra ;)

        • 11 3

        • Gorzej trochę, że metro wypadło by pod poziomem morza (2)

          Ledwo się da tunel pod Wisłą utrzymać niezalany, a co dopiero metro...

          • 13 1

          • Wybudować na palach na wysokości 10 metrów nad ziemią i nazwać metro i po sprawie.

            • 2 1

          • metro swetro

            • 7 0

  • Kacper może tez dyskutować o odległych galaktykach

    Zna się pewnie podobnie

    • 5 5

  • Maciej Płażyński cieszył się szacunkiem wszystkich ale synek mu się po prostu nie udał

    polityk z niego żaden a szkoda bo marnuje etos Ojca

    • 4 8

  • Kacperek to jest jednak glupek....ale dorwał Lisickiego na noszeniu krawatów przez motorniczych....żenada

    • 7 4

  • Kacper jest funkcjonariuszem Dojnej Zmiany PiS

    Znany jest z nazwiska i ma parcie na stanowiska. Legitymacja PiS mu ułatwia sprawę. Spółki Skarbu Państwa stoją dla takich ludzi otworem. a Kacper już korzysta z benefitów, teraz pcha się po kolejne.

    Ojciec by się ciebie wstydził, Kacper.

    • 8 6

  • Zlikwidować tysiące spółek (1)

    Należy zlikwidować spółki w spółkach. Jaki bezsens jest mieć ztm i gaiT? Złożyłem skargę na motorniczego (do dyrektora ZTM, oraz pismo do Trójmiasto.pl). Sprawa już dawno została opisana i wytłumaczona na portalu (z uwzględnieniem stanowiska GAiT), a dopiero po trzech tygodniach otrzymałem pismo od ZTM, że wysłali pismo do GAiT, by wyjaśniła sytuację. Polska, to chory kraj.

    • 17 4

    • Skargi wymyslac

      To kazden jeden potrafi a podpisz się pajacu jeden z drugim idź na konfrontacje i nie sciemniaj jak było to zaraz się okaże ze tą twoją skarga jest uja warta.

      • 1 0

  • Niszczysz legendę swojego ojca, Kacper.

    Sprzedałeś się Dojnej Zmianie PiS albo dla chęci zysku, albo z głupoty.

    Jedno i drugie Cię dyskwalifikuje.

    • 7 7

  • Punktuj Płazynski

    tych grubych urzedasów ten uklad platformiany skorumpowany,

    • 6 8

  • Kiedy zmiany w zarządzie GAIT? Lisicki się nie nadaje, co najwyżej do sprzątania taboru

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane