- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (190 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (736 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (67 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (152 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (106 opinii)
Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?
Takie pytanie o nowy odcinek ul. Rdestowej w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.
- Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
- Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.
- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.
Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Ponad 500 aut do 50 tys. zł w dieslu na sprzedaż
Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.
Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.
- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.
Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.
- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-15 08:07
bezmyślność urzędników poraża (5)
Ktoś wykoncypował, że do Chwaszczyna z Gdyni tysiące samochodów będzie jeździło dookoła boczną drogą. To teraz potrzebne progi zwalniające do 20 km/h. Po to się robi drogę szybkiego ruchu, żeby odciążyć właśnie takie boczne drogi. Dlaczego nie ma zjazdu na Chwaszczyno? Kto jest odpiwiedzialny za ten bajzel?
- 56 4
-
2024-01-15 15:59
Rece opadają (1)
Progi zwalniające, zwężenia ulic przecież to jakaś paranoia.
- 1 0
-
2024-01-15 16:42
Szkoda zawieszenia nawet w nowych samochodach.
- 0 0
-
2024-01-15 10:28
Ul.Rdestowa nie jest drogą szybkiego ruchu ,więc progi zwalniające nie przeszkadzają.
- 4 7
-
2024-01-15 10:24
Pisowcy takie babole wcielają w zycie. Masz efekt poprzedników u wladzy
- 3 2
-
2024-01-15 08:52
I tak będą jeździli bocznymi i tak.
- 1 3
-
2024-01-14 18:15
Progi zwalniające a piesi (14)
Prawda jest taka, że kierowcy widząc taki próg przed przejściem bardziej skupiają się na samym progu niż na pieszych. Nie uważam, żeby progi zwalniające zwiększały bezpieczeństwo. Podobnie fotoradary - kierowy patrzą się na prędkościomierz zamiast na przejście. Natomiast nowe oświetlenie przejść - pozytyw!
- 266 55
-
2024-01-15 11:33
A guzik prawda, niech progi będą, bo w strefie 30 to 30 jeżdżą jedynie rowerzyści
Jedyna uwaga - niech to nie będą te plastikowe progi, które w obecnych warunkach zimowych powodują, że auto ma małe szanse wyhamować i po prostu ślizga się po oblodzonym plastiku.
- 2 2
-
2024-01-15 10:12
Ile to trzeba się nakombinować, żeby wymyślić argumenty za jazdą szybko ale bezpiecznie
- 4 2
-
2024-01-15 06:57
To o czym piszesz, to problem z kompleksową obserwacją drogi i pojazdu, który prowadzisz. W trakcie dużego ruchu miejskiego odbieramy z drogi 200 sygnałów na sekundę. A Ty ledwie ogarniasz dwa?!
- 4 4
-
2024-01-14 21:09
Jeśli kierowca nie jest w stanie ogarnąć progu i przejścia, to czy powinien mieć uprawnienia do kierowania?
Jak nie będę w stanie napisać zdania poprawnie, to powinienem być zwolniony z j.polskiego na egzaminie maturalnym?- 18 11
-
2024-01-14 20:28
Nieprawda. Jest dokładnie odwrotny skutek.
Patrzysz na próg a to wymusza koncentrację także wokół progu.
- 13 21
-
2024-01-14 19:28
O matko ileż wy możecie jeszcze takich mądrości wygenerować
Najbezpieczniej jest wtedy, gdy kierowcy przealtują 80 przez przejście. Wtedy jest czas na skupienie się na pieszym i w ogóle.
- 18 19
-
2024-01-14 18:58
Co do fotoradarów (5)
to masz coś lepszego do zaproponowania? Bo bez nich jest jeszcze gorzej - idioci zagrażają zdrowiu i życiu pieszych
- 24 5
-
2024-01-15 16:44
Żaden próg nie pomoże
Pieszy przechodzący przez przejście bez odwrócenia nawet głowy i krokiem ślimaka bulwarowego to sam się prosi o wypadek.
- 2 0
-
2024-01-14 23:35
Też mam
Radar połączony z sygnalizatorem, który zatrzymuje na chwilę auto przy przekroczeniu prędkości. Jest kilka takich w okolicach Gdańska.
- 4 1
-
2024-01-14 19:41
lepszy pomysł
tak, ja mam. odcinkowe pomiary prędkości - jak juz zaczynaja na początku jechać 50km/h to jada tak do końca rozglądając się dookoła.
- 9 6
-
2024-01-14 19:21
Ja mam (1)
Całkowita separacja ruchu samochodów, pieszych i rowerów. Najbezpieczniejsze drogi to autostrady i drogi ekspresowe, mimo że samochody jeżdżą tam znacznie szybciej niż w terenie zabudowanym. Dlaczego? Bo jest całkowita separacja i nikt nie ma głupich pomysłów typu przejścia naziemne obok tuneli.
- 20 20
-
2024-01-14 20:08
też jestem za zakazem ruchu dla transportu indywidualnego w miastach
tylko autostrady i ekspresówki
- 20 18
-
2024-01-14 18:45
Tak
Bo piesi ich nie obchodzą, a przynajmniej dużo bardziej obchodzą kierowców wahacze
- 22 17
-
2024-01-14 18:39
Otóż to
Wiem z autopsji ;)
- 14 6
-
2024-01-14 20:51
A gdzie ekologia? Przecież przy takim progu praktycznie trzeba się zatrzymać, żeby nie uszkodzić samochodu. (18)
Każde zatrzymanie, to zwiększona emisja pyłów z hamulców, spalin przy ponownym rozpędzaniu i hałasu oraz wibracji.
- 180 46
-
2024-01-15 22:10
Martwisz się o ekologię?
Wysiądź z samochodu.
- 0 0
-
2024-01-15 06:50
kierowczyk mówiący o ekologii to tak jakby pijak mówił o alkoholiźmie. (2)
albo pislam o praworządności.
- 8 8
-
2024-01-15 09:22
Widzisz "kierowczyk" dajesz łapę w dół bez czytania. (1)
Szkoda czasu na intelektualny brodzik.
- 5 5
-
2024-01-15 11:20
Jakoś trzeba odróżnić i**otów od kierowców.
A śmieszy jak kierowczyki, których ulubionym sportem jest wyścig na ćwierć mili od świateł do świateł, albo zmiana pasa co 30s, gadają cokolwiek o ekologii...
Skoro tak Ci na niej zależy, to czemu nie jedziesz zgodnie z limitem i korzystając z zielonej fali?- 4 5
-
2024-01-15 00:47
Ekologia? Mówisz o tych oszołomach, bez pojęcia technicznego co to chcą, żeby samochody jeździły na wodę?
Najbardziej krzyczą ci co nie mają pojęcia o podstawowych sprawach iniżynierskich. Takie magistry lub licencjaci po kierunkach 'zarządzanie przesypywaniem piasku na pustyni'. Ale wyższe wykształcenie jest to mają prawo wypowiadać się na każdy temat.
- 5 2
-
2024-01-14 21:26
Obowiązkiem kierowcy jest ominięcie przeszkody (1)
- 20 5
-
2024-01-15 11:18
Nie jest.
- 1 2
-
2024-01-14 21:25
Powiedział ten, co w zimie odśnieża samochód przy włączonym silniku, a w lecie stoi na parkingu z włączonym silnikiem, żeby działała klimatyzacja.
- 7 17
-
2024-01-14 21:04
(4)
O proszę nagle podnoszą się głosy eko. Bezpieczeństwo jednak ma wyższy priorytet.
- 13 12
-
2024-01-14 21:19
(3)
To jako pieszy noś w końcu odblaski po zmierzchu!
- 16 10
-
2024-01-15 10:58
taa ,jasne, a jak potrącisz takiego pieszego z odblaskami to szybko odblaski zerwiesz i zrzucisz winę na pieszego
- 1 1
-
2024-01-15 00:38
Nie ośmieszaj się. Np. celebryci po wyjściu
z wypasionego auta przechodząc w ciemnym miejscu przez ulicę założą odblaski na równie wypasione ciuchy?
- 2 4
-
2024-01-14 21:59
A rowerzyści niech mają zamontowane oświetlenie po zmierzchu! Też nie mają!
- 14 4
-
2024-01-14 21:00
to doskonaly pretekst (4)
zeby lobbowac elektryki jako auta niskoemisyjne, tak samo z czerwona fala, od jakiegos czasu mam wrazenie, ze w mojej okolicy ile bym nie cisnal - czy 30 km/h czy 80 km/h to zawsze bede stal na czerwonym.... po co to komu ?
- 21 8
-
2024-01-15 08:53
A próbowałeś "cisnąć" dokładnie tyle, ile wynosi limit?
- 5 2
-
2024-01-15 00:28
I w dodatku będą mówić że akumulatory z mąki i wody ulepili.
- 4 1
-
2024-01-14 21:06
(1)
Dajesz 110kmh i przelatujesz całość bez zatrzymania
- 12 5
-
2024-01-14 22:02
A jak się postarasz i dobrze wybijesz na rondzie (no co za głąb je tam postawił) to wylądujesz telemarkiem po drugiej stronie nawet nie zwalniając :)
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.