• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po obraźliwym wpisie motorniczego dodatkowe szkolenia w GAiT

Maciej Korolczuk
11 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Zdjęcie wykonano na pętli Zaspa w czasie porannego szczytu komunikacyjnego. Motorniczy za wpis przeprosił, ale został ukarany. Dodatkowo wszyscy kierowcy i motorniczy będą teraz przechodzić dodatkowe szkolenia z zachowań w internecie. Zdjęcie wykonano na pętli Zaspa w czasie porannego szczytu komunikacyjnego. Motorniczy za wpis przeprosił, ale został ukarany. Dodatkowo wszyscy kierowcy i motorniczy będą teraz przechodzić dodatkowe szkolenia z zachowań w internecie.

Kierowcy i motorniczy zatrudnieni w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje będą przechodzić dodatkowe szkolenia dotyczące właściwego zachowania w mediach społecznościowych. To skutek wulgarnego posta jednego z motorniczych, jaki w ostatnim czasie pojawił się w internecie.



Czy zdarza ci się zamieszczać niestosowne i wulgarne treści w internecie?

Chodzi o wpis, który kilkanaście dni temu pojawił się na portalu Wykop. Post jest krótki, opatrzony zdjęciem wykonanym na pętli Zaspa przez osobę siedzącą za pulpitem motorniczego oraz podpisem: "Jadę Wam sp...ić".

Został opublikowany w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego i przez swoją niestosowną formę natychmiast wzbudził negatywne komentarze użytkowników serwisu. Motorniczemu zwracano uwagę nie tylko na niewłaściwy język, ale też używanie telefonu komórkowego w czasie pracy.

W komentarzu autor posta tłumaczył, że zdjęcie wykonał w czasie przerwy.

Ze swojej aktywności w internecie motorniczy musiał tłumaczyć się nie tylko przed internautami, ale także przed przełożonymi. Gdy informacja o "niewinnym" ale wystawiającym fatalne świadectwo firmie żarcie dotarła do władz spółki, wszczęto w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.

- Postępowanie potwierdziło, że wpisu dokonał jeden z motorniczych. Za swoje zachowanie przeprosił. Przeprowadzona została z nim rozmowa dyscyplinująca, oczywiście zastosowane zostaną wobec niego także sankcje dyscyplinujące - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT. - Prowadzący pojazdy zobowiązani są do kulturalnego i uprzejmego zachowania wobec pasażerów. I nie ma przyzwolenia na zachowania niezgodne z tymi zasadami. Bardzo ważne są dla nas wzajemny szacunek, uprzejmość i życzliwość. Wpis o tym charakterze godzi w te wartości i podważa zaufanie pasażerów do kierowców i motorniczych. Niezależnie od intencji autora wpisu, jest on dalece niestosowny i nieakceptowalny.
Jak ustaliliśmy, w ramach zapobiegania tego rodzaju sytuacjom, GAiT poszerzy zakres szkoleń dla kierowców i motorniczych o obszar obejmujący zasady właściwego, kulturalnego zachowania w internecie i mediach społecznościowych.

Miejsca

Opinie (252) ponad 10 zablokowanych

  • ja tez chce na to szkolenie

    czuje ze internet wzbudza we mnie agresje
    i wszelkie najnizsze intynkty ! dosc juz mam tego autolansowania cudzym kosztem !

    • 1 0

  • To w GAiT trzeba ludzi szkolić z dobrego wychowania i kultury osobistej ?
    Zawsze myślałem ,że od tego byli rodzice.
    Czy w GAiT będziecie również szkolić pracowników jak jeść nożem i widelcem ?

    • 5 2

  • odnośnie zamykania drzwi przed nosem pasażera (3)

    Kulturalny pasażer, a takich mamy niewielu powinien wiedzieć, że autobus jest tak zaprojektowany, że drzwi zamykają się automatycznie po trzykrotnym sygnale. Po tym sygnale pasażer nie ma prawa wsiadać do autobusu i tak jest napisane w regulaminie, z którym pasażer powinien się zapoznać, a na który się tak ochoczo powołuje. Kierowca nie ma obowiązku ponownego otwierania ich, a dla spóźnialskich jest kolejny autobus.

    • 14 1

    • (2)

      Nie zasłaniajmy się regulaminami, bo widzę szanowny pan kierowca ma tendencje jak nasz rząd wybiórczo się ich trzymać. Proszę pamiętać iż regulamin działa w obie strony i można znaleźć szybciutko punkciki w tym samym regulaminie która spowodują że już nie będzie pan taki szczęśliwy..Normalny kierowca powinien patrzeć nie tylko w cyferblacik przed sobą, powinien także trochę pomyśleć. Sytuacja choćby codzienna na pętli świętokrzyska i to bez różnicy czy tramwaj czy autobus...jedno wjeżdża na pętle drugie odjeżdża...a wystarczyło 30 sekund poczekać. Tak wiem są rozkłady jazdy, ale co począć jak według rozkładu na przesiadkę jest 3-5 minut a tu kiszka mała obsuwa i autobus/tramwaj się spóźnia.Trochę empatii nie zaszkodzi. I jeszcze jedno...autobus jest tak zaprojektowany ze ma sygnały dźwiękowe, fotokomórki itp bajery. ostatnio przyglądałem się wielu autobusom w tym kierunku i śmiało mogę stwierdzić iż przynajmniej połowa nie ma lub ma wyłączone te bajery. Ba widziałem przypadki ze najpierw drzwi się zamknęły a dopiero włączył się sygnał dźwiękowy, ot technika.

      • 1 4

      • Z Lostowic co chwile odjezdza tramwaj (1)

        Zwroc uwage, ze niektorzy maja nadzieje dojechac na dworzec o czasie bo sie spoznia na SKM . Jeden spozniony tramwaj opoznia kolejne dlatego nie mozemy czekac na kazdy autobus i spoznionego biegacza.

        • 4 1

        • Za to na Warneńskiej z radością odjeżdżacie bez czekania na nikogo. Przystanek autobusowo-tramwajowy tylko w teorii.

          • 2 1

  • (2)

    Kiedysbjak chodziłem do szkoły to miałem taka sytuacje, ze kkerowca autobusu, zaczal krzyczec na mniebz niewiadomo jakiej przydlczyny i wyrzucił mniebz autobusu. Wtedy miałem z 14 lat jak wracałem ze szkoły teraz wiedzialbym co mam zrobić z takim chamstwem...

    • 1 8

    • Wroc do szkoly i naucz sie pisac

      • 5 1

    • Jesteś pewien że chodziłeś do szkoły? A może Ty tylko wychodziłeś z domu do szkoły?!

      • 2 1

  • Przez jednego d**ila wszyscy musza isc

    na szkolenie. 90 % spoleczenstwa to idioci. Wystarczy poczytac sobie komentarze pod jakimkolwiek artykulem. Jestem za cenzura internetu. Paradoks polega na tym, ze moj inteligentny komentarz zaraz zostanie usuniety. Takie czasy. Kretyni rzadza tym światem . Bardzo przepraszam jesli kogos urazilem

    • 4 1

  • Teraz trzeba szkolic pracownika żeby się dobrze zachowywał i grzecznie wysławiał , nieźle . A od czego media narodowe? Aaaa one są od czego innego.

    • 1 0

  • Zamiast szkolić pracowników bo mają poczucie humoru to zróbcie szkolenia dla pasażerów. Dają 50zł i oburzeni, że biletu za 1,9zł nie mogą kupić.

    • 8 0

  • I takimi głupotami zajmuje się kierownictwo. Ale problemów pracowników nie potrafią rozwiązać.

    • 6 0

  • Zwolnić go! !!!!!!!!

    • 0 5

  • To taki piękny zawód.

    Pozdrawiam kolegów z Gdańska :)

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane