• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po obwodnicy i autostradzie pojedziemy szybciej?

neo
2 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Problemy z parkowaniem na Karwinach
Jeśli Sejm zaakceptuje poprawki Senatu, już od 1 stycznia będziemy mogli jeździć szybciej. Jeśli Sejm zaakceptuje poprawki Senatu, już od 1 stycznia będziemy mogli jeździć szybciej.

120 km/h po obwodnicy i 140 km/h na autostradach. Podwyższenie dozwolonej prędkości możliwe jest już od 1 stycznia 2011 roku.



Czy stosujesz się do ograniczenia prędkości na trójmiejskiej obwodnicy?

Kolejne poprawki do nowelizowanej właśnie ustawy o ruchu drogowym są coraz bardziej zaskakujące. Z jednej strony duży nacisk ma być położony na bezpieczeństwo, a z drugiej senatorowie właśnie zgłosili poprawki podnoszące dopuszczalną prędkość. O przyjęciu poprawek zdecyduje sejm.

Na autostradach będziemy mogli jechać z prędkością 140 km/h, a na dwujezdniowych drogach ekspresowych 120 km/h. W obu przypadkach dopuszczalne prędkości wzrosłyby o 10 km/h. De facto będzie można jeździć jeszcze szybciej, bo kierowcy przekraczający prędkość nawet o 10 km/h mają uniknąć kary.

- Zwiększenie dopuszczalnej prędkości na autostradach i drogach ekspresowych to dobre rozwiązanie. Na nowych drogach można przecież bezpiecznie jeździć szybciej niż dotychczas, a wielu kierowców już dziś jeździ szybciej niż pozwala na to prawo. Wiele zależy jednak od zachowania kierowców i mam nadzieję, że nie będzie tak, że w związku z podniesionym limitem kierowcy będą nadal jeździć niezgodnie z przepisami - podkreśla inspektor Janusz Staniszewski, szef pomorskiej drogówki.
neo

Opinie (168) 2 zablokowane

  • Prędkość nie zabija - tylko głupota kierowców! (4)

    • 18 7

    • jedno często łączy się z 2.

      • 4 1

    • nie zabija prędkość tylko jej zbyt gwałtowne wytracenie

      • 2 0

    • każdy wie, kiedy jedzie za szybko ale nie każdy wie, że jest głupi.
      nie chcesz ryzykować, że jesteś głupi - jeździj wolniej;)

      • 1 0

    • błąd logiczny !

      jeśli jedziesz wolno - w razie kolizji masz niemal gwarancję przeżycia. Czyli jesli jest niebezpieczna sytuacja - nie uciekaj do rowu a hamuj !

      • 0 0

  • Nareszcie jakiś rozsądny pomysł

    W Niemczech na podobnych drogach nie ma żadnych ograniczeń.

    PT miłośnikom bezpieczeństwa przypominam, że najbezpieczniej byłoby, gdyby dozwolona prędkość wynosiła 0 km/h. Kto nie chce - niech nie jedzie

    • 10 3

  • Jeszcze powinni zmienić nazwy dróg w polsce +1 poziom, czyli np. droga szybkiego ruchu, to autostrada...

    Ja bym się nie cieszył tak, bo fotoradary policyjne łapią od +20km/h... a teraz będą od +10 :( A więc na obwodnicy pojedziemy te 150km/h, a na Słowaka w dół zamiast 85-90km/h trzeba będzie 75-80km/h :(:(:((:

    • 1 0

  • w końcu ktoś pomyslał. (7)

    Nie po to moje auto wyciąga 250 km/h zebym się wlókł 130

    • 7 21

    • (4)

      mam nadize ze ktos ci przebije opony

      • 4 4

      • Ot, i z miłością, podszedł braterską - ja nie mam, a jak ja nie mam, to Tobie z wdziękiem dokopię (2)

        • 3 2

        • (1)

          a miej sobie nawet i 3 ferrari mam to gdzieś - bylebyś jeździł przepisowo.

          • 6 0

          • a jak to się ma do chęci przebicia opon?

            • 0 0

      • dlaczego mi źle zyczysz??

        • 0 0

    • (1)

      w Stanach nawet aston martinem więcej niż 100 km/h nie pojedziesz po stanowej autostradzie, jeśli jest przepis jak byk. Jak jest 100, to czy mack, czy harley czy bentley, wszystko śmiga góra 100 i szlus. I pocałujta wójta.

      • 0 1

      • Co mnie tam jakies stany

        policyjne panstwo

        • 0 0

  • Światła (4)

    Jeszcze jedna poprawka należy znieść obowiązek jazdy na światłach i wrócić do wersji która była. Po co stać w korkach na światłach. Z badań wynika, że i tak nie podniosło to bezpieczeństwa. Sądzę, że jazda na światłach od października do lutego jest wystarczająca.

    • 8 20

    • Z innych badań wynika (2)

      że jazda na światłach bardzo poprawiła bezpieczeństwo. Ilość wypadków znacznie zmalała po wprowadzeniu tego przepisu.

      • 9 2

      • A to dziwne

        Doświadczenia innych krajów (np. Austrii) pokazują, że jest odwrotnie. Ale jak wiadomo, tylko Polacy są mądrzy, więc wiedzą swoje

        • 0 0

      • chyba u ciebie w wannie te badania robiłeś

        • 0 0

    • Nie zgodzę się z Tobą. Jazda na światłach w mieście znacznie poprawia bezpieczeństwo. Chociażby w Sopocie przy słynnej ul. Malczewskiego łatwiej jest włączyć się do ruchu, bo mimo że nie widać nadjeżdżających pojazdów, to widać ich światła. Co więcej - czasem jak ruszam mam oblodzone szyby i jedyne co widzę, to światła pozycyjne poprzedzającego pojazdu (żeby szyba była przejrzysta trzeba przejechać ok 500m). Moim zdaniem - tak obowiązek jazdy na światłach znacznie poprawił moje bezpieczeństwo.

      • 0 0

  • Mamy już 4 autostrady, oj pośmigamy sobie;-)

    • 13 1

  • Eh, tam. Przecież bezpieczeństwo na drodze to nie kwestia ograniczenia prędkości.

    10 km/h w jedną czy drugą stronę, co to ma za znaczenie?
    Niebezpieczne jest przekraczanie granicy rozsądku a tej nie da się określić perzpisami.

    • 10 1

  • :)

    Wreszcie.

    I nic więcej nie mam do dodania.

    • 2 2

  • zabierac prawko

    zabierac prawko za przekroczenie predkosci o 30km/h plus 2000pln jak w skandynawii bez litosci a nie jakies glupie mandaty i punkty i bedzie porzadek w 6 miesiecy

    • 13 7

  • podwyższa dozwoloną predkosc, (1)

    super tylkoco z tego,jak nie ma gdzie jezdzic? odcinek autostrady zamiast w 15 minut przejedziemy w 12, swietnie! niech dadza nawet do 200,co z tego???jak nie ma autostrad??????????

    • 6 4

    • są autostrady: a1, a2, a4 i jeszcze a6

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane