• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po tragicznym wypadku zmiany na Drodze Zielonej

Maciej Korolczuk
2 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • W wypadku na skrzyżowaniu Uczniowskiej i Drogi Zielonej zginęło dwóch mężczyzn w wieku 36 i 19 lat.
  • Przyczyny i okoliczności wypadku bada prokuratura w Gdańsku-Oliwie.
  • Citroen skręcał w kierunku tunelu z lewego pasa. Z niewyjaśnionych jeszcze przyczyn wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle.
  • Na przejściu dla pieszych widać jeszcze ślady hamowania bmw.
  • Długi i prosty odcinek zachęca wielu kierowców do przekraczania maksymalnej dopuszczalnej prędkości wynoszącej 70 km/h.
  • Na jezdni w kierunku tunelu wciąż widać miejsce, w którym w ogniu stanął samochód biorący udział w wypadku w styczniu 2015 r.
  • Drogowcy nie wykluczają, że na Drodze Zielonej zostanie zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości.

Po tragicznym wypadku na skrzyżowaniu Uczniowskiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska, w wyniku którego zginęły dwie osoby, drogowcy chcą zmienić układ sygnalizacji świetlnej. Niewykluczone jest też uruchomienie odcinkowego pomiaru prędkości.



Co poprawiłoby bezpieczeństwo na Drodze Zielonej?

Do tragicznego w skutkach wypadku doszło w niedzielę po godz. 21. Jadący citroenem 36-letni gdańszczanin zamierzał skręcić w lewo w kierunku tunelu. Mężczyzna wjechał na skrzyżowanie z Drogą Zieloną i zderzył się z jadącym lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu BMW X5, którym kierował 31-letni mieszkaniec Gdańska.

Kierowca zmarł na miejscu mimo reanimacji.

- W chwili zderzenia w autach byli też inni pasażerowie. W citroenie znajdował się 19-latek, a w BMW kobieta i dwójka małych dzieci. Na skutek doznanych obrażeń śmierć poniósł pasażer citroena. Do szpitala na obserwację przewieziono kobietę i dzieci, którzy doznali ogólnych potłuczeń - informuje Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Citroen skręcał w lewo. Na skrzyżowanie wjechał jednak na czerwonym świetle i zderzył się z prawidłowo jadącym bmw. Prędkość tego drugiego pojazdu ustali powołany biegły. Citroen skręcał w lewo. Na skrzyżowanie wjechał jednak na czerwonym świetle i zderzył się z prawidłowo jadącym bmw. Prędkość tego drugiego pojazdu ustali powołany biegły.
Z relacji policjantów wynika, że najprawdopodobniej citroen wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle. To, z jaką prędkością jechało BMW oceni biegły. W sprawie zostało wszczęte śledztwo, nadzorowane przez Prokuraturę Gdańsk-Oliwa.

To już 2 i 3 ofiara w tym miejscu

Niestety, to kolejny śmiertelny wypadek na tym skrzyżowaniu. W styczniu 2015 po jego drugiej stronie (na pasie w kierunku tunelu) doszło do zderzenia dwóch aut, w wyniku którego jedno z nich stanęło w ogniu. Będący wewnątrz pojazdu kierowca doznał rozległych obrażeń ciała i zmarł w szpitalu. Wówczas policjanci zwrócili się do Zarządu Dróg i Zieleni z wnioskiem o włączenie na skrzyżowaniu sygnalizacji, która do tego czasu pracowała w trybie pulsacyjnym.

Zarówno policjanci, jak i drogowcy nie ukrywają, że problemem Drogi Zielonej między wylotem z tunelu a skrzyżowaniem z Hallera są kierowcy przekraczający maksymalną dozwoloną prędkość (70 km/h). Prosty i szeroki odcinek drogi sprawia, że wielu z nich jeździ tamtędy zdecydowanie szybciej.

Skutki niedzielnego wypadku, w którym zginęły dwie osoby. Skutki niedzielnego wypadku, w którym zginęły dwie osoby.
- Już na etapie powstawania Drogi Zielonej zakładaliśmy, że skutecznym ograniczeniem niebezpiecznych zdarzeń może być odcinkowy pomiar prędkości. Choć infrastruktura pod instalację kamer jest gotowa od dawna, to ograniczają nas nielogiczne przepisy mówiące o tym, że do wniosku o włączenie takich urządzeń musi być dołączona analiza statystyczna kolizji i wypadków, co jest przecież niemożliwe w przypadku nowo powstałej drogi. Teraz temat uruchomienia takich urządzeń na Drodze Zielonej z pewnością wróci - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego dodaje, że zdaniem policji oznakowanie i infrastruktura drogowa w tym miejscu są prawidłowe. W najbliższych dniach przyczynom wypadku przyjrzy się jednak Komisja Bezpieczeństwa w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Po każdym śmiertelnym wypadku spotykamy się na miejscu zdarzenia i analizujemy, co można poprawić w istniejącej infrastrukturze - dodaje Wawrzonek. - Już zapadła decyzja, że zlikwidujemy na tym skrzyżowaniu zielone strzałki. Nastąpi to najpóźniej na początku września.

Opinie (463) ponad 10 zablokowanych

  • Bo powinno być tak że prawo jazdy powinno odbierać się po przekroczeniu 10 pkt. Z głupcami nie można inaczej ,tylko bat.

    • 5 2

  • meejg

    Czyli który kierowca zginął - łamiący przepisy czy ojciec rodziny?

    • 0 5

  • BUDUJCIE SZERSZE DROGI - to zapewni prace grabażom (1)

    • 2 4

    • kupujcie słowniki!!!

      nie będziecie ośmieszać się publicznie pisząc komentarze z błędami ortograficznymi !

      • 0 0

  • ograniczenie predkosci

    jezdze prawie co dziennie ta treasa i widze jak zachowuja sie kierowcy droga jest fajna prosta równa i odbywaja sie na nie wyscigi 100-120 i wiecej a jakos nigdy nie zauwazyłem tam policji dziwne a stoja czasem pod stadionem od strony "baszty " na zakrecie i tam łapia ale tam nie da sie rozwinac takiej predkosci ...........

    • 4 1

  • problemem nie jest sygnalizacja...

    lecz kierowcy bmw - zakazać sprzedaży tych aut i problem zniknie

    • 5 4

  • Gdy zatrzymuję się przed zieloną strzałką...

    ...a robię to ZAWSZE, niestety muszę od razu "włączyć podwójne oczy", czyli także na tyłach głowy - kierowcy jadący za mną, chyba z góry zakładają, że "nikt się nie zatrzymuje", bo nagle hamują w ostatniej chwili, gdy ja się zatrzymuję (nie robię tego gwałtownie). Po prostu prawdą jest, że rzadko kierowcy to robią, NIESTETY.

    • 4 3

  • Sam prowadzenia auto ale tylko wielkie mandaty pomoga takie jak w Norwegii brak pasów pasarzera 8tyś nok =4tys zł zaraz by się zakończyło pajacowanie na drogach i zabijanie dzieci na pasach pod szkołami

    • 1 2

  • SZKODA CHŁOPAKÓW

    niech im tam będzie lepiej

    • 1 0

  • fotoradar

    Odcinkowy pomiar prędkości może i zmniejszy wypadki, ale czy także jest taka zawiła procedura w przypadku fotoradaru ustawionego na czerwone światło? Zdecydowanie lepiej się sprawdzi, a biorąc pod uwagę przypuszczenia policji, to właśnie citroen był winny zdarzenia skutkującym śmierci dwójki młodych ludzi wjeżdżając na skrzyżowanie przy czerwonym świetle.

    • 1 1

  • Idiotyzmem jest zmiana organizacji ruchu z powodu drugiego wypadku w okresie 3 lat.

    Może Gdańsk ogłosić miastem bez aut. Tylko dla rowerów.

    Najlepiej by było, gdyby gdański ZDiZ nic nie analizował, bo później wprowadza zmiany organizacji ruchu, które nie są zgodne z prawem.

    Swoją drogą, dlaczego ZDiZ dalej zajmuje się drogami w charakterze zarządcy, gdy NIK stwierdził, że to niezgodne z prawem.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane