• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg do Warszawy rozpędzi się do 200 km/h

Michał Stąporek
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Po raz pierwszy w historii pociągi na trasie Trójmiasto - Warszawa pojadą z prędkością 200 km na godzinę na jednej trzeciej całej trasy. Po raz pierwszy w historii pociągi na trasie Trójmiasto - Warszawa pojadą z prędkością 200 km na godzinę na jednej trzeciej całej trasy.

Do 200 kilometrów na godzinę będą mogły rozpędzić się pociągi na 112 z 327 kilometrów trasy kolejowej z Gdańska do Warszawy. Dzięki temu do stolicy będzie można dojechać w 2 godz. 35 min., czyli o 22 minuty krócej niż obecnie. Taka możliwość pojawi się 15 grudnia tego roku.



Jak oceniasz funkcjonowanie kolei w Polsce?

O zmianach skutkujących podniesieniem prędkości m.in. na na trasie z Trójmiasta do Warszawy (magistrala kolejowa E65), PKP PLK oficjalnie poinformowała kilka dni temu.

- W grudniu 2019 roku na krajowej sieci kolejowej przybędą odcinki, gdzie pojedziemy z prędkością 200 km/h - poinformował podczas konferencji prasowej w Warszawie Marek Olkiewicz z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, cytowany przez portal RynekKolejowy.pl.

200 km/h na 1/3 trasy Gdańsk-Warszawa



Wraz z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia, maksymalna prędkość pociągów łączących Trójmiasto z Warszawą wzrośnie do 200 km/h. Nie dotyczy to jednak całej trasy, lecz jej fragmentu. Taka prędkość będzie dopuszczalna na 112 z 327 km magistrali.

To i tak ogromny postęp, ponieważ do tej pory prędkość 200 km/h na polskiej kolei dopuszczalna była wyłącznie na niektórych odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej.

Połączenie Gdańsk - Warszawa krótsze o 22 minuty



Najszybsze pociągi, które PKP Intercity uruchomi od 15 grudnia 2019, mają przemierzyć odcinek Warszawa Centralna - Gdańsk Główny w czasie 2 godz. i 35 min. Dojdzie do tego dzięki zmodernizowaniu systemu sterowania ruchem kolejowym i po zakończeniu prac przy wzmacnianiu nasypów na kilometrowym odcinku między Prabutami i Suszem.

Obecnie, z uwagi na zwolnienia i zamknięcie jednego z torów na tym odcinku, najszybszy pociąg pokonuje trasę Gdańsk - Warszawa w 2 godz. i 57 min.


Potrzeba więcej inwestycji w miastach



- To bardzo dobra informacja, która zwiększa atrakcyjność kolei i jej konkurencyjność w stosunku do innych środków transportu - zauważa Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu. - Bardzo bym jednak chciał, aby kolejarze pamiętali o konieczności budowy nowych torów szlakowych na terenie aglomeracji, w tym warszawskiej i trójmiejskiej. O ile bowiem pociągi pokonują dystans między miastami coraz szybciej, o tyle często, już na terenie miast, muszą nawet stawać, by przepuścić inne pociągi. Nie dotyczy to co prawda pendolino, ale np. pociągów regionalnych - już tak.
Mieszkańcy Trójmiasta skorzystają także na zmianach podczas podróży do Poznania. Od 15 grudnia podróż z Gdańska do stolicy Wielkopolski może potrwać krócej o 7 minut.

Opinie (369) ponad 10 zablokowanych

  • 8 lat tumanil Tusk ze nic sie nie da - nie dziwota ze 200 km\godz to sensacja w Polsce (4)

    Dopuście PO do wladzy w pazdzierniku a za nie dlugo za stodole bedziecie chodzic za POtrzeba !!!!

    • 4 4

    • Jak dotąd wszystko zbudowało PO za kasę z UE (1)

      Autostrady i ekspresówki, modernizacja kolei, budowa stadionów, boisk, w tym masa orlików. Budowa w każdej wiosce placów zabaw, oczyszczalni ścieków i kanalizacji, wodociągów, modernizacja telekomunikacji. Modernizacja rolnictwa. Budowa tysięcy km ścieżek rowerowych. Rozbudowa lotnisk. Nowe szkoły, nowe szpitale, fakt wiele rzeczy kulało w tym służba zdrowia. Ale powiedz mi, co zbudował pis w 4 lata?? Nawet jednego boiska. Dróg prawie wcale. Co zbudowali?? Oświeć mnie.Pieniadze z Unii i nie potrafią ich wykorzystać. Tak bardzo blisko im do Orbana, to jedź na Węgry a zobaczysz jak ich wioski i drogi boczne wyglądają, jakimi gratami jeżdżą. Węgry są 20 lat za Polską. To samo reszta państw postkomunistycznych. Polska to 2 półki wyżej dzięki poprzednikom. A pis to wszystko próbuje niszczyć tym, że zatrzymał rozwój Polski w miejscu.

      • 3 3

      • kasę z unii rozdają motłochowi i kościołowi

        a resztę morawiecki z kumplami chowa do kieszeni

        • 0 0

    • jeden wyprany mozg juz dal lapke w dol zachwycony sredniowieczem POzbawiony samodzielnego myslenia (1)

      • 3 2

      • że co skretyniały 100-lcu od Kacpra P.

        • 1 1

  • ło matko !

    w tym tempie to obecne japońskie ekspresy dogonimy za jakieś 200 lat :) ...

    • 0 0

  • Pociąg do Warszawy rozpędzi się do 200 km/h

    ale czy się zatrzyma ?

    • 0 0

  • a po ile będą bilety?

    • 2 0

  • Nowy rozkład jazdy do Warszawy

    Na stronie internetowej pkp plk w zakładce "Portal pasażera" opublikowano już nowy rozkład jazdy 2019/2020. Najszybszy pociąg trasę Gdańsk - Warszawa Centralna pokona w 2 godziny i 47 minut. Skąd Autor wziął 2 h i 35 minut.

    • 1 0

  • Za PO mielismy katastrofe pod kazdym wzgledem, za PIS wszystko sie rozwija (7)

    Taki jest realny potencjał polski gdy nie jest rabowana. Przez lata ludziom zaprogramowano różne szklane sufity - rolę taniego kolonialnego podwykonawcy.

    • 31 81

    • Ale co się rozwija??

      Oprócz niczego, oświeć mnie.

      • 0 0

    • przypominam, że

      linia od Gdyni Chyloni do warszawy Wschodniej była gruntownie zmodernizowana do roku 2015 r. Tam koło Susza wyszedł opadający nasyp , który trzeba było naprawić. Podniesienie prędkości szlakowej na odcinku Pruszcz Gdanski Malbork i Mława -Nasielsk ( właściwie to do przystanku Kątne) był możliwe dopiero teraz z uwagi na konieczność montażu systemu Ertms 2 - czyli takiego kolejowego GPS a . Trzeba było zamontować balisy na torach i urzadzenia - maszty GSR . Jest to bowiem połączone z łącznością telefoniczną. Nie sądzę, aby taka modernizacja wymagała aż 4 lat. Dobre jednak i to, że pendolino i tylko one będą jechać 200 km/h na części trasy. Na CMK są prowadzone prace celem podniesienia prędkości do 250 km/h - czyli całości co wyciągnie pendolino. Właściwie pozostały do przebudowy urzadzenai inżynierskie mosty , przepusty i wiadukty w ciągu torów miedzy stacjami Opoczno Północ - Olszamowice . Na odcinku Olszamowice Włoszczowa Pólnoc jeszcze trzeba zalikwidować dwa przejazdy drogowe na poziomie torów ( urzadzenai inzynierskei na tym odcinku są przebudowane) oraz zlikwidować dwa przejazdy na poziomie torów na odcinku POpoczno-Olszamowice. O ile wiem przetargio na to już zostały rozpisane. Pozostaje jeszcze prawdopodobnie konieczność zmiany napięcia na prąd zmienny ( pendolino jest wielosystemowy) , gdyż na pradzie stałym może nie dać rady 250 km/h Oznaczać to musi jednak wyrzucenie z CMK innych pociągów jeżdżących na prąd stały, chyba, że dokupi się wieloststemowe husarze, które ze składami wagonowymi przystosowanymi do 200 km/h będą tam smigały na pradzie zmiennym z prędkością 200 km/h

      • 5 1

    • Hejt się

      rozwija, inflacja się rozwija, postępowania UE wobec Polski się rozwijają, kasa unijna za to się zwija. A wszystko robimy dla Polski.

      • 18 1

    • Obecny rząd zbudował polskie promy , (1)

      przekopał mierzeję , wybudował 100.000 mieszkań plus (wybudowano 854) , wyprodukował milion samochodów elektrycznych , zlikwidował mafię lekową i lekarstw jest teraz pod dostatkiem , zmniejszył kolejki do lekarza .

      • 21 3

      • W 2020 mają jeszcze przywrócić "szynkę jak za Gierka".

        Być może, przy odrobinie szczęścia, również płace w przeliczeniu na dolary będą jak za Gierka.

        • 15 3

    • Rządowe budowy

      A Ty myślisz że kiedy i za kogo rządów zaczęła się modernizacja tej lini kolejowej. Skończyła się teraz ale zaplanowana i rozpoczęta została za poprzednich rządów. Więc kogo to zasługa. Czy wy myślicie że wszystkie inwestycje kolejowe, drogowe czy inne które się się teraz kończą to zasługa aktualnego rządu. Raczej nie. To procesy wieloletnie i ktoś kiedyś musiał to zaplanować i podpisać umowy. Budowy aktualnego rządu to będziemy mogli zobaczyć za kilka lat jeśli w ogóle coś ruszy.

      • 18 4

    • :)

      • 4 1

  • 8 lat rzadow PO-_ZSL a tu 4 mozna-mozna zacytuje "wystarczy nie kraść "bo w Polsce" za 60 tys zł pracuje i**ota albo zlodziej (1)

    • 4 4

    • 4 lata i nic się nie zmieniło

      Pis nic nie zbudował. Dramat. Chyba, że o czymś nie wiem, to mnie oświeć.

      • 1 1

  • Lal gonimy swiat

    • 1 0

  • A kiedy będzie WIFI w Pendolinach? (14)

    • 68 50

    • (1)

      a po co skoro internet w telefonie jest za grosze albo darmo w abonamencie? wieksza predkosc i niezawodnosc od tego wifi

      • 1 1

      • I przez takich pajaców jak Ty sieć ledwo dyszy, bo zamiast słuchać muzyki jak normalny człowiek przez mp3, to korzysta pajac ze streamingu.

        • 1 1

    • W niektórych pociągach (9)

      już jest ale trzeba się logować od nowa.....co 15 minut

      • 10 18

      • nie prawda (3)

        można się zalogować podając e-mail, wtedy nie rozłącza. Prawie cały mecz Polska-Austria obejrzałem na streamie :)

        • 16 2

        • A wymagane jest potwierdzenie maila? Czy można podać fakowego?

          • 0 0

        • dobrze, że nie poprzez kartę płatniczą

          bo nim byś dojechał do celu ... miałbyś konto na glanc wyczyszczone

          • 2 6

        • Chyba relację tekstową

          Bo co jakiś czas mimo wszystko wypada się z zasięgu i rozłącza.

          • 3 2

      • Ojejku to musi być straszne, biedne komputerowe nerdy (4)

        • 18 17

        • Weź pod uwagę że niektórzy pracują przez komputer (2)

          • 5 0

          • Tru story bro (1)

            Ja przez komputer kociej mordy dostaję...

            • 1 1

            • Najpierw dostałeś g*wnozy mózgu.

              • 0 2

        • jaki nerd pajacu... same nerdy jeżdżą z warszawy do gdańska ?

          kupują pendo, które rozpędza się do pewnej prędkości a i tak nie bedzie mogl tyle jechać i w 2019r. nie ma w nowym pociągu za miliardy najzwyklejszego wifi...

          • 8 7

    • Nigdy, beda za to zainstalowane masazery prostaty w kazdym siedzeniu.

      • 9 6

    • Już jest

      • 22 3

  • Pociąg z Gdyni do Warszawy powininen jechać max 1,5 godz (1)

    oczywiście mowa EIP.
    W 1987 jechałem linią z Paryża do Lyonu linią LGV Paris-Sud-Est w ok 2 godziny - to ponad 400 km... to było 32 lata temu - tyle jesteśmy za w tej chwili jeśli chodzi o PKP. Przy tej infrastrukturze mogli kupić składy impuls lub steadler za ułamek ceny pendolino - a przez najblizsze 10 lat nikt by nie zauwazył różnicy (poza tym są wygodniejsze)

    • 6 2

    • Masz całkowita racje na dodatek ceny za przejazdy dzieki znizkom są takie jak w Polsce

      Polska jest zasciankiem europy i daleko w ogonie!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane