- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (327 opinii)
- 2 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (22 opinie)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (101 opinii)
- 4 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (76 opinii)
- 5 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (46 opinii)
- 6 Z dworca na Jasień 80 zł (622 opinie)
Pociąg z piekła rodem na trójmiejskich torach
Zobacz nocną pracę lokomotywy-szlifierki Speno.
Sporą gratką dla miłośników kolei jest wizyta w Trójmieście potężnej lokomotywy-szlifierki szyn, która od kilku dni pracuje na torach dalekobieżnych w Gdańsku. Nazywaną "pociągiem z piekieł" maszynę będzie można zobaczyć przy pracy jeszcze przez dwie najbliższe noce.
Maszyna nazywa się Speno, a jej zadaniem jest poprawienie m.in. geometrii szyn. Po przeprowadzonym przez nią liftingu, zmniejsza się poziom hałasu, który powstaje na styku koła i torowiska.
Jak działa Speno? Maszyna najpierw bada ultradźwiękami wady w powierzchni szyny, a potem - przy użyciu kamiennych tarcz - odpowiednio je szlifuje. Przy tej operacji wytwarza się dużo ciepła, które czuć nawet w odległości 5 metrów od torowiska. Szlifowaniu towarzyszy także iskrzenie opiłków metalu.
- Zimą trudno o spektakularne efekty przy pracy. Stal jest mocno schłodzona, rozgrzane opiłki odskakują od szyny na niewielką odległość. Co innego latem. Zdarzało się, że z powodu ogromnych iskier musieliśmy gasić pożary traw przylegających do torowiska - opowiada pracownik ze Speno.
Speno kończy w Gdańsku prace torowe na linii E-65, które toczyły się od marca 2011 r. W tym czasie wymieniono nie tylko tory na odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Oliwy, ale też modernizowano perony w Lipcach, Oruni i Oliwie, wymieniono sieć trakcyjną oraz wybudowano tunele dla pieszych na Oruni.
Całość inwestycji pochłonie ok. 584 mln zł, prace prowadzi konsorcjum firm Torpol (lider) i Feroco z Poznania. Jej koniec planowany jest na przełomie lutego i marca.
Opinie (71) 8 zablokowanych
-
2014-02-06 15:11
w kibinimater
- 1 0
-
2014-02-06 14:58
Nie tylko LCS Gdańsk (2)
Od 8 do 25 stycznia maszyna pracowała także na LCS Gdynia - bezpośrednio po tej robocie maszyna została przekazana do Gdańska.
- 4 1
-
2014-02-06 15:08
Jako ciekawostka: operatorami maszyn są włosi, komunikacja jest poprzez tłumacza.
Godzina pracy takiej maszyny kosztuje niecałe 10000 zł, a jej ściągnięcie załatwia się pół roku wcześniej.- 4 0
-
2014-02-06 15:06
Ok dobra dzięki
- 0 0
-
2014-02-06 14:58
Zakup Pentolino
to jest dopiero pomysł belzebuba dużej maści
- 8 1
-
2014-02-06 14:30
A co na to wszystko
przeciętna Teresa w różowym berecie i siatą z Biedronki która czeka na kolejkę?
- 17 0
-
2014-02-06 14:27
jak można się zachwycać koleją?!
- 2 12
-
2014-02-06 14:22
Widziałem ją w Sopocie Wyścigi. Robi wrażenie,.
W sylwestra powinna jeździć po Gdańsku na torach tramwajowych:)
- 10 1
-
2014-02-06 14:14
MUZA filmiku jak z horroru - nie zasne dzis :/
sam S. King moglby sie uczyc od 3m.pl
- 6 2
-
2014-02-06 14:03
Pociąg z piekła rodem
Myślałem , że chodzi o Pendolino, całe szczęście nie.
- 39 1
-
2014-02-06 14:02
Położę na torach noże kuchenne.
- 72 1
-
2014-02-06 13:49
Świetne, pokażę synowi
Tak trzymać :D
- 42 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.