• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi będą rzadziej trąbić

Michał Sielski
15 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory. Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory.

Jest dobra wiadomość dla mieszkańców Oruni i Chyloni, którzy w dzień i w nocy słyszą trąbienie pociągów. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwolni maszynistów z tego obowiązku przy strzeżonych szlabanami przejazdach kolejowych.



Przeszkadza ci częste trąbienie pociągów?

Do tej pory maszyniści muszą trąbić przed każdym przejazdem kolejowym. Nie jest istotne, czy jest on strzeżony, niestrzeżony, czy są szlabany, światła, znak stop dla samochodów czy jakiekolwiek inne zabezpieczenie. W każdym miejscu regulamin każe trąbić - w dzień i w nocy. Jeśli maszynista nie zastosuje się do tego obowiązku, będzie miał kłopoty. Może dostać karę finansową, a nawet zarzuty spowodowania wypadku, jeśli dojdzie do niego na przejeździe, przed którym nie włączył sygnału dźwiękowego, nazywanego na kolei "baczność".

O tym, że jest to absurdem, zwłaszcza w przypadku przejazdów strzeżonych szlabanami, a także w nocy, gdy ruch jest minimalny, od lat mówili maszyniści, ale przede wszystkim mieszkańcy terenów przy przejazdach. Także w Trójmieście.

Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić. Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić.
Czytaj więcej: Pociągi na Oruni za bardzo hałasują.

W końcu jest jednak szansa na zmiany. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa planuje zmianę rozporządzenia nakazującego tak często używać sygnałów dźwiękowych.

- Warto odnieść się do rozwiązań na kolei czeskiej, gdzie sygnały "Baczność" podawane są o wiele rzadziej, a liczba wypadków na przejazdach jest nieporównywalnie niższa niż w Polsce. Świadczy to o tym, że jeśli kierowca jest ostrzegany przed przejazdem rogatkami, migającymi czerwonymi światłami i sygnałami dzwonka ostrzegawczego i nie stosuje się do zakazu wjazdu na przejazd przed zbliżającym się pociągiem, to na pewno nie powstrzyma go sygnał dźwiękowy podawany przez pociąg - podkreśla Leszek Miętek ze Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
Już niebawem mieszkańcy terenów przy kolei będą mogli odetchnąć. Ministerstwo zdecydowało, że zmiany są możliwe.

- Maszyniści nie będą musieli trąbić przed strzeżonymi przejazdami, o ile oczywiście zostaną zachowane warunki widoczności czoła pociągu z drogi publicznej z odległości pięciu metrów - podkreśla Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Nowy projekt rozporządzenia trafi do konsultacji międzyresortowych i może zostać wprowadzony jeszcze w tym roku.

Opinie (147) 1 zablokowana

  • Pociągi

    To powinny punktualnie jeździć a nie zadziej trabic

    • 9 1

  • Wybudować tunele!!!!!!

    • 10 1

  • no to kupuję mieszkanie przy Chylońskiej110

    • 2 3

  • Ex minister Smoliński też zapewniał, że zlikwiduje pewien głupi przepis (o tzw. odstępstwach)....

    Dopóki nie zobaczę rozporządzenia - nie uwierzę. Rząd PiS jest mistrzem obietnic, zwłaszcza niespełnianych!

    • 5 3

  • Nareszcicie

    W koncu sie wyśpie

    • 5 1

  • bedą podawać sygnały tak długo aż kierowcy naucza sie ze czerwone swiatło przed przejazdem (3)

    oznacza zatrzymanie na tak długo ąz zgaśnie , a piesi nie beda przechodzic pod opuszczonymi szlabanami..

    • 12 0

    • postój sobie na Puckiej 20-30 minut (2)

      a w tym czasie przejadą dwa pociągi
      i specjalnie stoi policja przy netto licząc na łatwe mandaty dla zniecierpliwionych pieszych

      • 2 0

      • Nie kłam , w ciągu 20-30 minut przejada conajmniej 4-6 skmki (1)

        do tego coś po dalekich . a to że czekasz tak długo to nie moja wina , to dbanie kolei o Twoje bezpieczeństwo. Piesi maja alternatywę przez tunel oddalony o 100metrów , tylko trzeba chcieć sie przejsc lub czekać a nie biegać po torach przed pociagiem .

        • 1 2

        • 100 metrów powiadasz

          i kto tu kłamie?
          tam jest znacznie dalej, poza tym trzeba doliczyć drogę z powrotem
          aha, zobacz sobie z jaką częstotliwością jeździ skm w weekendy , zapraszam na Pucką , zobaczymy ile poczekasz na otwarcie szlabanu
          przejazd na Północnej ma znacznie większą przepustowość i wybiera go większość kierowców. Gdyby połowa z nich podjęła próbę na Puckiej , Chylońska utknie

          • 1 1

  • dobry pomysł, teraz czas na karetki (1)

    przeraźliwy hałas na wszystkie strony, a powinien to być ukierunkowany, czysty dźwięk

    • 4 7

    • A może zakazać w końcu używania dzwonów przez organizację mężczyzn w czarnych sukienkach?

      To jest dopiero irytujące.

      • 3 1

  • A komu to przeszkadza :v

    • 9 6

  • Redaktor Trąbalski (6)

    Trąbią trąby. Gwizd pociągu- zawsze słyszałam gwizd, czytałam o gwiździe. Pociąg trąbi?!

    • 4 5

    • Gwizdy to z gwizdków.

      • 1 0

    • (2)

      Zgodnie z twoją logiką gwiżdżą gwizdki, nie pociągi.

      • 1 0

      • Pierwszy raz słyszę, aby pociąg gwizdał! (1)

        • 0 1

        • On na palcach gwizdze..

          • 0 1

    • Zgodnie z przepisami pociągi podają sygnał dźwiękowy .

      • 1 0

    • Dokładnie

      • 1 0

  • "warunki widoczności czoła pociągu z drogi publicznej z odległości pięciu metrów" (3)

    PIĘĆ metrów??? A po co wprowadzić taki zapis. Co da zobaczyć pociąg z odległości pięciu metrów. Przy prędkości 60 km/h, 5 metrów pokonuje się w czasie 0,3 sekundy.

    • 14 0

    • Akurat tyle czasu ile zajmuje wypowiedzenie slowa "F.ck!" albo "K.wa!"

      • 2 0

    • zapomniales że przejazdy kolejowe są ZAWSZE oznakowane i znak widać z dalszej odległości (1)

      To ze kierowcy je lekceważą to inna bajka.

      • 0 4

      • Chyba nie zrozumiałeś zapisu o tych pięciu metrach

        Właśnie chodzi o to, że jest bezsensowny

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane