• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi będą rzadziej trąbić

Michał Sielski
15 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory. Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory.

Jest dobra wiadomość dla mieszkańców Oruni i Chyloni, którzy w dzień i w nocy słyszą trąbienie pociągów. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwolni maszynistów z tego obowiązku przy strzeżonych szlabanami przejazdach kolejowych.



Przeszkadza ci częste trąbienie pociągów?

Do tej pory maszyniści muszą trąbić przed każdym przejazdem kolejowym. Nie jest istotne, czy jest on strzeżony, niestrzeżony, czy są szlabany, światła, znak stop dla samochodów czy jakiekolwiek inne zabezpieczenie. W każdym miejscu regulamin każe trąbić - w dzień i w nocy. Jeśli maszynista nie zastosuje się do tego obowiązku, będzie miał kłopoty. Może dostać karę finansową, a nawet zarzuty spowodowania wypadku, jeśli dojdzie do niego na przejeździe, przed którym nie włączył sygnału dźwiękowego, nazywanego na kolei "baczność".

O tym, że jest to absurdem, zwłaszcza w przypadku przejazdów strzeżonych szlabanami, a także w nocy, gdy ruch jest minimalny, od lat mówili maszyniści, ale przede wszystkim mieszkańcy terenów przy przejazdach. Także w Trójmieście.

Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić. Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić.
Czytaj więcej: Pociągi na Oruni za bardzo hałasują.

W końcu jest jednak szansa na zmiany. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa planuje zmianę rozporządzenia nakazującego tak często używać sygnałów dźwiękowych.

- Warto odnieść się do rozwiązań na kolei czeskiej, gdzie sygnały "Baczność" podawane są o wiele rzadziej, a liczba wypadków na przejazdach jest nieporównywalnie niższa niż w Polsce. Świadczy to o tym, że jeśli kierowca jest ostrzegany przed przejazdem rogatkami, migającymi czerwonymi światłami i sygnałami dzwonka ostrzegawczego i nie stosuje się do zakazu wjazdu na przejazd przed zbliżającym się pociągiem, to na pewno nie powstrzyma go sygnał dźwiękowy podawany przez pociąg - podkreśla Leszek Miętek ze Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
Już niebawem mieszkańcy terenów przy kolei będą mogli odetchnąć. Ministerstwo zdecydowało, że zmiany są możliwe.

- Maszyniści nie będą musieli trąbić przed strzeżonymi przejazdami, o ile oczywiście zostaną zachowane warunki widoczności czoła pociągu z drogi publicznej z odległości pięciu metrów - podkreśla Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Nowy projekt rozporządzenia trafi do konsultacji międzyresortowych i może zostać wprowadzony jeszcze w tym roku.

Opinie (147) 1 zablokowana

  • A jak dojdzie do tragedii, to powiedzą, że to wina Adamowicza. (1)

    • 3 6

    • to wina bedzie idioty za kólkiem co sie pchał pod pociag

      • 1 2

  • (1)

    Kiedyś odwołali nakaz zmiany oświetlenia czoła przy wjeździe na tor niewłaściwy...

    • 5 2

    • Nakaz obowiazuje nadal i nikt tego nie zamierza zmienić .

      Nie ma obowiazku zmiany świateł przy jeździe po torze przystosowanym do ruchu dwukierunkowego podczas jazdy w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Wprowadzono to tylko jako zalecenie po Szczekocinach . Dziś coraz rzadziej jest stosowany i umiera śmiercią naturalną.

      • 4 0

  • To się populacja wykruszy (1)

    Pracuję na kolei, nie jako maszynista, ale sporo na lokomotywie jeżdżę. Wiem co ludzie wyprawiają jak widzą zbliżający się pociąg, aż boję się pomyśleć co będzie się działo jak go nie usłyszą.

    • 12 0

    • 20 letni golf , w środku 5ciu debili po 19 lat , głosniki po 500 W że szyby w nim drżą i tak nic nie słyszą

      • 7 0

  • i dobrze wkocu jest szlaban a debile i tak sie pchaja pod pociag .Zadne trabienie tego nie zmieni.

    • 7 2

  • HAŁAS!!!

    to co się wyprawia na Oruni jeśli chodzi o gwizd pociągów to łamanie praw człowieka,hałas momentami nie do wytrzymania.Czyżby nie można znależć rozsądnego rozwiązania;uwaga pociąg,dzwonki na przejazdach itp.

    • 7 6

  • Czas na pseudokaretki wyjące po nocach i maszyny czyszczące ulice

    o debilach z zieleni miejskiej "odkurzającej" alejki w parkach nie wspominając........

    • 5 3

  • To dobrze, mieszkam niedaleko, myślałam, że się przyzwyczaje, ale nie. Lepiej!! Ostatnio na Północnej zamontowano dźwięk opuszczania szlabanu. Fioła można dostać.. I jeszcze korek na przejazd kolejowy, co chwile ktoś trąbi. mam traume, wyprowadze się do lasu

    • 6 4

  • I tak jedyne traby to Arkowcy prosze Panstwa

    • 3 4

  • Musi byc widocznosc 5 m

    To juz chyba lepiej zeby nie ostrzegał będąc 5m od nas i dopiero co zauważymy........

    • 4 2

  • A ile tego jeździ w nocy

    Że dwa pociagi osobowe i ze dwa towarowe

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane