• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągiem z Trójmiasta nad Bałtyk. Nowe połączenia do Helu i Łeby

Maciej Naskręt
10 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pasażerowie, którzy wybiorą się w kierunku Helu i Łeby pociągiem, pojadą szynobusami wyprodukowanymi przez firmę Newag. Pasażerowie, którzy wybiorą się w kierunku Helu i Łeby pociągiem, pojadą szynobusami wyprodukowanymi przez firmę Newag.

Trójmiejskie plaże są najpiękniejsze, ale jeśli ktoś marzy o spędzeniu tylko jednego dnia nad otwartym morzem i przy tym nie chce ryzykować stania w korkach na drodze, powinien sprawdzić ofertę przewoźników kolejowych na najbliższe wakacje. Z Trójmiasta klimatyzowanymi składami można będzie dojechać do Łeby i Helu.



Czy wybierzesz sie latem koleją na Półwysep Helski lub do Łeby?

Lato na pomorskich szlakach kolejowych zapowiada się wyjątkowo bogato. Połączenia kolejowe, zawieszone na czas modernizacji linii, wracają na trasę Gdynia - Władysławowo - Hel. Pojawi się też połączenie relacji Gdynia - Łeba.

Nawet do 16 pociągów na Hel z Trójmiasta każdego dnia

Wreszcie jest realna alternatywa dla zakorkowanych dróg w kierunku Półwyspu Helskiego. 15 czerwca pociągi wyjadą na zmodernizowaną linię kolejową nr 213 z Redy do Helu.

- Pojedzie wtedy dziewięć par pociągów w relacji Gdynia - Hel i jeden pociąg w relacji Gdynia Władysławowo. Natomiast po 28 czerwca dołożymy jeszcze dwie pary pociągów w kierunku Helu - mówi Benedykt Plotta z pomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Podróżni na tych trasach będą korzystać głównie z pociągów nowosądeckiej firmy Newag, kupionych w 2010 i 2011 roku przez województwo pomorskie. Składy są klimatyzowane i umożliwiają podróżowanie z rowerami. Pociągi są przystosowane do osób niepełnosprawnych. W czasie szczytu komunikacyjnego Przewozy Regionalne planują doczepiać jeszcze dodatkowy wagon pasażerski.

Koszt podróży to 17,10 zł za bilet normalny. Studenci za wyprawę zapłacą 8,38 zł. Dopłata za psa wynosi 4,50 zł, a za rower - 7 zł.

Pierwszy pociąg w kierunku Helu z Gdyni ma ruszać już o godz. 5:38. Kolejny wyjedzie na trasę o godz. 7:06. Na dobre miejsce na helskiej plaży mogą jeszcze liczyć osoby, które wybiorą się w podróż o godz. 10:38. Przejazd przez północną część Kaszub i Półwysep Helski trwa od godziny i 40 minut do dwóch godzin. Ostatni pociąg z Helu w kierunku Gdańska rusza o godz. 19:18.

Oprócz tego z Trójmiasta na Hel pojedzie sześć pociągów PKP Intercity. Jednak bilety na przejazd tymi składami są średnio 10-15 proc. droższe. By skorzystać z uroków helskiej plaży można wybrać jeden z trzech porannych pociągów z Gdyni Głównej, które odjeżdżają o godz. 8:37, 9:00 i 12:26 (pociągi jadą też przez Gdańsk Główny). Wagony nie posiadają klimatyzacji, ale można do nich wsiąść z rowerem. Wszystkie są dostosowane do osób niepełnosprawnych.

Powroty pociągów PKP Intercity do Trójmiasta rozpoczynają się po godz. 20.

Opłata jednorazowa za przewóz roweru w pociągu spółki Przewozy Regionalne wynosi 7 zł. Opłata jednorazowa za przewóz roweru w pociągu spółki Przewozy Regionalne wynosi 7 zł.
Dwa pociągi z Trójmiasta do Łeby

Ponadto Przewozy Regionalne w tym roku planują po 28 czerwca uruchomić połączenie kolejowe Trójmiasta z Łebą. Pociąg - na razie tylko jeden - wyjedzie z Gdyni Głównej każdego dnia o godz. 7:34, do Lęborka skład dojedzie o 8:45, po czym uda się dalej, do Łeby, gdzie powinien pojawić się o godz. 9:30. Powrót z Łeby w kierunku Gdyni wyznaczono na godz. 19:12. 10 godzin wystarczy, by zwiedzić Słowiński Park Narodowy i skorzystać z wielu atrakcji w Łebie.

Bilet normalny na tę wyprawę pochłonie z portfela pasażera 18,90 zł. Studenci zapłacą 9,70 zł. Dopłata za psa wynosi 4,50 zł, a za rower 7 zł. Podobnie jak na szlaku do Helu składy są klimatyzowane. Pojazdy są przystosowane do osób niepełnosprawnych.

Oprócz Przewozów Regionalnych można też skorzystać z sezonowego pociągu PKP Intercity pn. "Wydmy", który w okresie wakacji nad morze pojedzie przez Trójmiasto aż do Raciborza na Górnym Śląsku. Pociąg z Gdyni Głównej odjeżdża o 8:48, a do Łeby dojeżdża o godz. 10:40 (pociąg jedzie też przez Gdańsk Główny). Bilet normalny jednak jest nieco droższy od oferty Przewozów Regionalnych i kosztuje ok. 22 zł.

Pociąg "Słoneczny" obsługują Koleje Mazowieckie. Pociąg "Słoneczny" obsługują Koleje Mazowieckie.
Pociąg "Słoneczny" z Warszawy do Trójmiasta pojedzie od 28 czerwca

Pociąg przewoźnika z Mazowsza - Kolei Mazowieckich - będzie wyjeżdżał ze stacji Warszawa Zachodnia o godz. 5:50 i dojeżdżał do stacji Gdynia Główna o godz. 11:17. Z kolei z Gdyni "Słoneczny" wyrusza godz. 18:09 i przyjeżdża do stolicy o godz. 23:31. Nie jedziemy niestety w klimatyzowanym wagonie.

Skład w zeszłym roku ze stolicy nad morze kursował już od początku czerwca. W tym roku jego uruchomienie opóźniło się z uwagi na prace budowlane na linii kolejowej między Gdynią a Warszawą. Co ważne, bilet normalny na pociąg "Słoneczny" kosztować ma 50 zł. Dla studentów przewidziano 51 proc. ulgę - zapłacą 24,50 zł. Psy i rowery podróżują za darmo. Pociąg w weekendy letnie ma niemal pełne obłożenie.

"Słoneczny" pociąg Kolei Mazowieckich będzie kursował do końca wakacji.

Opinie (198) 7 zablokowanych

  • ELEKTRYFIKACJA !! (3)

    .... - wiem ! spalinowe zestawy musza się zamortyzować.... są nawet całkiem ... całkiem - ale EKOLOGIA ! - i eksploatacja ( przyspieszenia ) pociągów elektrycznych BIJE ! na głowę składy spalinowe - mimo nowoczesnych rozwiązań. Elektryfikację robi się RAZ ! potem ewentualna wymiana przewodów trakcyjnych - co przy takim natężeniu wystarczy na LATA !! korzyści nie wymierne prąd moga produkować wiatraki ( takie rozwiązania są np. w Holandii - tu z wiatrem jest podobnie.... ) więc - same oszczędnosci ! SIEMA.

    • 2 4

    • (1)

      Ale masz świadomość, że pociągi spalinowe też są napędzane silnikami elektrycznymi? Na trasach o stosunkowo niskim natężeniu ruchu (a ta takową jest) nie zawsze opłacalna jest elektryfikacja, są linie kolejowe w naszym regionie, które bardziej jej potrzebują.

      • 3 0

      • Przekładnia

        Pociągi spalinowe (szynobusy, jednostki wieloczłonowe) na ogół nie posiadają przekładni elektyrycznej lecz różne odmiany przekładni hydraulicznej lub hydromechanicznej. Przekładnię elektryczną stosuje się w lokomotywach spalinowych choć też nie wszystkich - swego czasu Lotos Kolej testował lokomotywę Maxxima firmy Voith, służącą do prowadzenia pociągów towarowych a wyposażoną w przekładnię hydrauliczną.

        • 0 0

    • Elektryfikacja linii Reda - Hel nie wchodzi w rachubę, póki co mowa o elektryfikacji Gdynia Główna - Kościerzyna - Maksymilianowo oraz być może Tczew - Łąg albo Czersk.

      • 5 0

  • Nie bilet dla studentów a bilet ulgowy dla studentów do 26 roku życia (2)

    Starsi - zaoczni czy studiujący drugi kierunek oraz doktoranci takiego przywileju nie mają. Jest to wg mnie kolejne naruszenie swobód obywatelskich i dyskryminacja.
    Najlepsze że lewactwo i ta cała banda u koryta nawija o gender, równo uprawieniu kobiet i mężczyzn oraz homofobii a nie dostrzega tak oczywistych naruszeń!

    • 4 4

    • Raczej arbitralna zniżka narzucona ustawą jest dyskryminacją i lewactwem. (1)

      Płacę wysokie podatki i nie życzę sobie z nich finansować dopłat jakimś tam studencinom nauk zbędnych!

      • 1 2

      • Kolego można także jeździć bez biletów albo ograniczyć przemieszczanie się. Tylko że wtedy spadają dochody zakładowi komunikacji i wszystkim na około bo ludzie siedzą w domu bez żadnej aktywności.

        • 0 0

  • Wagony (nie)klimatyzowane

    Panu redaktorowi polecam przejechanie się pociągiem "Słonecznym" - obsługiwany jest on wagonami piętrowymi typu Twindexx firmy Bombardier, które oczywiście są wyposażone w klimatyzację.

    • 9 0

  • sopocka plaża -syfem zaraża.Tylko półwysep i otwarte morze !!!

    • 0 1

  • Dlaczego PR-y nie jeżdżą w zdroworozsądkowych relacjach: (3)

    Bydgoszcz/Chojnice/Kościerzyna - Hel/Łeba,
    Toruń/Grudziądz - Hel/Łeba.

    Czy tam są jeszcze jacyś zdrowomyślący

    • 6 0

    • prawie każdy z 9 par wspomnianych pociągów powinien jechać dalej na południe (1)

      do Kościerzyny, do Kartuz, do Bydgoszczy przez Kościerzynę, do Chojnic przez Kościerzynę, do Torunia przez Grudziądz.

      Po co te chore przesiadki i skomunikowania ?
      Czy kolejom zależy na pasażerach, czy jednak nie ? , no bo ja już nie wiem....
      Wszystko co obserwuję dookoła podpowiada mnie, że kolejowego pasażera już dawno olano i nikt wcale nie zamierza tego zmieniać , czego dowód mamy w tym artykule

      • 8 0

      • Załóż ze szwagrem spółkę kolejową SKM ("Szwagrowa Kolej Międzypowiatowa") i jeździj bezpośrednio.

        • 3 0

    • Pomyśl
      Pociąg z Torunia go Gdyni - 2 h
      Z Gdyni na Hel - 2 h
      Czyli wyjazd o 8 rano
      na miejscu o 12
      na plaży o 13
      po godzinie trzeba iść na obiad i tu kolejna godzina
      ponownie na plaży o 15
      godzina na plaży dojście do stacji 17
      W Toruniu o 21
      Podsumowując wyjdzie ok 2 godziny na plaży.

      • 1 1

  • szkoda

    Nie rozumiem dlaczego te szynobusy nie kursuja z Gdañska.

    • 5 0

  • Jak mawia mój guru wszechwiedzący

    Tory należy zlikwidować i poprowadzić na Półwyspie Helskim autostradę, gdyż takie są społeczne oczekiwania. Precz z ochroną przyrody, gdyż ona hamuje rozwój gospodarczy ! Tako rzecze mój guru. Mam nadzieję, że mój guru zdobędzie władzę w Polsce i zlikwiduje przyrodę jako hamulec rozwoju.

    • 4 0

  • trójmiasto w górach leży czy co? (1)

    tak jakby trójmiasto nie miało dostępu do morza....

    • 6 0

    • Zaraz znajdzie się tu ktoś twierdzący, że zatoka to nie morze ;)

      • 4 0

  • To TRÓJMIASTO JUŻ NIE JEST NAD BAŁTYKIEM?????

    Do tej pory uważałem że TRÓJMIASTO JEST NAD BAŁTYKIEM!!! Nawet w szkołach tak uczyli!!! Swoją drogą ciekaw jestem gdzie redaktor kończył szkoły że nie zna podstaw geografii

    • 2 0

  • prosze uprościc informację!

    Czy nie prościej byłoby umieścić tabele / rozkład jazdy ze wszystkimi pocziągami.. to ma sens... opisywanie podstawowych informacji jest bez sensu... co to znaczy 10% procent drożej z 17,10... po prosty 1,7 PLN... TABELA mogłaby spełnić lepszą role...

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane