- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (49 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Podpisano umowę na dostawę elektrycznych autobusów za 62 mln zł
Na jednym ładowaniu przyjechał z Warszawy do Gdańska. Za 14 miesięcy nad Motławę przyjedzie w sumie 18 takich autobusów. Na ul. Elektryków w stoczni podpisano umowę z dostawcą elektrycznych autobusów MAN, za które Gdańsk zapłaci prawie 62 mln zł.
Przejedzie 300-400 km na jednym ładowaniu
- Obiecaliśmy, że zmieniamy komunikację miejską, że idziemy w stronę rewolucji i to nie są słowa rzucane na wiatr. Po przetargu, dziś podpisujemy umowę na dostarczenie w ciągu 14 miesięcy, 18 elektrycznych autobusów i mam nadzieję, że ten termin zostanie dotrzymany - mówiła we wtorek na ul. Elektryków prezydent Aleksandra Dulkiewicz. - W czerwcu testowaliśmy autobus wodorowy, być może niebawem i takie pojawią się na naszych ulicach. Na razie stawiamy jednak na te elektryczne. Co ważne, będą ładowane w zajezdni, a nie na trasie, więc koszty eksploatacji będą niższe. Taki autobus jest w stanie przejechać dziennie 300-400 km - mówiła prezydent.
Jak podkreślał Maciej Lisicki, prezes spółki GAiT elektryczny autobus, który zaprezentowano we wtorek w Gdańsku, przyjechał z Warszawy na jednym ładowaniu.
- To pokazuje, jak się zmieniła technologia. Te autobusy będą ładowane w zajezdni raz, nocą i będą mogły przejeździć na trasach cały dzień. Będą przeznaczane do obsługi różnych linii, w zależności od potrzeb - powiedział Lisicki.
Przedstawiciele firmy MAN podziękowali miastu za zaufanie.
- To dla nas do tej pory największe takie zamówienie. Cieszymy się, że Gdańsk będzie kolejnym miastem z pojazdami zeroemisyjnymi - powiedziała Olga Żarkowska z firmy MAN.
Elektryczne autobusy same policzą swoich pasażerów
Wszystkie kolumny i poręcze zostaną wykonane w kolorze żółtym, a przyciski opisane w alfabecie Braille`a. Dodatkowo pojazdy wyposażone będą w systemy monitoringu i klimatyzacji o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej, tj. częstego otwierania drzwi.
Aktualizowany na bieżąco rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Tablice informacyjne dla podróżujących zostaną wykonane w technologii LED, podobnie jak oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne pojazdów. W nowych środkach komunikacji miejskiej zamontowane zostaną gniazda USB oraz zautomatyzowane defibrylatory zewnętrzne AED, dodatkowo pojawi się też system liczenia pasażerów.
W Gdyni elektryczne autobusy już jeżdżą
Na początku czerwca elektryczne autobusy wyjechały już na ulice Gdyni. Miasto zapłaciło 80 mln zł za 24 pojazdy. Podczas pierwszych godzin kursowania nie zabrakło jednak usterek.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-02 14:38
Jedni narzekają, ze za dużo elektrycznych autobusów, a drudzy że za mało (4)
Czyli chyba jest dobrze. Tak trzymać!
- 26 45
-
2022-08-02 21:55
najgorzej będą miały małpiatki dresiątka w szaliczkach
skąd oni będą wiedzieć co oznacza czarcz onlji
- 0 0
-
2022-08-02 16:46
300 czy 400 km bo to spora róznica. (1)
- 6 3
-
2022-08-02 18:30
Pewno zależy od trasy, szczególnie kątu nachylenia.
- 0 0
-
2022-08-02 16:45
Czy jadąc z W-wy zatrzymał sie na wszystkich przystankach?
- 7 3
-
2022-08-02 13:29
(21)
Ja proponuję inną rewolucję: autobusy jeżdżące co 10 minut, od rana do wieczora, 7 dni w tygodniu. Bez dziur między 10 a 14, bez przerw półgodzinnych w weekendy.
- 228 21
-
2022-08-03 09:37
Dobrze, ale przyjmujemy Cię do pracy na kierowcę. I żadnego marudzenia, że masz zmianę w sobotni wieczór, albo ze pensja słaba.
- 0 0
-
2022-08-02 14:51
Pojazdów elektrycznych nie wolno tak mocno eksploatować. Akumulatory wysiądą i prąd coraz droższy. (3)
- 6 6
-
2022-08-03 14:48
Bo trzeba zabronić akumulatorom wysiadania.
No chyba, że na przystankach.
- 0 0
-
2022-08-02 16:03
W UE teraz za przykładem Niemiec prąd elektryczny będzie produkowany głównie z węgla brunatnego, oraz z kamiennego. (1)
- 6 3
-
2022-08-03 07:42
Według ostatnich badań dym z Niemieckich kotłowni spalających węgiel nie truje a ma właściwości lecznicze.
Tylko musi być wydobywany za Odrą i Nysą Łużycką. Bo ten z Turowa wiadomo truje jak zaraza. Leczy tylko ten z Niemiec.
- 0 0
-
2022-08-02 14:32
Jedyna pozytywna rewolucją było by złomowanie wszystkich tramwajów i likwidowanie szkodliwych torowisk zastąpienie ich (8)
buspasami i nowoczesnymi wygodnymi autobusami bez emisyjnymi prąd tu nie jest jedyną alternatywą.Tak długo jak bedą wciskac na siłe w kazdej dzielnicy ten szkodliwe torowiska z tramwajowym złomem ,tak dłygo komunikacja w Gdańsku bedzie beznadziejna i nikt nie zrezygnuje z auta w miescie warto stac w korku wygodnie w aucie niz stac w co dziennie na przystanku przez awarie tramwajów. I dla przypomnienia tramwaje w Gdańsku są jak bydło wozy maja 80% miejsc stojących
- 8 37
-
2022-08-03 14:45
Nie śpiesz się tak.
Poczekaj. Ochłoń. Następnym razem napisz poprawnie i przeczytaj, zanim klikniesz "Wyślij".
- 1 0
-
2022-08-02 15:25
i mój codzienny przejazd przez Kartuską i Nowe Ogrody będzie trwał 40 minut
sorry... oby nie
- 5 2
-
2022-08-02 14:48
Tramwaj jest największym szkodnikiem w mieście nie sprawdzał sie nawet w epoce PRLu !! A bus pasy bez problemu zamiast torowiska (3)
- 4 21
-
2022-08-02 14:58
Dziwne, a sprawdza się na całym świecie. (2)
- 17 3
-
2022-08-02 21:56
na całym swiecie sprawdzają sie autobusy dzbanku tramwajów w porównaniu do całego świata jest tylko 10% (1)
- 2 3
-
2022-08-03 14:47
Przyganiała karafka dzbankowi,
a sama pusta.
- 0 0
-
2022-08-02 14:44
Co ty pleciesz, człowieku...
- 9 3
-
2022-08-02 14:44
Tak, tak buspasy na wszystkich liniach. To niewykonalne.
Czym chcesz napędzać bezemisyjne autobusy? Powietrzem? Tramwaj i SKM to najlepszy rodzaj transportu miejskiego.
- 17 7
-
2022-08-02 14:03
to zostań kierowcą takiego autobusu i jeździj :) (1)
- 19 7
-
2022-08-03 10:29
Płaci podatki na tych którzy za to odpowiadają
- 0 0
-
2022-08-02 13:44
jakie to ma uzasadnienie? (4)
- 12 20
-
2022-08-03 05:58
Uzasadnienie . (1)
Bo w mieście jest potrzebna komunikacja miejska a nie dwa kursy na dzień jak to bywało na dawnych PGR-ach ! Bo w mieście aby zachęcić podróżnych do korzystania z komunikacji miejskiej należy ich przewozić w godnych warunkach nie jak sardynki w puszce . Bo komunikacja miejska nie służy do generowania dochodów dla miasta a ma pełnić służebną rolę dla mieszkańców .
- 8 0
-
2022-08-03 08:10
O tym chyba wszyscy zapominają. Komunikacja miejska, podobnie jak inne obszary np. szpitale, to nie fabryki przemysłowe które mają przynosić zyski. To właśnie ma służyć mieszkańcom z ich podatków.
- 0 0
-
2022-08-02 15:17
Haha (1)
Pozwiedzaj świat to zobaczysz, ze komunikacja jezdzi nawet w nocy co 20 minut. serio. i to jest bardzo fajne!
- 17 10
-
2022-08-02 16:55
Ale nie na kazdej trasie. Pozwiedzialem i wiem.
- 7 1
-
2022-08-02 16:20
(9)
Najgorsze w tym wszystkim jest to że aby zrobić tak wspaniały i technologiczny zakup oszczędności szuka się w pracownikach w szczególności tych niższego szczebla. A co do samych autobusów to wszystko będzie wspaniałe aż do momentu wymiany baterii
- 98 7
-
2022-08-02 17:02
Nie martw się o nie swoje pojazdy. (3)
Baterie są długowieczne często z gwarancją 8-10 lat i limitem 500 tys km. Tak jest w autobusach.
Później takie baterie będą wykorzystywane jako magazyny energii.- 4 8
-
2022-08-03 01:51
Już łyknąłeś te bajeczki?
- 1 0
-
2022-08-02 18:37
Chyba nie masz pojęcia jak mocno eksploatowane będą podczas użytkowania ich w autobusach i ich żywotność spadnie do minimum
- 10 0
-
2022-08-02 18:33
500 tys. Km w przypadku autobusu to nie jest chyba dużo? Góra dwa lata jazdy?
- 8 0
-
2022-08-02 16:51
(4)
Dlatego wodorowe pojazdy miejskie to przyszłość.
- 9 2
-
2022-08-02 17:03
Jedna stacja wodoru to kilka milionów pln. (3)
Jedna wtyczka do prądu to kilka tysięcy pln.
Poza tym koszt utrzymania autobusu wodorowego jest znacznie wyższy niż elektrycznego.- 5 5
-
2022-08-03 01:50
Jakim cudem?
- 1 0
-
2022-08-02 18:47
Ale jedna bateria to setki tysięcy. Czyli tych parę milionów i tak będzie trzeba wydać i to już za kilka lat. Ogarniasz? Doliczyłeś koszt tej baterii do kosztów utrzymania elektryka?
- 5 1
-
2022-08-02 18:31
Trudno.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.