- 1 Ruszają prace przy przebudowie ul. Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 2 Rozprawa apelacyjna M. Adamowicz przełożona (182 opinie)
- 3 Rzym, Praga i Podgorica już od marca (69 opinii)
- 4 Grzyb i brak prądu. Znany budynek się sypie (163 opinie)
- 5 Jak połączyć Lema z Kartuską? (60 opinii)
- 6 1,3 mln zł odszkodowania dla A. Gwiazdy (356 opinii)
Pół roku hałasów i drgań przy trasie PKM, by potem było lepiej
Wykonawca elektryfikacji linii PKM przeniósł się z pracami na odcinek Brętowo - Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.
Mieszkańcy okolicy przystanków PKM Brętowo, PKM Strzyża
oraz PKM Niedźwiednik
powinni przygotować się na kilka miesięcy hałasów, a nawet wyczuwalnych drgań. Uciążliwości niestety nie da się uniknąć - są one skutkiem prac prowadzonych przy elektryfikacji linii PKM, które we wtorek, 4 stycznia 2022 r., weszły w kolejną fazę. Roboty zakończyć się mają w połowie tego roku.
- nr 248 Gdańsk na odcinku Wrzeszcz - Osowa o długości ok. 16,9 km (tor 1) i 16,5 km (tor 2),
- nr 253 na odcinku Rębiechowo - Osowa o długości ok. 1,3 km.
Drugim elementem wartej 48,8 mln zł inwestycji jest budowa nowego przystanku PKM - Gdańsk Firoga.
Zostanie on ulokowany pomiędzy przystankami Matarnia i Port Lotniczy.
Pół roku prac i utrudnień
We wtorek, 4 stycznia 2022 r., rozpoczął się kolejny etap elektryfikacji linii PKM. Wykonawca przeniósł się z pracami na najtrudniejszy odcinek Brętowo - Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.
- Ze względu na występujące tam strome i trudno dostępne nasypy oraz bliskość budynków mieszkalnych w niektórych lokalizacjach prace przy palowaniu mogą być nie tylko cięższe w wykonaniu, ale także bardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Chodzi nie tylko o hałas, ale też drgania, które podczas charakterystycznego dla inwestycji wbijania pali (mają one ustabilizować i utwardzić podłoże), przenoszą się dalej. Mogą być one odczuwalne nawet w pobliskich domach - ale są niegroźne.
- Będziemy uprzedzać mieszkańców o uciążliwych pracach w ich sąsiedztwie i za wszystkie utrudnienia związane z naszą inwestycją już teraz przepraszamy - mówi Tomasz Konopacki.
Nowy przystanek PKM Gdańsk Firoga - tak wyglądał w grudniu 2021 r.
Przy PKM Firoga instalowano czujniki, teraz też mogą być potrzebne
Niewykluczone, że wykonawca inwestycji zdecyduje się na instalację specjalnych czujników, które będą mierzyć intensywność drgań. Takie rozwiązanie zastosowano np. przy okazji prac przy budowie przystanku PKM Firoga.
Czytaj więcej: Rozpoczęła się elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
Kłopot także dla pasażerów
Z utrudnieniami muszą też liczyć się pasażerowie. Od wtorku, 4 stycznia 2022 r., na trzech przystankach PKM: Strzyża, Niedźwiednik i Brętowo wszystkie pociągi odjeżdżają wyłącznie z toru 2 przy peronie 2.
Wejścia na zamknięty peron 1 zostały wygrodzone i odpowiednio oznakowane.
Przy PKM Firoga pracowała podbijarka. Ciężkie maszyny generują hałas, ale nie da się tego uniknąć.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-05 08:36
(5)
Jak ty robisz remont albo cos budujesz to robisz to zapewne cichutko! jeżeli jeszcze nie zauważyłeś gdziekolwiek jest remont czy budowa zawsze jest hałas, w USA również i w Japonii też, że nie wspomne o Wlk.Brytanii czy innych krajach zachodnich
- 43 7
-
2022-01-05 08:49
Szczerze? Tak. (2)
Czasy wielkiej płyty i borowania godzinami minęły :)
- 3 1
-
2022-01-05 09:17
Niestety nie, ludzie dalej robią remonty po nocach i całymi dniami. (1)
- 6 5
-
2022-01-05 11:38
Bo są nienormalni
Jak można po nocach robić głośne remonty? Gdzie tu jest szacunek dla sąsiada.
- 4 0
-
2022-01-05 09:52
Tu nie jest problemem hałas czy fatalny rozkład pociągów przez rok związany z pracami.
Problem jest taki że to kasa w błoto a utrudnienia zmarnowane. PKP nigdy nie zelektryfikuje swojej części od Osowy do Gdyni, o Kościerzynie czy Kartuzach nawet nie myśląc. Druty skończą się w Rębiechowie i dalej będzie jeżdżenie pociągiem spalinowym ale już pod drutem. Prześledźcie co się dzieje w sprawie linii 201 - nic! Okazało się że na rozbudowę zgodnie z założeniami nie ma kasy, kosztorys 10 razy przekroczył plan! A więc rozbudowy pewnie nie będzie.
- 3 4
-
2022-01-05 10:34
Tak jest.
Najgłośniesze remonty są w Szwajcarii.
- 2 0
-
2022-01-05 07:54
bez przesady (2)
słupy co 50 metrów. Jak tłukli stalowe blachy wzdłuż Raduni po dwóch stronach z Gdańska do Pruszcza to się świat nie zawalił.
- 35 7
-
2022-01-05 10:12
A mogli tłuc blachę z drewna (1)
- 1 8
-
2022-01-05 12:30
jest blacha miedziana, moze byc złota...... tak jak stalowa.
czep się stolarki aluminiowej.
- 4 0
-
2022-01-05 07:06
(3)
Cóż, przy takich pracach hałas to norma,nie przesadzajmy.Niech koleje się rozwijają i siatka połączeń rośnie.
- 84 11
-
2022-01-05 11:09
(2)
Tylko te prace rozpoczynają się pomiędzy 21 a 22 i trwają praktycznie do świtu.
- 2 2
-
2022-01-05 12:40
Chyba coś Ci się przyśniło :)
- 0 2
-
2022-01-05 12:52
No patrz, zawsze przy remontach był krzyk że nie robią w nocy i przez to są korki...
A tu niespodzianka :D
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.