- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (116 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (208 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (639 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (49 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (525 opinii)
Połączyli siły i pomagają uchodźcom z Ukrainy we Wrzeszczu
Władze centrum handlowego Manhattan wraz ze Stowarzyszeniem Morena, Okręgiem Pomorskim ZHR oraz Trójmiejską Grupą Poszukiwawczo-Ratowniczą TGPR także włączyły się w pomoc uchodźcom wojennym z Ukrainy. We Wrzeszczu mogą oni skorzystać z darmowego "sklepu", a dla dzieci organizowane są zajęcia w świetlicy artystycznej.
W sklepie prowadzona jest też cały czas zbiórka darów. Trafiają one automatycznie na półki, z których każdy uchodźca z Ukrainy może "bezpłatnie kupić" to, co jest najbardziej mu potrzebne.
Wieść o tym miejscu coraz szybciej rozchodzi się wśród Ukraińców oraz Polaków, którzy udzielili im schronienia.
Dla najmłodszych świetlica artystyczna
W Manhattanie powstała też świetlica artystyczna.
- Sami wiemy jak trudno jest często zorganizować się mając małe dzieci. Dlatego wyszliśmy z inicjatywą świetlicy dla dzieci (4-10 lat), w której dzieci uchodźców uczestniczą w szeregu zajęć artystycznych (ceramika, plastyka, muzyka, teatr, taniec) pod okiem tak ukraińskich pedagogów (którzy skądinąd sami uciekli z Kijowa), jak i artystów-nauczycieli z Gdańskiej Szkoły Artystycznej. Wspólna z GSA inicjatywa ma na celu zaopiekowanie się dziećmi i umożliwienie mamom odnalezienia się w nowej rzeczywistości. Ponadto, młodzież (10-16 lat) ma także możliwość bezpłatnego uczestnictwa w zajęciach w Gdańskiej Szkole Artystycznej popołudniami, co także ma na celu szybszą ich integrację w środowisku rówieśniczym - opowiada Łukasz Tomczak, dyrektor zarządzający GCH Manhattan.
Zarządzający Manhattanem już wiedzą, że potrzeby są znacznie większe. Ze świetlicy na razie korzysta kilkadziesiąt osób, ale lista rezerwowa jest coraz dłuższa. Dlatego trwają rozmowy z kolejnymi partnerami, aby wspólnie poszerzyć tę inicjatywę. Do pomocy zgłaszają się kolejne firmy i instytucje.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-26 19:51
Ok (36)
Widziałam młodą matkę w paltociku z trzema córeczkami,około 5-6 lat.Biednie ubrane,widać nie dojadały,blade.I ten wyraz oczu tych dzieci.Jak zbite psiaki,widocznie widziały całe nieszczęścia ludzkie.I pękło mi serce.Im trzeba pomagać.Są bardzo nieszczęśliwi.I to młode matczysko w nędznym paltociku.Musimy patrzeć sercem.
- 55 33
-
2022-03-26 20:47
Toż to pani Halinka z Wałowej z córkami, Polka której nikt tak chętnie nie chce pomóc jak Ukraińcom.
- 13 1
-
2022-03-26 20:34
(3)
Patrz też portfelem, pomoc nie skończy się szybko. Musimy być rozważni i w pomaganiu.
- 16 2
-
2022-03-27 11:03
Kto stawia minus pod czyms takim?
Pod uwaga, ze musimy byc rozwazni w pomaganiu? Tylko Ukrainski funkcjonariusz.
- 6 1
-
2022-03-27 09:32
Niektorzy ludzie, kiedy slysza, ze kazda pomoc jest zwiazana z faktura, ktorej nie mozemy nie zaplacic, zamykaja oczy, zatykaja uszy i wrzeszcza. No niestety. Bez wzgledu jak to jest konieczne i sluszne moralnie, pomoc ma konkretna cene w PLN.
- 7 2
-
2022-03-26 22:26
To prawda, to początek, i może być jeszcze wiele milionów osób. Co robi nasz państwo? Na pospolitym ruszeniu daleko nie zajedziemy.
- 9 1
-
2022-03-26 20:31
Tak, tak.. (2)
Boso i na dodatek nago.. bo wcale nie dostają pomocy zaraz po przekroczeniu granicy o_0
- 12 2
-
2022-03-26 21:17
(1)
Tak, Ty tam jeździsz, pomagasz i każdemu na wjeździe milion euro dajesz, z rezerwacją apartamentu na rok. Durak.
- 4 9
-
2022-04-03 13:14
Ile tam sie darow
Pomarnowalo, to nawet trudno zliczyc. Nie ma to jak planowanie u nas. Tam.sie pomarnowaly, a za chwile zabraknie. I gdzie tu logika?
- 2 0
-
2022-03-26 20:17
Może są i tacy (19)
Ale zdecydowanie widać inna twarz uchodźców bardzo często roześmiana. Centra handlowe, plaza, starówka wszędzie są bardzo głośni. Do tego rozczeniowosc nawet sobie ludzie nie zdajecie sprawy. Ja mam z nimi doczynienia w przychodni. Zdecydowanie moglibyśmy się od nich uczyć pewności siebie, wymagania i innych niekoniecznie pozytywnych cech. Niedługo będziemy im usługiwac. Tak tak ta nacja taka jest.
- 28 11
-
2022-03-27 08:11
Myślę, że jednak Moskwa to dobre miejsce dla Ciebie. Tak łatwo oceniasz ludzi. Tam dostaniesz nagrodę (3)
- 2 11
-
2022-03-27 09:29
(2)
Dlaczego, gosciu z Ukrainy, wysylasz Polakow do Moskwy? Jestesmy u siebie, ty nie.
- 12 2
-
2022-03-27 10:17
Won za Don! (1)
- 2 5
-
2022-03-27 11:01
Won pod Kijow!
Podobno powinienes walczyc o ojczyzne?!
- 7 1
-
2022-03-26 21:13
(2)
Człowieku, poczytaj trochę psychologii, jak się może czuć i zachowywać uchodźca. Ma prawo być wściekła, zdenerwowana, zestresowana, zagubiona, agresywna. To człowiek, któremu nagle zawaliło się życie, boi się o bliskich, jest sam, i nie wie zupełnie nic o swojej przyszłości, a w jego kraju trwa wojna i w każdej chwili może otrzymać jaką tragiczną wiadomość. Obyś się za kilka miesięcy nie przekonał na własnej skórze.
- 4 15
-
2022-04-03 13:12
Chyba nie w calym kraju
Ta wojna?
- 1 0
-
2022-04-03 13:10
Dlaczego ktos ma sie przekonywac?
To nie nasza wojna. To, ze zostalismy w to wmieszani I jeszcze nasze podatki na to ida, to zadluga durnego rządu, który zresztą niebawem za to beknie.
- 1 1
-
2022-03-26 20:26
(11)
Okropni jesteście. Jak można tak mówić!
- 5 23
-
2022-03-26 20:32
(7)
Przyjechali rózni ludzie, w tym wielu w dobrej formie finansowej, z zamożniejszej części Ukrainy i do swoich rodzin na miejscu. Nie mamy nieograniczonych środków. na tym cały dowcip polega, że musimy znaleźć sposób, żeby pomoc szła do takich osób, jak "pani w paltociku". A nie jak leci.
- 26 4
-
2022-03-26 21:15
(6)
Jak ktoś ma środki, to sobie radzi i nie korzysta z Twoich hojnych darów. Inna sprawa, że zgromadzone środki mają to do siebie, że się szybko kończą, a nikt nie wie, kiedy wojna się skończy i jaka będzie sytuacja finansowa Ukrainy, więc te środki lepiej trzymać na przyszłość, póki się da.
- 4 12
-
2022-03-26 21:39
(5)
Bzdura dziecie drogie. Nie ma żadnego, ale to absolutnie żadnego mechanizmu wykluczającego dotowanie ukraińskiej klasy średniej. Dają, to oczywicie, że biora - refundowane leki, darmową slużbe zdrowia, dary, darmowe przejazdy.
- 18 3
-
2022-03-27 08:12
Kompleksy? Jedź na Ukrainę, by się dorobić (1)
- 3 13
-
2022-03-27 13:28
Ty sie dorabiasz?
Placa ci w hrywnach za plucie na Polakow?
- 5 1
-
2022-03-26 22:25
(2)
No przecież darmowa służba zdrowia, dotowane leki to standard. Tobie przysługują,niezależnie od Twojego dochodu. To Konstytucja zapewnia. Przysługują wszystkim. Czemu niby miałby nie przysługiwać zamożnym Ukraińcom? A darmowe przejazdy też ma wiele grup, dzieci, młodzież, seniorzy. W tej sytuacji słusznie postanowiono,żeby i uchodźcom. Jak byś sobie zresztą wyobrażał- weryfikować kogo stać na bilet, kogo nie, wysyłać wezwanie do zapłaty za przejazd do Mariupola?
- 3 15
-
2022-03-26 22:53
wystarczy zaglądać do paszportów
Ukraińcy tam mają wpisane miejsce zameldowania. Oczywiście nie zawsze to się zgadza z rzeczywistością, ale zawsze coś.
- 5 2
-
2022-03-26 22:39
Absolutnie nie jest to prawda. Przysługuje to ubezpieczonym obywatelom i rezydentom RP. Czyli tym, za ktorych pracodawca lub ubezpieczony sam oplaca skladki. Uchodzcy nie sa obywatelami RP i nie sa ubezpieczeni. Jako uchodzcom wojennym przysluguje im lekarz, co sie nie rowna opieka jak dla ubezpieczonych. Tak to dziala na calym swiecie. Darmowe
Absolutnie nie jest to prawda. Przysługuje to ubezpieczonym obywatelom i rezydentom RP. Czyli tym, za ktorych pracodawca lub ubezpieczony sam oplaca skladki. Uchodzcy nie sa obywatelami RP i nie sa ubezpieczeni. Jako uchodzcom wojennym przysluguje im lekarz, co sie nie rowna opieka jak dla ubezpieczonych. Tak to dziala na calym swiecie. Darmowe przejazdy maja bardzo nieliczni, przyznalismy je (nieslusznie zreszta) dzieciom w ramach rzekomej polityki pronatalnej. Nie ma zadnego powodu, zeby zamozny Ukrainiec jezdzil na koszt biednego Polaka. Co wiecej, biedny Polak ma prawa do darmowego przejazdu na podstawie swojej biedy.
- 18 1
-
2022-03-26 20:30
Za to im płacą (2)
Rublami, więc w desperacji są.
- 8 20
-
2022-03-26 21:40
Ale ty wiesz, że rubel odrobił juz 80% spadku? :D
- 2 3
-
2022-03-26 20:33
Co za różnica, rublami czy hrywnami? Troll to troll.
A patrząc na pomoc przy samej granicy nie kupuje bajki od "Ewy".
- 10 9
-
2022-03-26 20:03
tym tak (7)
ale wszystkie gratisy dostaną również ci, co przyjechali Mercedesami i Porsche z terenów zachodnich, a takich jest bardzo wiele niestety. Śmiać się tylko z nas będą.
- 30 14
-
2022-03-27 21:20
Aha, czyli bogacze, mimo że nie ma żadnego zagrożenia,
porzucają swoje domy, dobytek, wsiadają w jaguary i bentleye i hajda do Polski, bo dowiedzieli się, że tu będą mogli za darmo pojeździć tramwajem i dostaną darmową zupę? :-D
Naprawdę, ruskie trolle mają teraz niezłe żerowisko na osłach dardanelskich takich jak ty :-D- 2 5
-
2022-03-27 08:09
Oj. Kompleksy masz? Wylecz je. Dla siebie i potomków
- 3 12
-
2022-03-26 20:32
(4)
I co z tego, że przyjechali mercedesami? Czym mieli przyjechać? Opanujcie się. Też pojechałbyś takim samochodem, jak masz! Tam też są bogatsi ludzie, okej, to normalne przecież. Ale to nie oznacza, że zamożny człowiek miał zostawić mercedesa, bo Ty będziesz zazdrościł.
- 10 24
-
2022-03-26 21:37
(3)
Nie zrozumiałeś/łaś. Chodzi o to, że nie powinnismy zamożnym Ukraińcom fundować wszystkiego za friko. Ani nie ma na to kasy, ani nie jest to sprawiedliwe.
- 26 4
-
2022-03-27 08:10
To zorganizuj "sprawiedliwy" podział. Wykaż się. Masz okazję (1)
- 9 8
-
2022-03-27 09:26
Nie ja biore za to pieniadze, ale i tak zaproponuje rozwiazanie: dwa tyg. od wjazdu za friko. Potem darmowy przejazd dla dzieci zapisanych do polskich szkol. Plus ewentualnie na stale darmowe przejazdy dla ludzi, ktorzy nie przyjechali do osob prywatnych, tylko nocuja w szkolach etc. Zdaje sie, ze biedna Polka, ktora spi w noclegowni, bo uciekla od bijacego ja mezczyzny nie ma przejazdow za darmo? Tak ze i tak byloby to cos ekstra.
- 13 3
-
2022-03-26 22:46
dokładnie
po za tym powinna być wyraźna segregacja na tych, co przyjechali z terenów, gdzie są działania wojenne i tych, co sobie postanowili po prostu na razie wykorzystać sytuację i wepchać się na przód przed tymi, co są ewidentnie poszkodowani. Jak ktoś sobie chce uciec, ale nie ma na razie zagrożenia utraty życia, czy mienia, to powinien przebywać w
po za tym powinna być wyraźna segregacja na tych, co przyjechali z terenów, gdzie są działania wojenne i tych, co sobie postanowili po prostu na razie wykorzystać sytuację i wepchać się na przód przed tymi, co są ewidentnie poszkodowani. Jak ktoś sobie chce uciec, ale nie ma na razie zagrożenia utraty życia, czy mienia, to powinien przebywać w Polsce na własny koszt, tylko zezwolić na legalny pobyt i prawo do pracy. Przecież ta lawina uchodźców będzie trwać może jeszcze z parę miesięcy. I co wtedy?? Teraz dojadą ci najbardziej poszkodowani z prawdziwych terenów bojowych i będą w znacznie gorszych warunkach. Bo wszystkie najfajniejsze miejsca w domach gościnnych Polaków już będą okupowane przez zachodnią Ukrainę. No ale co tu dużo mówić...przez 8 lat zachodnia część kraju nie przejmowała się tym, że na wschodzie giną ludzie z rąk własnych włodarzy, to czemu niby teraz mieli im miejsca ustąpić. Ta wojna zachodu ze wschodem teraz będzie na naszym terytorium...
- 16 7
-
2022-03-26 11:42
Dodatkowa motywacja (35)
Będę pomagać ukraińskim dzieciom i kobietom choćby ze względu na wściekłość ruskich trolli.
- 64 67
-
2022-03-26 20:26
Brawo!
- 1 4
-
2022-03-26 19:33
Jeżeli masz możliwość, to to rób.
- 1 6
-
2022-03-26 19:08
kto wg. ciebie jest ruskim trolllem??? (11)
opłacany przez ruskich? czy niezadowolony obywatel Polski?
- 17 3
-
2022-03-26 21:09
(6)
Niezadowolony obywatel polski, nierozumiejący, że rozpowszechnianie pewnych treści jest korzystne dla Putina, a bardzo niekorzystne dla naszego kraju. W czasie wojny nie ma pełnej wolności słowa, ale jest bardzo duża odpowiedzialność za słowo.
- 2 8
-
2022-03-27 09:44
Apel o odpowiedzialnosc za slowo kieruj nie do zwyklych ludzi, ktorzy stawiaja przytomne pytania, tylko np. do Skrzypczaka, ktory chce odbijac Kalliningrad. Albo do polskich mediow, ktore nie rozumieja, ze strona w stanie wojny uzywa propagandy i bezkrytycznie (lub celowo) publikuja twierdzenia strony ukrainskiej jako fakty.
- 2 0
-
2022-03-26 22:19
Za to bardzo korzystne dla naszego kraju jest rozdawanie przywilejów uchodźcom..
..i pompowanie miliardów złotych w ludzi, którzy podobno chcą wrócić po wojnie na Ukrainę. Znowu wyjdziemy jak Zabłocki na mydle.
- 10 2
-
2022-03-26 21:57
To Polska jest stanie wojny? :D (3)
- 7 3
-
2022-03-26 22:30
(2)
Wiesz, wiele narodów Europy w 1939 roku też nie rozumiało, ze zaczęłą się wojna, w której oni także będą brać udział.
- 2 6
-
2022-03-27 09:38
(1)
Kiedy wy wreszcie pojmiecie, wy zestrachani i wy ukrainscy propagandysci, ze nie ma zadnej analogii z 39? Putin jest niestety do bolu racjonalny i konsekwentny. To jest wojna o charakter ziem za jego plotem, nie ma mozliwosci ani sensu atakowac dalej o ile ktos go nie zaatakuje.
- 5 0
-
2022-03-27 16:18
A kiedy to Ukraina zaatakowała Rosję?
- 0 0
-
2022-03-26 19:34
(3)
Czasami nieświadomie pomagamy ruskim trolą, lepiej nic nie pisać niż pisać głupoty.
- 3 11
-
2022-03-26 19:38
Trolą? ;) (2)
- 7 1
-
2022-03-26 20:33
Trololololo lololo lololo (1)
Puszczają wam to w radiowęźle podobno codziennie o 6. U nas wtedy 4.
- 0 6
-
2022-03-26 21:57
Stepan, znów się upiłeś
- 4 0
-
2022-03-26 18:42
A gdzie masz te ruskie trole? Niewiasto bez rozumu (1)
- 7 6
-
2022-03-26 18:44
Jak bez rozumu, to raczej wolak niż niewiasta
Polskie kobiety maja więcej rozumu od polskich mężczyzn.
- 8 5
-
2022-03-26 17:14
To sobie pomagaj,ale nie każdy musi i chce popadać
w tę psychozę.Pomagać,a nie dawać wszystko jak leci i robić z Polski drugą Ukrainę.
- 26 4
-
2022-03-26 17:14
No cóż, wolny kraj. Jeszcze. (2)
U mnie podobnie. Tylko, że wysyp ukraińskich trolli plujących na Polaków i wyzywających nas od patologii w komentarzach, zmotywował do zaprzestania niesienia pomocy. Niech im pomagają tacy jak ty, ze Stepanem Banderą na plakacie.
- 23 6
-
2022-03-26 20:32
3 słowa, które zrozumiesz: (1)
idzi na xui
- 4 12
-
2022-03-26 20:34
A ty rozumiesz, ze jestes ukrainskim trollem?
- 12 4
-
2022-03-26 15:45
(9)
Nikt taki nie istnieje. To wytwór propagandy. Ale każda motywacja do pomocy jest OK, w tym niska, ważny jest skutek ;)
- 7 4
-
2022-03-26 20:31
Ze niby kto nie istnieje? (8)
Ruskie trolle? Halo, tu ziemia!
- 1 13
-
2022-03-26 20:34
(7)
Dokładnie, na trojmiasto.pl nie pisza zadni Rosjanie.
- 11 2
-
2022-03-26 21:06
(6)
To nie tak działa. Farma troli rosyjskich wypuszcza jakiś przekaz dnia i go wciska, fałszywymi kontami, gdzie się da. Np. że uchodźcy mają jakieś przywileje. To zostaje przeczytane przez wielu tzw. pożytecznych i**otów, którzy ten przekaz bezrefleksyjnie "kupują" i potem za darmo naturalnie, powielają,np, na tym portalu.
- 1 10
-
2022-03-27 11:25
Nie ma przywilejów ? Gdzie ty żyjesz A darmowe przejazdy komunikacją ,autostrady ,pkp , ubezpieczenie sam.socjal, 500+ mam jeszcze wyliczać. Wytłumacz mi że jak Polak nie pracuje to nie dostaje żadnego socjalu .opieki medycznej ,darmowych przejazdów itp. A oni nawet 1 gr nie włożyli do budżetu a takie przywileje A wnerwia mnie też to że PKO skupuje bezwartościowe hrewenny kosztem strat budżetu państwa i to ma być normalne ?
- 6 0
-
2022-03-27 11:16
Haha ale znawca tematu widać że Ukrainiec z ciebie wielką gębą. Właściwie co tu robisz a nie jesteś na wojnie walczyć o swój kraj . Moi znajomi coraz głośniej wypowiadają się o przywilejach dla Ukraińców i ręczę ci że to nie są pochlebne opinie A my Polacy już niedługo odczujemy przywileje i tłumy Ukraińców u nas na własnej skórze dzięki takim ograniczonym ( Polakom ???) jak ty
- 5 0
-
2022-03-26 22:59
w takim razie główne rosyjskie trolle Duda, Morawicki i co :) Bo to oni produkują ustawę za ustawą o "niby" przywilejach Ukraińców he he
- 5 0
-
2022-03-26 21:51
(2)
I powiadasz, ze do anglojęzycznych mediów również? ;) Bo to, co tu ludzie podnoszą, pojawia sie właśnie tam. Oczywiscie, ze maja przywileje, jest to jasne dla kazdego, kto ma wszystkie klepki. Np. nieubezpieczeni maja taki dostep do sluzby zdrowai jak polscy ubezpieczeni. Darmowe przejazdy bez wzgledu na status majatkowy etc.
- 7 1
-
2022-03-26 22:28
(1)
Oczywiście, do różnojęzycznych mediów idzie przekaz, dostosowany do lokalnych warunków, bolączek, frustracji.
- 1 4
-
2022-03-27 09:18
Media zachodu sa pelne wojennej propagandy ukrainskiej - w Polsce ta propaganda idzie wprost, jak leci. Bezkrytycznie i bezmyslnie.
- 4 0
-
2022-03-26 11:48
Swoimi hrywnami to za wiele nie pomożesz Stepan. (4)
- 32 6
-
2022-03-26 13:47
Jesteś jeden który pluje :) (3)
Nas normalnych, empatycznych jest więcej :)
- 5 28
-
2022-03-26 19:25
Normalnych XD
Empatycznych XD
- 5 2
-
2022-03-26 17:08
Ty plujesz na wszystkich Polaków Stepan.
- 17 3
-
2022-03-26 15:42
ROTFL ty empatyczny :)))))
- 13 2
-
2022-03-26 11:06
Mam pytanie do Polaków, którzy goszczą u siebie uchodźców (22)
Z jakiego miasta/wioski pochodzą?
- 36 8
-
2022-03-27 19:16
Krzywy Róg
A co ?
- 1 0
-
2022-03-27 00:01
Nasi z Charkowa.
- 2 0
-
2022-03-26 22:21
Do mnie przyjechali z Gütersloh, bo tam nikt nie rozdaje pieniędzy podatnika. (1)
- 7 2
-
2022-03-27 11:45
W idjisz gadajO ?
- 0 0
-
2022-03-26 17:45
Kijów
- 2 2
-
2022-03-26 17:03
Sumy
- 4 2
-
2022-03-26 13:52
Tarnopol
- 2 5
-
2022-03-26 12:51
Panie, z którymi 2 tyg. temu jechałam pociągiem, były z Gródka. To pod Lwowem.
- 10 2
-
2022-03-26 11:12
Moi ze Lwowa, przyjechali trzy tygodnie temu. (13)
- 13 2
-
2022-04-26 14:18
W Łowię nie ma wojny
Masz migrantów ekonomicznych anie uchodźców wojennych.
- 0 0
-
2022-03-26 19:11
Lwow bezpieczny (11)
mam kontakt z ukraincami imigrantami dziwia sie dlaczego za uchodców są postrzegani ci z zachodu ukrainy, czyzby turystyka uchodzcza???
- 17 10
-
2022-03-26 20:33
Lwów bezpieczny, mówisz? (8)
A te rakiety co dziś spadły?
- 9 11
-
2022-03-27 01:46
to spadły poza Lwowem ogladasz xujowe wiadomości (1)
i tyle napisze
- 1 4
-
2022-03-28 11:35
Cwaniaczku
Jedz do Lwowa na wakacje
- 0 0
-
2022-03-26 20:36
Magiczne słowo "trzy tygodnie temu". (5)
- 5 2
-
2022-03-26 21:02
(4)
To ktoś ma czekać, aż mu rakieta wybuchnie w pobliżu domu, żeby uciekać? Chyba o to chodzi, żeby uciec, zanim będzie niebezpiecznie. Skąd ktoś ma wiedzieć, gdzie Rosja sobie za chwilę wystrzeli rakietę? Myśl, zanim coś napiszesz.
- 10 8
-
2022-03-26 21:59
(3)
Nikt sie nikomu nie dziwi, że uciekł, ale to nie znaczy, że każdy Ukrainiec to uchodźca wojenny. Facet, który gotuje na przejściu granicznym, mówił reporterom, ze w pierwszych dniach Ukrainki wyglądały jak prosto od fryzjera. To chyba logiczne, ze najpierw uciekali ci, co mieli blisko :)
- 8 1
-
2022-03-26 22:32
(2)
A co, miały być obdarte i rozczochrane? Logiczne, że uciekli najpierw ci, co mieli blisko.
- 6 4
-
2022-03-27 07:36
Najpierw poszly do fryzjera (1)
I kosmetyczki, a potem.uciekly. Normalna kolej rzeczy. Co Was tak dziwi?
- 8 4
-
2022-03-27 16:25
Jak masz żonę wyglądająca jak czarownica lempartowa to się nie dziw ze są kobiety które dbają o swój wyglad
- 1 1
-
2022-03-26 20:06
zabierają miejsca własnym rodakom, którzy na prawdę potrzebują pomocy i dopiero teraz wydostają się z najgorszego piekła.
- 9 4
-
2022-03-26 19:26
Zaraz dostaniesz medal złotej onucy i to całkiem gratis.
- 14 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.