Fakty i opinie

Policja chce obniżenia prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą

Niewykluczone, że wkrótce policja i GZDiZ przywróci w tunelu pierwotną maksymalną dopuszczalną prędkość - 50 km/h.
Niewykluczone, że wkrótce policja i GZDiZ przywróci w tunelu pierwotną maksymalną dopuszczalną prędkość - 50 km/h. fot. Trojmiasto.pl

Powrót do przeszłości. Komenda Miejska Policji zwróci się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni o obniżenie prędkości w tunelu pod Martwą WisłąMapka do 50 km/h. Powód: rosnąca liczba wykroczeń w tym miejscu. Tylko od początku roku prawo jazdy straciło tam ponad 300 kierowców za przekroczenie prędkości. Jeszcze w tym roku GZDiZ złoży wniosek do GITD o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości.



Co poprawi bezpieczeństwo w tunelu?

obniżenie prędkości do 50 km/h 6%
montaż odcinkowego pomiaru prędkości 55%
częstsze kontrole policji 8%
tylko zmiana zachowań samych kierowców 31%
zakończona Łącznie głosów: 2763
Wystarczy przejechać się o dowolnej porze dnia i tygodnia tunelem pod Martwą Wisłą, by przekonać się, że obowiązujący tam zakaz przekraczania 70 km/h jest fikcją. Zdecydowana większość kierowców jeździ tam o wiele za szybko i nie utrzymuje odpowiedniego dystansu, czym sprawia duże zagrożenie dla siebie i innych kierowców.

Tylko w tym tygodniu mogliśmy się o tym przekonać dwukrotnie. W poniedziałek prędkość i "jazda na zderzaku" była przyczyną kolizji na jezdni w kierunku Stogów. W czwartek te same czynniki przyczyniły się do paraliżu - tym razem jezdni w kierunku Letnicy.

Z tego powodu tunel zaczyna być nazywany "małą obwodnicą", gdzie z tych samych powodów dochodzi do mniejszych i większych zdarzeń.

Niewykluczone, że po trzech latach od podwyższenia maksymalnej dopuszczalnej prędkości w tunelu z 50 na 70 km/h wkrótce znów podwodną przeprawą będziemy jeździć wolniej. Już wiosną 2017 r., gdy zapadła decyzja o zwiększeniu prędkości, funkcjonariusze zastrzegali, że to krok warunkowy i w przypadku zwiększenia liczby wykroczeń decyzja może zostać cofnięta.

Po ostatnich kolizjach i wypadkach w tunelu i przede wszystkim przy stale rosnących statystykach wykroczeń policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego zastanawiają się nad przywróceniem pierwotnej prędkości w tunelu.

Czwartkowy wypadek w tunelu pod Martwą Wisłą


- Tunel pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze głównie kontrolują prędkość, z jaką poruszają się kierowcy. Od początku stycznia 2020 r. do początku września w ramach tych kontroli policjanci zatrzymali 329 praw jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy WRD Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Poza przekraczaniem prędkości w tunelu dochodzi też do kolizji i wypadków. W tym roku policja odnotowała sześć takich zdarzeń. Ich przyczyny to - jak podają funkcjonariusze - niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami, nieprawidłowa zmiana pasa ruchu czy niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.

Poniedziałkowa kolizja w tunelu


I choć od otwarcia tunelu minęło już prawie 4,5 roku, to nadal wielu kierowców nie zdążyło "nauczyć się" z niego korzystać.

- Najważniejsze, aby jadąc w tunelu, kierowca pamiętał, że w tunelu nie da się uciec w bok i głównym celem, gdy wjeżdżamy do tunelu, jest znaleźć się na jego drugim końcu. W związku z tym nie wolno robić niczego, co mogłoby utrudnić sprawny przepływ pojazdów. Zabronione, z powodów oczywistych, jest więc zatrzymywanie się, cofanie czy zawracanie - przypomina Ciska.
Z przepisów porządkowych obowiązujących w tunelach warto pamiętać, że w razie zatrzymania pojazdu, oczywiście jedynie z przyczyn związanych z przepisami lub warunkami ruchu drogowego (np. zator drogowy lub wypadek), należy zatrzymać się w odległości nie mniejszej niż 5 m od poprzedzającego nas pojazdu.

Jak wynika z naszych informacji, gdańscy policjanci w najbliższym czasie zwrócą się do GZDiZ zarządzającego tunelem, by przywrócić w nim pierwotną maksymalną dopuszczalną prędkość - 50 km/h.

- Jeżeli chodzi o docelowe obniżenie maksymalnej prędkości w Tunelu im abp. Gocłowskiego do 50 km/h, w najbliższym czasie temat ten będziemy omawiać z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni - potwierdza Ciska.
- Kluczem jest jazda zgodna z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego i kultura jazdy. Nie bez powodu w naszych mediach społecznościowych udostępniamy monitoring ze zdarzeń w tunelu, nie bez powodu dzielimy się nim z mediami. Bardzo byśmy chcieli, aby te nagrania wpływały na zachowania kierujących. Wystarczy nie przekraczać prędkości, zachować bezpieczny odstęp, uwagę by do większości takich sytuacji nie dochodziło - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

Wideo archiwalne

Wniosek o odcinkowy pomiar prędkości jeszcze w tym roku



O bezpieczeństwo w tunelu chcą zadbać także sami drogowcy. Wiosną Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ, zapowiedział, że przygotowywany jest wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości.

- Nie ma innych obiektów tak narażonych na zdarzenia masowe, jak właśnie tunele. Nie przez przypadek na etapie projektowania przygotowywane są analizy i procedury wyjątkowe i niespotykane przy innych obiektach komunikacyjnych. Żałuję, że tego systemu nie ma w naszym tunelu, i jestem zdania, że byłby tam jak najbardziej zasadny - tłumaczył decyzję Wawrzonek.
Obecnie kończą się analizy i zbieranie opinii (m.in. Komendy Wojewódzkiej Policji) niezbędne do złożenia wniosku. Z nieoficjalnych informacji wynika, że opinia policji jest pozytywna i nic nie stoi na przeszkodzie, by kompletny wniosek trafił do GITD jeszcze przed końcem 2020 r.

Wideo archiwalne

Opinie (515) ponad 10 zablokowanych

  • Szczerze, ciężko się temu dziwić. (57)

    Więszkość kierowców nie potrafi (nie chce jeździć przepisowo). Więc trzeba ich do tego zmuszać. Jestem za tym by wprowadzić gdzie się da odcinkowy pomiar prędkości.

    Obwodnice, drogi szybkiego ruchu, autostrady, strategiczne odcinki (np Słowackiego, Wielkopolska, Tunel) powinny być pod ścisłym nadzorem. Fotoradary przed wjazdem do każdego terenu zabudowanego i stalowe linki uniemożliwiające wyprzedzanie na drogach jednojezdniowych (jak w Szwecji). Do tego ciągłe zmienianie miejsc, gdzie stoi fotoradar, tak by kierowca nigdy nie wiedział, gdzie może być namierzony.

    Do tego bicz (do głupków nie docierają rozsądne argumenty, więc potrzebny jest przymus) w postaci conajmniej 10-krotnego podniesienia obecnych mandatów. Przekraczasz prędkość o 20km/h w zabudowanym? Płacisz 5000zł.

    Samochód jest środkiem transportu, a nie środkiem do odreagowywania swoich problemów życiowych i leczenia kompleksów.

    • 436 152

    • z mentalnością Polaka, trzeba działac mając w ręku bat w postaci kary - odcinkowy pomiar prędkości na większych odcinkach by (4)

      • 36 12

      • dobry bat i marchewka (3)

        Prawdziwy Polak tylko pod nahajką przePiSowo chodzi!

        • 5 8

        • patrząc się na to jak PO budowało tunele i rury pod wodą (Wisła) to coraz mniej odwagi mam tam jeździć... (2)

          w Gdańsku podobnie było też ze ściekami... :)

          • 4 21

          • Skoncz pisowski durniu z ta retoryka

            W Gdanku wszystko zostalo zbudowanw za PO bo pis nigdy nie doszedl i na szczescie nie dojdzie tu do wladzy.

            • 16 2

          • Proponuję żebyś poruszał się tylko infrastrukturą wybudowaną za PiS - utkniesz na wieki na peronie we Włoszczowej... ha ha!!!

            • 8 1

    • (2)

      dokładnie-zauważyłem że nic tak nie wk.....drugiego kierowcę jak przepisowa jazda.

      • 63 6

      • Wg mnie to najgorsza sytuacja jest na armii krajowej

        Nieustanny wyścig na lewym pasie o nagrodę polaka roku

        • 18 6

      • Heh

        Tak i odbierają to jako złośliwość :) Zauważyłem jeszcze jedno, odległość za autem poprzedzającym jest wprost proporcjonalna do powierzchni tarcz hamulcowych i odwrotnie proporcjonalna do masy auta :) Ciężkie dostawczaki z hamulcami z małego fiata zawsze jadą bliżej zderzaka.

        • 3 0

    • Idąc dalej. (13)

      Rażące łamanie przepisów ruchu drogowego powinno mieć tylko jeden koniec. Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Bawisz się w Froga? Nigdy legalnie nie pojedziesz, złamiesz zakaaz? Przynajmniej rok bezwzględnego więzienia.

      Siedziesz komuś na tyłku, wyprzedasz i hamujesz? Jesteś osobą z zaburzeniami psychicznymi, która nie powinna nigdy prowadzić i wykonywać odpowiedzialnej pracy.

      Jesteś przyłapany na takim zachowaniu? Żółte papiery .

      • 54 13

      • Ponadto wprowadzić dodatkowe kategorie prawa jazdy B. (11)

        Osoby poniżej 25 roku życia powinny móc jeździć samochodami o mocy poniżej 100KM, określonym stosunku masy pojazdu do mocy.

        Samochody o dużej mocy (ponad 200KM i określony stounek masy pojazdu do mocy silnika), powinny być zarezerwowane wyłącznie dla osób mających uprawnienia od przynajmniej 10 lat.

        Nie dla młodych gniewnych w 10 letnich zrasowanych Audi A5, bądź zagubionych panienek w wielkich SUV=ach.

        Samochody najmocniejsze(bądź typowo sportowe) powinny wymagać zupełnie innego trybu szkolenia, nieposzlakowanej opinii i pozytywnego wyniku badań psychiatrycznych.

        • 45 20

        • Pracodawca

          Mądrze napisane. Zuch.

          • 9 3

        • Bez sensu

          A kto to sprawdzi skoro brakuje ludzi w policji? Trzeba odgórnie ograniczyć globalnie produkcję aut o niewspółmiernie wielkiej mocy i nie rejestrować ich do ruchu cywilnego.

          • 3 11

        • nie każdy młody zaraz jest nieodpowiedzialnym sebix-kretynem (5)

          świadczy choćby o tym wynik ostatnich wyborów

          • 12 12

          • Nie każdy, ale zbyt wielu młodych jest. (4)

            A że tendecja jest taka, że szcześliwie część niedpowiedzialnych osób z wiekiem się uspokaja to takie rozwiązanie jest optymalne.

            • 7 4

            • statystyki mówią, że to faceci po 40tce są tym największym zagrożeniem na drogach (3)

              bo łeb siwieje - a duda szaleje

              • 9 10

              • Kłamstwo-wielkie kłamstwo-statystyka

                • 3 2

              • Chyba nominalnie. Jeśli przyjmiesz grupy wiekowe 18-25 i 40+ to nic dziwnego, że w tej drugiej grupie będzie więcej wypadków

                Matematyka i czytanie ze zrozumieniem się klaniają.

                • 3 1

              • bo łeb siwieje - a duda szaleje

                Wypowiedz się, jak już wyleczysz kompleksy :D :D

                • 1 0

        • Kary za przekroczenie prędkości powinny zależeć od masy pojazdu

          Nim cięższe auto tym większe zagrożenie, energia uderzenia i hałas. Jeśli przekraczasz prędkość 3 tonowym SUV'em powinieneś płacić odpowiednio więcej.

          • 6 1

        • dobry ruchem byłoby stosowanie odpowiednio wysokich opłat za ubezpieczenie samochodów o dużej mocy

          i samochodów sportowych.

          • 2 5

        • A od kiedy duża moc to 200km ? Racja 25 lat temu to może było dużo, dzisiaj rodzinne kombi ma 500km

          • 0 0

      • Ty Pisior do kwadratu jesteś !!!! Ogarnij się

        • 4 4

    • Odcinkowy (5)

      Można zrobić odcinkowe, tylko niech mądrze będą ustalane te ograniczenia.

      • 15 6

      • do 40km/h max i ani 1km/h więcej! (4)

        • 6 9

        • Tak 40 to jest to.

          • 2 4

        • Najlepiej 30 km/ h (2)

          Wtedy się podusimy w samochodach i nie będzie korka - tunel należy przejechać w miarę szybko i te 70 km/h jest ok ale nie 150 i gapić się w telefon wtedy na każdej drodze dojdzie do stuku puku
          karać tych co za........ą , będzie bezpieczniej

          • 10 2

          • W tunelu jest czystsze powietrze (1)

            Niż na Długiej.
            Masz jechać przepisowo i kropka.

            • 3 4

            • Masz jechać przepisowo i kropka.

              No i właśnie tu jest problem. Spora większość myśli chyba, że przepisy są dla innych, a oni mogą jeździć jak im się podoba. I to niezależnie od wieku, mocy samochodu, czy wysokości zawieszenia :D :D d**il jest d**il i marka auta tego nie zmieni.

              • 0 0

    • niespełnieni rajdowcy

      Racja. Zwłaszcza ostatnie zdanie bo niektórzy to spełniają swoje niezrealizowane marzenie o wyścigach właśnie na ulicach miast czym stwarzają ogromne zagrożenie dla normalnych kierowców..

      • 21 2

    • (6)

      Ze wszystkim się zgadzam, ale z mandatami trochę popłynąłeś/aś. Chcesz żeby podnieśli x10, czy x50? Sam jestem za tym, żeby za przekroczenie o 50km/h niezależnie od terenu był mandat w wysokości miesięcznej pensji obdarowanego mandatem, a jak ktoś nie pracuje to minimum 2000 zł.

      • 2 13

      • nie ma żadnych rzeczowych powodów by w Polsce nie wprowadzić mandatów zależnych wprost od dochodu (5)

        np. 1pkt przy mandacie to +1% PIT większego podatku od całości rocznych dochodów

        • 2 8

        • forumowy przygłup (1)

          No siema, palancie a jak myslisz ilu biznesmanow jedzie na stratach a stac ich na mercedesa s amg ? no masz wyboraznie? taki nadal dostanie najnizszy mandat bo ukrywa dochody bo ma same koszty

          • 11 7

          • koszty twojej firmy - to nie twoja pensja - przygłupie

            • 7 7

        • a może inaczej (2)

          Wysokość mandatu uzależniona od wartości samochodu.

          • 4 2

          • To oryginalny FORD T z 1910 roku generowałby mandaty miliardowe (1)

            • 4 0

            • bo wiadomo że on do setki nawet teraz potrzebuje 2 sekund

              • 3 0

    • (6)

      Szczerze mówiąc to chyba wszystko czym jeździłeś miało dwa koła, cztery za dzieciaka z kijem za siodełkiem. Ziejesz taką agresją do kierowców, że wniosek z tego jest jeden - nie masz samochodu i zwyczajnie denerwuje cie, że skazany jesteś na rower czy komunikację miejską. Proponuje swoje żale wylewać gdzie indziej a nie lobbować za obrzydzaniem życia innym uczestnikom ruchu drogowego.

      • 13 35

      • Przepisy są po to by ich przestrzegać. (3)

        • 21 6

        • Są niekonstytucyjnie i to jedynie zalecenia.

          • 3 7

        • Przepisy są po to

          żeby ugotowac coś pysznego! :D

          • 6 2

        • Tak być powinno...

          ...ale w Polsce nie jest. A przykład idzie z góry. Rządzący niezależnie z jakiej partii sami pokazują, że prawa nie szanują.

          • 1 0

      • Dokładnie w punkt

        Najwięcej mają do powiedzenia rowerzyści

        • 5 12

      • i leci minusik dla dzbana

        • 6 5

    • zapomniałeś się podpisać - niezmotoryzowany w kapeluszu panama

      • 4 13

    • Dokładnie, a u władzy powinien być PiS!

      Bo pasuje do tej mentalności.

      • 2 4

    • wwww (1)

      ale ci mózg zryło z tymi linkami przy porodzie twoim wszystko w porządku było miałeś dotleniony mózg bo po twojej wypowiedzi chyba czegoś zabrakło

      • 2 7

      • W jakim języku piszesz? W badziewiackim?

        • 2 1

    • Tylko porządne finansowe kary !

      Zobaczcie,jak np. jeżdżą TiR-owcy w kraju,a jak np. w Szwecji. A w tunelach w Szwajcarii ? Wszyscy Polacy nagle jeżdża łagodnie,jak baranki i przepisowo ! :)

      • 13 2

    • Jesteś nietolerancyjny to raz. Dwa to jet niezgodne z konstytucją . Trzy to co piszesz to jest ograniczenie wolności dla kierowców. Cztery niewolno stresować kierowców jakimiś fotoradarami. Piec trzeba być tolerancyjnym.

      • 7 7

    • Podnoszenie w nieskończoność mandatów nic nie da. To tak samo, jakby wprowadzić karę śmierci za każde przestępstwo.

      Istotna jest nieuchronność kary, a nie sama jej wysokość. Jeśli sprawca wie, ze dolegliwości nie uniknie, to sam zwolni. A jak w większości kierowcą jest sebix w aucie ze szrotu, dochody na czarno, majątek na brata, to co mu zależy? Albo przedstawiciele handlowi? Dobrym wyjściem byłby przepadek auta, którym popełniono wykroczenie. Niektórych to zaboli.

      • 10 1

    • dlaczego Polacy tak nie cierpią wolności?

      Tak zaciekle o nią walczyli, a teraz sami nawzajem chcą zakuwać się w kajdany - żałosne to i straszne. Rację miał Kaczmarski w piosence "Mury". Żal patrzeć co strach i zawiść potrafią zrobić z ludźmi. Noży też proponuję zakazać, bo niejeden już umarł zadźgany!

      • 4 6

    • Głupków trzeba gonić i to ostro

      I bezlitośnie.
      Zabieranie prawa jazdy - oraz wysoki mandat. Głupek dopiero wtedy rozumie.

      • 3 2

    • Weź se w chacie wprowadź odcinkowy pomiar głupoty

      • 2 3

    • (1)

      Nie wpuszczać do tunelu tych z poza Gdańska i nie będzie problemu. Dlaczego mamy cierpieć za napływowych. Zrobić im przeprawę promową raz na 2 godziny niech stoją w korku i się uczą kultury może wtedy zaczną szanować

      • 0 3

      • Jasne...

        Ale niech ci z Gdańska mają zakaz korkowania ronda w Żukowie... żegnajcie weekendy na Kaszubach!!!

        • 2 0

    • Bardzo mądrze

      Ale mandaty powinny być proporcjonalne do zarobków, żeby zabolały, ale też nie zrujnowały człowieka. Dla niektórych 1000 zł jest wystarczającą karą. A nie oszukujmy się szybkiego nowego samochodu nie kupują osoby biedne, dla niektórych 5000zl to marne grosze

      • 0 1

    • Czy jest tu jakiś kierowca?

      • 0 0

  • sluszna propozycja (16)

    • 101 178

    • bezsensowna propozycja (5)

      typowe polskie podejście - obniżmy prędkość. Problem w tym, że i tak nikt nie bdzie tego przestrzegał.

      Policja niech przestanie ochraniać pomniki przed tęczą tylko niech zrobią coś dla ludzi.

      • 35 13

      • Nie typowe polskie tylko ruskie (3)

        Policja, jak inne mundurówki to skostniały system rządzony przez pierdzących w stołki biurokratów pracujący w systemie "byle do piętnastej i do domu". wy*ieprzyć starych pryków na bruk i dać młodym, wykształconym, a nie jak teraz ofermom z rodziny (do niczego się nie nadaje to pójdzie do policji, bo ma tam wujka.

        • 13 6

        • Już takie teksty słyszałem w latach dziewięćdziesiątych. (1)

          I co? Przyszli młodzi i zaczęli robić tak samo.

          • 9 0

          • Bo tam ciągnie taki a nie inny typ ludzi

            Ja nie znam nikogo, kto by się w ogóle nad tym zastanawiał. Tylko jakieś zakompleksione jednostki się tam udają lub ktoś oczekujący bezpieczeństwa z budżetówce.

            • 3 1

        • Proszę cie

          Jeśli trzeba znajomości wujka to dlaczego są braki kadrowe? Bratankowie i siostrzeńcy się pokończyli?

          • 1 2

      • Propozycja policji nauczy tylko łamać przepisy

        70 km/h nie było przestrzegane, to 50 km/h ktoś będzie przestrzegać? Szczerze wątpię - nic to nie zmieni. Jedynie uczy kierowców, że znaki na naszych drogach są id.jotyczne i nie ma sensu ich przestrzegać.
        Przyczyną wypadków jest łamanie przepisów. Policja powinna się zastanowić jak skutecznie je egzekwować.

        • 1 0

    • Nein, Nein, nein!!!!!!!!

      • 3 7

    • i polaczyc to z uruchomieniem istniejacego systemu pomiaru predkosci, (2)

      w ogole powlaczac pomiary predkosci w Trojmiescie, przeciez Tristar ma te funkcje.

      • 9 3

      • Żaden mandat nie przejdzie (1)

        Te kamery nie mają homologacji ,

        • 2 2

        • wiec zamontowac homologowane lub homologacje wyrobic istniejacym

          • 4 1

    • Bezsensowna propozycja. Na 70 przekraczają prędkość o 20km/h? Teraz będą przekraczać 30km/h na ograniczeniu 50?

      • 15 5

    • (1)

      Słuszną? Skoro nikt nie jeździ 70 to tym bardziej nikt nie będzie jechał 50, to tylko zachęci do przekroczenia prędkości, bo 50km/h w tunelu na prawie prostej drodze to chore ambicje właśnie policji, najwidoczniej za mało osób przekracza prędkość, a chcą wystawiać więcej mandatów. Zapamiętajcie że kto jak kto ale policja w Polsce nie będzie chciała bezpiecznego ruchu, oni chcą wystawiać mandaty, 30 lat minęło, a wy dalej w swojej bańce bo możecie kupić telewizor w sklepie bez kolejki.

      • 13 6

      • Nieee , jak mas z 70 to wszyscy jadą 100-120 jak będzie 50 to będą jechać 80-90 bo przy 100 traci się prawko

        • 3 0

    • Słuszną jest zostawienie 70 (1)

      I pomiar prędkości. To wystarczy. 50 to już przesadne bezpieczeństwo. To tak jak Gdynia i zakręt na trasie gdyńskiej. Dwóch typów zap... ponad 120, rozwalili się i wszyscy teraz mają jeździć 50 tam gdzie można by podnieść prędkość do 70-80 km.

      • 8 1

      • To były psy (milicja )

        • 2 3

    • Jasne, lewaku.
      W Niemczech, Szwajcarii, Włoszech w tunelach dopuszczalna prędkość od 70 do 90 km/h. W Rio de Janeiro 90.
      Wieśniaków nie wpuszczać do miast

      • 2 0

  • To nic nie zmieni (12)

    • 190 32

    • Zmieni (1)

      Wiecej utraconych praw jazdy

      • 20 8

      • dokładnie

        tylko taki będzie efekt. Czy o to chodzi Policji ? Muszą podciągnąć statystyki ?

        • 13 4

    • Policja niech się zajmie łapaniem przestępców, a nie łapaniem tęczowych czy mandatami za szybkość! (6)

      • 12 15

      • jedno drugiego nie wyklucza

        • 9 1

      • (1)

        drogówka ma łapać przestępców?

        • 6 4

        • a co, mają zakaz ?

          • 5 4

      • akurat tęczowi

        też mogą być przestępcami

        • 5 4

      • Urządzający rajdy w mieście to jak najbardziej przestępcy.

        Narażają życie przypadkowych ludzi.

        • 9 2

      • eee

        Ale ktoś kto łamie prawo za kierownicą, np przekraczając prędkość, jest z definicji przestępcą...... więc dokładnie to robią, czego chcesz

        • 3 1

    • zabetonować tunel dla bezpieczeństwa (1)

      niech normalni cierpią przez imbecyli - to w końcu rzecz pospolita.

      • 7 1

      • Przyganiał kocioł garnkowi

        Taki wpis nie najlepiej świadczy o twoim stanie umysłu, więc nie wiem kogo nazywasz imbecylem :)

        • 2 3

    • Zmieni zmieni

      Fotoradar postawić i po sprawie

      • 1 1

  • (6)

    tylko odcinkowy jak na drodze na hel i tyle :)

    • 180 27

    • Odcinkowy pomiar tam jest i działa tylko nikomu się nie chce go obsługiwać

      • 7 3

    • (2)

      Co zmieni ograniczenia predkoscI, tez ten zakaz bedzie lamamy. Lepsze rozwiazanie komunikacujne zrobic a nie tylko zakaz. U was w polsce to wszystko zawsze na glowie postawione.

      • 6 2

      • Przede wszystkim przez jakiś czas ludzie przestaną zawracać głowę służbą, no bo przecież już obniżyli do 50. A jak będą bardzo marudzić to się znowu puści coś do konsultacji i cyk, zanim się obejrzysz to już 3 lata bliżej do emeryturki.

        • 1 1

      • Ty z kraju kanibali, nie pouczaj Polaków jak mają żyć.

        Nie wypowiadaj się na tematy, które was nie interesują.

        • 0 0

    • Czy nie można czegoś zrobić porządnie w tym kraju ? (1)

      "Tunel pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego".Oczywiście odcinkowy pomiar i nad ranem koperta z solidnym mandatem to jest za nowocześnie ,musi być pan policjant do monitorowania.

      • 5 0

      • Regularnie patrolowany - no wszystko fajnie. Na przykład choinka u mnie w domu też jest regularnie, bardzo regularnie.

        • 8 0

  • Pomiar jak najbardziej (2)

    • 135 27

    • możnaby też ograniczyć ruch na tym prawoskręcie?

      wtedy by ludzie nie stali w korku i nie wyjeżdżali z prędkością 10 kmh na pas po którym ludzie jadą 100

      najprostszym pomysłem jest uniemożliwienie wjazdu na rondo do skrętu w lewo - tak żeby można było jechać tylko w prawo w stronę nowego portu - jak ktoś chce jechać w stronę zielonego trójkąta może zjechać 300 metrów dalej i wyjechać na marynarki przy stadionie

      • 0 0

    • Większość kierowców potrafi jako tako kierować autem ale nie nadaje się na kierowcę

      Ale jest moda ze każdy nastolatek musi iść na prawo jazdy

      • 0 1

  • (5)

    Zostawić 70, ale z odcinkowym pomiarem prędkości.
    Lokalni szybcy i wściekli szybko się nauczą.

    • 389 21

    • najlepiej taki zrobić od południowej obwodnicy do ronda przy stadionie

      • 7 4

    • To dobry pomysł

      Tam mogłoby być 80 i odcinkowy pomiar prędkości. To fajna prosta droga jest ale jak d**ile jeżdżą 150 to nie ma bata, to nie tor wyścigowy. Tyle To sobie można śmigać na autostradzie ale nie w mieście.

      • 13 1

    • Wszędzie powinny być te pomiary (2)

      A nie później pojawiają się durne koncepcje w stylu zwężenie Traktu św. Wojciecha lub progi... Za sztuczne utrudnienia płacą wszyscy, za odcinkowy pomiar tylko wariaci.

      • 18 2

      • Paryż jest tak dokładnie obstawiony radarami (1)

        że nie ma bata ... każdy polski kierowca, który tam pierwszy raz w życiu zajedzie, złapie mandat!
        skoro można tam ... to i można u Nas

        • 11 0

        • może dlatego nikt już nie chce odwiedzać Paryża

          • 3 8

  • Ja pójdę dalej. (10)

    Przed tunelem powinniśmy wysiadać i pchać swoje pojazdy przez tunel.

    • 255 57

    • no i właśnie

      zabrał głos "polski dobry kierowca" co to wie najlepiej o inżynierii i bezpieczeństwie ruchu ! Gratuluję wszechstronnego wykształcenia, co prawda zaliczasz się do samouków, ale wybitnie uzdolnionych.Co za dziki kraj !

      • 15 34

    • (3)

      Każdy kto nie rozumie, że to ironia ten jest w klasie podstawowej jeszcze. Coś w tym jest, dużo jest ludzi takich, którzy są mega zawistni i jeżeli ty masz samochód to będą na ciebie patrzeć jakbyś im coś odebrał. Często zdarza się też, że jak masz nowy samochód z salonu to ci zwyczajnie ktoś gwoździem przejedzie po lakierze... z zawiści. Tak samo ma się sprawa przepisów w ruchu drogowym. Ja bym przykładowo sugerował (tak w podzięce komentującym rowerzystom, którzy by nam dali 10 na godzinę max limit) aby rowerzysta mógł się poruszać wyłącznie ścieżką rowerową. Nie ma ścieżki - nie ma jazdy. Jak kierowcy kończy się droga to nie jedzie po chodniku czy po ścieżce rowerowej.

      • 16 11

      • I bardzo słusznie to opisałeś

        Ciekawe ilu imbecylów tego nie zrozumie

        • 7 5

      • to nie chodzi o ironie (1)

        ale o to iż ograniczenia predkości po prostu kierowcy:
        a - ignorują
        b - trakują jak zamach na swoja wolność.

        wiec nie pitol o zawiści czy o tym ze ograniczenia coś ci zabierają bo chodzi o to ze brak ograniczeń i ich olewanie znacznie więcej zabierają innym.

        Bo prawada jest taka ze to własnie olewanie ograniczeń powoduje takie a nie inne efekty. A to że policja ze postawienie znaku który będzie lekceważony uważa za rozwiązanie problemu to zupełnie inna sprawa.

        • 3 3

        • bo to jest zamach na wolność

          karanie wszystkich za brawurę kilku - a tych kilku i tak dalej będzie łamać te wasze ograniczenia, ale przy tym będzie cierpieć cała reszta

          • 3 4

    • Albo do 30 km/h obniżyć .........

      • 9 0

    • Popieram (1)

      Dobrze prawi, gdyż ( albowiem) jak będę szedł strudzony lub jechał hulajnogą, przez tunel to będę miał pewność , że nikt mnie,nie potrąci, chyba że jakaś paniusia z wózkiem.

      • 8 0

      • te ostatnie so najgorsze

        pistnie ci taka wózkiem, dzieciak rozedrze papę, a w tunelu echo i hałas się kumuluje

        • 8 0

    • Jak masz pisać takie głupoty to w ogóle nic nie pisz .

      • 2 3

    • Masz

      rację,albo czekać się przed samochodem,ciągając go

      • 0 0

  • po co obniżać? (14)

    wystarczy egzekwować tą prędkość, która jest

    • 376 13

    • dokładnie (3)

      problemem nie są ci którzy przestrzegają dozwolonej prędkosci ale ci, którzy nie zwracaja uwagi na żadne ograniczenie. 70 km/h to zupełnie bezpieczna prędkosć przejazdowa przez ten tunel. Trzeba łąpać piratów a nie szykanować wszystkich jak leci.
      Ale taka filozofia to standard dla wszelkiej władzy i służb Podobnie jest z koronawirusem, zamaist skupiać się na leczeniu faktycznie chorych lepiej szykanować wszystkich i uznawać ich za podejrzanych.

      • 41 2

      • i wszystkich zakagańcować (2)

        maskami tak skutecznymi na wirusa jak majtki na biegunkę;)

        • 9 7

        • Piękne porównanie (1)

          Takie nie za inteligentne. A jednocześnie trafne, tylko nie w tę stronę co sadziles intelektualisto spod ciemnej gwiazdy... Pieluchomajtki, znasz takie określenie.

          • 5 6

          • Twój wywód za to taki inteligentny, że spodziewaj się wizyty head hunterów z Oxfordu albo Cambridge

            • 8 4

    • (1)

      Przecież tutaj chodzi o wyższe mandaty, żadnego odcinkowego pomiaru nie będzie, a policja będzie wlepiać większe mandaty.

      • 11 1

      • Policja jakby chciała to by mogła walić mandaty podczas spacerku a nie zatrzymując pędzące samochodu. Nie walą bo nie chcą i takie mają przyzwolenie z góry.

        • 5 2

    • (4)

      tylko że prędkość to nie jest główny powód wypadków. głównym jest wieczne nie zachowanie odpowiedniej odległości i chyba brak możliwości nauczenia/egzekwowania tego, dlatego właśnie obniżają prędkość bo i tak będą jeździć jeden za drugim ale wolniej wiec z mniejszym ryzykiem poważnego wypadku

      • 15 2

      • dokładnie, kluczowa jest odległość

        ale jeśli 70 km/h jest fikcją, to 50 będzie fikcją do kwadratu

        • 18 1

      • Nareszcie głos rozsądku

        Przyczyną wypadków jest nie zachowanie odpowiedniej odległości między pojazdami a nie prędkość. 70kmh tam jest ok.

        • 8 0

      • akurat (1)

        Fajne wytłumaczenie, ale odległość jest funkcją prędkości - im większa prędkość tym większa odległość do zachowania.... A jak się coś wydarzy, to prędkość się bezpośrednio przekłada na drogę hamowania - z 50km/h współczesny samochód zatrzymuje się na 8-9m, z 70km/h to już 16-20m. Więc hasło że prędkość nie ma znaczenia, to bzdura dla ludzi po pierwsze chcących sie okłamywać i lepiej poczuć, po drugie bez większych osiągnięć w szkole na fizyce i matematyce,,,,,

        • 3 3

        • Pędkośc jednak nie ma znaczenia

          ludzie jeżdżą i po 200 i żyją! Wiesz co zabija? Głupota, głupota i jeszcze raz głupota. Twój wywód też jest głupi - samochodem kieruje człowiek i jeśli gapi się w komórkę, to nawet przy 20 km/h jego droga hamowania to 150 metrów. Czyli tyle, ile potrzeba do zatrzymania samochodu z 200km/h doliczając czas reakcji kierowcy i skuteczne zadziałanie hamulców. Z dużym zapasem!!
          Reasumując - wystarczy myśleć o jeździe podczas jazdy i nie przeceniać swoich sprawdzonych możliwości. Jeśli nigdy nie jechałeś 200km/h - to nie próbuj tego sam na drodze, bo na pewno sobie nie poradzisz. Ale to dla połowy kierowców stan nie do osiągnięcia - w Polsce są tylko mistrzowie kierownicy.

          • 6 1

    • a kto ma to robić?

      bo Kulson juz ma wolne

      • 0 0

    • policja woli odpowiedzialnosc zbiorową

      • 3 0

    • Ten problem nigdy nie zostanie rozwiązany.

      Jest ograniczenie do 70 i ktoś rozbija się jadąc tam 120km/h. Co robi urzędnik? Ogranicza prędkość do 50, to przecież logiczne - przecież nie będzie utrudniał życia tym, którzy lubią jeździć 120 i mają generalnie wyłożone na to, jaką "bezpieczną" prędkość wymyślił sobie urzędnik.

      • 3 0

  • (17)

    W Chorwacji jest tunel około 5 km jest tylko jedna nitka ruch w obu kierunkach po jedynym pasie ograniczenie 100 km h
    A u nas jak chcą 50 .....

    • 199 36

    • Ludzie wypaczeni nie maja wyobrazni jazda na telefonie

      • 35 3

    • (2)

      ale tamten tunel jest na autostradzie

      • 16 6

      • Dokładnie (1)

        Nie ma zjazdu/wyjazdu na jego końcu, który by się korkował.

        • 12 3

        • Akurat tunele w Chorwacji często się korkują, ale jednak przy wjeździe. Te dłuższe mają zatoczki co kilkaset metrów, gdzie można zepchnąć auto.

          • 9 0

    • Podpowiadam słowo klucz- w Chorwacji.

      • 17 7

    • (2)

      a w innych krajach jeżdżą na mułach.

      • 10 1

      • (1)

        a u nas muły które maja gdzieś jakiekolwiek ograniczenia

        • 0 0

        • u nas muły jadą właśnie 50 bo on do pracy jedzie 3 km dieslem tłuk, a potem raz na rok ze starą na zakupy pojedzie to nie wie co robić na tej obwodnicy jak musi 100 lecieć to mu kolana zęby wybijają takie nerwy ma. Lusterka i kierunki nie potrzebne. Wylatywanie pod maskę itp Problemem są kierowcy bez refleksu myślenia i wyobraźni a nie Ci co szybko latają.

          • 3 0

    • Widać tam umieją jeździć, u nas nie bardzo

      • 13 4

    • Może jest ograniczenie do 100 km/h, ale i tak ruch odbywa sie wolniej niz u nas przy ograniczeniu do 70km/h...

      • 11 5

    • ta ale kultura inna

      • 3 6

    • Różnica

      Jest taka, że Polacy łamią przepisy wszędzie. A Chorwaci poza terenem zabudowanym jeżdżą za szybko i wyprzedzają jak się da, ale w terenie zabudowanym i w tunelach jeżdżą tyle ile trzeba. Ciekawe rozwiązanie jest, że jak jedziesz za szybko przed tunelem to ograniczenia prędkości zaczyna migać.

      • 5 2

    • a w Niemczech ....

      jakoś potrafimy jeździć z kulturą, jak wiemy, że konsekwencje będą bolesne dla portfela;
      w wielu niemieckich miastach są tunele (Monachium) i nikt tam nie przekracza prędkości;
      kluczowe są tu jednak: egzekwowanie prawa oraz nieuchronność kary.
      A my ? przepisy traktujemy jakbyśmy nadal byli pod zaborami i ich łamanie było nasza walką o wolność, smutne .

      • 21 2

    • chorwacja (1)

      Największa ilość wypadków śmiertelnych w przeliczeniu na mieszkańców. Tylko brać przykład.

      • 3 5

      • Za dużo

        Turystów z Polski ;)
        Z resztą u Chorwatów to samo co u nas, jadą do Niemiec, kupują mocne auta i szaleją później po górskich drogach.

        • 3 0

    • Dokładnie 6,2 km

      Ale nie ma tam korkujacego się wyjazdu.

      • 0 0

    • tutaj właśnie wychodzi brak kultury jazdy i zdrowego rozsądku kierowców z pl w dowodzie osobistym.. jak dla mnie co 5 lat powinien być przymusowy powtórkowy egzamin na prawo jazdy dla każdego. 99% gwiazdorów mniej na drogach..

      • 0 0

  • Karać! (4)

    Aż się nauczą!

    • 94 27

    • Nie kszycz proszę

      • 2 3

    • baran! lepiej zobacz czy twój rower stoi jeszcze w piwnicy!

      • 3 5

    • sam się karaj

      • 1 3

    • 90 w tunelu

      Sam się karaj frajerze, który jedzie 50 km/h w tunelu i blokuje pasy ruchu.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.