- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (123 opinie)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (49 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (76 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (97 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (39 opinii)
Policja zatrzymała podpalacza, użyto broni hukowej
Film pokazujący zatrzymanie mężczyzny
Policyjni antyterroryści zatrzymali w poniedziałek mężczyznę podejrzanego o podpalenie mercedesa, stosowanie gróźb z użyciem przedmiotu przypominającego broń, kradzież samochodu oraz naruszenie nietykalności cielesnej byłej dziewczyny i jej kolegi. Podczas zatrzymania użyto broni hukowej.
O strzałach na ul. Lelewela we Wrzeszczu nasi czytelnicy poinformowali nas w poniedziałek wieczorem. Początkowo policja potwierdzała tylko, że przeprowadziła w tym miejscu akcję i przyznawała, że zatrzymano dwie osoby, szczegółów jednak nie chciała zdradzać.
Uczyniła to dopiero dziś, gdy zatrzymany 34-latek trafił do prokuratury. Okazuje się, że wszystko zaczęło się w nocy z piątku na sobotę, kiedy to policjanci przyjęli zgłoszenie o pożarze samochodu marki Mercedes, który stał zaparkowany w jednej z dzielnic Gdańska.
Policyjni biegli stwierdzili, że doszło do podpalenia. - Sprawą od razu zajęli się kryminalni z komendy miejskiej zwalczający przestępczość samochodową. Ustalili oni tożsamość osoby podejrzewanej o podpalenie mercedesa i rozpoczęli jej poszukiwania. Mając informację, że mężczyzna jest agresywny i może posiadać broń, do działań zaangażowano również policyjnych antyterrorystów. W poniedziałek funkcjonariusze zatrzymali 34-latka. Mężczyzna miał przy sobie broń. Została ona zabezpieczona i przekazana do ekspertyzy, a zatrzymany trafił do policyjnego aresztu - mówi Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Podczas akcji, na ulicy, użyto broni hukowej, aby ogłuszyć uzbrojonego, potencjalnie niebezpiecznego i agresywnego przestępcę. Wraz z nim zatrzymano jeszcze jedną osobę - została ona jednak zwolniona i nie przedstawiono jej żadnych zarzutów.
Policjanci ustalili za to, że 34-latek, którego zatrzymali, na koncie ma więcej przestępstw niż tylko podpalenie samochodu. Odkryto m.in., że mężczyzna kilka dni temu trzymając w ręku przedmiot przypominający broń groził byłej dziewczynie i jej koledze pozbawieniem życia oraz naruszył ich nietykalność cielesną.
- Udowodniono mu również kradzież samochodu audi a6 o wartości prawie 50 tys. zł. Jak wynika z ustaleń kryminalnych, nie jest to jedyna kradzież auta na jego koncie - mówi Rekowska.
Za popełnione przestępstwa mężczyzna usłyszał zarzuty. Dziś został doprowadzony do prokuratury z wnioskiem o tymczasowe aresztowanie.
- Sprawa jest rozwojowa. Śledczy sprawdzają, czy mężczyzna nie ma na swoim koncie również innych przestępstw i nie wykluczają kolejnych zarzutów oraz dalszych zatrzymań. W przeszłości mężczyzna był notowany m.in. za kradzieże, włamania i rozboje - dodaje Rekowska.
Za kradzież z włamaniem pojazdu grozi do dziesięciu lat pozbawienia wolności. Uszkodzenie mienia zagrożone jest karą do pięciu lat więzienia. Z kolei za groźby - do dwóch lat pozbawienia wolności, a za naruszenie nietykalności cielesnej - do roku.
Opinie (109) 5 zablokowanych
-
2014-11-06 06:47
jak to możliwe, że takie ścierwo chodzi na wolności?
wielokrotnie coś popełnił i nie siedzi? to jak to.a za alimenty wsadzaja...
- 1 0
-
2014-11-05 12:08
Za kradzież grozi do 10, za uszkodzenie mienia grozi do 5, za groźby do 2, za naruszenie nietykalności do 1. (10)
Proszę nie zapomnieć nas potem poinformować, ile lat z tych grożących kar zostało zasądzonych, bo to jest prawdziwa miara surowości wymiaru sprawiedliwości... Co z tego, że komuś GROZI 1000lat odsiadki, jak w praktyce dostaje zawiasy na pół roku?
Dla kogo są te maksymalne kary - dla tych, którzy zajdą za skórę komuś ważnemu albo nie mają kasy na adwokata?- 167 0
-
2014-11-05 12:24
(3)
Wszystko zależy od stopnia szkodliwości społecznej no i widzimisię sędziego :) polecam podręcznik do prawa karnego no i kodeks karny
- 7 3
-
2014-11-05 13:55
Ależ ja to rozumiem i zgadzam się, że taki system jest najlepszy - (2)
- pod warunkiem, że procesom przewodzą prawdziwi sędziowie z powołania, a nie sprzedajne ścierki, uwikłane w układy towarzysko - przestępcze i tworzące systemy nie-do-ruszenia...
W Polsce (chociaż nie tylko) najlepiej w roli sędziów sprawdziłby się system komputerowy, oceniający wagę i okoliczności przestępstwa wg określonego algorytmu, bez uwzględniania czyim znajomym jest przestępca...- 26 0
-
2014-11-05 14:36
To jest świetny pomysł! (1)
- 10 0
-
2014-11-05 23:44
Świetny, tylko programistów też można kupić
albo są czyimiś znajomymi i zaembedują do programu maleńki skrypcik z listą znajomych który ma zostać sprawdzony przy obliczaniu kary:
if related value=(dobry-adwokat) then result -1 or ();
if related value=(prokurator) then result -2;
if related value=(sedzia) then result -5;
if related value=(prezydent-miasta) then result -10
if related value=(minister or senator) then result execute script="gorace-przeprosiny";
if related value=(premier) then result execute script="gorace-przeprosiny" + execute script="1mln-odszkodowania";
if related value=(prezydent) then result script ^^ + execute script="posada-w-zaprzyjaznionej-spolce" ;
Żaden problem, parę linijek kodu :)- 2 0
-
2014-11-05 12:54
(4)
Dokładnie. W USA kary się sumują i dostałby z 18 latek, a u nas dostanie 2 w zawieszeniu i do domciu.
- 19 1
-
2014-11-05 13:24
istotą kary nie jest trzymanie ludzi w więzieniu za byle pierdoły do końca życia (3)
- 0 19
-
2014-11-05 14:00
Słusznie, dlatego bardzo podoba mi się niedawna egzekucja mordercy na Białorusi (1)
Pierwszy wyrok: X lat pozbawienia wolności za "pobicie ze skutkiem śmiertelnym". Gość wyszedł i niemal od razu zamordował jakąś studentkę.. potem drugi proces i wyrok: CZAPA.
Dlatego jestem jak najbardziej za utylizacją nie rokujących przestępców.- 22 0
-
2014-11-05 21:18
zabójstwo pozostaje zabójstwem
niezależnie od tego czy w imię prawa czy bezprawia, co to za kara przyspieszyć to co i tak nieuniknione?
- 0 3
-
2014-11-05 19:39
Za pierdoły mówisz...
"...kilka dni temu trzymając w ręku przedmiot przypominający broń groził byłej dziewczynie i jej koledze pozbawieniem życia oraz naruszył ich nietykalność cielesną."..."Udowodniono mu również kradzież samochodu audi a6 o wartości prawie 50 tys. zł. Jak wynika z ustaleń kryminalnych, nie jest to jedyna kradzież auta na jego koncie"..."W przeszłości mężczyzna był notowany m.in. za kradzieże, włamania i rozboje"
Jeżeli to są pierdoły, i wg. ciebie nie powinien dostać, tak na zdrowy rozum 20 lat pudła, jak ja uważam, to co nie jest, dla ciebie pierdołą?- 6 1
-
2014-11-05 14:55
Różne są sytuacje i nie da się wszystkiego przewidzieć i wpisać w przepisy
Niektóre kary zagrożone są karami nie tylko do ale i "od" czyli nie mniej niż np 3 lata, w większości przypadków jednak są duże widełki dla sędziego. Oczywiście jak ktoś ma dobrego adwokata to może więcej ale u nas i tak nie jest to aż tak jaskrawe jak np w USA gdzie bogaci ludzie są praktycznie bezkarni. U nas jest bardziej "po równo", sprawiedliwie, w sumie nawet nie wiedzieć czemu bo tradycja wskazuje inaczej - kiedyś za ZABÓJSTWO możny pan czy znamenitszy szlachcić musiał odpalić drugiej rodzinie odszkodowanie, chłop w takiej samej sytuacji wisiał już dawno na gałęzi.
- 0 1
-
2014-11-05 12:30
(3)
Ponownie można liczyć na autora wiadomości! Czyli Pana Redaktora PIW. Naprawdę ciekawa wiadomość i podana opinii społecznej we właściwej formie i właściwy sposób. Doskonały przekaz dziennikarski, syntetyczny i spójny w wymowie, a jednocześnie z ukrytym przesłaniem pro społecznym, wskazującym nieuchronną penalizację zbrodniczych czynów tego przestępcy.
Jak zresztą da się zauważyć po tonie aktualnych komentarzy, opinia społeczna jest przekonana do właściwości zastosowanych środków przymusu bezpośredniego, a nadto sama by oczekiwała zastosowania radykalniejszych środków, z eliminacją przyszłego zagrożenia włącznie. O ile samo zastosowanie eliminacji przyszłych zagrożeń ze strony podmiotu zatrzymania uważam za słuszne i właściwe, o tyle jeszcze nasze służby stojące na straży prawa i porządku mogą mieć obiekcje natury emocjonalnej aby dokonać czynności eliminacyjnych, oczywiście w porozumieniu z prokuratorem i sądem, bo to te dwa urzędy winny podjąć jednogłośnie taką decyzję.
To zatrzymanie, tak świetnie utrwalone na filmie przez funkcjonariuszy, jedynie potwierdza moją wcześniejszą tezę, którą wyraziłem w komentarzu pod artykułem o nowej formie piktogramów drogowych, że zastosowanie publicznie środków przymusu bezpośredniego oraz pokazanie tych czynności szerszemu gronu obywateli, jednak spotyka się z wielkim aplauzem. Zatem powinno się częściej stosować takie środki, wobec wszystkich naruszających przepisy prawa. Proszę zwrócić uwagę, iż podmiot zatrzymania w zasadzie mógł zostać w prosty sposób wyeliminowany, oszczędzając tym samym dalszych kosztów miasta i państwa na bezprzedmiotowe procedowanie jego oczywistej winy.- 12 3
-
2014-11-05 12:48
dobrze prawi (2)
polać mu
- 2 0
-
2014-11-05 13:45
(1)
Dziękuję ale nie piję alkoholu, co najwyżej herbatę, choć jej polewać nie należy, a raczej zaparzyć prawidłowo.
- 2 0
-
2014-11-05 23:31
Boshhh..."dziękuję ale nie piję...", "choć jej polewać nie należy, a raczej zaparzyć prawidłowo.."
Boshhh..."dziękuję ale nie piję...", "choć jej polewać nie należy, a raczej zaparzyć prawidłowo..". Dopszzzzzz...a teraz idź napić się herbatki ze swoim partnerem Jurku.
Ciota jak ta lala.- 0 0
-
2014-11-05 15:41
Czy to sławny Bartuś, syn prokuratora? (1)
Czy inny?
- 4 0
-
2014-11-05 23:15
Nie, Twoja stara
- 0 0
-
2014-11-05 23:07
Ona temu winna?
Ona winna temu jak zniszczyl siebie i prawie rodzine? Dosc dlugo sie starala...
- 0 0
-
2014-11-05 14:19
Dziewczyna (1)
A ta dziewczyna i jej chłopak to porządni byli........uczciwi?
- 0 1
-
2014-11-05 22:40
Ee, to nie ten film
Jaki chłopak? Której dziewczyny? Nie umiecie na tym Placu nawet czytać? Na Discovery nie było? Jest jasno napisane "byłej dziewczyny i jej kolegi"
- 1 0
-
2014-11-05 20:37
znam jeszcze jednego smiecia (1)
bo to jest smiec z wrzeszcza znam jednego smiecia który teraz mieszka na ujescisku z swoja silikonowa lala i jest poszukiwany ale policja nic z tym nie robi i pewnie jak kogos zabije wtedy cos zrobia,tak wlasnie pracuje obecna policja
- 0 1
-
2014-11-05 22:11
To człowieku podaj adres albo zadzwoń na policję
Mocny w gębie
Ale jak twoja kobieta zostanie zgwałcona dziecko pobite albo ty dostaniesz w ryj to będzie płacz!!!
To przestań pier tylko mów!!!!!!- 1 0
-
2014-11-05 21:40
Ona temu winna...
Ona temu winna...
- 0 0
-
2014-11-05 17:43
Bandyta jak widać... (1)
może mieć broń od ręki, ale pracujący i zdrowy psychicznie obywatel musi się męczyć z pozwoleniem od 6-12 miesięcy albo w ogóle nie dostanie.
- 8 2
-
2014-11-05 21:21
a po co pracującemu i zdrowemu broń?
- 1 1
-
2014-11-05 21:11
Łaaaaaał!!
Ale huku narobili! Stosunek ilości osób, zatrzymany - policjanci 8:1?? Czy mi się zdawało? :D:D:D
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.