• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Północ Gdyni zapomniana przez władze?

Anna
29 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Remonty dróg w północnych dzielnicach Gdyni są - zdaniem mieszkańców - zbyt rzadkie. Remonty dróg w północnych dzielnicach Gdyni są - zdaniem mieszkańców - zbyt rzadkie.

- Zbyt rzadkie i późne odśnieżanie dróg i chodników, bałagan i śmieci, a przede wszystkim brak remontów dróg - nasza czytelniczka punktuje niedostatki życia w północnych dzielnicach Gdyni, wynikające jej zdaniem z zaniedbań władz miasta. Oto jej list i odpowiedź odpowiedzialnego za inwestycje wiceprezydenta Marka Łucyka.



Czy w twoim mieście dzielnice rozwijają się równomiernie?

Kiedy jechałam ostatnio do pracy, po raz kolejny uświadomiłam sobie, że - według władz naszego miasta - północna Gdynia zdecydowanie jest Gdynią gorszego sortu. Jestem mieszkanką najstarszej dzielnicy miasta i od lat obserwuję, jak po macoszemu jest ona traktowana przez władze Gdyni.

Dziurawe jezdnie, śmieci walające się w miejscach spożywania alkoholu pod chmurką, zniszczone elewacje budynków... a w czasie zimy nieodśnieżone albo zbyt późno odśnieżone ulice (chociaż to ostatnie to nie tylko dziś, ale od początku zimy problem całego miasta).

Więcej: Nieodśnieżone drogi w centrum Gdyni

To, że północne dzielnice są dla miasta mało ważne, potwierdza choćby harmonogram prac zleconych firmie zajmującej się utrzymaniem tam czystości. Centrum i dzielnice ościenne są sprzątane dwa razy częściej niż północ (informacja z Zarządu Dróg i Zieleni np. dotycząca grabienia liści). Poza tym doproszenie się straży miejskiej o interwencję w kwestii posprzątania puszek i butelek w dość często zgłaszanym miejscu na Oksywiu graniczy z cudem.

Drogi wymagają remontu



Wielu mieszkańców tych okolic przy artykułach o rewitalizacji pisze w komentarzach, co przydałoby się zrobić, aby żyło się tu lepiej. Nie są nam potrzebne kolejne parki kieszonkowe, połączenie Oksywia Górnego z Dolnym, sadzenie kilku krzaczków i postawienie paru ławek. Tu koniecznością są między innymi konkretne prace drogowe. Ulice płk. DąbkaMapka, ArciszewskichMapka, ŚmidowiczaMapka, UnrugaMapka, KwiatkowskiegoMapka do Estakady czy ZielonaMapka wymagają nowych nawierzchni, a nie tylko łatania dziur albo lania po 200 m nowego asfaltu. Nowej nawierzchni doczekał się fragment ul. Arciszewskich przy kościele, ale tylko dlatego, że jezdnia się tam zapadła, i fragment ul. Dąbka w okolicy Biedronki. Na Dąbka zamontowali cztery progi zwalniające i są zadowoleni, że coś zrobili. Mieszkańcy mówią o wznowieniu połączeń kolejowych, ale o tym już w ogóle cisza ze strony miasta.

Kolejna sprawa to remont elewacji kamienicy naprzeciwko cmentarza na Oksywiu. Od frontu wygląda pięknie, a tył pozostał szary i zniszczony. Co to za polityka? Mieszkańcy nie zasługują na całkowity remont? Potrafili wydać miliony na parking przy cmentarzu (swoją drogą ograniczyli tym tylko liczbę miejsc postojowych), a elewacji nie mogą dokończyć?

W Gdyni wszystko jest na pokaz?



Ostatnia rzecz to odśnieżanie. O godzinie 6 jezdnie białe, a jako że pracuję w pobliżu nowej bazy LIZUD, widziałam, że pługi stały na parkingu, zamiast posypywać główne ulice. W ostatnim czasie Gdynia chwaliła się, że jest nowa baza, że część obowiązków utrzymania dróg przejęło miasto. Trojmiasto.pl nawet było tam z kamerą.

Gdynia: Stąd pługi ruszają na ulice



Wszystko ładnie wygląda, ale tylko na pokaz. Mam wrażenie, że w moim mieście wszystko jest na pokaz. Są plany rewitalizacji północnej Gdyni, niby przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami, ale tak naprawdę władze miasta nas nie słuchają. Może gdyby zamieszkał w tej okolicy ktoś ważny, to wszystko by wreszcie ruszyło?

Marek Łucyk: inwestycji nie brakuje, nie wszystkie zależą od nas



To bardzo emocjonalny list i być może dlatego nie do końca obiektywny. Poruszono w nim wiele wątków, z których część kompletnie mija się z prawdą. "Gorszego sortu" nie jest żaden mieszkaniec Gdyni ani żadna dzielnica naszego miasta. Nie jest również prawdą, że dzielnice północne są sprzątane dwa razy rzadziej od innych. Albo że mieszkańcom "nie są potrzebne kolejne parki kieszonkowe, połączenie Oksywia Górnego z Dolnym...". Wspomniane przez Czytelniczkę działania to odpowiedź na apele mieszkańców północnych dzielnic. Z sympatią zapewniam, że nowych "krzaczków" i ławek jest sporo więcej niż kilka.

Oczywiście równolegle pracujemy nad inwestycjami drogowymi. W październiku ogłosiliśmy przetarg na poszerzenie do czterech pasów ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego. W ramach inwestycji powstaną: droga rowerowa, buspasy oraz chodniki, a także przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Podgórską. Zmodernizowana zostanie również kanalizacja deszczowa, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura. Również od października powstaje projekt gruntownej przebudowy ul. Unruga - od estakady do ul. Śmidowicza. W planie inwestycji na bieżący rok uwzględnione są także ulice: Zielona (wspólnie z inwestorem zewnętrznym) i Arciszewskich (wspólnie z PEWiK).

Wznowienie połączeń kolejowych na północ Gdyni jest marzeniem nie tylko mieszkańców, ale i władz Gdyni, jednak w tym temacie kluczowe decyzje podejmują przedstawiciele spółek Polskich Kolei Państwowych, z którymi regularnie rozmawiamy nie tylko o wspomnianej kwestii, ale także o innych inwestycjach, jak choćby budowa wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej - to kolejna inwestycja, z której skorzystają mieszkańcy dzielnic północnych. Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace projektowe.

Czytelniczka wspomina o elewacjach, których remont wspierany jest przez program dofinansowań prowadzony przez Miasto Gdynia. Wnioski można składać na całościową lub częściową renowację. W tym miejscu warto wspomnieć o procesie rewitalizacji prowadzonym - m.in. w Babich Dołach i na Oksywiu - pod hasłem "Gdynia OdNowa". Mowa tu o konkretnych działaniach inwestycyjnych oraz społeczno-kulturalnych, które poprawiają jakość życia mieszkańców. Efekty możemy dostrzec m.in. przy ulicach Arciszewskich i Śmidowicza, gdzie wyremontowano części wspólne budynków mieszkalnych.

Odnośnie do odśnieżania: jeszcze w tym roku powstanie druga baza techniczna Letniego i Zimowego Utrzymania Dróg (LIZUD). Baza zlokalizowana będzie przy ul. Północnej, dzięki czemu czas dojazdu pługów czy posypywarek na drogi Oksywia, Obłuża, Pogórza i Babich Dołów ulegnie zdecydowanemu skróceniu. Oczywiście na bieżąco wprowadzamy konieczne zmiany i usprawnienia w trakcie trwającej akcji zimowego oczyszczania dróg, czego efekty zauważane są przez wszystkich uczestników ruchu.

Serdecznie dziękuję za podzielenie się spostrzeżeniami i życzę dużo optymizmu w nowym roku! Wszystkiego dobrego!

Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni
Anna

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (484) ponad 10 zablokowanych

  • Unruga (2)

    Postawić osiedle.zweżyć droge dojazdowa na oksywie pomysł na 5+

    • 81 2

    • Zwężenie drogi przy nowym osiedlu na Oksywiu dolnym

      Taki układ drogowy mógł tylko wymyślić d**il

      • 1 0

    • Prawda

      Ja też mam takie wrażenie sprzedać grunt, wybudować osiedle mieszkaniowe. Natomiast budowa ulicy, to wydatek dla miasta.

      • 2 0

  • Pseudo rewitalizacja

    Niestety rewitalizacja polega na tym iż urząd miasta narzuca firmy które muszą to robić szczególnie w przypadku budynków które są objęte nadzorem konserwatorskim firmy wykonujące takie remonty doskonale wiedzą o tym iż pieniądze muszą być wypłacone z tytułu dotacji w danym terminie i niestety robią wszystko aby wyciągnąć jak największą kasę przy jak najgorszej jakości wszystko to jest sankcjonowany przez urzędników miasta

    • 0 0

  • Szczurza ekipa wynocha z Gdyni !!!

    Cała Gdynia jest zaniedbana, wręcz upadła! Dziura na dziurze dziurą pogania i obojętnie czy to Oksywie, Karwiny czy Centrum... wstyd i hańba co szczur, łucyk i ich banda zrobiła z tym miastem. Liczą się tylko biznesy z deweloperami pod stołem. CBA powinno prześwietlić te mafijne inwestycje!!! My mieszkańcy Gdyni żądamy usunięcia tej bandy w trybie natychmiastowym i rozliczenia z tego złodziejstwa. Chcemy dobrego gospodarza, który wyprowadzi to miasto z tego okropnego marazmu!!!

    • 8 1

  • (2)

    Ciągle ktoś wypisuje, że to ostatnia kadencja Szczurka. Otóż nie! W myśl prawa może wystartować i zapewne je wygrać w 2023roku i kolejne 5lat niepodzielnie panować!

    • 13 4

    • (1)

      Guć już namaszczony na nowego prezia przejmuje władze w urzędzie. Poczekajcie zobaczycie.

      • 4 0

      • To Guć, czy Łucyk?
        A może tandem?

        • 0 0

  • Chyba mój artykuł coś dał, bo ciągle sypie, a widzę przez okno odśnieżoną ulicę ;)

    • 0 0

  • Autorka artykułu ma bzdurne argumenty (9)

    Infrastruktura dla samochodów jest nieporównywalnie lepsza, niż infrastruktura dla rowerzystów i komunikacji publicznej. Nie ma ani jednego bezpiecznego i wygodnego połączenia rowerowego Obłuża z centrum (o braku połączenia z Hutniczą i Leszczynkami wzdłuż Estakady nie wspominając), natomiast autobusy stoją w tych samych korkach, co samochody (bo nie ma buspasów, a do uruchomienia kolei jeszcze kilka lat). Tam, gdzie kierowcy narzekają na nierówną nawierzchnię (Unruga, Kwiatkowskiego, Zielona), tam rowerzyści mają okrągłe zero infrastruktury i są wpychani albo na ruchliwą jezdnię między samochody, albo na wąskie chodniki. Mówiąc wprost, kierowcom w tyłkach się poprzewracało.

    • 0 8

    • (4)

      Po co wydawać setki milionów na infrastrukturę dla garstki ludzi? To się kompletnie nie opłaca. Zresztą i tak idą na kompromis i wygrzebują z czeluści magazynów białą farbę. ;) Dorośli ludzie mają pracę, dzieci do odwiezienia na zajęcia, zakupy do zrobienia po drodze... Jazda na rowerze to może być rozrywka w wolnym czasie i to nie w mieście, bo to żadna przyjemność. Napisałam, że przydałaby się kolej. Infrastruktura jest, no ale oczywiście bez szans na realizację tematu, a buspasów nie da się wszędzie zrobić, bo nie ma miejsca. Dla mnie nadal samochód jest jedynym rozwiązaniem i codziennie muszę omijać nowe dziury w jezdniach, bo po opadach śniegu jest ich coraz więcej.

      • 2 0

      • Setki milionów? ;) (3)

        Setki milionów to są przeznaczane na drogi dla samochodów. Obwodnica Witomina ma kosztować 70 milionów złotych. Grube dziesiątki milionów złotych kosztowały Droga Gdyńska i Węzeł Wzgórze. Głupi remont nawierzchni jezdni na kilkudziesięciu metrach to jest kilkaset tysięcy złotych. Natomiast w skali roku na budowę dróg rowerowych nie przeznacza się więcej niż ok. dwóch milionów złotych.
        W Gdyni na rowerze na co dzień jeździ ok. 3 procent mieszkańców. W Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu czy Warszawie już ten udział rowerzystów w ruchu wynosi 7-10% - to nie jest nikt. Bo te miasta faktycznie inwestują w infrastrukturę rowerową. A przy dalszych inwestycjach nie ma bariery, żeby na rowerach nie jeździło 20% uczestników ruchu, tak jak w wielu miastach w Niemczech, Holandii, Danii czy Belgii.

        • 0 2

        • (2)

          Sensowne drogi rowerowe, projektowane i budowane od podstaw to już by nie były 2 miliony. Jeśli nie chcesz jeździć jezdnią, to śmiem twierdzić, że chciałbyś mieć te drogi rowerowe wszędzie. Sądzisz, że wybudowanie takiej infrastruktury bez przerw to by nie były setki milionów? Polska jest krajem, gdzie drogi buduje się drogo.

          • 2 0

          • Wszędzie oprócz dróg lokalnych/osiedlowych (1)

            Dobrze zaprojektowana droga rowerowa (czyli sensowna szerokość min. 2,5-3 m, asfalt, brak uskoków na wjazdach do posesji, brak przerzucania strony drogi) nie jest wcale dużo droższa niż śmieszka rowerowa z kostki. Wybudowanie całej siatki dróg rowerowych może i dojdzie gdzieś do 50 czy 100 milionów złotych, ale to jest nic w porównaniu z nakładami miasta i państwa na drogi dla samochodów i komunikacji miejskiej. Miasto szacowało, że wybudowanie docelowej infrastruktury samochodowej na samych Kaczych Bukach pochłonie ponad 60 milionów złotych, a to tylko jedna dzielnica. Poza tym warto porównać skalę zapaści infrastruktury rowerowej w porównaniu z samochodową. Ta pierwsza w porównaniu z drugą praktycznie nie istnieje. Lista potrzeb liczona w kilometrach jest bardzo długa: cała Hutnicza, Śląska, Janka Wiśniewskiego, Estakada Kwiatkowskiego, Dąbka, Śmidowicza, Jaskółcza, Chylońska, Witomińska, Stryjska od Małokackiej do ronda, druga strona Wielkopolskiej, Nowowiczlińska, długie odcinki na Unruga i Zielonej, poprawienie skaczącej ze strony na stronę drogi rowerowej na Puckiej, połączenie rowerowe Wiczlina z Dąbrową. We wszystkich tych miejscach infrastruktura dla samochodów już jest, przy czym za darmo to ona nie powstała, a dla rowerzystów dopiero trzeba ją wybudować.

            • 0 0

            • Więc skoro te pieniądze na drogi zostały już wydane, to zadaniem miasta jest utrzymanie ich w stane nadającym się do jazdy bez ryzyka wizyt u mechanika, a nie olewanie ich i przerzucenie wydatków na coś zupełnie nowego dla mniejszości. Kiedy miasto zapewni to co powinno dla 97% użytkowników drogi, wtedy niech bierze się za resztę.

              • 0 0

    • (1)

      Kukla to że nikt Cię nie lubi nie znaczy że możesz innym życie utrudniać. Wszyscy z Ciebie drą łacha a Ty dalej odzież w swoje

      • 0 1

      • Widzę, że ktoś tu nie ma odwagi się podpisać, skoro skrywa się za komentarzem bez autora ;)

        • 0 1

    • (1)

      O. Ekolog się odezwał i przeciwnik wygody w dojazdach. Rowerzyści najgłośniej krzyczą, jak im się tych kawałków dróg towerowych nie odśnieży, a latem i tak potrafią jechać obok.

      • 1 0

      • Rower też potrafi być wygodny

        Tylko do tego potrzebna jest spójna i bezpieczna sieć dróg rowerowych. W Gdyni niestety do tego jeszcze bardzo daleko. A co do profesjonalnych kolarzy, to oni są bardzo specyficzną grupą rowerzystów. Im rower jest bardziej popularny wśród zwykłych ludzi, tym mniejszą część ogółu rowerzystów stanowią szosowcy.

        • 0 0

  • (24)

    Od lat mówię...kolej na Obłuże, remonty dróg i estakady-co rano od Kosakowa po Obłuże i centrum mega korki...tunel na Puckiej....W Rumi powstaje piękny nowoczesny tunel....czemu w Gdyni taki zastój?I czemu nikt z tym nic nie robi....ehhh...a w wyborach potem i tak to samo.A na koniec pomocnik włodarza życzy nadziei i optymizmu w Nowym roku...kiepski żart,szczególnie w tych zapomnianych dzielnicach.

    • 380 18

    • Dlatego wyprowadziłam się do Rumi (3)

      Gdy chcę jechać do Trójmiasta to mam wybór - samochód albo PKP

      • 32 4

      • Zapraszam do Gdanska.Drogi zdecydowanie lepsze Gdynia od kilku lat stanela (2)

        • 8 0

        • (1)

          Drogi lepsze, fajnie sobie na nich postoisz godzinkę, gdy będziesz chciała latem wyjechać z miasta lub wrócić do domu.

          • 0 1

          • Pogromca matołów pogromił siebie - czytać się naucz i myśleć. PKP napisała, gdyby były korki.

            • 0 0

    • Bo w Gdyni remont zatoki autobusowej kosztuje tyle co nowy tunel w Wejherowie (2)

      • 19 3

      • (1)

        Najgorsze, że nie ma żadnej alternatywy "dziura wstydu" przy terminalu ile lat juz ma 2? 3? A teraz np. Cos stanie się z estakada jakies pęknięcie destrukcja i musi zostać zamknięta w obu kierunkach to wtedy do północnej Gdyni przez Rumi i Kosakowo z centrum ??

        • 14 2

        • Niepotrzebnie się fiksujesz na drogach. W razie awarii estakady można uruchomić prom pasażerski z Obłuża do Centrum (wersja tylko dla tych, którzy nie mają w domu większego pokoju do nocowania samochodu niż dla dziecka).

          • 0 0

    • Dlatego zapraszamy Was gdynianie do pięknego Gdańska. (6)

      Zostawcie to dziadostwo emigrantom

      • 14 13

      • (4)

        a w Gdansku polnoc Gdyni nazywa sie Orunia, Chelm, Morena, Sobieszewo, Osowa, Kokoszki, Szadolki...

        • 16 8

        • Aż tak źle jak w Osowej to na północy Gdyni nie jest. Północ Gdyni, co by nie mówić, to jest jednak jeszcze miasto. Małe, ale miasto.

          • 0 0

        • Śmieszne, że połowę komunikacyjnych probleów powyżej rozwiązałby tramwaj. (2)

          Tramwaj, który nie może powstać, bo paru ludzi boi się, że straci darmowy parking...

          • 3 8

          • Dla Gdyni problemem jest brak miejsca na tramwaj w centrum (1)

            Tylko rozbudowa SKM do dzielnic Gdynia Północ i Gdynia Zachód poprawi sytuację. Na przesiadkę na tramwaj decyduje się niewielu użytkowników samochodów. Na SKM która jest dużo szybsza i wygodniejsza owszem, zwłaszcza, jeśli będzie dobre dojście do przystanków oraz komfortowe i bezpieczne możliwości dojazdu rowerem z dalszych rejonów miasta.

            • 3 1

            • Od dwoch.miesiecy

              Sciezki rowerowe w Gdyni puste.

              • 3 0

      • z deszczu pod rynne

        • 6 1

    • Przede wszystkim pieniądze (1)

      są potrzebne dla klubu Arka. Mieszkańcy sobie jakoś radzili do tej pory i nadal będą sobie radzić.A nasz klub musi grać w ekstraklasie i kasa potrzebna jest na dobrych piłkarzy.Jak się nie podoba to zamieszkać w Wejherowie.

      • 3 9

      • Dokladnie, Arka ma pierwszeństwo!

        • 2 6

    • Tunel nie (1)

      Tunel na ul. Puckiej będzie że szkodą dla mieszkańców wzdłuż ul. Chylońskiej. Spowoduje znaczny wzrost ruchu na i tak już ruchliwej ulicy. Pomysł jest i**otyczny

      • 2 6

      • Tylko tunel!

        Marku a na jakiej podstawie budujesz swoją opinie. Dysponujesz jakimś opracowaniem czy też sam tak myślisz. Jakoś w Rumi mieszkańcy Gdańskiej na odcinku do tunelu, nie widzą problemu a wprost przeciwnie cieszą się ,że nie będą zmuszeni do jazdy dziurawą Hutniczą.

        • 9 0

    • wybory, uczestnictwo w glosowaniach, swiadomość wyborców....

      • 2 0

    • (2)

      Nic tak nie deprawuje jak ta sama władza od 1998 roku.
      Śmieszy mnie już jak wielu mówi ,ze Gdynia jest taka piękna.
      To mogą mówić Ci ,co z Trójmiasta nigdy w świat nie wyjechali!

      • 46 7

      • Dokładnie te same przemyślenia mam. Wystarczy pojeździć po tzw. Polsce powiatowej, by zobaczyć, że kraj rzeczywiście się rozwija i staje ładniejszy. Gdynia stoi w miejscu, oparta na propagandzie nowoczesności i sukcesu zasiedziałej władzy.

        • 23 2

      • Olo, niestety widać większości to pasuje skoro na nich głosują- bo innego wytłumaczenia nie widzę, żadnych konsekwencji z nawet ostatniej akcji zima gdzie połowa sprzetu zakupiona nie była sprawna, głównie remonty to malowanie w jezdni pasów rowerowych wiec nie ma sensu sie denerwować skoro w dobie demokracji im taki stan odpowiada...

        • 21 2

    • Kolej na Obłuże się nie sprawdzi, bo i tak większość będzie musiała się na autobus przesiadać potem, już lepiej tunel pieszy między Oksywiem a Centrum i dobra komunikacja na jego końcach

      • 5 9

    • Czy w lutym i w marcu tez będzie życzył...

      ...wszystkiego dobrego w nowym roku? Co za ....

      • 19 2

  • (4)

    W Gdyni wszystkie drogi wyglądają gorzej niż ścieżki rowerowe. Wszystkie ulice nadają się do remontu... Kiedyś pięknie teraz lipa na maksa. Aż się wracać nie chce

    • 27 0

    • (1)

      To się wyprowadź

      • 0 2

      • Z rozbiegu gliwa w mur powinno pomoc

        • 0 0

    • Jeśli mowa o tych ścieżkach

      wymalowanych na części ulicy, to one de facto nie istnieją, bo przez większą część doby parkują na nich pojazdy. I trudno się dziwić ich kierowcom, bo w dzielnicy blokowo-sypialnianej na obrzeżu miasta samochody zawsze będą gdzieś musiały się podziać, a miasto żadnych alternatyw w tym zakresie nie proponuje.

      • 1 0

    • Jakie ścieżki rowerowe??? ściezki rowerowe to są ale Gdańsku

      • 1 0

  • To dalej wybierajcie szczuro-ekipe.... (9)

    Czas najwyższy zmienić władze miasta na coś świeżego

    • 267 8

    • POgonić wreszcie z Ratusza tych piaskowych dziadków ....może czas na emeryturkę? (1)

      Przed wyborami władze wyjdą z nory i naobiecują ile się da i znowu babcie i dziadki zagłosują na tych samych .
      Jedynym wyjsciem to schowac dowód osobisty dziadkowi i babci jak uczył kiedyś TUSEK wtedy młodzi wybiorą ludzi którym będzie się może coś wreszcie chciało robić

      • 7 2

      • Dziadek

        Gdyby młodzi ruszyli tyłki i poszli głosować, to dziadki nie musieliby dowodów chować przed wnukami, bo głosowaliby ramię w ramię.
        Młodych i myślących perspektywicznie, nie brakuje, tylko deficyt głosujących 18+ - 40+, jest porażający, a później zostaje narzekanie, że Pan Wojciech Sz. urzęduje przez tyle kadencji.

        • 2 0

    • (4)

      na przykład na kogo ? , proszę podaj nazwisko kogoś kompetentnego ( nie twierdzę ,że obecni włodarze są kompetentni ) proszę o nazwisko , może Biedroń albo jakaś Dulkiewicz ? ha,ha,ha. A może rudy z Brukseli ?

      • 3 21

      • ktokolwiek...

        jedyne czego się urzędnicy i politycy obawiają, to płodozmian.
        Wypadnięcie z obiegu to śmierć zawodowa takiego "ślizgacza".

        • 1 0

      • każdy byle nie złodzieje z pis, precz z polityka w samorządach

        • 1 2

      • ....niestety...

        ...ale to prawda opozycja w Gdyni to kpina ,a tu przydałby się jakiś sprawny menager, no nie wiem,
        np prezes Portu Gdynia albo ktoś tego kalibru co zna rejon i jego specyfikę, wiem zaraz pewnie posypie się na mnie hejt ale mam to gdzieś, zależy mi żebyśmy spojrzeli szerzej niż tylko jakieś partyjniackie uwarunkowania, bo nie chce mi się wierzyć żeby w Gdyni nie było kogoś kto to ogarnie ....

        • 3 3

      • Niestety nie ma opozycji żadnej :)

        • 5 9

    • a ja na pohybel trollom forumowym (1)

      zawsze głosuję na szczurka :)

      • 1 32

      • nie na pohybel ale z głupoty a może z korzyści?

        • 14 2

  • Wiczlino

    Szybko obecnie rządzący zapomnieli o wyborczych obietnicach, przypomnę Teraz dzielnice i Osiedla !! Gdzie obietnica zrównoważonego rozwoju Gdyni ??? W centrum za dziesiątki milionów realizuje się inwestycje drogowe a Wiczlinio tonie w błocie !!!!!!! Za 1,3 mln na plaży zrobiono podesty a Wiczlino nie ma oświetlenia drogowego !!!!!! To jest zrównoważony rozwój ???? Panie prezydencie Łucyk może jakiś komentarz ????

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane