• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PolskiBus zwalnia personel pokładowy na trasie Gdańsk - Warszawa

Robert Kiewlicz
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi
PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia. PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 roku. Pod koniec 2012 roku cały personel pokładowy w Trójmieście otrzymał wypowiedzenia.

Pracownicy spółki PolskiBus w Gdańsku otrzymali tuż przed Wigilią wypowiedzenia umów o pracę. Zwolnieni usłyszeli, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". Zarząd firmy twierdzi, że takie rozwiązanie ma zwiększyć jedynie efektywność prowadzonej działalności, a PolskiBus zatrudni w najbliższym czasie kolejnych 50 kierowców.



Czym najczęściej podróżujesz?

Pod koniec grudnia wypowiedzenia otrzymały osoby zatrudnione jako personel pokładowy w Gdańsku. - Ja i około 15 innych osób z firmy otrzymaliśmy "na święta" wypowiedzenia umowy o pracę z powodu likwidacji stanowiska pracy - informuje jeden z pracowników firmy PolskiBus. - Na spotkaniu, gdzie wręczono nam wypowiedzenia, Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający w spółce, stwierdził, że "sytuacja zmusza firmę do cięcia kosztów". W firmie już coraz bardziej otwarcie mówi się o tym, że zwalniani będą również kierowcy i kolejny personel. Oczywiście proces zwolnień jest podzielony w czasie, aby nie były one zakwalifikowane jako zwolnienia grupowe.

PolskiBus.com zatrudnia obecnie ponad 350 pracowników w całym kraju. Spółka twierdzi, że grudniowe zwolnienia nie są początkiem większych redukcji w firmie. - W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, kilka miesięcy temu zwiększyliśmy liczbę połączeń pomiędzy Gdańskiem a Warszawą. Obecnie na tej trasie autokary PolskiBus.com kursują aż 15 razy dziennie - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. - Jak każde dobrze działające przedsiębiorstwo zwracamy uwagę na to, aby swoją działalność prowadzić w możliwie efektywny sposób. Przeprowadziliśmy analizę, z której wynika, że możemy świadczyć nasze usługi w zakresie cateringu lepiej i bardziej efektywnie. Zmiana stanu zatrudnienia w grupie personelu pokładowego pozwoli nam zoptymalizować koszty serwisu cateringowego dla naszych pasażerów.

Bezulski twierdzi też, że w związku z planowanym otwarciem nowych linii, w pierwszych miesiącach 2013 roku spółka ma zamiar zatrudnić kolejnych 50 kierowców. Dyrektor odpiera także zarzuty dotyczące zwolnień grupowych.

- Zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, o "zwolnieniu grupowym" możemy mówić, kiedy pracodawca zatrudniający co najmniej 300 lub więcej pracowników rozwiąże umowy z co najmniej 30 pracownikami w okresie nie przekraczającym 30 dni - twierdzi Bezulski. - W wyniku reorganizacji pracy personelu pokładowego rozwiązaliśmy umowy z trzynastoma pracownikami. Nie można tego kwalifikować jako "zwolnienie grupowe". Nie planujemy też dalszych redukcji zatrudnienia.

Tego zdania nie podzielają jednak zwolnieni pracownicy, którzy mają zamiar dochodzić swoich praw w sądzie pracy. - PolskiBus.com tak się rozwija i oszczędza nie tylko na pracownikach, ale na pasażerach również, bo np. kierowcy mają zakaz uruchamiania Webasto - dodatkowego ogrzewania w autobusach, aby zmniejszyć zużycie paliwa - twierdzi jeden ze zwolnionych pracowników spółki. - Również to, że WC są ostatnio nieczynne w autobusach nie do końca spowodowane jest zimą lecz oszczędnościami. Na rynku są dostępne środki, które nie powodują zamarzania płynu w WC, ale skoro sprzedaje się pulę ponad 30 tys. biletów za 1 zł, to gdzieś "kołdra będzie za krótka".

- Nasze autokary są w pełni klimatyzowane i cały czas staramy się, aby panowała w nich komfortowa temperatura - odpowiada Bezulski. - Kierowcy nie mają zakazu włączania dodatkowego ogrzewania, tym bardziej że jest ono uruchamiane automatycznie przez układ elektroniczny sterujący klimatyzacją.

PolskiBus.com rozpoczął działalność w czerwcu 2011 r., oferując połączenia w niezwykle korzystnej cenie - od 1 zł (plus 1 zł opłaty za rezerwację). Spółka obsługuje ponad 20 miast na terenie Polski oraz Europy Środkowej, w tym 5 lokalizacji europejskich: Berlin, Berlin Schönefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń.

Miejsca

Opinie (442) ponad 20 zablokowanych

  • polszczyzno

    zobacz jak ty piszesz

    • 1 0

  • polszczyzna

    ludzie, czy tak trudno jest wam pisać poprawnie!!!!

    • 1 0

  • CO TO DALEJ BĘDZIE

    Na co ta obsługa kawę można wypić w domu,od począdku jeżdżę jak ta firma powstała ,z nimi tylko bałagan nieraz było że kierowca przez nie raptownie hamuje na trasie,kręcą się i przeszkadzają ,nogi do góry zadzierają aż niemiło patrzeć robią co chcą psują reputację zastanawiałem się nie raz czy one naprawdę chcą pracować czy przyszły się wyszómić słyszałem kiedyś rozmowę kierowca żalił się do bagażowego że niemiła atmosfera jest przez nie posądzają o różne rzeczy bez nich lepiej się pracowało skupieni byli na jezdni że firma nic nie robi w tej sprawie ,wymyślają i ploty twożą.

    • 0 1

  • Wstyd to czytać żenada.

    Komentarze typu i dobrze,zamknąć tą pseudo firmę itp, to jakaś masakra,nie wierzę ile goryczy i nienawiści jest w ludziach.
    Myślę że życie szybko zweryfikuję te miłe i serdeczne życzenia w drugą stronę i wtedy mam nadzieję że Ci wszyscy autorzy,tych pobożnych życzeń sami na własnej skórze się przekonają co to znaczy stracić pracę lub ogłosić upadłość firmy.

    • 1 1

  • Monopolizacja po szkocku

    Dziala wedlug pewnego schematu: najpierw pozbywa sie konkurencji z dumpingpricem ( z czego na razie wszyscy sie ciesza...)a pozniej biedzie jedynym oferentem i moze dyktowac cen.

    • 1 0

  • Doskonała komunikacja

    Do Warszawy jeżdże 3 razy w m-cu i zawsze autem.Ostatnio musiałam wrócić Polskim Busem i polecam go teraz wszystkim, którzy podróżują do W-wy.Ciepło, komfortowo, na czas, można poczytać, zdrzemnąć się i na deser kawa, bułeczka i lody i to wszystko za 37 zł. Dla mnie bomba!

    • 0 2

  • nie polecam!

    A ja nie polecę nikomu! Kierowcy i pani pilot czują się jak nie wiadomo kto. Mimo, że dzwoniłam na infolinię i zostałam powiadomiona, że jest jeszcze 10 miejsc i mogę kupić bilet u kierowcy, to kiedy podjechałam po długiej podróży pociągiem, kierowca z panią pilot się uśmiechnęli i powiedzieli, że nie sprzedadzą mi 2 biletów, chociaż mają 10 miejsc, bo trzeba kupować bilety przez internet. Mimo mojego tłumaczenia, pan kierowca stwierdził, że na infolinii pracują niekompetentni ludzie i zostałam wprowadzona w błąd. Była noc, ale pan kierowca wolał mieć 10 miejsc pustych. Nie szanują ludzi. Czekałam 2 miesiące na odpowiedź z centrali w tej sprawie, ale się nie doczekałam. Jak napisałam ponownie w sprawie wyjaśnienia, to kazali mi podać dokładną godzinę rozmowy. Po 2 miesiącach! Napisali to dodatkowo z błędami ortograficznymi, bez znaków interpunkcyjnych i zdanie nawet nie brzmiało po polsku. A przecież nie każda komórka przechowuje takie dane przez 2 miesiące. Ja na pewno nigdy więcej nie skorzystam z ich usług i odradzam każdemu!

    • 2 0

  • Zwolnijcie tez kierowce (2)

    ktory po zmroku jak jechalo cos z przeciwka to hamowal i mi swiecil stopem po oczach. Jaki lekarz go dopuscil do wozenia ludzi autobusem? Trasa Warszawa-trójmiasto.

    • 1 2

    • jak cie swiatla stopu razily tzn ze nie mozesz jezdzic po zmroku i to jest podstawa do tego aby kat. B tez obowiazywala psychotechnika i badania okresowe co 5 lat!

      • 0 0

    • trzeba było go wyprzedzic panie "driver" jak jajec nie masz to oddaj prawko

      • 3 0

  • gonichy

    tez to zauwazyłam jak one zachowuja sie kleją sie do kierowcw i obijają się

    • 0 1

  • Jestem stałym klientem ale tak nie miłej obsługi jak ostatnio to się nispodziewalem o dłuższego jusz czasu personel pokladowy źle odnosi się do klientów łaskę robią aby podać kawę robią to z przymusu obsłużą albo nie bo jak zwykle kran popsuły oszukują aby jak najwięcej spędzić czasu z kierowcą.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane