• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na bezpieczniejsze skrzyżowanie w Gdyni

Marcin
24 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.

Zdaniem kierowców skręt z al. Piłsudskiego w ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni w Gdyni powinien być ułatwiony poprzez dodatkowy sygnalizator. Urzędnicy odpowiadają, że wydłużyłby czas oczekiwania na przejazd, ale planują zmiany w obowiązującym obecnie cyklu.



Miewasz problemy ze skrętem w lewo na podobnych skrzyżowaniach z czterema wlotami?

Na problem zwrócił uwagę pan Marcin, opisując sytuację na wskazanym skrzyżowaniu i proponując jego rozwiązanie. Oto jego list:

***

Na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Legionów niebawem może dojść do tragedii. Już kolejny raz prawie doszło w tym miejscu do stłuczki z powodu dość przykrego rozwiązania świateł.

Jadąc aleją Piłsudskiego od strony Urzędu Miasta i chcąc skręcić w lewo w ulicę Legionów, mamy do dyspozycji pas skrętu w lewo. Natomiast światło nad tym pasem nie jest strzałką kierunkową, ale zwykłym sygnalizatorem, który nie upoważnia do lewoskrętu, jeśli z naprzeciwka jedzie samochód.

Wielu kierowców jadących od Urzędu Miasta i chcących skręcić w ulicę Legionów, gdy widzi zielone światło zakłada, że ma pierwszeństwo ruchu. Tym samym wymusza pierwszeństwo na kierowcach jadących od strony bulwaru.

Jest to oczywiście błąd kierowcy, ale gdyby rozwiązać to skrzyżowanie za pomocą strzałki i innej sekwencji świateł, byłoby o wiele bezpiecznej. Do czego urzędników chciałbym zachęcić.

Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni:

Na opisywanym przez czytelnika skrzyżowaniu sterowanie ruchem odbywa się z wykorzystaniem sygnalizatorów ogólnych. Wskazywane przez nie sygnały nie zwalniają kierowców z konieczności ustąpienia pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu - np. podczas skręcania w lewo należy ustąpić pojazdom jadącym z przeciwnego kierunku oraz pieszym przechodzącym w poprzek jezdni podporządkowanych.

Tego typu rozwiązanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami i powszechnie stosowane również na innych skrzyżowaniach znajdujących się poza głównymi ciągami komunikacyjnymi. Sposób stosowania się do wskazań sygnalizatorów stanowi jedną z podstawowych zasad zawartych w przepisach kodeksu drogowego.

Proponowane rozwiązanie w postaci zastosowania sygnalizatorów kierunkowych wiąże się z koniecznością stworzenia dodatkowych faz ruchu, umożliwiających obsługę tych relacji. Zwiększenie liczby faz ruchu na omawianym skrzyżowaniu spowodowałoby skrócenie czasów zielonego światła dla wszystkich relacji przy jednoczesnym wydłużeniu czasu oczekiwania na zmianę sygnału.

Efektem takiego rozwiązania byłoby pogorszenie warunków dla wszystkich uczestników ruchu. Warto także zauważyć, że ze względu na stosunkowo krótki pas do skrętu w lewo, kolejka pojazdów oczekujących na nim na otrzymanie sygnału zielonego mogłaby blokować ruch pojazdów w relacji na wprost.

W najbliższym czasie zostanie przygotowane dodatkowe rozwiązanie mające na celu usprawnienie skrętu w lewo z al. Piłsudskiego w ul. Legionów w postaci nieco wcześniejszego zakończenia wyświetlania sygnału zielonego na wlocie od strony bulwaru Nadmorskiego. Stworzy to możliwość wykonania pod koniec trwania fazy praktycznie bezkolizyjnego manewru skrętu w lewo bez konieczności stosowania sygnalizatorów kierunkowych.

Następnie na omawianym skrzyżowaniu będą prowadzone obserwacje funkcjonowania tego rozwiązania, co pozwoli ocenić jego skuteczność. Ponadto informujemy, że wraz z budową Parku Centralnego w Gdyni przewidziane jest również wprowadzenie pewnych zmian w układzie drogowym w otoczeniu parku. Obejmą one również analizowane skrzyżowanie al. Piłsudskiego z ul. Legionów, w związku z czym sposób poruszania się w tym miejscu również może ulec zmianie.
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (149) 4 zablokowane

  • Same ulomy za kierownica

    Naprawde teraz musi kazdy miec swoj pas i strzaleczke do skrętu bo inaczej za każdym razem jak będzie zmienial kierunek jazdy doprowadzi do kolizji? Kto tych ludzi szkoli na kursie na prawko? Tragedia.

    • 3 0

  • Zamiast

    Może zamiast budować skrzyżowania dla d**ili, które powodują korki, powinno się przywiązać większą uwagę do poprawnego szkolenia kierowców?

    • 3 0

  • (2)

    Kierofczyki mają problem z takim prostym skrzyżowaniem? Nie ma się zatem co dziwić, że nie potrafią poprawnie zaparkować, gdy trzeba wpasować się w linie albo wjechać koniecznie na chodnik i zostawić 1,5 m nawet gdy jezdnia ma szerokość 15 metrów.

    • 61 4

    • Samochód to nie hulajnoga a i ta sprawia trudności w parkowaniu . Ostatnio chyba 4 widziałem na ścieżce dla rowerów na Bulwarze więc zadbaj o swoje pojazdy a później...

      • 0 0

    • Nie na temat. Jazda przez skrzyżowanie to nie parkowanie!

      Wracaj lepiej do lekcji, bo nie dostaniesz zaliczenia na następny rok.

      • 0 1

  • Na tym skrzyżowaniu jest też problem przy skręcie w prawo polegający na tym że krzewy przy ulicy uniemożliwiają obserwację ścieżki rowerowej która biegnie równolegle do ulicy. Zaraz za są pasy i ścieżka rowerowa i znając umiłowanie cyklistów do prawa ale swojego i sportowej jazdy trudno jest zauważyć jadących rowerzystów z tyłu zza prawego ramienia.

    • 2 0

  • Kiedy bedzie jeden tani bilet na wszystkie środki komunikacji miejsciej w całym Trójmiescie ? (3)

    To niewiarygodne by w XXI wieku w aglomeracji liczącej około 1,5 miliona osób nie istniał zintegrowany system komunikacji miejskiej pozwalający mieszkańcom a także turystom
    na tanie i wygodne podrózowanie wszystkimi dostępnymi środkami komunikacji miejskiej za pomocą jednego biletu, ze swobodą przesiadek i zmian srodkow transportu
    w obrebie calej strefy objętej danym biletem (czy to jednarazowym, strefowym, czy okresowym - np czasowym, dziennym, trzydniowym, tygodniowym, miesiecznym, rocznym, etc).
    Istniejące rozwiązania (np. bilet metropolitalny) są absurdalnie drogie i skomplikowane nawet dla mieszkańców nie mówiąc o turystach.
    Dlaczego w Trojmiescie likwiduje sie tory naziemnej komunikacji miejskiej (Nowy Port, Oksywie, Obłuże) ?
    Dlaczego zbudowany za cięzkie miliony PKM jeździ 2x na godzinę ?
    Dlaczego obecny system taryfowy jest drogi, zagmatwany i bezsensownie skomplikowany ?
    Czy osoby odpowiedzialne za obecny stan komunikacji miejskiej na obszarze metropolitalnym trójmiasta widziały choć raz jak działa komunikacja miejsca np w Berlinie, Londynie czy nawet w czeskiej Pradze ?
    Czy te osoby wiedzą na przykład, że bilet miesięczny na wszystkie środki komunikacji miejskiej w Pradze kosztuje 90 zl czyli tyle ile bilet miesieczny na samo PKM pomiedzy np. Karwinami i Gdynią Głowną?
    Tyle mówi się o korkach, braku miejsc parkingowych, wzrastających kosztach zatrucia srodowiska.
    Czy nasi włodarze wiedzą ze na 1000 mieszkancow Trojmiasta przypada prawie 600 aut, podczas gdy np w Amsterdamie, Kopenhadze, Berlinie czy Nowym Jorku około 250 ?
    Dlaczego czasem bardziej opłaca się użyc Trafficara zamiast komunikacji miejskiej?

    Komu zależy na dotychczasowym stanie rzeczy ?

    • 13 3

    • ??

      A czemu tani? Zarób sobie na bilet, a nie oczekuj, że Ci go ktoś zasponsoruje.

      • 0 0

    • skąd ty wziąłeś wyliczenia 1000 mieszkańców to 600 aut? wynika z tego że ponad połowę mieszkańców Trójmiasta ma auto?

      • 0 0

    • Nie na temat!

      • 0 0

  • Tam się jedzie bez problemu, a ktoś chce zrobić bałagan, po co? Widać co to za kierowcy, szok jak nie umią skręcić na skrzyżowaniu. Powinni iść na kurs prawa jazdy a nie pisać i wymyślać bzdury.

    • 3 0

  • (1)

    Matko, facet zgłasza problem, jakim jest wymuszanie pierwszeństwa, a w komentarzach zalewa go fala hejtu ze strony zakompleksionnych internetowych ekspertów od wszystkiego, którzy nawet nie potrafią czytać ze zrozumieniem i każą mu odbierać prawo jazdy. I to się rozmnaża. Byłoby nawet śmieszne, gdyby nie strasznie przykre...

    • 5 8

    • Bo problem wymuszania pierwszeństwa powinien zgłosić Policji która posiada narzędzia do eliminowania tego typu zachowań

      • 0 0

  • sygnalizacja w Gdyni (1)

    Na początek wysłać autora listu na ponowny kurs.
    Po za tym poprawić sygnalizatory świetlne w Gdyni, między innymi na ulicy Morskiej, dotyczące jazdy na wprost ze strzałką do jazdy w lwewo, naljepiej na koszt inteligenta, który zatwierdził odbiór techniczny w/w.

    • 4 1

    • Czyli że gdzie?

      • 0 0

  • To jak uczą na kursach

    • 1 0

  • Zwycięstwa / Stryjska - tam brakuje dodatkowego sygnalizatora skrętu w lewo!!! (11)

    To tam są poważne wypadki i ludzie giną, a nie na skrzyżowaniu Legionów z Piłsudskiego.

    • 122 11

    • szczurek nie ma pieniędzy, wszystko wydał na imprezki (1)

      • 14 14

      • kolejny anonimowy ałtykuł znawcy specjalisty czytelnika

        dno i muł

        • 4 2

    • To skrzyżowanie w ogóle należy zlikwidować (2)

      • 6 7

      • (1)

        Ja bym wybudował tam most zwodzony i autostradę rowerową.

        • 2 1

        • tylko tunel z tego miejsca aż pod sam urząd miasta może rozwiazać te problemy

          • 1 3

    • prawda ,zróbcie tam rondo (1)

      To jest potworne skrzyżowanie....straszne, o mało by mnie z maleńkim wnuczkiem młody człowiek nie zabił, jechał od Leginów ze Stryjskiej w lewo w Zwycięstwa, a ja stałam na środku skrzyżowania, naprzeciw niego, jadąc prosto do Leginów, ale stałam za autobusem, który nie mógł skręcić w lewo w Zwycięstwa,tam się stoi, a światła już czerwone, no i ten chłopak zaszarżował chcąc wyminąć autobus nie popatrzył ile za autobusem uwięzionych aut , skręcił z piskiem opon i rąbnął mnie w lewą stronę auta...jak się darł na mnie, że to ja go stuknęłam, że wjechałam na czerwonym, płakałam ja i dzidzia......samochody rozwalone itd... boję się do dziś tego skrzyźowania. Jeżdżę od 50 lat, nigdy z mojej winy NIC się nie stało.tam jest potrzebne rondo ze światłami.

      • 11 4

      • Proponuję nie wjeżdżać na skrzyżowanie jeśli nie ma się możliwości zjazdu. (Nie, nie twierdzę, że ta stłuczka była pani winą, po prostu to kolejny nagminny problem.)

        • 6 1

    • zgadza się

      aczkolwiek tam nie ma lewoskrętu, a wówczas sygnalizator dla skrętu w lewo powodowałby blokowanie pasa na wprost. Rozbudowa jest niezbędna.

      • 3 1

    • Tam można faktycznie rozważyć dodatkową fazę skrętu ze Zwycięstwa - przy czym trzeba pamiętać, że wtedy czas do jazdy w pozostałych relacjach się skróci. Ale na pewno nie na relacji od Legionów w Zwycięstwa i ze Stryjskiej w Zwycięstwa - tam trzeba po prostu "wynieść" przestrzeń wyłączoną z ruchu (albo tam pierdyknąć jakiś głaz narzutowy), żeby specjaliści od "szybko a bezpiecznie" po niej nie cwaniakowali.

      • 6 0

    • Tam nie ma żadnego pasa lewoskrętu!!! Żenada

      • 11 2

    • Nie tylko sygnalizatora, ale przede wszystkim lewoskrętu w Stryjską.

      • 20 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane