- 1 Kto się przypiął do mojego roweru? (73 opinie)
- 2 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (443 opinie)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (116 opinii)
- 4 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (35 opinii)
- 5 Winda w tunelu do dworca Gdynia Główna (43 opinie)
- 6 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (142 opinie)
Ponad 11 mln zł na linie pozagdyńskie
Ponad 11 mln złotych zamierza przeznaczyć ZKM w Gdyni na obsługę czterech linii komunikacji miejskiej, które kursują m.in. na terenie Sopotu czy Rumi. Zainteresowanie jest spore - do przetargów zgłosiły się cztery firmy, a większość złożonych ofert mieści się w określonych widełkach finansowych. Koszty obsługi tych połączeń zostaną pokryte proporcjonalnie przez samorządy, po których terenie kursują autobusy.
- Z umów do tych porozumień wynika, że koszty obsługi linii na rzecz tych miast i gmin będą poddawane weryfikacji rynkowej - właśnie poprzez przetargi. Jeżeli stawka z przetargu nie okaże się korzystniejsza niż u operatora komunalnego, kontraktowany będzie operator komunalny (taka sytuacja ma np. miejsce w Sopocie na linii 244) - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni.
Zasady ogłaszania przetargów na usługi operatorów prywatnych uregulowane są w planie transportowym przyjętym uchwałą Rady Miasta. Można w nim przeczytać, że o ile na przeszkodzie nie stoi "brak pewności odnośnie stabilności popytu lub brak możliwości zaplanowania odpowiednich środków budżetowych", przewiduje się zawieranie umów z operatorami prywatnymi na okres 8-10 lat. W tym przypadku jednak - w związku z tym, że ogłoszone ostatnio przetargi dotyczą tzw. zadań drugorzędnych (nie wymaga się do nich nowych autobusów) - umowy ze zwycięzcami przetargów zawarte będą tylko na cztery lata.
Rozkłady komunikacji w Gdyni
Aktualnie kończą się dotychczasowe umowy na obsługę części zadań przewozowych na liniach: Z (kursujących na trasie Gdynia Dw. Gł. PKP - Żukowo Urząd Gminy) i 181 (Gdynia Kacze Buki - Sopot Reja) oraz całych linii: 84 (Podmokła/Rumia Dw. PKP - Reda Aquapark) i 87 (Reda Aquapark - Janowo SKM).
Tak wyglądają kwoty, jakie ZKM zamierza przeznaczyć na zamówienie:
- linia Z - 4 136 100 zł brutto;
- linia 181 - 3 842 000 zł brutto;
- linie 84 + 87 (zadanie łączne, gdyż naprzemienną obsługę obu linii tymi samymi autobusami przewiduje rozkład jazdy) - 3 864 500 zł brutto.
Do przetargu zgłosiły się cztery firmy:
Na linię Z:
- P.A. "Gryf" - zaproponowano kwotę brutto 3 535 458,45 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 4 119 035,73 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 4 453 317,86 zł.
Linia 181:
- BP Tour - kwota brutto 3 461 446,39 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 603 572,00 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 878 653,83 zł.
Linie 84 + 87:
- BP Tour - kwota brutto 3 516 506,27 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 559 241,58 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 748 498,00 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 3 833 968,64 zł.
Przetargi ogłoszono 8 października 2020 r. Jak usłyszeliśmy w ZKM, nie wybrano jeszcze zwycięzców - wciąż trwają procedury związane z analizą złożonych ofert.
Opinie (97) 1 zablokowana
-
2020-11-24 16:56
(2)
Mało połączeń do Karczemek tam coraz więcej ludzi mieszka
- 4 5
-
2020-11-25 11:12
Bylo zamieszkac w miescie
- 0 0
-
2020-11-25 05:50
Za te połaczenie odpowiadają lokalni samorządowcy a nie ZKM
- 1 0
-
2020-11-25 10:03
N10 przez Nasypową, Benisławskiego, Stolarską i Cechową w kierunku do centrum
- 2 0
-
2020-11-25 09:09
A mnie interesuje (1)
Dlaczego Gdynia pakuje i topi moje podatki na linie dla bogatych ościennych gmin? Kto za tym stoi?
- 1 4
-
2020-11-25 09:23
Gminy zamawiają linie wychodzące.
- 3 0
-
2020-11-24 16:45
To nie ZKM przeznaczy tylko przeznaczyły obsługiwane miejscowości. (2)
ZKM tylko szuka podwykonawcy.
- 18 0
-
2020-11-25 09:13
To odpowiedz nam (1)
Ile przeznaczyła gmina Puck na Pogorze, Mosty itd?
- 1 0
-
2020-11-25 09:21
Pucki to jest powiat. Pogorze i Mosty sa w gminie Kosakowo.....
- 0 0
-
2020-11-24 16:11
obniżyć pensje prezesom w spółkach komunikacyjnych (13)
to jest skandal żeby prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej zarabiał 20 tysięcy miesięcznie i to wszystko z podatków mieszkańców. gdzie rada nadzorcza, gdzie prezydent , który się na to wszystko godzi. Ludzie trochę umiaru.
- 60 9
-
2020-11-24 21:57
A ile wg ciebie powinien zarabiać ktoś na stanowisku prezesa (8)
Zarządzający sporym budżetem i ogarniający jedna z kluczowych usług w mieście?
- 3 1
-
2020-11-24 22:40
(3)
A po co są w mieście Gdynia 3 takie komunalne firmy? Każda ma swój zarząd swoich prezesów a komunikacja miejska w Gdyni jest od lat tak skonstruowana że pkm i pka mają swoje linie wg rozdzielnika ustalonego wiele lat temu i nie ma między nimi konkurencji osobne zarządy to fanaberia szczura który ma po prostu więcej stolkow do rozdania kolesiom pkt to jest monopolista jeśli chodzi o trolejbusy a tam także jest osobny zarząd
- 4 0
-
2020-11-25 08:58
To akurat była fanaberia F. Cegielskiej.
- 0 0
-
2020-11-24 23:39
Pełna zgoda, ale wracając do pytania, ile miałby zarabiać taki ktoś? (1)
- 0 1
-
2020-11-25 00:18
Tyle ile jest warta jego praca.
- 2 0
-
2020-11-25 08:19
on myśli, że za czapkę ryżu
20k to i tak nieduża kwota jak na prezesa.
- 1 0
-
2020-11-25 05:43
(1)
Według jego myślenia to prezes powinien do spółki do placać ze 1000000 że go wogóle zatrudniają
- 1 1
-
2020-11-25 07:26
Kiedyś jak sie nie pracowało, to sie nie zarabialo i miało ochłapy. A teraz wystarczy zostać prezesem, czy tam prezydentem...
- 0 1
-
2020-11-25 00:58
Myślę ,że nie powinien zarabiać więcej niż prezydent miasta
A tak niestety jest
- 2 0
-
2020-11-24 16:15
PKA (2)
Nawet nie startowali w tym przetargu. Czyżby wiedzieli że że swoimi stawkami nie mają szans?
- 2 9
-
2020-11-24 17:17
PKA to spółka miejska (1)
Komunalna, nie może startować w przetargu...
- 10 0
-
2020-11-25 05:45
Akurat w tych przetargach może startować
- 1 1
-
2020-11-24 19:31
To koleś prezydenta więc on nie będzie protestował
- 6 1
-
2020-11-25 07:33
Koleczkowo
Szkoda, że do Koleczkowa jeździ tak rzadko autobus z Chyloni.
- 5 1
-
2020-11-25 06:21
a w Gdańsku
obecna i poprzedni władarz ( bez komentarza) nie robią nic, nawet w obszarze miasta. Nie wspominając już o enklawach poza obwodnicą. Żenada i wstyd od lat !!! Ale słuszna drogę ma nasza władza, głosujcie dalej na tych co zadłużają Gdańsk, a nic dla mieszkańców !
- 4 4
-
2020-11-24 20:43
Kiedy przedłużenie 31 do pętli na Żabiance a 21 do Oliwy? (3)
- 8 3
-
2020-11-25 00:23
"Pętli"? Chodzi o to klepisko, robiace za osiedlowy parking?
- 1 0
-
2020-11-24 23:37
I 31 powinien jechać przez Gospody Pomorska i Subislawa do Skm nawrotka, tak żeby zahaczyc o przystanki tramwajowe
- 4 0
-
2020-11-24 21:50
Musiałby Gdańsk dopłacić. Niestety... nigdy...
- 1 1
-
2020-11-25 00:16
I pewnie wygra najtańszy, tj. BP. :/
- 8 0
-
2020-11-24 23:29
Słaba Firma
To będzie dopiero cyrk jak BP Tour zacznie 84 i 87 obsługiwać, ledwo z Sopotem sobie radzą, a gdzie tu Rumia. ZKM sprawia wrażenie jakby stracił kontrolę nad tym co robi, rozumiem, że kasa jest ważna, ale są chyba jakieś granice i**otyzmu.
- 6 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.